Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grand Prix van Monaco
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2En die gasten dacht dat ie een drive through had ofzoBarrichello spoiled an afternoon on which he was headed for the podium by speeding in the pit lane and having to take a drive-through penalty on lap 63
Comment
-
Toch wel vreemde race in feite, bijna geen uitvallers, maar diegene die wel uitvielen, verloren allemaal een podiumplaats (Trulli, Raikkonen, Webber ... en Schumi, in een zekere zin). En Barrichello verkwiste op een domme manier een podium ...
Wat deed Fisichella in feite op een ronde van Schumacher ?
Comment
-
Ik ben zo teleurgesteld
Dit was de beste race dat Webber ooit gereden heeft mijns inziens.
Zoals Webber constant meedraaide aan de top met de Williams, constant dezelfde rondetijden rijden als alonso en Kimi, dat was echt mooi. Of toen hij de snelste sectortijden begon neer te zeten, en echt aan het vliegen was in zijn 2 vrije ronden. Als Webber zwaarder geladen was dan Alfonso en Kimi, had hij kunnen winnen. Maar toch al zeker op het podium gestaan.
Ik denk dat hij nu wel twee keer zal nadenken om bij Williams te blijven. Ik had er goede hoop op begin dit seizoen, qua motor. Maar Cosworth heeft tot nu toe al gefaald. Hun befaamde 20.000 rpm zijn té hoog en de motor is te fragiel. Maar ze hebben dan ook misschien 1/10 van het budget dat Ferrari, Mercedes, Renault en Toyota hebben voor de motor.
Spijtig.
En als Raikkonen nu nog gewonnen had, had dat mijn dag goed gemaakt. Nee, nu heeft die spanjool wéér geluk dat AL zijn naaste tegenstrevers uitvallen. Als er al complottheoriën waren in de pits, dan mogen die nu wel over alfonso en de zijnen gaan. Raikkonen heeft dan wel abnormaal veel ongeluk, Alfonso abnormaal veel geluk.
Comment
-
Cosworth beseft dat ze een probleem hebben met de motor en doen dus alles behalve dan het motorenregime verhogen. Totnutoe hebben ze dat alleen maar verlaagd. In het begin van het jaar hebben ze 19 500 opm vrijgegeven, nu zijn er dat nog maar 19200.
Bij Mercedes doet men het anders, daar stijgt men continue. Ik zag toerentallen in de race van 19.750 opm, en dat is toch wel echt massief veel. Dit, in combinatie met de hele tijd achter Alonso rijden (= warme en mindere hoeveelheid zuurstof) én de SC zullen er wel voor gezorgd hebben dat zijn motor plof deed.
Niettemin is het zeer spijtig en raad ik hem aan duchtig uit te kijken naar een ander team. Mclaren is niet in staat Kimi een wereldkampioenschaps winnende auto aan te bieden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReedshSpijtige van de zaak is dat het bij Kimi niet aan de motor lag
maar dat hitteschild dat te warm werd bij de pitstop.
Zonder SC had het ding genoeg afkoeling gekregen en
had hij waarschijnlijk niet moeten opgeven
Comment
-
Ik heb eens berekend hoeveel keer Kimi is uit gevallen en of het dan aan hem lag of niet, hetzelfde met Alonso:
Fernando Alonso (tot en met 2005):
71gp’s gereden waarvan in 19 uitgevallen (13 keer door de wagen, 6keer door zichzelf)
in procent is dat 26% van de races die hij aan deelnam is hij uitgevallen, waarvan 68% (van die 26%) door de wagen en 32% door hemzelf.
Kimi Raïkkönen(tot en met 2005):
87gp’s gereden waarvan in 30 uitgevallen (28 keer door de wagen, 2 keer door zichzelf)
in procent is dat 34% van de races die hij aan deelnam is hij uitgevallen waarvan 93% (van die 34%) door de wagen en 7% door zichzelf.
dus je ziet duidelijk dat Alonso meer fouten heeft gemaakt, teminste als mijn berekeninge kloppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanIk heb eens berekend hoeveel keer Kimi is uit gevallen en of het dan aan hem lag of niet, hetzelfde met Alonso:
71gp’s gereden waarvan in 19 uitgevallen (13 keer door de wagen, 6keer door zichzelf)
in procent is dat 26% van de races die hij aan deelnam is hij uitgevallen, waarvan 68% (van die 26%) door de wagen en 32% door hemzelf.
87gp’s gereden waarvan in 30 uitgevallen (28 keer door de wagen, 2 keer door zichzelf)
in procent is dat 34% van de races die hij aan deelnam is hij uitgevallen waarvan 93% (van die 34%) door de wagen en 7% door zichzelf.
dus je ziet duidelijk dat Alonso meer fouten heeft gemaakt, teminste als mijn berekeninge kloppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanIk heb eens berekend hoeveel keer Kimi is uit gevallen en of het dan aan hem lag of niet, hetzelfde met Alonso:
dus je ziet duidelijk dat Alonso meer fouten heeft gemaakt, teminste als mijn berekeninge kloppenNice!
Vraagje, zit je momenteel ook in den blokofzo mss?
Comment
Comment