Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zou het maandag wat de moeite zijn om es naar de ring te gaan? Ik zou met m'n ma haar auto gaan dus het zou eerder zijn om de sfeer es op te snuiven en te kwijlen op al da schoon gerief dat er toekomt...
Maar ook de motorkap hangt niet goed vast, stel je voor als dat ding openvliegt en op je ruit komt te liggen
Kofferklep zeker?
Op racewagens gebeurt het wel vaker dat die beginnen te flapperen met de wind. Die zijn een pak lichter als een standaard klep, zijn op een andere manier bevestigd en hebben geen isolatierubbers enz.
Toch zal het niet rap gebeuren dat er zo eentje af gaat vliegen. Die zijn met 2 klemmen vast gemaakt.
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Vorig jaar op zolder was in de laatste opwarmingsrondjes voor ze zich op de grid zetten voor het publiek bij wagen 59 de motorkap tegen de vooruit gevlogen. Ik heb dan in de garagebox mogen aanschouwen hoe ze dat vervangen!
Zou het maandag wat de moeite zijn om es naar de ring te gaan? Ik zou met m'n ma haar auto gaan dus het zou eerder zijn om de sfeer es op te snuiven en te kwijlen op al da schoon gerief dat er toekomt...
Vorige week maandag was het zeker de moeite dus zal het nu maandag, mits het fijn weer is ookwel de moeite zijn
Voor de start wou Lauda zelfs niet vertrekken omdat hij het toen al te gevaarlijk vond voor de F1. Er was beslist dat dit de laatste keer ging zijn dat er op de Nordschleife F1 gereden ging worden. Het ongeval is gebeurd voor Bergwerk. Een slappe bocht naar links achter Breidscheid. Voor de Freaks de bocht waar je heel laat moet insturen .
Dit was het oorspronkelijke concept. een 28.3 lang circuit. Nu blijft er alleen nog de Nordschleife over. Start und ziel en de Südschleife hebben plaats moeten maken voor het nieuwe circuit dat er in 82-83 gebouwd werd. Van 1927 tot 1931 hebben ze F1 gereden over het volledige circuit, daarna alleen over de Nordschleife.
Car Time Comment
Porsche 996 GT2 7 min 46 sec
Porsche 996 Turbo 7 min 56 sec
Lotec Porsche 993 Turbo 7 min 57 sec 600 HP, racing suspension
Porsche 996 GT3 8 min 9 sec
Ferrari 550 8 min 7 sec
Lamborghini Diablo SV 8 min 9 sec
Ferrari 360 Modena 8 min 9 sec
Chrysler Viper GTS 8 min 10 sec
Porsche 993 Turbo 8 min 12 sec 430 HP version
BMW Z8 8 min 15 sec 400 HP
Porsche 996 C2 8 min 17 sec
Ferrari F355 8 min 18 sec
BMW M Coupe 8 min 22 sec 321 HP
Audi RS4 8 min 25 sec 375 HP
Porsche 993 C2 8 min 28 sec
BMW M5 8 min 28 sec 400 HP
Porsche Boxster S 8 min 32 sec
BMW M3 Coupe 8 min 35 sec 321 HP
Honda NSX 8 min 38 sec
Honds S 2000 8 min 39 sec
Chevrolet Corvette 8 min 40 sec
Audi S4 8 min 42 sec 265 HP
Lotus Exige 8 min 42 sec
Jaguar XKR Coupe 8 min 49 sec
Mercedes CLK 430 8 min 52 sec
Toffe filmpjes.
Grappig om te zien hoe "amateuristisch" het toen was in vergelijking met nu.
En de stem komt precies uit een oorlogsverslag van '40 - '45
Toffe filmpjes.
Grappig om te zien hoe "amateuristisch" het toen was in vergelijking met nu.
En de stem komt precies uit een oorlogsverslag van '40 - '45
was het maar zo "amateuristisch" gebleven (hoewel: je had toen ook al fabrieksteams uiteraard) de charme en de sfeer kun je zo opsnuiven uit dat filmpje. 't filmpje is een prachtig stukje geschiedenis, ik kan er zo bij wegdromen. 't moet toch een fantastisch mooie tijd geweest zijn.
Als je ziet hoe dicht het publiek bij de racebaan staat en de afwezigheid van enige vorm van vangrail of zandbak op de piste....Fantastisch gewoon, veiligheid en politiek correcte zever beheerste toen nog niet het racewereldje. dat maakt o.a. dat de piloten van toen legendarischer en heroischer zijn/waren dan de piloten uit de moderne tijden. Zeker de piloten van toen die nog leven zijn zowat de goden op wielen van weleer. enorm, enorm knap...een mens zou er stil van worden...
was het maar zo "amateuristisch" gebleven (hoewel: je had toen ook al fabrieksteams uiteraard) de charme en de sfeer kun je zo opsnuiven uit dat filmpje. 't filmpje is een prachtig stukje geschiedenis, ik kan er zo bij wegdromen. 't moet toch een fantastisch mooie tijd geweest zijn.
Als je ziet hoe dicht het publiek bij de racebaan staat en de afwezigheid van enige vorm van vangrail of zandbak op de piste....Fantastisch gewoon, veiligheid en politiek correcte zever beheerste toen nog niet het racewereldje. dat maakt o.a. dat de piloten van toen legendarischer en heroischer zijn/waren dan de piloten uit de moderne tijden. Zeker de piloten van toen die nog leven zijn zowat de goden op wielen van weleer. enorm, enorm knap...een mens zou er stil van worden...
Je wordt oud man.
Maar menig autosportliefhebber zal het met je eens zijn ...
Maar doordat de sport zelf veranderd is door de jaren heen, zullen die veiligheidsvoorschriften en politieke zever wel niet helemaal nutteloos zijn.
Je wordt oud man.
Maar menig autosportliefhebber zal het met je eens zijn ...
ik weet het, ik word oud maar 'k zit er niet mee hoor 'k heb da al veel mogen horen, lichamelijk en fysisch ben ik 24 maar mentaal en in't hart eerder 34 denk ik
Ben vorige week zondag d'r ook maar eens wezen kijken op de ring
Weliswaar niet met de M3 maar met een camper, het was het bezoeken meer dan waard!
Eerst bij Breischeid staaan kijken en een stukkie langs de baan gelopen, toen naar Nurburg zelf. Het was vorige week zondagmiddag met mooi weer en dus lekker druk
Gezien:
-tig GT3 (RS)'s
-tig E46 M3 (CSL)
-Carrera GT
-NSX
-TVR T350C
-E36 GT
-E60 M5
-E61 M6
-...en maar 1 E30 M3 ( ) volgens de eigenaar wel Cecotto 38/505 maar hij had BBS RS, was eerder Daytona Violet dan Macau Blue en had een leder interieur.
De spoilers (incl sticker ) klopten wel
Ik heb dus zo m'n twijfels...
Verder hoorde ik op de heenweg een heerlijk brul aankomen. Ik dacht dat moet een raspaardje zijn, maar zat eerder aan 360/430 te denken...zie je in een keer de kont van een ENZO
Nou toen had ik het ff niet meer, wat een heerlijk kontje en een heerlijk geluid, terwijl ie maar rustig iets van 140 op de autobahn reed, machtig!
De duitse V10 (Carrera GT) was d'r niks bij.
Dus was een leuke dag om de vakantie mee te beginnen, vanochtend nog ff in Spa wezen kijken maar daar was niet veel te doen.
Comment