Mededeling

Collapse
No announcement yet.

95 of 98

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
    Wat wil dat zeggen die Reserch en Motor method?

Ik heb ook net gezien dat je in een 1500 gewoon 15 W-40 olie moet kappen en in een 1300 10 W-50. Maken ze dat nog wel?
    En voor de voorwieltransmissie te onderhouden wordt GRASSOFIAT MRM 2 en MOLYKOTE BR 2 aanbevolen. Smeervet veronderstel ik.
    Dat weet ik ook niet... maar het klinkt wel goed

In mijn boekske staan ook allemaal zo van die rare, kompleet verouderde benamingen... .

20 W 50 bestaat nog zeker... het is de zomerolie van mijn Fiat Wel niet op iedere hoek van de straat meer te vinden

10 W 50 ? dunno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Dat weet ik ook niet... maar het klinkt wel goed

In mijn boekske staan ook allemaal zo van die rare, kompleet verouderde benamingen... .

20 W 50 bestaat nog zeker... het is de zomerolie van mijn Fiat Wel niet op iedere hoek van de straat meer te vinden

10 W 50 ? dunno
      Molykote bestaat nog en is inderdaad smeervet. Van Grassofiat is nog een link te vinden en google denkt dat ik grasmat bedoel.

Ik ga zaterdag mijn olie en filters vervangen en bijvullen met 15 W-40. Vorige keer heeft mijn pa er dieselolie ingekapt, dus het zal zeker geen kwaad kunnen.

Comment

98 zonder fout.

Comment

98 V-Power, zonder fout !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
            98 zonder fout.
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
            98 V-Power, zonder fout !
            in Mechelen tanken ze altijd zonder fout ofwa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              in Mechelen tanken ze altijd zonder fout ofwa
              Echt
              wel
              ze.

Comment

Echt
                wel
                ze.
                Ik heb al 3x verkeerd getankt in men toenmalige 5serie
                bam volle bak benzine in

Comment

bam volle bak benzine in
                  Jij woont dan ook niet in Mechelen.

Comment

Altijd 98, 'k dacht dat het motortje dat het liefst zou drinken

Comment

bam volle bak benzine in
                      Ewel, ik ben heel vaak heel verstrooid, en ik rij met diesel en benzine, maar iets verkeerd tanken ... neeneen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Ik ben eergisteren toevallig nog gaan tanken bij de Shell Express in Hasselt (daar ga ik altijd).
                        Gemiddeld tank ik zo'n 50 liter per keer.

95 @ € 1,349 de liter --> € 67,45
                        98 @ € 1,492 de liter --> € 74,6

Da's toch een dikke € 7 (bijna 10%) op één tank da'k zo uitspaar.
                        Vind ik toch al de moeite.
                        Da's owv die rare prijzen aan die Express stations : bijna allemaal geven ze grote korting op diesel en super 95, maar niks of zeer weinig op 98 !! Kijk maar naar het verschil tussen 95 en 98 bij de officiële (maximum)prijs.

Waar ik doorgaans tank is de korting op beiden dezelfde, verschil is dus 0,015 euro en niet 0,15 euro zoals bij die Express dinges.

O ja, 98 voor de Porsche omdat het boekje dat beveelt...

Comment

Cheap ass 95. Het zou pijn doen voor meer euro te tanken dan de wagen waard is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            Ewel, ik ben heel vaak heel verstrooid, en ik rij met diesel en benzine, maar iets verkeerd tanken ... neeneen
                            ja ik tankte vroeger altijd indezelfde tankstation en pakte uit gewoonte gewoon de eerste tankslang en dat was niet altijd hetzelfde

Jij woont dan ook niet in Mechelen.
                            beter zo

Comment

ja ik tankte vroeger altijd indezelfde tankstation en pakte uit gewoonte gewoon de eerste tankslang en dat was niet altijd hetzelfde
                              En de kleurkes dan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                En de kleurkes dan ?
                                Ja,ik kijk altijd rond naar interessantere dingen dan zo'n tankslang enzo
                                Maar nu let ik er wel op

koste me vaak véél geld: 60liter benzine weggooien,wagen wegtakelen,leegmaken bij BMW en dan terug voltanken

Comment

95, meerprijs is 't mij niet waard.
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Hier ook 95, ik rij zelden full power en dan heeft het weinig zin om meer te betalen voor een "performantere" benzine
                                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

blijkbaar ben ik de enige die in zijn absoluuut niet performante 60 pk mobiel 98 tank...

misschien toch es aan 95 wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Meer vermogen en schonere verbranding dat zijn de zaken die Shell belooft, maar het enige wat ik ondervond was meer verbruiken.
                                        Hier is een forumlid(weet juist wie) die het nochtans uitgest had op een generator, en die draaide op Shell V Power aanzienlijk langer op

Comment

95, voor de "goeiekoop", bij een auto van 17 jaar oud die niet van de vinnigste is merk je het verschil toch niet of nauwelijks. Moest ik een ietwat performantere auto hebben zou er wel 98 ingaan.

Comment

Working...
                                          X