Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is het touhristenfahren???
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
      Heb jij geen BMW ? Ik heb namelijk van iemand gehoord dat op de moderne BMW's het soms gevaarlijk kan zijn om zelf de remblokken te vervangen. Blijkbaar zit er in de remklauwen een soort systeem ingebouwd dat de remzuigers verder naar buiten duwt als de wagen denkt dat de remblokken niet tegen de remschijven zitten (bvb als ze vervangen worden) en het je zou niet de eerste zijn die zijn vingers plet door zelf zijn remblokken te vervangen. De echte BMW-kenners zullen wel meer details kennen....just warning
      wat is dat toch allemaal, zolang er geen pipo op de pedaal gaat staan blijft alles op zijn plaats

Comment

• Patsers:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
          Is het touhristenfahren???
          Net even gekeken, ja dus
          Misschien dat ik volgende week zondag ga, dan is er iets te doen op 'Rundstreckenrennen' , en is de nordschleife gewoon open. Lekker veel te zien dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
            wat is dat toch allemaal, zolang er geen pipo op de pedaal gaat staan blijft alles op zijn plaats
            Nochtans geen onzin hoor.
            Ik weet niet hoe het bij BMW zit, maar bij de SBC systemen van Mercedes wordt de remdruk constant bijgeregeld om te checken hoe ver de remblokken van de remschijf zitten. Enige manier om daar de remblokken te vervangen is met de batterij losgekoppeld...

Comment

Patsers:
              Pff, Porsche rijders geen patsers, Ferrari rijders wel?

Flauw zenne... het zijn allebei autoliefhebbers, meer moet dat toch niet zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                Pff, Porsche rijders geen patsers, Ferrari rijders wel?

Flauw zenne... het zijn allebei autoliefhebbers, meer moet dat toch niet zijn
                Euhm, was jij erbij?

Comment

Euhm, was jij erbij?
                  Het enige wat je toont is een foto en een woord welke je mening weergeeft.

Als er een reden was waardoor je die mening hebt, dan best ook vermelden he Anders zijn we er weinig mee

Comment

• Het belangrijkste in men post was eigenlijk de foto.. waar jij je druk in maakt.
                    Ik zal er aan denken..

Comment

• Gisteren gespot op de Nordschleife
                      (hij reed daar rond in een GT3)

Comment

• In ne rode, ni ?
                        En hebt ge hem voorbijgestoke?

Comment

In ne rode, ni ?
                          En hebt ge hem voorbijgestoke?
                          In ne witte.

En als ge mijn verslag op het vorig blad zou gelezen hebben zoude die laatste vraag ni stellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            In ne witte.

En als ge mijn verslag op het vorig blad zou gelezen hebben zoude die laatste vraag ni stellen
                            Ik wou u een steekske geve

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Nochtans geen onzin hoor.
                              Ik weet niet hoe het bij BMW zit, maar bij de SBC systemen van Mercedes wordt de remdruk constant bijgeregeld om te checken hoe ver de remblokken van de remschijf zitten. Enige manier om daar de remblokken te vervangen is met de batterij losgekoppeld...

De échte correcte manier is eigenlijk om de wagen aan de STAR te hangen en via het diagnosetoestel de SBC blok te 'beveiligen', of dus in service-modus te zetten.
                              Zo ook bij het vervangen van de remvloeistof, wat het systeem overigens praktisch volledig zelf kan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                De échte correcte manier is eigenlijk om de wagen aan de STAR te hangen en via het diagnosetoestel de SBC blok te 'beveiligen', of dus in service-modus te zetten.
                                Zo ook bij het vervangen van de remvloeistof, wat het systeem overigens praktisch volledig zelf kan doen.
                                Ja oké, ik sprak voor de doe-het-zelver zonder STAR diagnose

Dat laatste klinkt vet, meer info? (eventueel bij benz lovers)

Comment

Ja oké, ik sprak voor de doe-het-zelver zonder STAR diagnose

Dat laatste klinkt vet, meer info? (eventueel bij benz lovers)

Er wordt gewoon onder druk constant nieuwe remvloeistof in het reservoirtje gepompt, en dan wordt via het diagnosetoestel de SBC pomp aangedreven in verschillende stadia.
                                  De STAR zegt de technieker aan welke remklauw hij de ontluchtingsnippel moet openzetten en wanneer die terug dicht moet.
                                  Technieker moet gewoon nippeltjes open en dicht zetten en zorgen dat de oude remvloeistof wordt opgevangen.

Comment

• Fak, klinkt echt zalig
                                    Een kind kan dat dus op die manier?

Hoe zit het met betrouwbaarheid/nauwkeurigheid van dat systeem? Ontlucht dat beter dan de ouderwetse manuele manier? Geen errors dat het halverwege blijft hangen ofzo?

Comment

Hoe zit het met betrouwbaarheid/nauwkeurigheid van dat systeem? Ontlucht dat beter dan de ouderwetse manuele manier? Geen errors dat het halverwege blijft hangen ofzo?

Nauwkeurigheid: énorm.

Betrouwbaarheid? Welke?

Ontluchten geeft nooit problemen en gebeurt wel altijd goed.

Comment

• Met betrouwbaarheid bedoelde ik dus of het problemen kan geven of niet

Nu ze SBC niet meer gebruiken vallen ze terug op het oude systeem ofzo?

Comment

• Aan de webcam te zien ben ik blij dat ik niet gebleven ben gisterenavond

Comment

Working...
                                          X