Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
    Maar ook de motorkap hangt niet goed vast, stel je voor als dat ding openvliegt en op je ruit komt te liggen

    afgekeken van renault Flex-wings haha

    Comment


    • Zou het maandag wat de moeite zijn om es naar de ring te gaan? Ik zou met m'n ma haar auto gaan dus het zou eerder zijn om de sfeer es op te snuiven en te kwijlen op al da schoon gerief dat er toekomt...

      Comment


      • Het is elke dag de moeite Slechte dagen kennen ze daar niet, behalve als het regent of sneeuwt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
          Maar ook de motorkap hangt niet goed vast, stel je voor als dat ding openvliegt en op je ruit komt te liggen
          Kofferklep zeker?


          Op racewagens gebeurt het wel vaker dat die beginnen te flapperen met de wind. Die zijn een pak lichter als een standaard klep, zijn op een andere manier bevestigd en hebben geen isolatierubbers enz.

          Toch zal het niet rap gebeuren dat er zo eentje af gaat vliegen. Die zijn met 2 klemmen vast gemaakt.
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

          Comment


          • Vorig jaar op zolder was in de laatste opwarmingsrondjes voor ze zich op de grid zetten voor het publiek bij wagen 59 de motorkap tegen de vooruit gevlogen. Ik heb dan in de garagebox mogen aanschouwen hoe ze dat vervangen!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda
              Zou het maandag wat de moeite zijn om es naar de ring te gaan? Ik zou met m'n ma haar auto gaan dus het zou eerder zijn om de sfeer es op te snuiven en te kwijlen op al da schoon gerief dat er toekomt...
              Vorige week maandag was het zeker de moeite dus zal het nu maandag, mits het fijn weer is ookwel de moeite zijn

              Comment


              • Artikel van Nicky Lauda zijn ongeluk op de NS

                http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/d...00/2526869.stm

                Voor de start wou Lauda zelfs niet vertrekken omdat hij het toen al te gevaarlijk vond voor de F1. Er was beslist dat dit de laatste keer ging zijn dat er op de Nordschleife F1 gereden ging worden. Het ongeval is gebeurd voor Bergwerk. Een slappe bocht naar links achter Breidscheid. Voor de Freaks de bocht waar je heel laat moet insturen .

                Groet Jeroen

                ps: dit is toch wel een stukje geschiedenis

                Comment


                • Tcheck it: http://home.swipnet.se/~w-32546/nbring/hist/history.htm

                  Hoe meer je erover leest hoe ernstiger het ringvirus word
                  Last edited by ; 09/07/2006, 17:46.

                  Comment


                  • Dit was het oorspronkelijke concept. een 28.3 lang circuit. Nu blijft er alleen nog de Nordschleife over. Start und ziel en de Südschleife hebben plaats moeten maken voor het nieuwe circuit dat er in 82-83 gebouwd werd. Van 1927 tot 1931 hebben ze F1 gereden over het volledige circuit, daarna alleen over de Nordschleife.

                    Comment


                    • Tcheck de M-coupé (ringbak )

                      Car Time Comment
                      Porsche 996 GT2 7 min 46 sec
                      Porsche 996 Turbo 7 min 56 sec
                      Lotec Porsche 993 Turbo 7 min 57 sec 600 HP, racing suspension
                      Porsche 996 GT3 8 min 9 sec
                      Ferrari 550 8 min 7 sec
                      Lamborghini Diablo SV 8 min 9 sec
                      Ferrari 360 Modena 8 min 9 sec
                      Chrysler Viper GTS 8 min 10 sec
                      Porsche 993 Turbo 8 min 12 sec 430 HP version
                      BMW Z8 8 min 15 sec 400 HP
                      Porsche 996 C2 8 min 17 sec
                      Ferrari F355 8 min 18 sec
                      BMW M Coupe 8 min 22 sec 321 HP
                      Audi RS4 8 min 25 sec 375 HP
                      Porsche 993 C2 8 min 28 sec
                      BMW M5 8 min 28 sec 400 HP
                      Porsche Boxster S 8 min 32 sec
                      BMW M3 Coupe 8 min 35 sec 321 HP
                      Honda NSX 8 min 38 sec
                      Honds S 2000 8 min 39 sec
                      Chevrolet Corvette 8 min 40 sec
                      Audi S4 8 min 42 sec 265 HP
                      Lotus Exige 8 min 42 sec
                      Jaguar XKR Coupe 8 min 49 sec
                      Mercedes CLK 430 8 min 52 sec

                      Comment


                      • Comment


                        • Toffe filmpjes.
                          Grappig om te zien hoe "amateuristisch" het toen was in vergelijking met nu.
                          En de stem komt precies uit een oorlogsverslag van '40 - '45

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007
                            Toffe filmpjes.
                            Grappig om te zien hoe "amateuristisch" het toen was in vergelijking met nu.
                            En de stem komt precies uit een oorlogsverslag van '40 - '45


                            was het maar zo "amateuristisch" gebleven (hoewel: je had toen ook al fabrieksteams uiteraard) de charme en de sfeer kun je zo opsnuiven uit dat filmpje. 't filmpje is een prachtig stukje geschiedenis, ik kan er zo bij wegdromen. 't moet toch een fantastisch mooie tijd geweest zijn.

                            Als je ziet hoe dicht het publiek bij de racebaan staat en de afwezigheid van enige vorm van vangrail of zandbak op de piste....Fantastisch gewoon, veiligheid en politiek correcte zever beheerste toen nog niet het racewereldje. dat maakt o.a. dat de piloten van toen legendarischer en heroischer zijn/waren dan de piloten uit de moderne tijden. Zeker de piloten van toen die nog leven zijn zowat de goden op wielen van weleer. enorm, enorm knap...een mens zou er stil van worden...
                            Last edited by ; 09/07/2006, 19:20.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                              was het maar zo "amateuristisch" gebleven (hoewel: je had toen ook al fabrieksteams uiteraard) de charme en de sfeer kun je zo opsnuiven uit dat filmpje. 't filmpje is een prachtig stukje geschiedenis, ik kan er zo bij wegdromen. 't moet toch een fantastisch mooie tijd geweest zijn.

                              Als je ziet hoe dicht het publiek bij de racebaan staat en de afwezigheid van enige vorm van vangrail of zandbak op de piste....Fantastisch gewoon, veiligheid en politiek correcte zever beheerste toen nog niet het racewereldje. dat maakt o.a. dat de piloten van toen legendarischer en heroischer zijn/waren dan de piloten uit de moderne tijden. Zeker de piloten van toen die nog leven zijn zowat de goden op wielen van weleer. enorm, enorm knap...een mens zou er stil van worden...
                              Je wordt oud man.
                              Maar menig autosportliefhebber zal het met je eens zijn ...

                              Maar doordat de sport zelf veranderd is door de jaren heen, zullen die veiligheidsvoorschriften en politieke zever wel niet helemaal nutteloos zijn.

                              Comment


                              • Ik heb me eens geamuseerd met de nürburgring op te zoeken op google earth, voor de geïntreseerden:
                                50°20'15" N, 6°56'49" E

                                Dit zijn de coördinaten voor het F1-circuit, de ingang van de nordschleife heb 'k nog niet gevonden.

                                edit: ingang nordschleife: 50°20'47" N, 6°57'57" E

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007
                                  Je wordt oud man.
                                  Maar menig autosportliefhebber zal het met je eens zijn ...

                                  Maar doordat de sport zelf veranderd is door de jaren heen, zullen die veiligheidsvoorschriften en politieke zever wel niet helemaal nutteloos zijn.
                                  Dat de veiligheid verbeterd is is supergoed.

                                  Maar nu zijn de piloten enorm afgeschermd van de toeschouwers in de tribunes. En daar zouden ze veranderingen in moeten brengen.

                                  Ook spannender maken door ook punten te geven voor pole, snelste rondes,...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007
                                    Je wordt oud man.
                                    Maar menig autosportliefhebber zal het met je eens zijn ...

                                    ik weet het, ik word oud maar 'k zit er niet mee hoor 'k heb da al veel mogen horen, lichamelijk en fysisch ben ik 24 maar mentaal en in't hart eerder 34 denk ik

                                    vroeger was alles beter *diepe zucht*

                                    Comment


                                    • Zalige filmkes jeronimo was de autosport maar blijven stilstaan in die tijd

                                      Comment


                                      • Ben vorige week zondag d'r ook maar eens wezen kijken op de ring

                                        Weliswaar niet met de M3 maar met een camper, het was het bezoeken meer dan waard!
                                        Eerst bij Breischeid staaan kijken en een stukkie langs de baan gelopen, toen naar Nurburg zelf. Het was vorige week zondagmiddag met mooi weer en dus lekker druk
                                        Gezien:
                                        -tig GT3 (RS)'s
                                        -tig E46 M3 (CSL)
                                        -Carrera GT
                                        -NSX
                                        -TVR T350C
                                        -E36 GT
                                        -E60 M5
                                        -E61 M6
                                        -...en maar 1 E30 M3 ( ) volgens de eigenaar wel Cecotto 38/505 maar hij had BBS RS, was eerder Daytona Violet dan Macau Blue en had een leder interieur.
                                        De spoilers (incl sticker ) klopten wel
                                        Ik heb dus zo m'n twijfels...

                                        Verder hoorde ik op de heenweg een heerlijk brul aankomen. Ik dacht dat moet een raspaardje zijn, maar zat eerder aan 360/430 te denken...zie je in een keer de kont van een ENZO
                                        Nou toen had ik het ff niet meer, wat een heerlijk kontje en een heerlijk geluid, terwijl ie maar rustig iets van 140 op de autobahn reed, machtig!
                                        De duitse V10 (Carrera GT) was d'r niks bij.

                                        Dus was een leuke dag om de vakantie mee te beginnen, vanochtend nog ff in Spa wezen kijken maar daar was niet veel te doen.

                                        Joep

                                        Comment

                                        Working...
                                        X