Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gij reageert er wel op

Comment

• een vraagje;

stel, volledig hypothetisch , dat ik tegen de vangrails gereden ben met mijn wagen. extra info; ik heb een full omnium, zonder franchise bij schadegevallen groter dan 500 euro excl btw.

als ik dit wil verhalen op de full omnium, zal mijn bonus malus dan stijgen, of is dit enkel als er schade wordt uitbetaald aan een derde partij (BA) en niet bij omniumgevallen. Kan ik alleen dit schadegeval laten herstellen, of kan ik een lichtje schade ergens anders aan het voertuig mee laten opnemen..?

Comment

• Naar mijn mening:

Als er schade is aan de vangrail (derde partij) dan gaat je BM omhoog (tenzij je de herstelling aan die vangrail zelf betaald). Indien geen schade (of weggereden ) dan gaat je BM niet omhoog, maar afhankelijk van de omnium die je hebt kan je premie voor je omnium stijgen (vb ethias, ING, etc) of gelijk blijven (vb DVV) het volgende jaar.

Je kan wel 2 schadegevallen op zelfde ogenblik laten herstellen, maar dan betaal je 2 maal franchise. Je kunt natuurlijk proberen de experts te overtuigen dat je eerst die vangrail hebt geraakt en daarna rondgegaan bent en al schuivend voorbij een lifter bent gegleden die stond te liften met zijn sleutel in zijn hand en dat je daarom die lange schreef hebt aan de andere kant van je wagen... Je zal me wel begrijpen dat dit zeer moeilijk zal worden. Maar als je niet probeert, dan weet je het niet natuurlijk.

Laat maar iets weten als het is gelukt. Of moet je nog tegen die vangrail rijden misschien?
        2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
          Naar mijn mening:

Als er schade is aan de vangrail (derde partij) dan gaat je BM omhoog (tenzij je de herstelling aan die vangrail zelf betaald). Indien geen schade (of weggereden ) dan gaat je BM niet omhoog, maar afhankelijk van de omnium die je hebt kan je premie voor je omnium stijgen (vb ethias, ING, etc) of gelijk blijven (vb DVV) het volgende jaar.

Je kan wel 2 schadegevallen op zelfde ogenblik laten herstellen, maar dan betaal je 2 maal franchise. Je kunt natuurlijk proberen de experts te overtuigen dat je eerst die vangrail hebt geraakt en daarna rondgegaan bent en al schuivend voorbij een lifter bent gegleden die stond te liften met zijn sleutel in zijn hand en dat je daarom die lange schreef hebt aan de andere kant van je wagen... Je zal me wel begrijpen dat dit zeer moeilijk zal worden. Maar als je niet probeert, dan weet je het niet natuurlijk.

Laat maar iets weten als het is gelukt. Of moet je nog tegen die vangrail rijden misschien?
          Er is geen schade aan de vangrail, en de BM gaat niet omhoog. Omnium gaat ook niet stijgen qua prijs. Heb even dieper gevraagd en bij axa blijkt het zo te zijn dat de omniumprijs er pas zal onder gaan lijden als er een aantal schadegevallen op "korte" tijd na elkaar in omnium behandeld worden. De kostprijs van elk individueel schadegeval doet er in feite niet zoveel toe, of het zouden extreme gevallen moeten zijn. Dat van die twee schadegevallen in één was louter informatief dat ik dat hier vroeg, ik zou nooit mijn verzekering "oplichten", ik word door mijn makelaar correct behandeld, ze staan altijd klaar voor informatie en kennen hun vak. Daar wil ik gerust voor bijbetalen.

Comment

• Offerte van KBC verzekeringen: €2.992

Inbegrepen: gans den tralala + volledige omnium op MIJN naam.
            Voor nieuwe opel corsa, 1.3CDTI, 75pk (55kW), diesel
            Bestuuder: man, 21 jaar, rijbewijs sinds 09/2005, regio gent.

Zij rekenen aan een BM van 6 voor mij.

Zouden er echt zo snotapen als mij zijn, die zo zot zijn dat te betalen?

Met deze prijzen dwingen de verzekeringen ons om in een 10 jaar oud blikijzer te kruipen dat qua veiligheid en ecologie absoluut niet hetgeen is wat zij/de staat willen. En zo is het dus nooit goed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frederique Bekijk Berichten
              Offerte van KBC verzekeringen: €2.992

Inbegrepen: gans den tralala + volledige omnium op MIJN naam.
              Voor nieuwe opel corsa, 1.3CDTI, 75pk (55kW), diesel
              Bestuuder: man, 21 jaar, rijbewijs sinds 09/2005, regio gent.

Zij rekenen aan een BM van 6 voor mij.

Zouden er echt zo snotapen als mij zijn, die zo zot zijn dat te betalen?

Met deze prijzen dwingen de verzekeringen ons om in een 10 jaar oud blikijzer te kruipen dat qua veiligheid en ecologie absoluut niet hetgeen is wat zij/de staat willen. En zo is het dus nooit goed...

Comment

• Frederique dit is inderdaad aan de heeeeeeeeel hoge kant.

Best even op de verzekeringsmarkt rondneuzen

Tip : Als je nog bij je ouders woont , informeer even bij
                hun verzekeringsmaatschappij achter een offerte.

Comment

• kbc en fortis zijn één van de duurste.
                  ga eens langs bij touring en axa.

Comment

• ik krijg bij KBC nochtans een all in verzkering voor 1400€
                    -25 jaar
                    -rijbewijs 2002
                    -altijd schadevrij geweest
                    -opel corsa 3d 1,3 diesel 90pK
                    - waarde: 17.000 €

Comment

• Ga ook eens horen bij ING. Ik heb via mijn homebank een offerte gemaakt voor mijn verzekering en kwam een dikke 200 euro minder uit als wat ik nu bij fortis betaal voor mijne. Dus ik ga ook eens langsgaan om dat fatsoenlijk te laten uitrekenen. Mijn moeder gaat waarschijnlijk ook over gaan naar ING want (geloof het of niet) zij is in de week op het kantoor een offerte gaan laten maken en kwam voor haar omnium op nog geen 700,00 euro uit waar ze nu 1100 bij fortis betaald.
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Hallo,

ik ben hier ook met een vraagje si.
                        Ik zou graag een andere wagen kopen BMW 325 ci 192pk 141kw bouwjaar 2001.
                        Ikzelf word 26 in april. Zou ik een autoverzekering kunnen krijgen op mijn leeftijd voor dien bmw? Nu ben ik voor mijne Alfa verzekerd bij Nateus. BM 4 denk ik. Nog geen enkel ongeval gehad.
                        En op hoeveel zou het ongeveer komen, geen omnium ,de gewone verzekering, en ik rij ook minder dan 10000km per jaar. (ik rij al genoeg voor m'n werk) :-)
                        Als ik gene zou krijgen zal ik maar gaan voor de 323ci, wel enkele paardjes minder maar ja, da zal dan een paar eurotjes meer in de portemonnee zijn:-)

Comment

Working...
                        X