Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rittensport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

    Rittensport heeft niets te maken met regularity.

    Die paar gekken die de boel aan het verzieken waren hebben een schorsing aan hun broek.
    Bedoeling is het parkoers aan een gemiddelde af te haspelen en zo juist mogelijk te ideale tijd te benaderen.
    Dat je een een handrem trekt, dat mag, maar als je wilt driften ga dan ergens anders spelen en in de gracht gaan hangen is al helemaal niet de bedoeling.

    Deelnemers dragen inderdaad geen helm, overall en mogen dat ook niet omdat ze niet onder de wet Peeters vallen.
    Heb ik idd in het vas boekje zien staan. Tot einde het jaar als ik me niet vergist? (2017)

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
    Even iets posten waar ik me niet zo populair mee ga maken.
    ik hou wel van rittensport, vind dit zeer leuke discipline in de autosport maar vraag me af of dit goed is om te combineren tijdens een rally event.
    Ik deed zelf service voor de rally en heb de regularity 1 keer zien passeren op houthulst.
    Wat ik zag was voornamelijk BMW's die goed doorreden, handrem trokken en dwars door de bocht gingen. (wat ik ook zeer zeker kan apprecieren, ik zou hetzelfde proberen.)
    Echter stel ik me dan wel de vraag hoe het gesteld is met veiligheid, daar geen enkele deelnemer een helm moet dragen, brandvrije kleren, ....
    Op 1 kp wordt gele vlag gezwaaid omdat de organisatie wss geen tijd heeft om de deelnemer uit de gracht te trekken, daardoor moet iedereen trager rijden.
    Wat met inschrijvings geld? De rally piloten moeten veel meer betalen om te mogen meedoen terwijl er enkele regularity deelnemers bijna aan hetzelfde tempo de parcours afhaspelen.

    Let op, ik heb ook genoten van die passages, vind ik ook allemaal zeer leuk en moest ik meedoen zou ik dat ook allemaal proberen maar vraag me soms af hoe veilig het is.
    en wat er zou gebeuren moest er iets mis gaan.
    Rittensport heeft niets te maken met regularity.

    Die paar gekken die de boel aan het verzieken waren hebben een schorsing aan hun broek.
    Bedoeling is het parkoers aan een gemiddelde af te haspelen en zo juist mogelijk te ideale tijd te benaderen.
    Dat je een een handrem trekt, dat mag, maar als je wilt driften ga dan ergens anders spelen en in de gracht gaan hangen is al helemaal niet de bedoeling.

    Deelnemers dragen inderdaad geen helm, overall en mogen dat ook niet omdat ze niet onder de wet Peeters vallen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Even iets posten waar ik me niet zo populair mee ga maken.
    ik hou wel van rittensport, vind dit zeer leuke discipline in de autosport maar vraag me af of dit goed is om te combineren tijdens een rally event.
    Ik deed zelf service voor de rally en heb de regularity 1 keer zien passeren op houthulst.
    Wat ik zag was voornamelijk BMW's die goed doorreden, handrem trokken en dwars door de bocht gingen. (wat ik ook zeer zeker kan apprecieren, ik zou hetzelfde proberen.)
    Echter stel ik me dan wel de vraag hoe het gesteld is met veiligheid, daar geen enkele deelnemer een helm moet dragen, brandvrije kleren, ....
    Op 1 kp wordt gele vlag gezwaaid omdat de organisatie wss geen tijd heeft om de deelnemer uit de gracht te trekken, daardoor moet iedereen trager rijden.
    Wat met inschrijvings geld? De rally piloten moeten veel meer betalen om te mogen meedoen terwijl er enkele regularity deelnemers bijna aan hetzelfde tempo de parcours afhaspelen.

    Let op, ik heb ook genoten van die passages, vind ik ook allemaal zeer leuk en moest ik meedoen zou ik dat ook allemaal proberen maar vraag me soms af hoe veilig het is.
    en wat er zou gebeuren moest er iets mis gaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oi ne Like! Misschien ga 'k de volgende twee dan ook eens posten Maar 't gaat vandaag niet zijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Bon een goeie week geleden was het nog eens tijd om mijn beest van stal te halen. Hemicuda rally in Koekelare en voor de tweede keer organiseerden ze een Regularity. Mijn co-piloot van in BWC was nu zelf weer piloot in zijn oldtimer, dus ben ik daar gestart met een kersverse copiloot, mijn zus.

    Administratieve en technische controle waren vlotjes in orde en dus naar het startpark. Daar was het precies een beetje chaos. Op het uur dat de eerste Regularity over het podium had gemoeten moesten er nog een redelijke tros echte rally auto's door. Vertraging! Maar bon wij dan maar allemaal netjes gaan aanschuiven en uiteindelijk een goeie 20 minuten na het uur dat op onze controlekaart stond... Een rallypodium! Waar we over mogen rijden! Zelfs met een speaker die ons aankondigt. De max gewoon!

    Roadbook gekregen op het podium, en we waren vertrokken richting RT 1. Om daar te gaan parkeren in een lange file. Een paar rally auto's waren er zwaar afgedonderd en de KP was stilgelegd. Duimen draaien en wachten hebben we toch een paar keer gedaan.. Flink wat later kwam er dan met ondertussen zowat een uur vertraging eindelijk beweging in heel de boel en konden we aan onze RT beginnen. Ze hadden me vooraf gewaarschuwd dat er, door die 150 rally auto's voor ons, wel eens wat modder op de baan zou kunnen liggen. Ja man... Op sommige plekken zag je de baan niet meer onder de smurrie . Mais bon we hebben 4x4 dus dat lukt wel. Met wat glibberen en glijden zijn we netjes door de eerste (en plezantste) RT geraakt.

    Lange verbinding, RT 2, regorup die gewoon binnen en buiten rijden was, lange verbinding, RT 3. Tot hier voelde alles okee aan. De wegen waren aan het opdrogen en de Subaru deed zijn job perfect. We komen terug in het service park, nog altijd een klein uur later dan voorzien en hebben heel even de tijd om uit te vissen hoe goed we bezig zijn. Tot mijn eigen stomme verbazing stond onze nummer 17 voorlopig als 10de geklasseerd! Groot succes, we hadden gehoopt om bij de top 20 te zitten ergens.

    De tweede ronde met RTs 4, 5 en 6 werden vlotjes afgemalen, ook de organisatie ging nu veel vlotter met veel minder wachten aan RTs. Ik begon ook veel beter aan te voelen hoe de auto rijdt, dus we gingen vlotter door de bochten, en rustiger op de rechte stukken, want we hadden minder tijd goed te maken na een meer technisch stuk. Vooruitgang!
    We hadden nu ook meer tijd om eens rond te kijken met dat we vaak gewwon aan 49.5 konden cruisen, en oh cool zoveel publiek . En oh kijk, hier ligt een Regularity BMW in de gracht...

    Terug in het servicepark bekijken we onze tijden en... We staan nog steeds negende maar, we waren op de 3 RTs 9s te rap, 6s te rap en ook 3s te rap. En waarom? We hadden VOOR de start onze tripmaster geprogrammeerd voor een gemiddelde van 49.9km/u denkende dat dat juist genoeg zou zijn, en hadden die niet voor elke RT apart juist gezet. Een beetje wskunde nadien toonde dat dat inderdaad ongeveer dat aantal seconden te rap rijden betekent tegenover de snelheden van 49.4, 49.5 en 49.6 die we hadden moeten aanhouden. Dat weten we dan ook weer.

    We hebben nog 1 lus van 2RTs te gaan en nu nemen we ons voor om het allemaal juist te doen. We komen aan RT 8 en.. De boel ligt weer stil. Er zijn weer een paar rally auto's van de baan gegaan, en er moest een bewoner dringend op of af het parkoer. Ondertussen tikt de klok verder en begon er een ander probleem aan te komen... Deze Regularity was verondersteld om volledig in daglicht gereden te worden, maar aan dit tempo zou het wel heel nipt worden om nog licht te hebben voor de laatste RT, en daar waren de meesten niet op voorzien. Ik heb wel een leeslamp, maar die is nog niet geinstalleerd. Weinig van de deelnemers hebben ook extra lichten, EN dreigende wolken die komen aanzetten. Een paar mensen in de rij waren al aan het zeggen, als het nat ligt op de laatste RT en de zon is al onder, dan gaan wij gewoon naar huis...

    Maar dan plots, weer beweging. De rij schuift op, we zijn weer vertrokken! Voor de derde keer dezelfde RT rijden op 1 dag maakt het wel weer iets makkelijker, ik herinner me het grootste deel van de bochten en afslagen van de eerste twee ronde, weet nog waar het het verraderlijkste lag met modder en kiezels ook. We rijden vlot nu, ergvlot en komen over de streep van deze RT op volgens ons de juiste seconde. Gejuich in onze vroem want dit ging nu echt wel goed, dachten we toch.

    Dan was er weer de ellenlange verbinding naar Houthulst en wat we gevreesd hadden leek te gaan gebeuren. De zon zakt zienderogen naar de horizon, EN we kregen plots druppeltjes op de voorruit. Het zag er naar uit dat de Hemicuda het ons nog moeilijk zou maken helemaal op het einde. We komen aan de start van de laatste RT en wat zien we, hier ligt het nog poederdroog.

    En jawel hoor de laatste RT was gelukkig droog. Wat de zaken wel bemoeilijkte was de zon die nu oogverblinded nog net boven de horizon lag. Vaak met 1 hand voor de ogen moeten rijden om te zien waar de weg lag, want de zon zat laag genoeg om onder de zonnekleppen door te schijnen! Maar toch, we geraken door de RT zonder zotte momenten en volgens ons ook weer op tijd.

    En dat was het dan eh, alle RTs zijn gereden. Bij aankomst terug in Koekelare trekken we de site open om te zien hoe we het ervan af gebracht hadden, en...

    Negende plaats algemeen! Maar nog interessanter, in die laatste lus met de trip correct geprogrammeerd hadden we het derde minste strafpunten van iedereen, EN mijn zus is de eerste vrouw in de eindstand, in haar eerste regularity ooit.

    Dat was nu eens een plezante dag zie. Ons heel de dag goed geamuseerd met de auto, de RTs en babbelkes met de piloten rond ons tijdens de vele en lange wachtpuases, en vooral een resultaat gereden waar we heel erg content mee zijn.

    Nu op naar de volgende!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Fotoke van de Sooby in racemode vrijdagnacht hier: https://jonajofoto.picturepresent.nl/Begian_#4647389

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De volgende TC weer een minuut te laat (BWC is echt wel doorrijden...). Ons enig doel is nu nog om de overblijvende RTs zo goed mogelijk te rijden. We komen aan de start, we hebben zelfs eens vier minuten over! Ik stel de tripmaster in met de lengte en de tijd van de RT en... hij crasht weer compleet, niet meer aan de praat te krijgen. Woohoo... Enfin dan maar weer gewoon doorrijden zoals in Nederland en hopen op het beste... Maar de pechduivel had nog meer voor ons in de pet. Zowat halfweg in de RT, ik rem wat vroeg want we denken dat we voor schema zijn en... De auto remt wel, maar veel minder goed dan normaal. Remproblemen! Dan zijn we heel rustig blijven rijden en anderhalve minuut te laat aan de finish gesukkeld. We hebben ons daar aan de kant gezet, om te zien wat nu.

    Op dat punt hebben we dan besloten om traagjes door te rijden over het parkoer naar de regroup in Boezinge om daar dan op te geven. Twee RTs doorgereden aan een slakkegang, terwijl de zon stilletjes aan verdween. Nog een korte pijlenrit daarna waar we wel juist reden, maar de TC op het einde van die rit was zelfs al vertrokken... En voila, bij de regroup in Boezinge waren we nog net net binnen tijd en mochten we een tiental minuten later vertrekken voor de laatste nachtelijke lus, maar met de remmen van de Subaru die niet meer te vertrouwen waren, plus geen extra lichten op de auto en mijn co die niet genoeg ziet in het donker? Dat zou een slecht idee geweest zijn. Dus hebben we aan die controle ons blad ingediend en aangegeven dat we opgeven.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nu er staat een startbord naast het cafe waar we moeten inklokken en we gaan ervan uit dat we een starttijd gaan krijgen een paar minuten na dat we dat roadbook krijgen aan dat bord.

    Nope. Het stuk roadbook is een gigantische kaart met een pijlenrit en de start is zodra we die kaart ontvangen. Den otto staat 100m verder op de parking en we hebben drie minuten om naar de volgende TC te rijden, 2km verder! Tegen dat we in de auto zitten en de route naar die TC hebben uitgestippeld zijn die drie minuten al om natuurlijk. Vier minuten te laat aan de TC. Dat stuk vond ik toch wel wat belachelijk eigenlijk...

    Maar goed, we puzzelen de weg naar de volgende TC bijeen en beginnen te rijden. We bollen over pijl 2, we bollen over pijl 3, we bollen over... Wacht dat zou hier een T moeten zijn en het is een kruispunt. We stoppen aan de kant, traceren onze weg terug op de kaart, zijn zeker dat we tot een 200m geleden juist zaten. En dan maken we een gigantische blunder. We beslissen dat de weg voor ons (mooie nieuwe asfalt zelfs) een nieuwere weg is die NIET op de kaart staat. Dus we rijden nog een redelijk stuk verder en merken dat de kaart weer niet klopt. Om een lang verhaal korter te maken, we zijn domweg compleet verdwaald, we vinden niet meer op de kaart waar we zijn! (Bij thuiskomst hebben we uitgevist dat we ergens door een weg gereden waren die niet op de kaart stond die een stuk voor de weg lag waar we dachten dat we gereden waren.)

    We zijn dan beginnen zoeken naar een punt dat we konden terugvinden op de kaart wat een hele tijd niet lukte Uiteindelijk de weg teruggevonden en ingepikt waar we dachten dat we verkeerd gereden waren. Maar dat was een kleine km verder langs de ideale route dan waar we echt fout gereden waren en daar was natuurlijk een stempelcontrole.. Uiteindelijk 28 minuten te laat aan de TC...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Na de lunch blijft het ondertussen water gieten en de volgende twee RTs zorgen we er vooral voor dat de Subaru niet nog natter wordt door in een diepe gracht te duikelen. We houden vooral de wielen op de baan. Resultaten? De eerste RT alweer geannuleerd, op de tweede 1m23 over tijd.

    En dan een mirakel! De tripmaster werkt weer normaal, EN we krijgen terug droge wegen. Een RT 6s te laat, volgende RT +40s aan een geheime tijdscontrole, +9s aan de finish. Nu komen we eindelijk in een net rally-ritme en het gaat goed! Volgende RT starten we vol goede moed, zitten proper op tempo en dan bij het omschakelen van de eerste kaart naar de tweede blijken de twee stukken stukken kaart niet netjes aaneen te sluiten en komen we met 5 auto's terecht in een smalle uiteindelijk doodlopende straat. Tegen dat we daar terug uit geraakt waren was het om zeep natuurlijk, nog maar eens maximum strafpunten. En zo bollen we naar het einde van deze sectie met een stop bij Autostal Atlantic waar we bij het inklokken een stuk roadbook gaan krijgen voor de start van de volgende sectie...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Desondanks halen we ginder in Nederland toch 40 seconden te laat, 1m26 te laat, 9s te vroeg, 36s te laat en 1min1 te laat. Die twee waar we meer dan een minuut te laat waren er met vrij veel natte en glibberige onverhard en mijn ottoke repareren als ik naast de baan stuik zou veel te veel kosten dus daar deden we het wat "rustiger".

    Doordat we ons ingehouden hebben in de regen komen we ook aan de TC na die RTs 2 minuten te laat binnen voor de start van een TC sectie. Die was buitengewoon plezant om te rijden eigenlijk, allemaal stukken van maar een paar km lang waar we telkens een 10-20 seconden tijd overhadden bij het bereiken van de TCs. Als alles WEL goed gaat is het natuurlijk veel prettiger.

    Daarna volgt een lange verbindingsrit naar Belgie en alweer, een RT. Ik krijg mijn tripmaster terug aan de praat en we zitten voor het eerste deel van de RT redelijk op schema en dan... Stortregen dat het niet meer normaal is. We beginnen tijd te verliezen want met al dat water op de baan moest ik wel vertragen. En net als we er bijna zijn draait er nog een tractor voor ons de weg op. Resultaat? Weeral 50 seconden te laat. Maar goed ondanks de problemen in de loop van de ochtend kruipen we twee plaatsen vooruit naar 41ste, en is het ook tijd geworden voor wat eten aan zee.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ja man wat was me dat zeg.

    Dus dit weekend voor het eerst mee gedaan aan een rit als piloot. Mijn eerste was de Molen Classic als copiloot. Belgian Westhoek Classic, ik zag het goed zitten, voor de start.

    Maar ja... Kort na de start, nog voor de eerste RT, misleest mijn co (die duidelijk niet goed genoeg meer ziet in 't donker om vlot de nota's te lezen) een bol-pijl en we rijden ferm verkeerd. Tegen dat we de weg teruggevonden hebben zijn we een kwartier tijd kwijt. En aangezien alle RTs nog voor de eerstvolgende TC kwamen, was elke RT compleet om zeep natuurlijk. Een kwartier haal je in BWC duidelijk nooit in. We zijn dan in het donker nog een keer 5 minuten verkeerd gereden (maar we waren niet alleen dan, de auto die net achter ons gestart was stond op dezelfde plek ook te puzzelen )

    Uiteindelijk zijn we aan de TC geraakt (met op elke RT natuurlijk maximum strafpunten, we waren overal 10-15 minuten te laat). Dus 15 minuten te laat aan de eerste TC. Op de twee volgende twee TCs waren we ook nog te laat en daarna eindelijk voor het eerst sinds de start op tijd. Er was nog 1 RT voor de finish van de vrijdag maar toen we aan de start kwamen kregen we de opdracht om de alternatieve route te nemen voor die RT. RT was blijkbaar stilgelegd door de politie omdat het er te zotjes aan toe ging... Dan zijn we naar de finish gebold en op een of andere manier 12 minuten te vroeg ingeklokt... Mijn co was in slaap aan het vallen denk ik.

    Desondanks een desastreuse nacht stonden we toch nog 43ste op 48 auto's. En man man dat moet daar allemaal rap gaan! Dat was 4 uur a fond in 't donker.

    Maar goed, op dag 2 wilden we proberen om er alsnog iets van te maken. Er waren twee RTs vlak na elkaar meteen na de start, maar de eerste was al meteen geannuleerd wegens ik weet niet wat. Ik heb foto's gezien van de marathon op die locatie dus die hebben alleszins voor een deel die RT gereden. Op de tweede RT werkt alles perfect, en weten we dat we het volledige traject binnen de 10 seconden van de ideale tijd zaten. Maar, pech voor ons want de resultaten van die RT werden ook geannuleerd.

    Daarna ging het richting Nederland voor een serie van 5 RTs. Prachtige parkoers ginder in Nederland, echt een plezier om op rond te rijden. Op 1 ding na, w komen aan de eerste RT in Nederland, ik zet mijn Piloot Tripmaster op (die waarmee ik al geoefend had aan veel lagere snelheden om die app gewoon te worden) en de Tripmaster app hangt. In de vier munten die we nog hadden voor de start van die serie RTs krijgen we die niet terug aan de praat en dus wordt het RTs rijden zonder Tripmaster

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik zal voor jullie supporteren in Sport dan Wij doen toerisme met de Sooby en Recreatie met de Volvo.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
    Garnalenrit. Over een maand zowat.
    Inderdaad, hopelijk een 3 op 3 voor ons in de sportklasse.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Garnalenrit. Over een maand zowat.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
    Ja jouw naam heb ik ergens op een rit ingeschreven gezien inderdaad. Wij komen ook naar diene, met twee auto's. De zwarte Subaru oldtimer zijn wij
    Welke rit?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ja jouw naam heb ik ergens op een rit ingeschreven gezien inderdaad. Wij komen ook naar diene, met twee auto's. De zwarte Subaru oldtimer zijn wij

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
    Zijn er nog forummers nu die aan rittensport doen?
    Ik.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zijn er nog forummers nu die aan rittensport doen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ondertussen is het seizoen al terug op gang geschoten .

    Onze eerste VAS, Ronde door Vlaanderen op 1 februari, was geen succes, 24e op 78 starters. Foutje tijdens een RT in het eerste deel heeft ons de das omgedaan, 30 punten voor een valse letter en 12 punten omdat we te laat waren op RT.
    In het tweede deel ook nog ergens een letter gemist maar zo wat de helft (of meer) van de deelnemers heeft die gemist, denk dat we die gewoon niet gezien hebben .
    Derde deel was goed met slechts 1,9 punten, kan ik mee leven.

    Volgende wordt normaal gezien de 100 mijl van Waregem op 22 maart. Daar rij ik met mijn vriendin met de Escort en mijn pa en stiefpa met mijn Peugeot 106 rallye .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En waarschijnlijk wordt deze de laatste van dit jaar :


    Leave a comment:

Working...
X