
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rittensport
Collapse
X
-
Guest repliedIk sta er bij.
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenScheelt idd een goei 25km (maal 2), je moet het hier maar posten hé, goeie kans dat we afkomen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenGarnalenrit stak in de sport-klasse weer prachtig in elkaar.
Resultaat: 1ste plaats en mede dankzij een mindere dag van de leider in het kampioenschap nog de VAS-titel kunnen bemachtigen.
Die sport klasse is nix voor mij, zal het bij toerisme houden.
Gisteren goed gereden, op zich foutloos, alleen letterke mislezen, nen R als A gezien, dus geen 2e maar 6e plaats.
Belangrijkste is dat we foutloos gereden hebben, dat het redeneren en de routes bepalen blijkbaar lukt.
Leave a comment:
-
Garnalenrit stak in de sport-klasse weer prachtig in elkaar.
Resultaat: 1ste plaats en mede dankzij een mindere dag van de leider in het kampioenschap nog de VAS-titel kunnen bemachtigen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenDaar heb je uiteraard gelijk in.
Als er 3min tussen 2 TC's zit maar het duurt al pakweg 30 seconden voor je je blad terug krijgt en je effectief vertrekt moet je al een halve minuut 72km/h gemiddeld halen.
Anderzijds waren de gebruikte wegen en omgeving wel van die aard dat je heel weinig door bebouwd gebied reed.
Soit, als ik zie hoe populair die wedstrijd is, 90 inschrijvingen op 20 minuten, zullen de meesten het wel te doen vinden hé.
Datgene wat Björn en Jens in elkaar boxen is prachtig, maar de nadruk ligt iets te veel op de snelheid. Het is dat wat ze gebruiken als val / middeltje om het verschil te maken. In het hedendaags verkeer is dit niet meer toe te passen, te verantwoorden.
30 TK's op 250km is dan ook van het goede te veel en voor niets niet nodig.
Leave a comment:
-
Guest repliedScheelt idd een goei 25km (maal 2), je moet het hier maar posten hé, goeie kans dat we afkomen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenZeker laten weten.
Tessenderlo ligt wel niet om de hoek, 190km enkele rit...
Kan nog altijd met de 106 rallye afkomen, rijdt aangenamer op autosnelweg dan den Escort.)
De rit zelf is 107 km.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenReken dat maar eens uit, je gaat verschieten hoe snel het wel ging door die korte TC's.
Op papier is dat 36, realiteit ligt veel hoger.
Als er 3min tussen 2 TC's zit maar het duurt al pakweg 30 seconden voor je je blad terug krijgt en je effectief vertrekt moet je al een halve minuut 72km/h gemiddeld halen.
Anderzijds waren de gebruikte wegen en omgeving wel van die aard dat je heel weinig door bebouwd gebied reed.
Soit, als ik zie hoe populair die wedstrijd is, 90 inschrijvingen op 20 minuten, zullen de meesten het wel te doen vinden hé.
Leave a comment:
-
Guest repliedZeker laten weten.
Tessenderlo ligt wel niet om de hoek, 190km enkele rit...
Kan nog altijd met de 106 rallye afkomen, rijdt aangenamer op autosnelweg dan den Escort.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichtendus van gewone bol-pijl georganiseerd door de KLJ om de hoek
Op 5 januari organiseer ik mijn bolleke-pijl rondrit (topic volgt nog) maar bij deze ben je al uitgenodigd
De volgende rit waar ikzelf aan deelneem is de Herfstrit van de Mechelse Automobiel klub (11 nov)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenBWC viel meestal nog mee vond ik, het is 'anders'.
Ritten met een gemiddelde tot 49,9km/h vind ik er over, in België is daar weinig of geen plaats voor.
De BWC ging nooit boven de 36km/h, door de snelle opeenvolging van TC's kwam je idd wel sneller in de problemen bij zelfs maar een klein foutje.
Op papier is dat 36, realiteit ligt veel hoger.
Leave a comment:
-
Guest repliedBWC viel meestal nog mee vond ik, het is 'anders'.
Ritten met een gemiddelde tot 49,9km/h vind ik er over, in België is daar weinig of geen plaats voor.
De BWC ging nooit boven de 36km/h, door de snelle opeenvolging van TC's kwam je idd wel sneller in de problemen bij zelfs maar een klein foutje.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenZijn er hier nog actieve rittensporters ?
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenBij mij is dat een rekbaar begrip, dus van gewone bol-pijl georganiseerd door de KLJ om de hoek tot de BWC van de broers Vanoverschelde...
BWC heeft echter niets meer met rittensport te maken, dat is rally-rijden op de openbare weg.
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenEerstvolgende voor mij is de garnalerit op 9 november.
Leave a comment:
-
Guest repliedTopic nog even naar boven halen.
Zijn er hier nog actieve rittensporters ? Bij mij is dat een rekbaar begrip, dus van gewone bol-pijl georganiseerd door de KLJ om de hoek tot de BWC van de broers Vanoverschelde...
Eerstvolgende voor mij is de garnalerit op 9 november.
Leave a comment:
-
Guest repliedDit oude topic even naar boven sjotten....
Ik heb de draad terug opgepikt, een jaar of 11 geleden een aantal keer een rittensport (al dan niet VAS) gereden, dan heel lang niet meer gereden omwille van circuit en competitie op 2 wielen. Nu ik daar mee gestopt ben terug herbegonnen...
Heb daarvoor een ouwe mini ('77) en iets minder ouwe 106 rallye ('97).
De mini hou ik voor de evenementen die puur voor oldtimers zijn of de 'simpele' ritten, de 106 voor Vas classic enzo, voor het serieuzere werk dus.
Leave a comment:
-
UPDATE
Eindstanden kampioenschappen:
VAS Rittensport Toerisme: 1ste
PAK Antwerpen Rittensport Toerisme: 1ste
FIC Kampioenschap Toerisme: 2de
VAS Classic Toertimers: 2de
RT Titianic Clubkampioenschap: 2de
VAS Classic Algemeen: 3de
PAK Antwerpen VAS Classic Toertimer: 3de
Challenge Roger Boeren Toerisme: 4deLast edited by Atenza; 15/12/2008, 19:30.
Leave a comment:
-
Gisteren dus de Sinterklaas Classic gereden.
Mooi parkoers, maar hoe een organisator nu nog durft om zwart-wit kaarten in een roadboek te steken, tja, dat is en blijft een groot vraagteken. Kleurenkaarten printen kost nu toch ook niet zo veel meer. Ingetekende lijnen blijken dan nog zo dik uit te vallen dat de weg in werkelijkheid 40 meter breed zou moeten zijn??Kaarten op de juiste plaats tussen de bol-pijlen steken, dat is ook moeilijk. Ik heb meer heen-en-weer zitten bladeren dat heel het seizoen samen. Kwa organisatie vond ik dit de mindere van 2008.
In deel 1 begon 6 minuten aan gepakt door geklungel bij de eerste pol-pijl die niet klopte. Echter geen bord gemist, dus alleen die 6 minuten deden ons een duik in het voorlopig klassement nemen. Een 20ste plaats was het voorlopige verdikt.
In deel 2 hoopten we dat het beter zou draaien. Af en toe was het wat gokken op de wit-zwarte kaarten, maar blijkbaar deden we dat niet slecht. We maakten dan ook een sprong voorwaarts naar de 5de plaats.
In het laatste deel werd door heel wat teams fouten gemaakt, Wij reden foutloos, ondanks de poging tot manipulatie van een baanpost, en pakten daardoor nog de 2de plaats algemeen en werden zelfs 1ste toertimer. Iets wat we na deel 1 niet echt meer verwacht hadden.Last edited by Atenza; 15/12/2008, 19:03.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenEindstanden kampioenschappen:
VAS Rittensport Toerisme: 1ste
PAK Antwerpen Rittensport Toerisme: 1ste
FIC Kampioenschap Toerisme: 2de
Challenge Roger Boeren Toerisme: 4de
Tussenstanden kampioenschappen:
VAS Classic Toertimers: 3de
VAS Classic Algemeen: 3de
PAK Antwerpen VAS Classic Toertimer:: 3de
RT Titianic Clubkampioenschap: 2de
Leave a comment:
-
Guest repliedProficiat !!!
Leave a comment:
-
Eindstanden kampioenschappen:
VAS Rittensport Toerisme: 1ste
PAK Antwerpen Rittensport Toerisme: 1ste
FIC Kampioenschap Toerisme: 2de
Challenge Roger Boeren Toerisme: 4de
Tussenstanden kampioenschappen:
VAS Classic Toertimers: 3de
VAS Classic Algemeen: 3de
PAK Antwerpen VAS Classic Toertimer:: 3de
RT Titianic Clubkampioenschap: 2de
Leave a comment:
Leave a comment: