Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Doe dat ook regelmatig, maar blijf toch ook zeer alert voor zijstraten en een wagonnetje dat eruit wil.

Ik passeer regelmatig op een baan waar je (nu nog) 90 mag, zelfs op zo'n stuk haalt het treintje dan amper 70 ...

Comment

• Uit beleefdheid geldt mij het princiep FIFO (frist in, first out) ik haal niet in als ik zie dat degene die voor mij rijdt ook wenst in te halen. Maar ik stel vast dat velen tegenwoordig enkel LIFO kennen en toepassen ;-((

Comment

• Ik rij gewoon graag. Het gaat mij over het samenspel van handelingen die je moet doen. Daarom ook nooit geen automaat.
        Of ik nu rij in m'n Peugeot Partner of 206, of in een auto van de werkgever, of in m'n ouders oude Focus,... Ik vind het leuk. En geen van die auto's heeft meer dan 100pk.

Plezier in rijden heeft niets met snelheid te maken. Ik vind het altijd zo grappig als ik aan 85-95 aan het rijden/cruisen ben om grote auto's heel snel te zien naderen. Tot er een paar bochten aankomen. Dan neem ik zelfs met m'n 60pk 206'je afstand. Tot het volgende rechte stuk. Dan zie ik ze weer heel snel naderen. Op een recht stuk gas geven heeft helemaal niets met plezier te maken.

Trouwens als ik echt plezier wil beleven op de weg, kruip ik op m'n fiets
        Bewaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Als ik met de Scenic ene passeer lezen we allemaal (vrouw incluis de kinderen) twee wees gegroetjes voor een goeie afloop tijdens het inhaalmaneuver
          Misschien niet inhalen dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Door een onverwachte financiële tegenslag rijd ik nu met een Peugeot 206 1.1 benzine. Een hel, een marteling, voor iemand als ik die het altijd gewend geweest is van het gaspedaal maar te moeten aaien met de kleine teen om vooruit te geraken. En dan spreek ik niet over echt krachtige wagens maar gewone simpele 2.0 benzines.

Met die Fransoos moet ik het gaspedaal niet aaien want dan hangen de 80 plussers zelfs al in mijn koffer (wat ik zelfs een geschenk uit de hemel zou vinden moest er eens enen opknallen). Ik moet volgas geven en zelfs dan nog kijk ik elke keer in mijn achteruitkijkspiegel al zoekend naar dat anker dat er moet achter hangen, om mij dan weer te realiseren dat dat ding gewoon het anker is.

Dan kun je wel zeggen dat een kleine hatchback meer rijplezier geeft. Een VW Polo 1.3 uit de jaren '90 vond ik dan nog leuk en vinnig ja. Deze Peugeot trekt nog geen half opgegeten curryworst van de tafel. Eigenlijk nooit verwacht dat die 0.2cc verschil een mens zo depressief kon maken. Ik hoop binnen dit en enkele maanden er terug bovenop te zijn en dan koop ik mij terug een 2.0, eventueel met turbo. Daar zal ik ook, net als met deze Peugeot wel een verbruik van 8-9l mee kunnen halen maar zonder te beginnen wenen elke keer dat ik sta te tanken...
            Ik rij al jaren met een 206 1.1. Nog nooit heb ik iemand in m'n kont gehad omdat ik te traag reed/optrok. Enkel om dat er een dikke 2.0 "sportief" wilde optrekken.
            En ik verbruik ver van 8-9 liter. Hangt er van af hoe je rijdt natuurlijk.

Comment

Is dat werkelijk zo dat je geen treintje in 1 keer mag inhalen???? Ik doe dat altijd als de kans er is en je zit achter een traag treintje...
              ik denk het niet op een gewone weg, waar ik van spreek is het echter alternerend inhalen, dus op dat moment 2 rijstroken voor dezelfde rijrichting, en dan mag het volgens mij gewoon wel.
              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Is dat werkelijk zo dat je geen treintje in 1 keer mag inhalen???? Ik doe dat altijd als de kans er is en je zit achter een traag treintje...
                1 voertuig per keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen

1 voertuig per keer.
                  Als ze in een treintje rijden kunt ge daar meestal ni tussen. Daarjuist nog gezien. Ik haal die allemaal ineens in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                    Ik rij gewoon graag. Het gaat mij over het samenspel van handelingen die je moet doen. Daarom ook nooit geen automaat.
                    Of ik nu rij in m'n Peugeot Partner of 206, of in een auto van de werkgever, of in m'n ouders oude Focus,... Ik vind het leuk. En geen van die auto's heeft meer dan 100pk.

Plezier in rijden heeft niets met snelheid te maken. Ik vind het altijd zo grappig als ik aan 85-95 aan het rijden/cruisen ben om grote auto's heel snel te zien naderen. Tot er een paar bochten aankomen. Dan neem ik zelfs met m'n 60pk 206'je afstand. Tot het volgende rechte stuk. Dan zie ik ze weer heel snel naderen. Op een recht stuk gas geven heeft helemaal niets met plezier te maken.

Trouwens als ik echt plezier wil beleven op de weg, kruip ik op m'n fiets
                    Bewaren
                    Helemaal mee eens. Behalve van die fiets. :-) Ik rij me alles graag en elk type wagen heeft zo zijn charmes. De ene nodigt uit om rustig te rijden, de andere om sportief te rijden, ofwel beide. Een automaat zou ik ook maar saai vinden, schakelen is net het leuke aan autorijden.

Er zijn er veel die me dikke bakken rijden ma geen bochten kunnen pakken en zelf op het fietspad gaan rijden of alles dichtslaan om vervolgens op het rechte stuk terug in u gat komen plakken.

Baja als ik de baan vrij heb en er volgt een mooi recht stuk vind ik het ook is leuk om de MX-5 is hoog in toeren te jagen, lukt meestal niet als er voor u rijden. 130 pk en 120 in no time! Echt zalig optrekken vanaf 2de versnelling.

Na 9 jaar diesel content dat ik terug naft rij, toch veel plezanter rijden. Stil bij gewoon rijden en geef gas en er volgt een mooi gebrom, ook ni overdreven, zalig! Met het dak open klinkt het alleen nog maar beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Als ze in een treintje rijden kunt ge daar meestal ni tussen. Daarjuist nog gezien. Ik haal die allemaal ineens in.
                      Ik ook, anders veel te gevaarlijk. komt dan wel aan een mooie snelheid tegen dat je de laatste voorbij bent, maja, dan kan ik een heel stuk uitbollen lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                        Voor het overige vertrouw ik wel op Waze.
                        Mij hebben ze de voorbije 2 maanden 2 keer geflitst (mobiele), beide keren met Waze aan. Dus ik vertrouw dat toch niet meer zo goed.
                        D'r moet natuurlijk eerst iemand melding maken dat er een mobiele flitser staat, anders hebt ge pech. (En ik had pech ). Voor vaste flitspalen, files, etc blijft dat wel een goede app.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Alle flitsverklikkers, gratis of betalend, zijn van hetzelfde bedje ziek : alles hangt af van het aantal mede-bestuurders in de omgeving, en van hun ijver... daar ligt het waar probleem, de meeste rekenen op de medewerking van de anderen, maar doen zelf geen moeite om de gevaarzones te signaleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Een snelle wagen is als een dure horloge, je geniet vooral van het bezit, maar praktisch gezien doet dat 99% van de tijd net hetzelfde als een trager model.
                            Wie plezier heeft in een snelle wagen moet dat zeker kopen, wij leven maar een keer !
                            Een hedendaagse snelle exclusieve wagen in garage om naar te kijken. Om te poetsen. Om bij een zonnige zondag eens wat te gaan cruizen. Zonder zot te gaan doen. Een exclusieve oldtimer(s) erbij voor het amusement en om te prullen. Ja ik ben niet voor de oldtimerwetgeving zoals ze nu bestaat maar ik geniet eveneens ook van de voordelen van deze wetgeving! En voor dagelijks gebruik een mazoustoof/luxesalon/nieuwe E-klasse om overal mee rond te rijden en in de files te gaan staan. Waar een bord van 70 km/uur staat ook max. deze snelheid rijden. Borden van 30 en 50 eveneens. Elke boete is er een teveel en weggesmeten geld. En uiteindelijk win je maar enkele seconden tot een paar minuten tijd. Laat ze maar voorbij vlammen. Laat ze maar bumper kleven. Laat ze maar claxonneren. Ik tuf rustig op mijn gewenste en legale snelheid verder en wie er zich aan stoort kan de hoogste boom in. Vandaag is elke wagen van +200PK totaal nutteloos op de Belgische wegen. Ik vind het ook altijd leuk als een overjaarse puber -meestal BMW, Audi, getunde rommelbakken en bedrijfswagens- eerst wat komt bumper kleven en dan als een kamikaze voorbij vlamt. Om enkele kilometers naast mij in de file of voor de verkeerslichten te staan. En mijn dag is helemaal goed als hij komt voorbij gevlogen en wat verder wordt geflitst. Of nog beter naast de weg wordt stil gezet.

Leedvermaak maar toch zo een voldoening dan

Comment

• Dan denk ik niet dat jij ooit met een plezante wagen heb gereden.

Ik heb iedere dag genot gehad van mijn 265 pk.

Al is het maar om een afrit tegen een bovengemiddelde snelheid te nemen.

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Da's nu iets waar ik weinig last van heb: bumperklevers en claxonnerende voertuigen

Comment

• Ben benieuwd waar het staat in de wetgeving dat je niet meer dan 1 voertuig mag inhalen...

en hoe snel je een bocht ingaat ligt tegenwoordig meer aan de kunde van de chauffeur dan van het aantal pk's dat een auto heeft. Zelfs met de Corsa leswagen met de volle 68pk ben ik op rotondes sneller dan 95% van de wagens rondom mij. En dan hou ik het nog erg deftig. Rechtrijders zijn trouwens sukkelaars. Gas geven op een recht stuk kan iedereen: gewoon rechtervoet induwen, stuur recht houden en that is it. Bochtenpikkers moet een pak meer moeite doen. Daar hebt ge voertuigcontrole voor nodig maar ook veel inzicht en de juiste kijktechniek voor nodig. En opnieuw... daar hebt ge geen pk monster voor nodig.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• 200pk hier, en ik bol gezapig rond in "eco"
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Da geloof ik ni want in eco valt er niet te rijden met die auto....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        Ben benieuwd waar het staat in de wetgeving dat je niet meer dan 1 voertuig mag inhalen...

en hoe snel je een bocht ingaat ligt tegenwoordig meer aan de kunde van de chauffeur dan van het aantal pk's dat een auto heeft. Zelfs met de Corsa leswagen met de volle 68pk ben ik op rotondes sneller dan 95% van de wagens rondom mij. En dan hou ik het nog erg deftig. Rechtrijders zijn trouwens sukkelaars. Gas geven op een recht stuk kan iedereen: gewoon rechtervoet induwen, stuur recht houden en that is it. Bochtenpikkers moet een pak meer moeite doen. Daar hebt ge voertuigcontrole voor nodig maar ook veel inzicht en de juiste kijktechniek voor nodig. En opnieuw... daar hebt ge geen pk monster voor nodig.
                                        Een rotonde vind ik nu toch geen echte 'bocht' hoor. Ne langen bocht op hoge snelheid, ge weet wel zo'n bocht die pas snel wordt aan 170, dan zie je wie 'het' heeft. En ik weet dat er zijn die daar meer lef en stuurmanskunst hebben dan ik. Maar da's echt sturen volgens mij....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Da geloof ik ni want in eco valt er niet te rijden met die auto....
                                          Toch wel hoor, voor gewoon rond te bollen opt gemakje en te schakelen op 1500rpm: perfect!
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                          X