Een 2-in-1 poll-principe.
Ten eerste:
De brandstofprijzen breken alle records. Vorig jaar keken we nog met argusogen naar de psychologische 100-dollar grens (100 dollar voor een vat ruwe olie). Vandaag, begin maart, bedraagt de prijs voor een vat ruwe olie net geen 106 dollar.
Wat zijn volgens jou de vooruitzichten op korte en middellange termijn? Dat er ooit een bruikbaar alternatief voor ruwe olie op de markt zal komen weet iedereen wel, maar daar gaat het hier niet om. Hou het dus bij ruwe olie. Wat gaat er gebeuren?
Ten tweede:
Is jouw rijpatroon de laatste maanden veranderd door de hogere brandstofprijzen? Rij jij op één of andere manier anders, minder, trager. Combineer je meer ritten dan vroeger? Of kan het je allemaal geen moer schelen en rij je evenveel dan vroeger. Of pas je het psychologische principe toe: ik rij evenveel dan vroeger maar wanneer ik ga tanken doe ik dat telkens maar voor 25 euro, zo lijkt het toch alsof ik niet teveel betaal
Owja, bestuurders van een bedrijfswagen: gelieve u in dit gedeelte te onthouden.
Ten eerste:
De brandstofprijzen breken alle records. Vorig jaar keken we nog met argusogen naar de psychologische 100-dollar grens (100 dollar voor een vat ruwe olie). Vandaag, begin maart, bedraagt de prijs voor een vat ruwe olie net geen 106 dollar.
Wat zijn volgens jou de vooruitzichten op korte en middellange termijn? Dat er ooit een bruikbaar alternatief voor ruwe olie op de markt zal komen weet iedereen wel, maar daar gaat het hier niet om. Hou het dus bij ruwe olie. Wat gaat er gebeuren?
A1. JA, Ik zie de brandstofprijzen nog verder stijgen de komende maanden. We zijn nog niet aan de nieuw patatjes.
A2. JA, ik zie de brandstofprijzen op z'n minst blijven zoals ze nu zijn aangezien onze overheid de benzine- en dieselprijs op hetzelfde niveau zou hebben staan.
A3. NEEN hoor, dit is maar een tijdelijke opflakkering van verschillende invloedsfactoren tesamen (lage dollar, hoge euro, kredietcrisis in de USA...). Binnen enkele maanden zijn we die trend voorbij en betalen we weer heel wat minder
A2. JA, ik zie de brandstofprijzen op z'n minst blijven zoals ze nu zijn aangezien onze overheid de benzine- en dieselprijs op hetzelfde niveau zou hebben staan.
A3. NEEN hoor, dit is maar een tijdelijke opflakkering van verschillende invloedsfactoren tesamen (lage dollar, hoge euro, kredietcrisis in de USA...). Binnen enkele maanden zijn we die trend voorbij en betalen we weer heel wat minder
Ten tweede:
Is jouw rijpatroon de laatste maanden veranderd door de hogere brandstofprijzen? Rij jij op één of andere manier anders, minder, trager. Combineer je meer ritten dan vroeger? Of kan het je allemaal geen moer schelen en rij je evenveel dan vroeger. Of pas je het psychologische principe toe: ik rij evenveel dan vroeger maar wanneer ik ga tanken doe ik dat telkens maar voor 25 euro, zo lijkt het toch alsof ik niet teveel betaal
Owja, bestuurders van een bedrijfswagen: gelieve u in dit gedeelte te onthouden.
B1. Ja, door de hogere prijzen ben ik minder of anders gaan rijden.
B2. Het interesseert me hoegenaamd geen zier, die hoge prijzen. Ik rij evenveel als 5 jaar geleden.
B3. Wanneer ik ga tanken doe ik dat in kleinere schijven dan vroeger
B2. Het interesseert me hoegenaamd geen zier, die hoge prijzen. Ik rij evenveel als 5 jaar geleden.
B3. Wanneer ik ga tanken doe ik dat in kleinere schijven dan vroeger
Comment