Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb daar ooit eens een artikel over gelezen, ik herinner het me niet echt goed meer maar here it goes. De V8 vanuit de Esprit en de 355 zouden dus grotendeels dezelfde lay-out hebben. Maar ik dacht dat de verklaring voor duffe geluid van de esprit iets met de krukas te maken zou hebben?? Het lijkt me raar, maar ik geloof dat de Esprit over een aparte krukas had...
Ik heb daar ooit eens een artikel over gelezen, ik herinner het me niet echt goed meer maar here it goes. De V8 vanuit de Esprit en de 355 zouden dus grotendeels dezelfde lay-out hebben. Maar ik dacht dat de verklaring voor duffe geluid van de esprit iets met de krukas te maken zou hebben?? Het lijkt me raar, maar ik geloof dat de Esprit over een aparte krukas had...
Rob?
Een aparte krukas
Elke motor kan maar 1 krukas hebben
Het gebrabbel van een dikke V8, die typische uneven beat, blijft hierdoor zowel bij de Lotus als bij de resem Ferrari's achterwege...
Bron: Autogids nr. 435
Juist, een vlakke krukas, dat bedoelde ik. Ik bedoel natuurlijk geen 2 krukassen, maar een "anders gemaakte". Maar bij Lotus was er een verschil waardoor de V8 anders klonk, alleen kan ik me niet meer herinneren wat.
Comment