Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade bij levering nieuwe wagen - wat te doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lakschade bij levering nieuwe wagen - wat te doen

    Hallo,

    Ik ben nieuwe Astra Sports Tourer K gaan afhalen. De wagen ziet er normaal uit. De garage noch de verkoper doen een formele inspectie annex oplevering. Ik ben 1 keer rond de wagen gelopen om te zien dat alles OK is. Veel tijd had ik niet.

    Kom ik thuis, bij het parkeren in de garage zie onder het licht van de TL-lampen 2 behoorlijke lakfouten op het dak. Ik zie ook dat de zwart plastic zijstukken achteraan het kofferdeksel al vol krassen en swirls zitten.

    Ik heb dit nooit eerder bij Opel meegemaakt: F,G,H,J, allemaal in perfecte staat afgeleverd. Deze K helemaal niet.

    Wat te doen in zulk geval ???

    Mvg.

  • #2
    Vragen aan de garage dat ze de lak corrigeren of herspuiten. En liever vandaag dan morgen, of ze zeggen nog dat het door uw gebruik komt.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #3
      Wat bedoel je met 'lakfout' ? Want een lakfout valt onder garantie te herstellen.
      Swirls zul je bij de meeste nieuwe wagens wel vinden, de kwaliteit van het wassen bij een dealer is meestal minderwaardig aan die van een detailer.

      Comment


      • #4
        Lakfouten: op het dak vlek van 5 cm die veel lichter van kleur is dwz naar de witte kant opgaat, het is geen waxrest; op dak ook 2 veegvlekken alsof de vernis daar beschadigd is. Daarnaast de hoogglans zwart plastic zijstukken van de kofferklep die al vol krassen en swirls zitten, iets wat je op een wagen van 5j oud eventueel zou zien, niet op een nieuwe.

        Comment


        • #5
          Die witte vlek op het dak is misschien van een sticker dat daar op zat zoals nieuwe wagens wel vaker hebben, daar komt dan water onder die de witte vlek veroorzaakt. In principe maakt het zelfs niet uit waar het vandaan komt, als de fout effectief in de lak zit is het een garantiekwestie.
          De plastic zijstukken is gewoon met foutief materiaal gewassen en daardoor dus bekrast, kan je eventueel nog laten polieren maar gezien het hoogglans zwarte kunststof is vrees ik dat de enige mogelijkheid vervangen is.

          Comment


          • #6
            Shoves, affirmatief. Hoogglans kunststof is nog veel fragieler dan autolak. Mijn inziens zijn die plastic stukken qua aspect om zeep geholpen door persoon die geen kennis en kunde had mbt dit materiaal. Ik heb idd ook nog nooit geweten dat hoogglans plastic qua oppervlakteschade nog herstelbaar zou zijn.

            Mbt de lakschade zelf kan ik het niet inschatten. Ik weet van een geval waarbij de wagen in kwestie vol dergelijke vlekken zat omdat men bij het spuiten niet alle richtlijnen mbt stof en stofverwijdering gevolgd had. Het zou idd kunnen dat een sticker een footprint achterlaat, het zou dan wel dom zijn van de fabrikant om dat soort stickers te blijven gebruiken. Ik hoor het morgen in de garage.

            Comment


            • #7
              Het is ook maar een gokje dat het van een sticker komt hoor, maar dat ben ik toch wel al vaker tegengekomen als het over van die lichtere vlekken gaat. Oplossing is dan een tijdje met een heteluchtpistool er overheen gaan tot ze verdwenen zijn.
              Laat maar weten wat de garage heeft gemeld.

              Comment


              • #8
                U bent gescheten! Ik heb net hetzelfde gehad 10 jaar geleden hetzelfde met een Corsa D. 80km op de teller en de dag na aflevering terug naar de garage gegaan. Dak stond vol matte plekken en vernis liet los aan het spatbord. Een heel getouwtrek geweest. Uiteindelijk stak Opel het op "Uw wagen heeft in een chemische wolk gestaan en dat zijn invloeden van buitenaf --> Geen garantie......" . Zo kwaad op geweest. Mijn verzekering dekte toen nog geen rechtsbijstand bij geschillen en ik ben hier toen niet mee door gegaan. Bewijst nogmaals de klantenservice die u bij Opel mag verwachten!

                Moeilijk te zien op foto maar in de schaduw zie je matte vlekjes en zo stond hij gans vol



                Hier loste de vernis op het spatbord en kon je er met uw nagel afkrabben



                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                Comment


                • #9
                  Op die laatste foto lijkt het alsof er een herstelling gebeurde. Wat goed kan zijn, regelmatig lopen wagens transportschade op wat dan bij de invoerder of eventueel pas bij de dealer hersteld wordt... Zulke zaken zouden absoluut niet mogen.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb mijn nieuwe auto dit jaar ook direct laten coaten om “alle” fouten weg te werken. Nu de mini (bmw dealer) had bijna geen correcties nodig en was in enorm goede staat, maar die persoon vertelde me dat het bij veel nieuwe auto’s vaak hopeloos is in wat voor staat nieuwe auto’s uit de garage rijden. Alles gaat op tijd tegewoordig dus liever snel snel ipv op de juiste manier. Zeker als je ziet wat een auto tegewoordig nieuw kost is dat een grote schande. Veel succes!

                    Comment


                    • #11
                      Ok; ben zo snel mogelijk dwz volgende dag terug naar dealer geweest. Hebben hun echte specialist aan het werk gezet. De vlekken in de lak op het dak zijn er uit. De expert gebruikte een reeks van 3M producten en vooral ervaring en vakkennis.

                      Betreft de krassen en swirls op de hoogglans plastic zijstukken van de achterklep. Daar is de expert ook machteloos. Plastic is veel gevoeliger dan lak. Zeker hoogglans plastic. Polieren helpt van geen moer meer. De garage heeft direct 2 nieuwe panelen besteld.

                      Om af te sluiten: in zulk een geval dus dadelijk terug gaan naar de dealer, niet laten aanslepen.
                      Last edited by 5W30; 27/03/2018, 13:42.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb dat 9j. geleden gehad met mijn audi A4, ging de wagen gaan afhalen, had lege tank dus net genoeg om naar tankstation te rijden, toen ik thuis kwam zag ik een diepe kras (verf was weg tot op het staal) in de motorkap, ik met mijn haar recht gebeld naar de verkoper en de wagen gaan tonen hij vroeg ofdat ik nog ergens gestopt was bij het naar huis gaan en toen ik zei aan de pomp was de kous voor hen af en heeft terwijl ik aan het tanken was iemand een kras in de motorkap gedaan... ik heb toen het geluk gehad dat ik full omnium had en er geen franchise was.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                          Op die laatste foto lijkt het alsof er een herstelling gebeurde. Wat goed kan zijn, regelmatig lopen wagens transportschade op wat dan bij de invoerder of eventueel pas bij de dealer hersteld wordt... Zulke zaken zouden absoluut niet mogen.
                          Inderdaad, het is zoals groene horzel zegt: dat zou echt niet mogen. Gebeurt dat veel dat er door de garagist nog moet worden bijgewerkt aan een nieuwe auto? Dat is toch nogal straf.

                          Comment


                          • #14
                            Een nieuwe wagen maken is zowiezo redelijk complex. De nieuwe wagen dan vervolgens in nieuwstaat afleveren aan de klant is blijkbaar niet meer zo evident dezer dagen. Wat vroeger vanzelfsprekend was, is het nu plots niet meer. Er lijken toch wat haperingen in het proces te zetten. Maw werk aan de winkel voor fabrikanten en dealers mbt het leveringsproces.
                            Last edited by 5W30; 27/03/2018, 13:40.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              Ik heb dat 9j. geleden gehad met mijn audi A4, ging de wagen gaan afhalen, had lege tank dus net genoeg om naar tankstation te rijden, toen ik thuis kwam zag ik een diepe kras (verf was weg tot op het staal) in de motorkap, ik met mijn haar recht gebeld naar de verkoper en de wagen gaan tonen hij vroeg ofdat ik nog ergens gestopt was bij het naar huis gaan en toen ik zei aan de pomp was de kous voor hen af en heeft terwijl ik aan het tanken was iemand een kras in de motorkap gedaan... ik heb toen het geluk gehad dat ik full omnium had en er geen franchise was.
                              Meen je dat ? Het is de taak van de garage om elke wagen die geleverd wordt grondig na te kijken vooraleer af te tekenen. Wij kregen hiervoor een aantal minuten per wagen (weet niet meer hoeveel juist, maar ruim voldoende om te controleren. Ook om te zien dat het reservewiel en andere extra's er nog in zaten, want die dingen durfden al eens 'verdwijnen')

                              En ja, het gebeurde vrijveel dat ze lichte schade hadden. Transporteur is hiervoor verzekerd en dit werd altijd netjes vergoed maar de chauffeur kreeg hiervoor wel onder z'n voeten of zelfs sancties als het teveel gebeurde want het was zijn taak de auto's op dezelfde manier te controleren voor hij vertrok... We kregen zelfs een (korte) opleiding door de invoerder destijds hoe je best een wagen kon controleren. Paneel per paneel bekijken, vanuit welke hoeken je best keek,...Lijkt evident maar soms is een kleine schade moeilijk te ontdekken als er gelijkertijd 2 vrachtwagens vol toekomen... Zeker als de wagens nat zijn.

                              Als het gebeurde dat er dan toch eens enen door de mazen van het net glipte, werd dat dan toch opgemerkt door de persoon die de wagens klaar zet voor levering. Ma ja, dat kost dan de garage wat geld om dit in orde te brengen en kan me voorstellen dat er soms geleverd wordt met het idee dat de klant het wel niet zal zien...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                Ik heb dat 9j. geleden gehad met mijn audi A4, ging de wagen gaan afhalen, had lege tank dus net genoeg om naar tankstation te rijden, toen ik thuis kwam zag ik een diepe kras (verf was weg tot op het staal) in de motorkap, ik met mijn haar recht gebeld naar de verkoper en de wagen gaan tonen hij vroeg ofdat ik nog ergens gestopt was bij het naar huis gaan en toen ik zei aan de pomp was de kous voor hen af en heeft terwijl ik aan het tanken was iemand een kras in de motorkap gedaan... ik heb toen het geluk gehad dat ik full omnium had en er geen franchise was.
                                Je hebt daar toch nooit meer een wagen gekocht hoop ik?

                                Comment


                                • #17
                                  Groene horzel werkt in een garage zo te lezen en dan precies nog in een garage waar ze het toch nog wat goed menen met de klanten. Interessant.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                    Je hebt daar toch nooit meer een wagen gekocht hoop ik?
                                    Ik ben iemand die normaal geen 2x een auto koopt van hetzelfde merk. Probleem was vooral die verkoper, hij had me ook nog andere dingen gelapt was bij garage Maes en zoon, nadien ben ik dan voor onderhoud naar Lagrou geweest.Had dan 2j. later via website testrit aangevraagd voor een S6, moestk wel niet naar Maes en zn gaan zeker voor die testrit... bleek dat die verkoper ondertussen ontslagen was.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten


                                      Dat is een overblijfsel van vogeluitwerpselen. Maar gezien je die wagen de dag ervoor net bent gaan halen is dit dus gebeurd op parking van de dealer of zelfs nog daarvoor, dus hadden ze echt wel moeten oplossen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Op elke wagen zit wel ergens een plekje. Ik zou me daar niet druk over maken.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X