Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
    Is de Ring open tijdens weekdagen nu in September?

Comment

• Dank u wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        wtf? De ring is pas open von 17:15 Uhr bis 19:30 Uhr . Soms op zaterdag zelfs gesloten. Kak, daar gaat mijn plan

Comment

• De eerste maandag dat het een beetje weer is neem ik vrij en ga ik nog eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            De eerste maandag dat het een beetje weer is neem ik vrij en ga ik nog eens
            Laat dan iets weten

Comment

• Works GP en een... 3 coupé?

Comment

• kpeist ook!

Comment

• t' zou mij niet verwonderen dat het deze is

Comment

• Het is inderdaad ook allezins een GP.

Comment

• die zou ik eens graag tegenkomen op de ring..;dan kan ik eens zien hoeveel ik op het einde van de rit te kort kom....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
                        die zou ik eens graag tegenkomen op de ring..;dan kan ik eens zien hoeveel ik op het einde van de rit te kort kom....
                        Geen spijt da je ni voor zo'n GP bent gegaan? Vind het wel een machtig bakje als je ze in het echt ziet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
                          die zou ik eens graag tegenkomen op de ring..;dan kan ik eens zien hoeveel ik op het einde van de rit te kort kom....
                          Op de Ring ligt dat niet aan de auto, maar aan de rijder. Eén rondje is véél te lang om als niet-geoefende rijder daar nooit 'es niet van 't gas te moeten. De meeste mensen bouwen daar toch ook een heuse veiligheidsmarge in.

Die GP is gewoon sneller dan jouw MINI, daar mag je zeker van zijn. Als dezelfde topchauffeur die twee auto's keer na keer een toertje meeneemt op de Ring, zal er misschien enkele seconden verschil zijn, meer niet.
                          Als het twee verschillende chauffeurs betreft op hetzelfde moment, met verschillende auto's ... dan kan je eigenlijk bijna niks zeggen daarover. De ene heeft betere rijderskwaliteiten dan de andere, de andere bouwt meer veiligheidsmarge in dan de ene, de ene heeft grotere ballen dan de andere, aantal passagiers, mate waarin er "voluit" gegaan wil worden (op elk moment), ...

Tenzij de rijder een professionele piloot is met bakken Ring-ervaring, zal een GP je er niet afrijden, hoor. Alleen al 't laatste stuk, de rechte lijn : de meesten gaan daar na pakweg 300 m (als je "beneden" bent) al van 't gas af en laten de auto de laatste kilometer afkoelen, maar je hebt er die daar gassen tot de laatste meter... kan het resultaat enorm beïnvloeden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                            t' zou mij niet verwonderen dat het deze is
                            Weet er iemand hoe de 'sector' noemt die ge op deze foto ziet? Ik heb da punt opgeslagen in de GPS en ik zou da graag ne fatsoenlijke naam geven.
                            Thx

Comment

• Ik zie de foto niet, anders zeg ik 't je graag.

- edit -

Ah, foto zichtbaar. Da's de remzone met "airborne" hobbel van Pflanzgarten.

Comment

• Hier nog 'es, gezien in de rijrichting.

Comment

• Hmmm, ik begin te twijfelen.... vergis ik me?

Comment

• ik denk het
                                    zal ook eens zoeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Ik zie de foto niet, anders zeg ik 't je graag.

- edit -

Ah, foto zichtbaar. Da's de remzone met "airborne" hobbel van Pflanzgarten.

je gaat me toch niet vertellen dat je de stukken vanbuiten kent?

Comment

• kheb allesinds deze gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
                                          je gaat me toch niet vertellen dat je de stukken vanbuiten kent?
                                          Erg weinig.

Die die 'k er zo uithaal zijn de Karrusel (d'oh ), de kleine Karrusel (d'oh ), Flugplatz, de Fuchsrohre, Brünnchen, Pflanzgarten en Wippermann.

Die eerste twee spreken voor zich. Flugplatz is ook vrij typisch, leer je snel als je er verschillende keren zelf over gejakkerd bent. De Fuchsrohre is, als je 't goed doet, bééééstig, heel snel en één van de gevaarlijkste stukken die er zijn (zeker met 'n tailhappy kar). Makkelijk te herkennen. Brünnchen & Pflanzgarten : tsjah, 't zijn de enige twee erg makkelijk bereikbare bochten waar je aan het circuit kan gaan staan kijken, dicht bij de Zufahrt. Daarvan herken ik dus die foto (als het juist is, want ik twijfel nog een beetje). En Wippermann, mjah, die vergeet ik vanaf een bepaald moment in september vorig jaar vanzeleveni meer.

Comment

Working...
                                          X