3 posts tot 1 RT ik ga hier records breken...
Enfin RT1 was dus een beetje moeilijk, route niet direct gevonden en dan die klok bij ons die 8 seconden verkeerd stond. Oh well. Ons eerste uitje ginder verre problemen zouden er sowieso zijn.
De verbinding naar RT2? Geen problemen. Vlot afgebold. RT2? Niks memorabel eigenlijk. Funky start met meteen een 3 rechts met steentjes en ergens een haarspeld links onto kasseien. Echt niet veel anders over te vertellen.
Maar dan is er de verbinding naar RT3...
De SVX heeft een beetje dorst. Nog niet dramatisch maar wel genoeg om uit voorzorg NU te tanken. We weten immers niet hoe lang de volgende lus is. Dus aan het voorziene tankstation gaan we tanken. Vreemd genoeg kun je aan dat station niet zomaar je kaart erin knallen en tanken... Nee je moet tanken en binnen betalen. Dus we tanken, lopen naar binnen en aan de kassa? Twee man voor. Die eerste zijn meteen weg maar die tweede is een ouder dametje die haar 2 flessen wijn met muntjes betaalt. En hier nog zo'n 20 centje... en nog een... en nog een... Eindelijk kunnen we betalen en ondertussen ook uitleggen aan de kassier dat ja wij rijden ook rally. Regularity... Bla bla gehaast nu gast... Boenk kaart gaat erdoor en we zijn weer weg.
Paar km verder vlakbij waar het hele veiligheids dispositief stond even verwarring... We moeten aan lichten naar rechts maar... De weg rechtdoor loopt hier een vliegveld op... Euh we zijn toch niet gemist een beetje terug? Vroem aan de kant samen roadbook nazien... Zijn we zeker dat we op dat rond punt juist waren?? We denken het maar niet helemaal. Vroem terug naar het rond punt ja dat klopte vroem terug naar het vliegveld en daar dus links net ervoor en dat klopt! We zien ook andere verwarde Regularity deelnemers toerkes rijden.
Een beetje verder bollen we op de Chaussee d'amour met vlak achter ons de gekende Opel Monza. Netjes aan 70... Plots komt de Monza ons voorbij gestormd en wij denken nog, wat krijgt die nu?? Hah.. Die had gezien dat...
Er voor ons een auto aan 45 reed en die ging er snel nog even voorbij. Wij niet...
En dan werd de Chaussee niet inhalen. Voor ons? Een pick-up met een belachelijk hoog volgeladen aanhangwagen die aan hoogsten 45 reed. En daar zaten we dus een paar km achter vast want gans dat stuk was plots.. Niet inhalen.
Eindelijk verdwijnt die trage remorque uit ons zicht waar wij naar rechts moeten... Zus: We hebben nog 30 seconden voor we te laat zijn aan de TK! Fuck fuck fuck... Wij heel vlot rijdend richting TK en ja hoor net 2 minuten te laat ingeklokt. 20s straftijd dus miljaarde miljaarde.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rittensport
Collapse
X
-
Guest replied
-
Guest repliedOndertussen schakel ik over in mijn robot-mode, om netjes aan de juiste snelheid over het parkoers te bollen. In droog weer en met een auto die ik steeds beter ken, zou dat hier geen enkel probleem mogen zijn zolang we ons kopje erbij houden en de electronische toestanden die ik in de mot moet houden juist staan natuurlijk. Beep beep 48.2 km/u beep beep afstand x boop beep nog 3 minuten. Voila we zijn klaar!
We komen aan de startlijn en oei, misteld... Ochtendstond eh, je staat een minuut te laat. Wat sneller nu beep beep boop en voila nu is 't in orde! We krijgen de controlekaart terug, zus heeft alvast de nota voor de eerste bocht door en de medewerker duidt aan 20 seconden. Oi volgens onze klok is het nog 12 seconden! Ja dat krijg ik in 20 seconden niet juist gezet...
En na alle paniek vertrekken we op tijd. Vroem zegt de Subaru en we zijn vertrokken. "Rechts indraaien. 400m T-links. Ja daar T-links.." We zijn meteen weer helemaal in het ritme, ook al was de zus al sinds December geen co meer geweest. We zien een andere deelnemer aan de kruising, wat ook altijd leuk is, ik vind dat bochtige stukje na die T-links en dan rechtsaf de max om te rijden en we weten wat er komt op het einde.. De kasseien! En ja hoor eindelijk die T-rechts de kasseien op. Die haarspeld is zijn reputatie alleszins waard, die kasseien zijn zpekglad, zelfs bij zo'n droog weer. De Subaru danst haar typische "onderstuur nee overstuur nee ik ben mee 't is goed" zoektochtje met de differentielen en dan zien we een mooie onverhard zodat we op tijd kunnen rijden. "Lichte T-links " en ik vlieg in de remmen direct na die T! Er wappert een lint voor mijn neus! Ikke: "huh, 't was toch links?" De zus: "Ja zeker!" En dan zien we een medewerker teken doen dat we juist zijn en dat lint beginnen intrekken... Ah een losgewaaid, kan gebeuren. We zijn bijna op het einde nu en toch wat sekonden achter door de verwarring met het lint, dus de SVX mag eens helemaal vroem doen. Nog een laatste bocht, we zien de finish liggen en we naderen terug op de tijd die we wilden en... RT1 zit erop.
Wordt vervolgd...
Leave a comment:
-
Guest repliedBon, so be it... Met de nummers netjes bevestigd mogen we het domein binnen en we plaatsen ons daar netjes uit de weg om de electronica die ons op tijd moet houden, te checken, en dan te wachten tot onze starttijd. Door ons grote startnummer kunnen we ook nog op het gemak de start bekijken van de anderen met een veel lager nummer en kunnen zo onze teamgenoten van Noordzee nog fun en succes wensen bij hun start.
En dan is het aan ons! De zus schakelt meteen over in klok en roadbook lezende robot mode, ik mag nog even ontspannen! We nemen onze eerste TK voor het podium en schuiven aan. De zenuwen zijn minder dan in de Hemicuda want dit hebben we al gedaan, maar ze zijn er toch wel. En dan het grote moment, over het podium van een nationale rally met JP Klinkers die ons aankondigt als team Doolaeghe met een wel heel zeldzame Subaru. Ja het zal wel zijn. Atenza komt ook nog even gedag zeggen en de route uitleggen opdat we toch zonder verdwalen meteen uit het service park geraken. Voila, het podium af en we zijn vertrokken. Ik schakel over in luisteren naar alles wat de zus zegt en we zijn weg!
Halle-Booienhoven is de eerste en ziet er meteen ook de leukste uit, dus de SVX rijdt gezwind richting haar speelterrein, een echte RT! "T rechts, loopt wat schuin..." "Ja dat is hier" "Dan aan een kerkhof T-links.." "Ja hier moet ik links want daar mogen we niet in... En hier loopt het dood.." Euh? Jamaar dat hier is een landbouwweg? (Hier trouwens: https://www.google.nl/maps/@50.77066...2!8i6656?hl=en)
Even terug gereden naar de vorige T, beiden de bolleke pijls in gedachten teruggevolgd en tot de conclusie gekomen, het zal toch langs ginder zijn... We rijden de landbouwweg in en jawel een stuk verder wacht ons het kerkhof en nog iets verder de file voor de start van de eerste RT. Er staan weinig auto's. Zou dat hier allemaal op tijd lukken? In de Hemicuda was onze start op de eerste RT bijna een uur vertraagd al door vele crashes en KP annulatie voor de rallyrijders...
We zijn ook nog een Audi voorbijrijden die er inderdaad al had moeten zijn. We vragen ons nog steeds af waar die misgereden zijn... (En die reden later zelfs compleet verdwaald en missen RTs 3 en 4...)
Leave a comment:
-
Guest repliedOndertussen zijn we weer op wandel geweest met de Subaru. Na de Hemicuda vorig jaar hebben de zus en ik, na wat discussie of we dat zagen zitten met vier wedstrijden in verre oorden, besloten om alle Regularity wedstrijden te rijden. Het leek ons wel een strak plan, Gitter, Sezoens, Kasterlee, Hemicuda en Zuid-Limburg.
Ondertussen zijn Hemicuda en Sezoens jammer genoeg wel van de kalender gedonderd natuurlijk...
Voor ons begon de Gitters al meteen na de publicatie van de KP-onboards. Zodra die er waren zijn we een avond bezig geweest met die goed te bekijken, kwestie van te weten waar we zouden moeten opletten... Drie punten vielen al meteen op als plaatsen om goed op te letten: de kasseien en onverhardstrook in Halle-Booienhoven, dat stuk slechte asfalt in Heers en het verkeerseilandje dat nu herdoopt is tot Ile St. Vincent. Maar dat parkoers zag er best te doen uit, dus dat zagen we meteen al zitten. De weersvoorspellingen dan ook nog eens poederdroog! De gevreesde Haspengouwse modder (enfin ja gevreesd...) zou er precies niet bij zijn...
Gezien de afstand en hoe wakker we wilden zijn de dag zelf, begon het volgende deel van de Gitters dan met een lange rit naar Gingelom om daar te overnachten. Na 's morgens een best wel goed ontbijt, trokken we dan naar het rallycentrum in Landen zelf. Het terrein konden we pas op nadat we de rallynummers en platen bevestigd hadden, dus smijten we Subaru daar ergens aan de kant om de inschrijvings formaliteiten te gaan voldoen. Met een beetje Wazegde? ertussen door door het geluid van de startende rally wagens op het podium geen 10m verder, en een weerzien met volk dat we al kenden van op andere ritten,was het tijd om te gaan zorgen dat de wagen er helemaal voor klaar was. En ja hoor, een briefje van oom agent dat we daar toch wel verkeerd stonden... Huh? Ach juist daar staat 10 meter verder een bordje niet stationeren...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Een avondrit is altijd op een zaterdagavond, waarom dan deze rit op een vrijdagavond? Het jaar is pas begonnen en om op tijd te geraken zou je al een dag verlof moeten opofferen?
Die kilometers is niets, het probleem is dat je op een vrijdag over de ring van Brussel moet en dat helemaal anders is dan wanneer je dit op een zaterdag doet.
Als de winnaar in de sportklasse wint met meer dan 400 strafpunten dan moet je als organisator toch al eens beginnen denken dat er toch wel iets niet juist zit.
Die 400 punten had ik zelfs nog niet op gelet! En dat is Nick Vanoverschelde, het is niet alsof die het niet kent... Ja daar klopt inderdaad iets niet.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
Voor een avondrit aan jullie kanten krijg ik mijn copiloten ook niet mee. Dat zijn meteen ook weer heel veel kilometerkes extra op de auto voor een rit van 100km. Gelukkig vindt mijn ene co Regularity zo plezant dat we voor die vier wel helemaal naar ginder gaan komen, maar voor de rest gaan we het bij West-Vlaanderen houden.
Die vrijdagavond helpt inderdaad ook niet, ik ken nog zeker drie andere equipes die niet meededen omdat het op vrijdagavond is.
Hoe het in Sport was weet ik overigens niet, ik denk niet dat ik iemand ken die Sport reed, er was wel heel lang discussie over vanalles in recreatie (de uitslag van deel I is 2 keer aangepast denk ik) en nog veel meer in toerisme. Ik denk dat er pas een uitslag was rond half vier of zo.
Die kilometers is niets, het probleem is dat je op een vrijdag over de ring van Brussel moet en dat helemaal anders is dan wanneer je dit op een zaterdag doet.
Als de winnaar in de sportklasse wint met meer dan 400 strafpunten dan moet je als organisator toch al eens beginnen denken dat er toch wel iets niet juist zit.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenTierenteynrit, die laten we gewoon aan ons voorbij gaan.
Daar is altijd wel iets dat de boel in de soep laat draaien en op een vrijdagavond, no way dat ik en mijn piloot een hele dag opofferen voor een avondrit aan de andere kant van het land.
Die vrijdagavond helpt inderdaad ook niet, ik ken nog zeker drie andere equipes die niet meededen omdat het op vrijdagavond is.
Hoe het in Sport was weet ik overigens niet, ik denk niet dat ik iemand ken die Sport reed, er was wel heel lang discussie over vanalles in recreatie (de uitslag van deel I is 2 keer aangepast denk ik) en nog veel meer in toerisme. Ik denk dat er pas een uitslag was rond half vier of zo.
Leave a comment:
-
Guest repliedNa wat staan babbelen in de controlepost met andere equipes, mochten we verder voor deel 2.
Net zoals in de vorige wedstrijden ging deel 2 veel vlotter en plots, bekend terrein! In de buurt van het werk, herken ik plots waar we zijn. En dat bleek deze keer een groot voordeel.
Op een moment was de volgende opdracht rechts afslaan en die was hier:
Een bord richting de snelweg, en er stond in de briefing dat opritten van snelwegen niet meetellen (zoals gebruikelijk). Hier hebben er zich veel mispakt, want dat is gewoon een brug over een kanaal waarmee je ook richtng de snelweg gaat.
Een beetje verder was er nog een moeilijk punt waar de lokale routes weer flink hielp. We hadden T-Rechts -> T-Links in het roadbook. Tussen die twee situaties passeer je wel:
Straat rechts. Straat rechts. Straat links met rechtdoor een bord dat je over 100meter niet verder rechtdoor kan, en dan een straat rechts waarbij je inderdaad niet rechtdoor mag wegen eenrichtingsverkeer. De gezochte T ligt dan een 80 meter verder in die straat rechts. Maar goed ik passeer daar vaak en dan wist ik dat.
Verdere moeilijk punten van daar tot het einde?
Op een kaartfragment zijn we misgereden door een smalle weg tussen twee huizen niet te zien liggen (en dan toch wel moeten zoeken om de weg terug te vinden).
Een geheime tijdscontrole waar er maar 2 wagens stonden toen we er aan kwamen (in tegenstelling tot iedere keer meer dan 10 in de vorige twee wedstrijden!).
En ergens nog een fout in het roadbook ook (roadbook zei T-Rechts, volgens ons was dat kruispunt rechts), daar hebben we gegokt en gewonnen door toch rechts te draaien (omdat we nog weinig bolleke pijls over hadden en die weg terug naar Lauwe liep EN de volgende bolpijl was onder een brug rijden en we zagen die brug liggen..) Dat bleek correct maar daar zijn er dus ook een hoop verkeerd gereden.
Daarna was het allemaal voor de hand liggend, en zijn we terug in Lauwe aan het einde geraakt (wat elders was dan de start trouwens). Uiteindelijk 10 minuten te laat ingeklokt, we gaan toch een systeem moeten vinden om bij te houden hoeveel km we verkeerd gereden hebben in de loop van een wedstrijd...
In de einduitslag recreatie hadden we nog 80 strafpunten voor deel 2 (en we weten begot niet van waar, misschien ook eens beginnen een kopie van de controlekaart bij te houden voor achteraf te checken), en waren we 17de op 38, wat weer heel wat beter is dan de vorige twee wedstrijden. Daar waren we alleszins heel content mee.
We zagen vanuit het cafe ook nog geregeld deelnemers op hun GPS rijdend terugkomen aan de finish en van de 38 waren er uiteindelijk 11 buiten tijd! Hah in de Gapers zagen we in heel deel 2 nauwelijks andere deelnemers omdat wij zover verachterd waren, nu was het omgekeerd en zagen we in deel 2 bijna niemand omdat er zoveel andere verdwaald waren.
Het was alleszins wel weer plezant en dan is het nu uitkijken naar de Gitters en de week erna de Leeuwenrit zie.
Leave a comment:
-
Tierenteynrit, die laten we gewoon aan ons voorbij gaan.
Daar is altijd wel iets dat de boel in de soep laat draaien en op een vrijdagavond, no way dat ik en mijn piloot een hele dag opofferen voor een avondrit aan de andere kant van het land.
Leave a comment:
-
Guest repliedNice, hier in mijn hoek op bezoek komen
Hier is de Subaru laatst nog buitengekomen voor de Tierenteynrit. Ook de eerste keer de Tierenteyn, en ondertussen mijn derde Rittensport (na de Garnalen en de Gapers) en tweede keer voor de co-piloot (na de Gapers). Het doel? Niet compleet verkeerd rijden, verdwalen en buiten tijd eindigen zoals in de Gapers.
Het begon alvast goed met het oppikken van een VAS-vergunning aan de inschrijftafel, zodat ik nu ook echt meetel als we het per ongeluk eens goed doen. Nieuw dit jaar ok is dat ook op Rittensport de papieren van de auto nu gecontroleerd worden. Dat leidde heel even tot paniek want ze staken niet in het handschoenkastje... Die liggen toch altijd in de auto?? Euh ja, nog in de koffer in de goodie bag van een oldtimerrit dus. De controleur van dienst bekijkt de papieren en merkt meteen op... "Huh is dat een Subaru? Die heb ik nog nooit gezien!"
Dan is er natuurlijk weer het typische wachten op ons eigenlijk startmoment. En uiteindelijk ja hoor we kunnen starten! Copilote stapt in, doet haar gordel aan, we zetten de trips op 0, en we zijn vertrokken. Hier links links meevolgen en "Oei die balpen werkt niet..." Daar konden we niet meteen aan de kant gaan staan zo midden in de bebouwde kom dus ik rij langzaam verder. De co gooit de kapotte balpen op de achterbank, rommelt in haar handtas op zoek naar haar goeie pen, laat het roadbook en controlekaart tussen de zetel en de deur vallen, vindt de juiste pen toch niet en neemt er een uit het pennenbakje, vind dan direct de controlekaart maar niet het roadbook dat onder de zetel gegleden was, en dan duwt ze ook nog per ongeluk het leeslichtje af en krijgt het niet meer in gang. Ondertussen zijn we 500 meter verder en vind ik eindelijk een plaats om de auto aan de kant te zetten.
"Ja euh wacht he, nu ben ik er weer klaar voor" "We zijn ondertussen een paar kruispunten gepasseerd ze, wat was de volgende nota?" "Ene rechts afslaan"
Om die valse start recht te zetten zijn we gewoon weer naar het startpunt gereden, de trips weer genuld en opnieuw vertrokken.
Een paar km verder licht plots iets op in het duister. Onze eerste letter! Een G alstublieft! "Hey aan de start hebben ze al een G ingevuld in het eerste vakje van de controlekaart, moet ik die nu nu opschrijven?" "Euh ja zeker we komen die hier toch tegen?" Bleek inderdaad een valletje van de organisatie. Er zullen er zich daar wel een paar laten vangen hebben...
We rijden verder bolleke pijl zonder problemen en dan, net voor een kaartstuk loopt het mis. De volgende nota is links afslaan en we zien achtereenvolgens een weg links met een omgewaaid bord dat je niet in mag, en nog zo een, en een T. En nu? De auto aan de kant gezet natuurlijk, en samen gekeken. We hebben toen trouwens niet kunnen uitvissen wat er misgelopen was. Na een vijftal andere auto's te hebben zien passeren (en allemaal zonder twijfelen!) denken we eraan om het begin van dat stuk kaart te zoeken op de GPS, want we moeten er toch ergens in de buurt zijn? Na even zoeken zien we dat we al een 800 meter ver op de kaart zijn! En gelukkig juist, maar wat is er misgelopen? Dat hebben we pas de dag erna uitgevist trouwens, door het met Google Maps opnieuw te doen. Probleem was een bolleke pijl niet afgestreept toen we die namen en dus dezelfde nota twee keer gelezen.
Er stond ook in de schriftelijke briefing dat we bij het begin en einde van elk kaart fragment moesten opschrijven op de controlekaart hoeveel km we al hadden (en enkel in de schriftelijke briefing!). In de Gapers waren we dat 1 keer vergeten te doen (daar was het aan het einde van elke lus) maar nu dus niet! Elk beetje vooruitgang helpt.
Ondertussen bolde de rit verder van het ene dorpje naar het andere gehuchtje rond Kortrijk, en begonnen we weer vlot in het ritme te geraken. Op een punt zien we dan plots (met volgens ons als huidige opdracht rechts afslaan) een auto stilstaan aan die afslag, twee auto's stilstaan aan een afslag 50 meter verder, een vierde komt terug gereden uit die weg rechts... Huh? Wij zeker van ons stuk en rechts ingereden wat overigens klopte. Achteraf gehoord van anderen dat ze een doodlopende straat die we moesten overslaan niet hadden zien liggen en zo de kluts kwijt waren.
Uiteindelijk waren we dan voor deel 1 3 minuten te laat ingeklokt en 40 strafpunten. De 40 strafpunten? Je weet nog dat we aan het begin en einde van elk kaartfragment de km stand moesten opschrijven? Er stond vlak aan het einde van het kaartstuk een letterbord en die hadden we in omgekeerde volgorde.
Leave a comment:
-
Onze traditionele clubrit, dit jaar van Kasterlee naar Ieper zit er weer eens op.
Het was wel een vettig boeltje onderweg.
En de winnaar van deze editie heeft het 'geluk' om volgend jaar te moeten inrichten.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Heel dat systeem maakt het wel gevaarlijker. Bij een stop-en-go sta je stil, moet je opnieuw uw gemiddelde gaan opbouwen, dat wil dus zeggen, extra snel gaan rijden op hopelijk op een meetpunt van die klote transponders zo exact mogelijk te passeren. En troost u, je moet geen 99 meetpunten hebben, een uitslag heb je altijd ook zonder al die last. Trouwens niet iedereen kan die transponder bevestigen aan 'de achterste zijruit'. Mijn broer met de TR7, die heeft niet eens een achterste zijruit.
En ja met een TR7 is dat wel moeilijk... Zeker omdat de rechterruit geregeld open moet voor de co eh..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
Bwa die transponders heb ik niks op tegen. Maakt het voor de orgnaisatie makkelijker om meer meetpunten op te zetten. En Stop en Gos waren er niet in de Hemi dus daar kan ik nog niks over zeggen. Het punt waar we het meest doorreden om weer op tijd te zijn was natuurlijk wel net na een stempelcontrole.
Die die er afgesukkeld is in de Hemicuda regularity met zijn BMW is er overigens afgegaan op een punt waar je onmogelijk veel te laat kon zijn. De voorgaande paar km waren gemakkelijk, met een immens recht stuk net voor waar hij er af lag.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenProbleem is dat het regularity gedeelte binnen de VAS helemaal niets te maken heeft met datzelfde bij de RACB.
Ik heb dat samen met een aantal mensen binnen de club opgestart, een aantal jaren gelden, alleen zijn het nu anderen die "denken" dat ze plotseling het warm water hebben uitgevonden en de boel naar de zak helpen. Het rijden met transponders, stop-en-go situaties creëren die de boel alleen maar gevaarlijker maken, dat is allemaal niet nodig. Op de eerste plaats moet 'u amuseren' komen.
Die die er afgesukkeld is in de Hemicuda regularity met zijn BMW is er overigens afgegaan op een punt waar je onmogelijk veel te laat kon zijn. De voorgaande paar km waren gemakkelijk, met een immens recht stuk net voor waar hij er af lag.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
Is de aantrekking om iets wilder te gaan rijden dan niet groter?
Allé mij stoort het niet, ik vond al die passages wel leuk maar stelde me gewoon de vraag wat als er iets verkeerd gaat.
Wij hebben ook meegedaan aan de BWC en daar is de lokroep om wilder te rijden veel groter om eerlijk te zijn.
Leave a comment:
-
Probleem is dat het regularity gedeelte binnen de VAS helemaal niets te maken heeft met datzelfde bij de RACB.
Ik heb dat samen met een aantal mensen binnen de club opgestart, een aantal jaren gelden, alleen zijn het nu anderen die "denken" dat ze plotseling het warm water hebben uitgevonden en de boel naar de zak helpen. Het rijden met transponders, stop-en-go situaties creëren die de boel alleen maar gevaarlijker maken, dat is allemaal niet nodig. Op de eerste plaats moet 'u amuseren' komen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
Ik vind dit net een goed idee. Ik zou zelfs willen zien dat meer rallies hetzelfde deden.
De wegen zijn toch al afgezet en je hebt stewards ter plaatse. Typisch wordt elke KP ook meerdere keren gereden EN is er wel wat tijd tussen de doortocht van de laatste deelnemer van de eerste lus en de eerste deelnemer in de volgende lus. Het toch al afgesloten parkoer ook gebruiken voor een regularity is dan een goed idee. Op die manier kunnen wij regularity op afgesloten parkoer rijden en dan nog op echte KPs van een rally wat best wel cool is.
Er zijn regularities op afgesloten parkoer ook die niet samenliggen met een gewone rally. Zie de Kempenrally bijvoorbeeld.
Maar dan liggen alle kosten ook meteen enkel en alleen bij de Regularity en dat maakt een serieus verschil. Een dag Regularity rijden die samenloopt met een rally kost iets boven de 100 Euro aan inschrijving. Een dag Kempenrally was er 750.
Zonder Regularities die in de zijkant van een normale rally verreden worden, heb je geen regularity kampioenschap meer.
Allé mij stoort het niet, ik vond al die passages wel leuk maar stelde me gewoon de vraag wat als er iets verkeerd gaat.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk BerichtenMijn mening is gewoon dat het niet zo slim is om dit samen te organiseren met een rally.
De wegen zijn toch al afgezet en je hebt stewards ter plaatse. Typisch wordt elke KP ook meerdere keren gereden EN is er wel wat tijd tussen de doortocht van de laatste deelnemer van de eerste lus en de eerste deelnemer in de volgende lus. Het toch al afgesloten parkoer ook gebruiken voor een regularity is dan een goed idee. Op die manier kunnen wij regularity op afgesloten parkoer rijden en dan nog op echte KPs van een rally wat best wel cool is.
Er zijn regularities op afgesloten parkoer ook die niet samenliggen met een gewone rally. Zie de Kempenrally bijvoorbeeld.
Maar dan liggen alle kosten ook meteen enkel en alleen bij de Regularity en dat maakt een serieus verschil. Een dag Regularity rijden die samenloopt met een rally kost iets boven de 100 Euro aan inschrijving. Een dag Kempenrally was er 750.
Zonder Regularities die in de zijkant van een normale rally verreden worden, heb je geen regularity kampioenschap meer.
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn mening is gewoon dat het niet zo slim is om dit samen te organiseren met een rally.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
Heb ik idd in het vas boekje zien staan. Tot einde het jaar als ik me niet vergist? (2017)
Zoals Atenza zei, de bedoeling van wij R rijders is om zo precies mogelijk een gemiddelde van 50km/u aan te houden, niet om het rapst rijden. 50 op afesloten parkoer is niet overdreven, als je weet dat de normale rally gemiddeld van rond de 100 of zo rijdt. Maar dat kwamen die mannen niet doen, die kwamen een beetje de zot afhangen met hun BMWs.
Ik weet niet waar je stond op Houthulst maar als je pakweg de eerste 20 auto's van de R ook gezien hebt, dan zag je dat wij aan geen kanten zo rap gaan als de echte rallywagens.
De organisatie heeft overigens ook, en volkomen terecht, na de eerste lus 6 van die gasten meteen naar huis gestuurd.
Plus, en dat kan Atenza beamen, Koekelare was wat dat betreft inderdaad veel te zot. Het is niet overal zo. Ik ben vorig jaar naar Zuid-Limburg gaan kijken, en dan vooral naar de Regularity. Het ging er ginder belange zo zot niet aan toe.
Koekelare Regularity gaat dit jaar trouwens ook niet door. Het lokale gemeentebestuur heeft die pipos met hun BMWs ook gezien...
Leave a comment:
Leave a comment: