Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio's : stoffen kap of stalen dak ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een nu even genieten... toerke gaan rijden... zonder dak.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Atenza, zo dadelijk doe je mij ook nog zin krijgen. Ik heb het al meermaals gezegd: een vierzitscabrio zou ik nooit willen, maar een roadster zoals een Z4 of een MX 5? Direct! Moet zalig zijn als tweede wagen.
      Enfin, met de Mazda heb ik het zelf al mogen ervaren d.m.v. een testritje.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind dat bij een cabrio een stoffen dak hoort.

En tegenwoordig zijn de stoffenkappen echt goed qua isolatie, demping windgeruis en duurzaamheid.

In bijvoorbeeld een CLK hoor je niet meer binnen dan in een andere gewone auto, ook qua isolatie is dit zeker een referentie en bovendien neemt het minder plaats in.

Een stalen dak daarentegen neemt veel plaats in, is beter qua isolatie waarschijnlijk, maar het past percies nooit perfect. De lijn klopt vaak niet en het dak heeft enkele lelijke 'plooistrepen' erin.

Comment

Een stalen kap is wel veiligier en heeft nog andere voordelen maar bij een cabrio moet je een stoffen dak nemen. Niet alleen voor het cabrio gevoel maar ook omdat de meeste CC's een te dikke kont hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Op een cabrio hoort een stoffen dak.

Cabrio's met een stalen dak, ook wel de zogenaamde CC's, zijn voor mensen die een cabrio willen, maar niet weten hoe ze hun dak moeten openen en dus de meeste tijd gesloten rijden.

Comment

Liefst stoffen dak, maar hoe het bij de VW Eos is vind ik een stalen dak wel nog kunnen.

Comment

De cabrio's die ik heb gehad, hebben (hadden) een stoffen dak.
                Als een stalen dak de vormgeving niet aantast zou het voor mij ook mogen. Momenteel is dit enkel bij de SLK het geval. De 4zits cabrio's met hun stalen kap hebben meestal nogal een dikke kont of eigenaardige uitsnijdingen van de koffer.

Comment

SL is de enige wagen die ik eventueel zou willen met een metalen plooidak.

Al de rest is knapper met stoffen kap. En die zijn even goed dan de stalen variant.

Stel je eens een 6, Z4, 911, CLK,... voor met metalen dak

Comment

Voor mij verschilt dan tussen de verschillende cabrio's.
                    Auto's aoals een Mazda mx-5, BMW Z4 en Opel GT zou ik zeker met een stoffen dak nemen.
                    Maar voor auto's zoals een Opel Astra, Peugeot 307 (30, Volvo C70, VW EOS, BMW 3, ... vind ik een stalen dak echt wel een goede keuze!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Stoffen kap, altijd!

Comment

Een cabrio als tweede wagen liever met een stoffen kap. Tenzij ik na een testrit tot de conclusie zou komen dat het stalen dak niet afdoet aan de rijeigenschappen.

Als enige wagen zou ik liever een cabrio hebben met een stalen dak. Kwestie van die overal te kunnen achterlaten (s'nachts in de stad bijvoorbeeld) zonder schrik te hebben voor het welbekende mes.

Natuurlijk kunnen ze je stalen dak ook vol krassen zetten... Maar ik zou minder schrik hebben om hem 'snachts onbewaakt achter te laten in een studentenstad of op een onbewaakte parking...

Comment

Een hardtop vindt ik toch comfortabeler. Maar ik spreek dan enkel over oldtimers. Die stoffen kappen zijn soms niet echt dat qua geluid. Dus bij oude bakskes zou ik zeker een hardtop bijkopen als deze bestaan.

Maar natuurlijk is een cabrio gemaakt om open te rijden dus heb je een stoffen kap of hardtop normaal gezien niet al te veel nodig.

Groeten,

Stieglitz

Comment

De BMW 3-reeks cabrio vind ik echt knap met het stalen dak. Hij is iets minder gestroomlijnd dan de coupe, maar het is ook een cabrio, dat het bvb het vorige 3-reeks cabrio model ook vind ik met het stoffen dak.
                            De Volvo cabrio vind ik verschrikkelijk lelijk, maar dat komt niet door het metalen dak. Het is eerder de volledige vorm dat me daarbij niet aan staat..
                            Bij een een Porsche, Aston Martin, ... hoort toch nog altijd die charme van het stoffen dak.
                            Maar mocht ik een Porsche 911 cabrio of Boxster hebben, dan komt er 100% zeker een hardtop op voor in de winter. Vooral dan bij de 911 modellen vind ik die hardtops prachtig.

Comment

Als de cabrio een funwagen is of een tweede wagen is waar niet veel kilometers mee worden gedaan ga ik voor stof.

In ons geval doen we teveel kilometers en parkeren we op teveel plaatsen met een hoger risico, om met een gerust gemoed met een cabrio met stoffen kap rond te rijden. Als opvolger voor de A3 zullen er bij ons dan ook wat CC's in het lijstje staan. In mijn ogen zijn dat een beetje de cabrio's voor de kilometervreter. Het is een compromis, maar wel een leuk compromis.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als enige wagen: stalen dak, ik denk dat je daar toch een stuk beter mee bent in de winter dan een stoffen.

Als weekendwagen: stoffen kap.

Comment

Een goed stoffen dak is minstens even goed dan een metalen.

Comment

In theorie mss wel, maar ik zou persoonlijk toch liever met een stalen dak rondrijden in de winter.

Comment

Stoffen kap, en in de winter een hardtop

Comment

Stoffen kap. De auto's die met stalen plooidak knap zijn, zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen dat een stoffen kap mooier is. De twee auto's die 't meest naturel staan met zo'n stalen plooidak zijn de Mercedessen SLK en SL. Bij de 4-zits cabrio's zijn er maar 2 auto's die 'k mooi vind (de BMW '3 cabrio en de Volvo C70), al heeft die laatste ook al een beetje last van een gerokken kont om dat dak in weg te krijgen. En dan nog vind ik bij beide (BMW en Volvo) de naden in het dak zeer lelijk ... vooral bij lichte kleuren valt dat enorm op.

Comment

De BMW 3 Cabrio vind ik echt niet mooi De Volvo C70 en de VW Eos zijn voor mij de enige 4-zits cabrio's die er goed mee wegkomen.

Comment

Working...
                                          X