Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    X drive is sowieso RFT of uwen tussenbak gaat er rap aan gaan.

Die tussenbakken zijn al vrij fragiel. Heb gelukkig al eens de olie hiervan laten verversen, hoop dat het wat invloed heeft op de levensduur.
    Last edited by order66; 02/10/2020, 10:00.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• RFT of geen RFT maakt geen hol verschil uit voor de tussenbak. Wat wel belangrijk is dat de bandendruk voor- en achteraan hetzelfde blijft.

Eneuh, gooi er gewoon op wat je zelf wilt van merk. Iedereen heeft zo wel zijn favoriete bandje. Bandendiscussies, je wordt er zelden slimmer van. Blijf bij de A-merken en kies een sterretje op de flank, dan is iedereen tevree, zeker bij BMWee.
      Last edited by Jakkel; 02/10/2020, 10:54.

Comment

• Ik heb al van 4 verschillende BMW-rijders gehoord dat je inderdaad moet opletten met RFT en non-RFT bij een X-XDrive...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Ik heb al van 4 verschillende BMW-rijders gehoord dat je inderdaad moet opletten met RFT en non-RFT bij een X-XDrive...
          Klopt als een bus.
          Blijkt dat een F10/11 zelfs gevoelig is aan RFT of niet dus ik ga sowieso terug RFT. En eigenlijk wel zeer tevreden van, ik durf die in de bochten echt op de proef stellen
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik heb al van 4 verschillende BMW-rijders gehoord dat je inderdaad moet opletten met RFT en non-RFT bij een X-XDrive...
            De combinatie RFT en niet-RFT uiteraard is niet aan te raden (vb vooraan RFT en achteraan niet-RFT). Maar 4 maal RFT of 4 maal niet-RFT, da's juist hetzelfde.

Comment

• Ik hoorde telkens van niet specifiek te wisselen tussen RFT en NON-RFT. Dus zelfs als leg je er (uiteraard) 4 gelijke op.

Geen idee meer, is jaren geleden, maar collega van me die een E90 330xd, zwaar getuned, had, heeft me ooit haarfijn uitgelegd waarom.

Comment

Ik hoorde telkens van niet specifiek te wisselen tussen RFT en NON-RFT. Dus zelfs als leg je er (uiteraard) 4 gelijke op.

Geen idee meer, is jaren geleden, maar collega van me die een E90 330xd, zwaar getuned, had, heeft me ooit haarfijn uitgelegd waarom.
                Dan heeft uw collega waarschijnlijk ergens een verhaaltje gehoord of gelezen en het aan u door verteld. De waarheid is echter anders. Zelfs BMW levert OEM voor de meeste X-modellen niet-RFT (ook voor de F10 X'en, ook voor de E90 X'en,...), dat ontkracht al gans dat verhaaltje. Wat nog de ronde doet is dat je stergemarkeerde banden MOET monteren van BMW, want die zouden beter zijn dan hetzelfde type band zonder ster. Een bewijs is er niet, en ga je ook nooit vinden, simpelweg omdat er geen verschil is. Met andere woorden, monteer op uw X-drive RFT met ster of zonder ster of niet-RFT met ster of zonder ster. Het speelt allemaal geen rol. Bij BMW proberen ze de problemen met hun manke tussenbakken op zulke dingen te steken als niet-RFT, geen sterretje, blablabla..., kwestie van het probleem op de gebruiker af te schuiven, en bij sommige mensen pakt dat.

Comment

• Ok dan. Ik zou het risico alvast niet pakken, voor het beperkte meerbedrag...

Want jij zegt dat zo maar velen zeggen anders.

Comment

Ok dan. Ik zou het risico alvast niet pakken, voor het beperkte meerbedrag...

Het is dat, laten we onze tijd niet weer in steken in een wel-niet spelletje..
                    Ik hoor ook meer om het niet te doen dus zou ik in order zijn plaats het zeker niet doen.

Maar dat moet iedereen voor zijn eigen weten.

Comment

• Is hier enige verwarring?

Ik ben van hetzelfde gedacht als jullie, 4x nieuwe rft.

Comment

Ok dan. Ik zou het risico alvast niet pakken, voor het beperkte meerbedrag...

Beperkte meerbedrag zou ik niet meteen zeggen. En wil je genieten van de sterbandgarantie, dan dien je ze aan te kopen en te laten monteren bij een officiële BMW dealer. En dat is serieus wat meer ping ping dan bij de bandenboer.

Enfin, ik geef maar mee dat er heel veel praatjes de ronde gaan die langs geen kanten kloppen. Je moet immers niet alles geloven wat in de boekjes staat. Maar dat velen het wel geloven is een teken dat de marketing z'n werk goed gedaan heeft. De consument kiest, redeneert, zoekt en beslist uiteindelijk.

Comment

• Als je een AWD zonder center differentieel hebt dien je er alles aan te dosn dat de omtrek van de banden voor en achter gelijk is. Een verschil van enkele mm in diameter (zoals slijtage op 1 as) kan al voldoende zijn om een tussenbak/cardan/koppeling stuk te wringen. 't Is maar net welk onderdeel het zwakste is en hoe het AWD geprogrammeerd is.

En verschillende modellen in dezelfde maat hebben meer dan waasrchijnlijk een verschillende diameter. Ook dezelfde modellen maar specifiek voor een merk kunnen sterk verschillen.

Ik weet niet hoe een x-drive opgebouwd is, maar zodra er een center differentieel is kom je al met heel wat meer weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

In een andere video was hij dan weer heel lyrisch over de Crossclimate...
                            Snap zijn besluit niet goed. Eerst is de Goodyear de beste allseason, maar hij raadt de Bridgestone aan voor het zuid-Engelse klimaat (vergelijkbaar met het onze) daarna de Hankook en dan pas de Goodyear.
                            In zijn klimaat is grip op sneeuw het minst belangrijk. De Goodyear is all round de beste band uit die test maar de Bridgestone doet het beter als er geen sneeuw aan te pas komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dan heeft uw collega waarschijnlijk ergens een verhaaltje gehoord of gelezen en het aan u door verteld. De waarheid is echter anders. ..., blablabla..., ...
                              En jij vertelt hier ook een verhaaltje dat wij lezen.
                              De/jouw waarheid moeten wij blijkbaar ook gewoon aannemen, je verwijst ook nergens naar om iets te staven, dus moeten we je evengoed gewoon op je woord geloven ? Dus waarom zou jouw verhaal kloppen en dat van die collega niet ?

Niet dat het mij ook maar 1 bal interesseert, jullie monteren maar wat jullie willen, maar dit kwam bij dit alles te lezen toch even in mij op :-)
                              Zeggen dat iemand 'een verhaaltje' vertelt, en dan zelf gewoon hetzelfde doen :-P

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

De/jouw waarheid moeten wij blijkbaar ook gewoon aannemen, je verwijst ook nergens naar om iets te staven, dus moeten we je evengoed gewoon op je woord geloven ? Dus waarom zou jouw verhaal kloppen en dat van die collega niet ?

Niet dat het mij ook maar 1 bal interesseert, jullie monteren maar wat jullie willen, maar dit kwam bij dit alles te lezen toch even in mij op :-)
                                Zeggen dat iemand 'een verhaaltje' vertelt, en dan zelf gewoon hetzelfde doen :-P
                                Helemaal akkoord. Tot er nu weer een giftige reply komt. Goed opletten!

Comment

Als er effectief verschillen zouden zijn, dan zou BMW dat maar al te graag vertellen waar dat verschil precies zit. Waar een sterband zich precies onderscheidt van een zelfde niet-sterband. Een feitelijk, meetbaar en aantoonbaar verschil. Maar daar wordt heel vaag rond gedaan met dingen als afgestemd op het onderstel, minder brandstofverbruik, extra tractie, enz... . Maar effectieve verschillen onder de vorm van cijfers, testen, … krijg je nooit te zien. En tegenover wat al die voordelen? Tegenover een ander merk van band of tegen dezelfde band zonder ster? Zolang er geen concrete info over is, zolang vertel ik geen verhaaltje.

Comment

Helemaal akkoord. Tot er nu weer een giftige reply komt. Goed opletten!
                                    Giftige replys? Dat mag ik niet hoor, dat mogen enkel anderen van... zichzelf.

Comment

• Jakkel, je wijkt af. Het ging niet over sterrekes. Timothy had het over RFT of niet :
                                      "Ik hoorde telkens van niet specifiek te wisselen tussen RFT en NON-RFT. Dus zelfs als leg je er (uiteraard) 4 gelijke op.
                                      Geen idee meer, is jaren geleden, maar collega van me die een E90 330xd, zwaar getuned, had, heeft me ooit haarfijn uitgelegd waarom."

Daarop antwoordde jij "dan heeft uw collega waarschijnlijk ergens een verhaaltje gehoord of gelezen en het aan u door verteld".

En nu kom je met een ganse theorie af over sterrekes ? Daar ging het toch niet over ?? Het ging over RFT

Comment

Jakkel, je wijkt af. Het ging niet over sterrekes. Timothy had het over RFT of niet :
                                        "Ik hoorde telkens van niet specifiek te wisselen tussen RFT en NON-RFT. Dus zelfs als leg je er (uiteraard) 4 gelijke op.
                                        Geen idee meer, is jaren geleden, maar collega van me die een E90 330xd, zwaar getuned, had, heeft me ooit haarfijn uitgelegd waarom."

Daarop antwoordde jij "dan heeft uw collega waarschijnlijk ergens een verhaaltje gehoord of gelezen en het aan u door verteld".

En nu kom je met een ganse theorie af over sterrekes ? Daar ging het toch niet over ?? Het ging over RFT
                                        Jij hebt het over mijn verhaaltje, een verhaaltje dat gaat over Rft's EN sterretjes. Dus dan antwoord ik daar ook op. Ik dacht immers dat het verhaaltje over de niet-RFT's al duidelijk ontkracht was, daar BMW OEM zelfs niet-RFT levert voor de XDrive. Daar hoeft dus zelfs niet meer over gediscussieerd te worden naar mijn mening. Dus... dan blijft enkel nog het mysterie over de sterretjes over. Goed zo?

Comment

• Goed zo.

Comment

Working...
                                          X