Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade bij levering nieuwe wagen - wat te doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Op elke wagen zit wel ergens een plekje. Ik zou me daar niet druk over maken.
    Daar ben ik eigenlijk toch niet akkoord mee hoor. Nieuw is nieuw, eender welk merk je koopt.
    En is in feite zo dat een beetje garage je eerst je nieuwe voertuig toont en daarna pas de betaling en papieren doet. Zo niet vraag ernaar.
    Op het moment dat ik mijn wagen zie, heb ik ook geen gene om hem eerst na te kijken. Net omdat het achteraf heel moeilijk is verhaal te halen. Kijk ook of je gevraagde opties aanwezig zijn. Zou niet de eerste zijn waar per vergissing één of andere optie niet aanwezig is. Het bestellen van auto's is niet zo simpel (werkt met codes die je op de duur wel min of meer uit het hoofd kent), maar een kleine vergissing of vergetelheid en je hebt niet de wagen die je wenste. Zelfs vergissingen qua kleur gebeuren soms, maar dat zie je wel direct lol.

    Comment


    • #22
      Die vogelpoep is een veel voorkomend probleem.
      Nochtans makkelijk te voorkomen door de horizontale vlakken te beschermen met een folie
      tijdens stockage en transport.

      Zie de laatste tijd nog maar weinig wagens op transport, voorzien van deze folie.
      Weegt deze kost niet op tegen alle mogelijke ( kostelijke) problemen nadien?

      Comment


      • #23
        Lak op nieuwe wagens is ook geen zak meer waard, heden ten dagen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Lak op nieuwe wagens is ook geen zak meer waard, heden ten dagen.
          Komt dat door het lakken op waterbasis ? (zijn nu wel geen auto's maar een jaar of drie geleden liet ik een bijkomende binnendeur plaatsen. Die werd vernist met vernis op waterbasis. Gelukkig staat de deur niet vlak naast een andere want er is toch duidelijk verschil qua glans en structuur tov de vroeger geplaatste deuren alhoewel voor het kleuren zelf en de porien te vullen identieke materialen werden gebruikt... Kwaliteit lijkt minder goed vind ik.

          Comment


          • #25
            De auto's met de beste lak die ik zelf gehad heb kwamen allemaal uit de jaren 70 (musgo verde van Fiat en kristal blau van Opel)

            Beetje overdreven maar zet een vettige hand op die "nieuwe" bmw hiere en laat het er even op hangen, 't zit er in gebrand.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              De auto's met de beste lak die ik zelf gehad heb kwamen allemaal uit de jaren 70 (musgo verde van Fiat en kristal blau van Opel)

              Beetje overdreven maar zet een vettige hand op die "nieuwe" bmw hiere en laat het er even op hangen, 't zit er in gebrand.
              Mijn eerste auto was van '79. Als je die destijds symmoniseerde met een simpel produkt blonk die dat het gene naam had. Ook kleine krasjes kon je 'uitsymmoniseren' en van swirls werd niet gesproken toen. En je vod had nadien de kleur van je auto
              Als ik nu een klein krasje weg wil, heb ik een specialist nodig. Maar wellicht zijn de lakken nu beter beschermd tegen de zon en hierdoor zoveel harder. Weet niet of er in die tijd zelfs vernis op de lak was.

              Comment


              • #27
                Die lakken waren ook al allemaal de 30 jaar voorbij toen ze hier in de garage stonden. Wil ik de huidige lakken toch eens hetzelfde zien doen na 30j.

                Comment


                • #28
                  Is wel waar dat op de BMW de lak gevoelig is. Merk ook dat er snel vlekjes in komen door vogels of zo, alhoewel ik het direct afkuis als ik het zie. Misschien extra opvallend omdat het zwart is ?
                  Binnenkort gaat hij binnen bij de carrossier. Is blijkbaar ne leuken tegen mijn bumper gereden waardoor ik een blutsje heb van binnen naar buiten. Wellicht een versteviging die erachter zit en die hierdoor een klein plekje naar buiten veroorzaakte. Dat plekje zie je haast niet, maar hierdoor staat dat zeer lichtjes bol rond dat plekje en dat valt op in het zonlicht. Kan hij gelijk nog eens met de poliermachine eens over de auto gaan

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    Op elke wagen zit wel ergens een plekje. Ik zou me daar niet druk over maken.
                    Hier heb ik het toch ook moeilijk mee hoor ... tuurlijk zal er op elke wagen wel iets zitten, de reis van de fabriek tot en met jouw oprit is lang, en vol mogelijke problemen ... maar ik ga er wel van uit dat de garage ALLE problemen oplost voordat ze de wagen afleveren ... NIET dus!

                    Midden januari ben ik mijn nieuwe wagen gaan ophalen ... ok, geen dure BMW, Audi of Mercedes van 100k, maar een Renault van bijna 45k, toch niet echt een koopje volgens mij ... ik vond het jammer dat ik niet voor de topversie Initiale Paris kon gaan ivm leasing want dan had ik het speciaal Amethistzwart kunnnen nemen ... op mijn Intens dan maar Sterzwart genomen, metallic zwart dus.

                    Ikke vol verwachting na enkele maanden wachten naar de dealer ... stond de wagen netjes onder de grijze cover in de showroom ... eerst wat papierwerk ... en dan eindelijk naar de wagen voor de uitleg ... de cover gaat eraf ... en ik had het al gelijk gezien ... swirls van voor tot achter ... ongelooflijk op een splinternieuwe wagen ! Ook naast de achterruit zit op mijn break een zwart plastic deel, ook swirls natuurlijk.

                    Om een lang verhaal kort te maken ... de wagen is VIER keer binnengeweest om dit op te lossen ... uiteindelijk zijn er zelfs delen van de carrosserie herspoten ... en nu is het 'doenbaar', ze zijn er zelfs in geslaagd om terug lichte swirls op het nieuw gespoten deel te krijgen ?! ... verre van perfect in mijn ogen, maar volgens de expert van de leasing is het 'goed genoeg voor een Renault' ... wat een uitspraak, ik dacht dat ik van mijn stoel viel toen de expert dat zei aan de telefoon.

                    Ik heb er ondertussen zelf wat tijd in gestoken, zelfs nog zonder DA polisher (die moet ik nog kopen) ... en ik heb het al beter gekregen dan het was ... de garage is wel altijd vriendelijk gebleven, en ze hebben er veel tijd ingestoken (denk ik toch) ... maar eigenlijk had dit gewoon niet mogen gebeuren, simpel.
                    2015 Volvo V60 R-Design
                    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

                    Comment


                    • #30
                      Een nieuwe auto zo idd niet te veel swirls mogen hebben. Zwart is een lakkleur om ver van weg te blijven voor wie niet tegen swirls kan. Ooit zwarte bmw gehad, nooit meer. Toen ik mijn huidige wagen ging afhalen stond er identiek dezelfde in het zwart klaar om ook opgehaald te worden. Die had ook te veel swirls vond ik. De mijne dan maar serieus kritisch bekeken en die had geen (zichtbaar) probleem.

                      Comment


                      • #31
                        Ik heb ooit eens gelezen dat bij een toch niet onaardig percentage (ik dacht 10%) van de nieuwe wagens er tussen fabriek en uiteindelijke aflevering bij de klant een herstelling aan carrosserie moet gebeuren wegens schade opgelopen ergens in het tussentraject.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                          Een nieuwe auto zo idd niet te veel swirls mogen hebben. Zwart is een lakkleur om ver van weg te blijven voor wie niet tegen swirls kan. Ooit zwarte bmw gehad, nooit meer. Toen ik mijn huidige wagen ging afhalen stond er identiek dezelfde in het zwart klaar om ook opgehaald te worden. Die had ook te veel swirls vond ik. De mijne dan maar serieus kritisch bekeken en die had geen (zichtbaar) probleem.
                          Ik denk dat dit ondertussen mijn 7e of 8e zwarte wagen is, mijn vorige Volvo V60 was ook niet perfect swirlfree, maar deze Renault was gewoon erg.

                          Als de basis goed is dan is een zwarte wagen redelijk goed te houden als je het onderhoud correct doet en af en toe een correctie om toch net die kleine krasjes weer weg te krijgen die je onvermijdelijk hebt bij het wassen.

                          Ik rij ondertussen al bijna 30 jaar met firmawagens, en nog geen enkele na 3 of 4 jaar afgegeven waar de controleur van de leasing niet verbaasd was hoe goed ze er nog uitzagen, en sommige hadden al meer dan 180,000 km gereden.
                          2015 Volvo V60 R-Design
                          Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                            Die vogelpoep is een veel voorkomend probleem.
                            Nochtans makkelijk te voorkomen door de horizontale vlakken te beschermen met een folie
                            tijdens stockage en transport.

                            Zie de laatste tijd nog maar weinig wagens op transport, voorzien van deze folie.
                            Weegt deze kost niet op tegen alle mogelijke ( kostelijke) problemen nadien?
                            Raar, want mijn ervaring is net andersom, terwijl ik vroeger vaak auto's op transport zag zonder bescherming, zie ik nu net vaak auto's doe wel zo'n folie hebben.
                            Zelfs bij goedkopere wagens.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment

                            Working...
                            X