Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

De vraag is eenvoudig:

Welke van de twee?

1. BMW 118D 5-deurs 136 pk
    Opties: Option Line
    Gespoten aanbouwdelen

2. Renault Lagune 1.5 DCI Expression
    Opties: Expression Pack (automatische airco, aut. lichten en ruitenwissers)
    Upgrade radio 4*35W
    Audio connextion box (ipod-link)
    17'' Velgen

Andere opties werden goed overwogen, maar dit zijn mijn twee eindkeuzes.

Mijn situatie: Het is een bedrijfwagen die 80.000 tot 100.000 km per jaar gaat bollen. Ik woon samen en ben een huis aan het bouwen. Voorlopig nog geen kinderen.
    127
    BMW 118D
    68,50%
    87
    Renault Laguna 1.5 DCI
    31,50%
    40
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Het antwoord ook, de BMW!

De Renault vind ik ronduit lelijk, maar das natuurlijk persoonlijk. Qua uitrusting is er niet veel verschil, qua ruimte wel...
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Rare shortlist .... dit zijn toch twee héél verschillende wagens. Als ik écht enkel tussen die twee mag kiezen, dan ga ik resoluut voor de 118D al is die wel erg kaal. Dat Frans hok kan me echt niet bekoren.

Met mijn eigen centjes zou ik wel eerder naar iets anders neigen, een beter compromis: een A3 1.9TDI (eventueel de sportback) met meer opties bijvoorbeeld.
      AutoMinded.be

Comment

In de Laguna kan meer cement dus ik ga voor die
        Laguna = meer comfort voor mij en dat heb je nodig met jouw aantal kilometers.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

De 1, krijg je relatief gezien meer voor!

Comment

Ik zou veel liever rijden met de 1 maar in jouw geval.Bouw enz... zou ik de laguna pakken. Vooral dan eigenlijk omdat met jouw aantal kilometers je beter wat comfotabeler zit.

Comment

Option line = afzuip line. Ik vind geen van beide een goeie keuze, maar 't is jouw feestje. In dit geval de Laguna (gezien het aantal km), maar ik zou met beide moeten rijden om een definitief oordeel te vellen. De 1.5dCi zou wel eens te licht kunnen uitvallen...
              American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Hoewel de velgen van de BMW spuuglelijk zijn, ga ik toch voor deze.

Rijplezier maakt ook deel uit van het comfort en dat zul je met de Bimmer in overvloed hebben

Comment

'k Zou voor de Renault gaan, mooie, ruime en goed afgewerkte wagen die in de juiste kleur nog een serieuze uitstraling heeft.

Collega van me heeft er een, en rijd echt wel goed en is er tot nu toe zeer tevreden over ( heeft hem nu al paar maand, maar is wel 2.0 benzine)...

Comment

een makkelijk antwoorde op een makkelijke vraag... Ik zou zonder twijfel voor de bmw gaan.

het ooh wil ook wat, een mens wil een rijcomfort, geen franse klodden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                      een makkelijk antwoorde op een makkelijke vraag... Ik zou zonder twijfel voor de bmw gaan.

het ooh wil ook wat, een mens wil een rijcomfort, geen franse klodden...
                      Qua comfort gok ik toch dat je bij er de Laguna beter van af komt, hoor. Zeker qua interieurruimte en uitrusting heb je daar een voordeel bij, neem ik aan.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de BMW, omwille van het rijgedrag en de sterkere motor. Maar ik zou misschien nog liever voor een driedeurs gaan, en met dat prijsverschil er een setje velgen onder leggen.

Comment

Ben echt wel bang van die 1.5 in zo'n boot...
                        Doe mij dan maar de Beemer mét trekhaak, dan kun je alsnog cement vervoeren en dan blijft je kar netjes

Comment

??? daar kies je toch nie tussen??? natuurlijk de 1 serie die laguna vind ik maar een oude doos zenne,zit niks van model in

Comment

'k Vind de Laguna (tenzij wanneer 'ie supervol is aangekleed) een best lelijke auto, maar een BMW '1 5-deurs in serietrim ziet er ook maar zielig uit. Ik vrees een beetje voor een futloze Renault, met z'n 1,5-liter motor in een toch zware koets ; op dat punt zal de BMW veel aangenamer zijn. Ook het rijgedrag van de BMW is beduidend beter.
                            Maar je gaat er 80.000 à 100.000km per jaar mee gaan doen. Dat verandert de situatie toch wel even. De basisstoelen in de BMW zijn nu niet de beste stoelen die je kan krijgen, en de BMW is 'n redelijk stugge auto. Ook is de Laguna groter. Qua comfort over zo'n lange afstanden lijkt de Laguna me dan wel duidelijk de slimmere keuze.

Ik zou met beide moeten gereden hebben voor een beslissing te kunnen nemen...

Comment

pak die laguna,

Ik heb ook een 118d basic als firmawagen, en haspel jaarlijks ook 80.000km af.

No comfort at all => altijd uit die BMW kruipen, hard, stug,geen ruimte, niet meer voor mij.

M'n nieuwe wordt geleverd: VW Touran.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                                Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de BMW, omwille van het rijgedrag en de sterkere motor. Maar ik zou misschien nog liever voor een driedeurs gaan, en met dat prijsverschil er een setje velgen onder leggen.
                                De 3-deurs heeft standaard al 16" velgjes, in plaats van wieldoppen. Er is wel geen groot prijsverschil tussen 3-deurs en 5-deurs dacht ik.
                                AutoMinded.be

Comment

gTa haalt een goed punt aan: de standaardstoelen van BMW zuigen serieus. Een Dyson is er niks tegen .
                                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    De 3-deurs heeft standaard al 16" velgjes, in plaats van wieldoppen. Er is wel geen groot prijsverschil tussen 3-deurs en 5-deurs dacht ik.
                                    Ah, handig. Dan een set sportzetels misschien. €750 verschil tussen 3 en 5 deurs, sportzetels hebben een meerprijs van €1110.

Comment

118d !! Ik vind die Laguna aartslelijk!!

Comment

Dan hebt ge de breakversie nog niet gezien

Comment

Working...
                                        X