Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio's : stoffen kap of stalen dak ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cabrio's : stoffen kap of stalen dak ?

Wat verkies je.

Voor mij MOET het een stoffen kap zijn.
    Ik kan er inkomen dat sommigen een hard-top als optie nemen maar een stalen dak zoald bv de slk ... is voor mietjes
    84
    zonder twijfel, stoffen kap
    67,86%
    57
    stalen dak
    32,14%
    27

Your point being...?

Dit is een subjectieve mening. Hang er dan tenminste een poll aan vast.

Zo'n metalen dak heeft ook z'n voordelen:
    (vul aan want ik ken er niet bijster veel van)
    - minder vandalisme
    - veiliger
    - betere isolatie
    - ...

Stoffen dak:
    - neemt minder plaats in de koffer in
    - goedkoper
    - lichter
    - ...

Comment

Een stoffen dak maakt gewoon deel uit van het cabrio gevoel.

Comment

Doe mij maar een Mazda mx5 2.0 met stoffen kap. Sublieme wagen. De enige mooie cabrio met stalen dak is de slk omdat hij vanaf het begin zo ontworpen is. Al de rest ziet er nogal plomp en zwaar uit.

Comment

Bij de GT hoort dit er zowat bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
            Stoffen dak:
            - goedkoper
            - lichter
            - ...

een goed cabriodak is maatwerk, en niet goedkoop, zeker als 't een geïsoleerd exemplaar is. zo'n cc-ding past altijd, en is veel goedkoper in productie.

Comment

ik zeg geen dak

Comment

de opel GT is al een slecht voorbeeld want zelfs met een stoffen kap heeft die niks (maar dan ook echt niks ) van kofferruimte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten

een goed cabriodak is maatwerk, en niet goedkoop, zeker als 't een geïsoleerd exemplaar is. zo'n cc-ding past altijd, en is veel goedkoper in productie.
                  idem:

Alsof alle stoffen kappen nog met de hand gemaakt worden? Waarom zou een stoffen kap zoveel moeilijker te maken zijn? Metalen daken zijn toch duurder?! Alleen al de materiaalkost.

Comment

idem:

Alsof alle stoffen kappen nog met de hand gemaakt worden? Waarom zou een stoffen kap zoveel moeilijker te maken zijn? Metalen daken zijn toch duurder?! Alleen al de materiaalkost.
                    ow, 't gaat over van die goedkope prul in toile-cirée. tja, dan is 't goedkoper dan een stalen dak.

Comment

Ik heb al twee cabrio's gehad en ze waren beide totaal anders, maar toch twee keer met stoffen kap.

Alfa Spider : die had ik liever gehad met stalen kap, moest dat bestaan hebben, want dat was een flutdak, een flutsysteem en een flutisolatie.

Audi TT : perfecte kap, zou ik nooit als stalen dak willen gehad hebben

Een SLK zou ik graaaaaag met stalen dak hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                        Ik heb al twee cabrio's gehad en ze waren beide totaal anders, maar toch twee keer met stoffen kap.

Alfa Spider : die had ik liever gehad met stalen kap, moest dat bestaan hebben, want dat was een flutdak, een flutsysteem en een flutisolatie.

Audi TT : perfecte kap, zou ik nooit als stalen dak willen gehad hebben

Een SLK zou ik graaaaaag met stalen dak hebben.

Van onze saab werkt het ook perfect! Tuurlijk je hebt wat windgeruis enz... , maar ik vind dit een deel van de charme

Comment

Voor mij alvast ook een stoffen kap maar zoals ik in het A3 cabrio-topic reeds heb vermeld, zie ik het zitten om mij later mss een A3 cabrio aan te schaffen. Waar ik nl. bang voor ben is dat mijn auto winter en zomer, dag en nacht buiten staat en dit negatief zou zijn voor de duurzaamheid van de stoffen kap.
                          Daarom nog steeds mijn vraag:
                          Zijn de huidige kappen hier tegen bestand en dit voor een periode van 4-5 jaar?

Comment

Zoals de meeste hier al gezegd hadden; het is een deel van het cabrio rijden, de nadelen van windgeruis horen erbij.

Stoffen kap dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Voor mij alvast ook een stoffen kap maar zoals ik in het A3 cabrio-topic reeds heb vermeld, zie ik het zitten om mij later mss een A3 cabrio aan te schaffen. Waar ik nl. bang voor ben is dat mijn auto winter en zomer, dag en nacht buiten staat en dit negatief zou zijn voor de duurzaamheid van de stoffen kap.
                              Daarom nog steeds mijn vraag:
                              Zijn de huidige kappen hier tegen bestand en dit voor een periode van 4-5 jaar?

Die kappen kunnen daar zeker tegen!

Kap word amper vuil

Comment

Een cabrio moet een stoffen kap hebben. Die stalen plooibare daken die nu allemaal uitgebracht worden zijn veel minder knap. Uiteindelijk is het nog te doen als ze het in 3 delen willen maken, maar de wagens (vooral de 4-zitters) waarvan de daken slechts in 2 delen zijn gemaakt zijn totaal vervormd. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Ford Focus; Afgrijselijk...

De mooiste cabrio uit die klasse met stalen dak is wel de Opel Astra.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Doe mij maar een Mazda mx5 2.0 met stoffen kap. Sublieme wagen. De enige mooie cabrio met stalen dak is de slk omdat hij vanaf het begin zo ontworpen is. Al de rest ziet er nogal plomp en zwaar uit.
                                  I couldn't agree more. Algemeen genomen zou ik ook eerder voor een stoffen kap opteren, maar op sommige wagens hoort gewoon een stalen vouwdak.
                                  De MX 5 is trouwens de enige wagen die in dit topic zou mogen als voorbeeld worden genomen, want het is de enige waarbij je kan kiezen. Een Z4 moet je sowieso al niet vergelijken met een SLK.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Op een cabrio hoort een stoffen dak.

Cabrio's met een stalen dak, ook wel de zogenaamde CC's, zijn voor mensen die een cabrio willen, maar niet weten hoe ze hun dak moeten openen en dus de meeste tijd gesloten rijden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Stoffen dak:
                                      - ...
                                      Bij een MX-5 speelt dat geen enkele rol. Koffer blijft altijd even groot ( in volume hé, want zo groot is dat nu ook weer niet )

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Persoonlijk heb ik het nog steeds meer voor het stalen dak, en dit voornamelijk om esthetische redenen. Nu moet ik wel zeggen dat de Volvo CC en Opel Astra CC zeer dicht aanleunen bij de ideale CC-vorm. Er zitten nauwelijks nog storende lijnen in de dakconstuctie. De kofferruimte die je verliest met een CC is echter ook een zeer groot nadeel.

Nuja, ik zou toch nooit een Cabrio kopen!

Comment

Working...
                                        X