Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Ik heb er net geen probleem mee. De verkeersdrukte is inderdaad de realiteit. Maar ik zit er hier niet over te zagen of te zeggen wat anderen moeten doen hoor.
    Hier zegt niemand wat jij moet doen of laten. Al ga jij met de wagen naar de WC, maakt mij niet uit. Hier word alleen gereflecteerd over hoe we met z'n allen niet of minder in de file kunnen staan. Niet onbelangrijk imo. Als mensen willen blijven hangen in de jaren 70 komen we er alvast niet.

Wat de degelijke voetbalopleiding betreft : een kind moet een sport doen als hobby en om er plezier aan te beleven, niet om er de volgende Kevin De Bruyne te willen van maken, want dat gaat toch niet gebeuren, en legt alleen te veel druk op het kind. Niks mis met de lokale voetbalploeg dus.

On topic : Ik heb 2 wagens met 300+ pk, ik woon aan de rand van de stad. Ja ik heb er nog veel plezier aan, maar kies duidelijk mijn momenten en locaties uit om er plezier aan te beleven. Mijn verplaatsingen in de spits of woon/werk doe ik met de moto of de Vespa.
    Last edited by order66; 29/04/2017, 07:51.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Toen ik me nog beter voelde had ik een bromfiets voor verplaatsingen in de buurt. Niets zo makkelijk. Eventjes naar 't stad achter ik zeg maar wat, postzegels, parkeren voor de Post ... Met de auto rij je je eerst vast in het verkeer om dan toertjes te rijden tot je ergens, al dan niet ver, een plaatsje vindt. En ik was veel sneller terug dan nu.
      Vermits ik eigenlijk niet gebonden ben aan reistijden, doe ik mijn verplaatsingen zoveel mogelijk buiten de spits. Alhoewel het soms onvermijdelijk is dat je ofwel in de heentocht of in de terugtocht in de spits komt. Ik haat het

Comment

• Je zegt niet wat ik moet doen, maar laat toch even weten dat er niks mis is met de lokale voetbalploeg.
        Waar heb ik gezegd dat mijn zoon de volgende Kevin De Bruyne gaat worden ?
        In de lokale club zou hij er dus geen plezier aan beleven, aangezien er geen uitdaging is omdat de teamgenoten niet op zijn niveau zitten, waardoor frustratie ontstaat. Het zou zonde zijn van het verspilde talent. Nu kan hij zich meten en beter worden, wat goed is voor zijn algemene ontwikkeling en vorming, niet alleen op voetbalvlak, maar ook tot wie hij wordt als persoon.
        Jongens, ik moet mij hier nogal verantwoorden zeg, omdat mijn zoon in een club voetbal op ocharme 10 km van thuis.
        Zoals ik al zei, ik doe amper 20.000 km per jaar, vooral tijdens niet-spitsuren. Door mij zal het zeker niet komen, al die files. Wie minder heeft steekt zijn hand op.
        Wil iedereen eens voor zijn eigen deur vegen ?

Comment

Wie minder heeft steekt zijn hand op.
          Ik!

Tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar met de auto.
          Ongeveer een 10.000 km met de fiets.
          En dan nog rond de 3.000 à 4.000 per jaar met de moto.

Comment

• Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen, dit is toch gewoon eens van gedachten wisselen? Ik geef even aan hoe IK er over nadenk, en respecteer uw gedachtengang, en neem die mee in die van mij. Daar dient een forum toch voor?

En ja, ik kan mijn hand opsteken :-), ik doe serieus minder kilometers dan jij. Ik woon dan ook dicht bij alles, dat is ooit een bewuste keuze geweest.

Ik heb mss een verkeerd beeld van kinderen en voetbal, maar in mijn omgeving zie ik het genoeg. Ouders die op fb posten dat hun zoon bij ploeg X of Y gaat voetballen, want hij is echt goed, enz... dat zijn de eerste die staan roepen op andere kinderen aan de zijlijn. Het is mijn wereld niet,

Mijn kleinste doet karate. Als er ergens een competitie is, kumite of kata op verplaatsing, dan rijden ouders om beurt met een volgeladen wagen. Trainen doet hij gewoon in de locale club. Die zet in op afwerking, maar ook zeker op het ontwikkelen van andere kwaliteiten, zoals respect voor de tegenstander, het sociale aspect, elkaar helpen, enz... waarden die ook bij deze sport horen. Zo heb ik het ook geleerd. Trouwens, als mijn zoon geen competitie wil doen, mag hij direct stoppen. Ik heb het eigenlijk niet zo met "presteren", dat moeten we al genoeg ;-).

Edit : ongeveer idem aantal km van jakkel, maar dan minder met de fiets en meer te voet :-)
            Last edited by order66; 29/04/2017, 08:27.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik begrijp RX-8 wel i.v.m. die voetbalclub. Als hij vindt dat zijn zoon bij een andere club meer kan leren, dan is dat zijn goed recht om die naar daar te sturen. En als hij naar daar met de auto gebracht wordt (blijkbaar toch een 10 km), is daar uiteraard niks mis mee. Alhoewel dat die 20 km extra met de fiets wel een goede bijkomende training zou zijn. Veel blessureleed, rug- en knieklachten bij jongeren tegenwoordig, komt voort uit het te weinig bewegen in de jeugdjaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Waarom het aspect woonplaats/werkplaats uitsluiten ? Er zijn zeker evenveel mensen die vrijwillig ver hun werk gaan wonen (bv om op de grondprijzen te sparen) als andere die geen werk vinden dicht bij huis.
                ik bedoel : stel dat je in Gent woont en je werkt in Brussel, dan krijg je 120km per dag aan x werkdagen per jaar + nog een forfait voor privé en eens je daarboven zit wordt je extra belast. Volgens mij zit dat er toch aan te komen. En vraag me of het dan nog wel zal helpen om de mensen minder te doen rijden. Ik ben een autoliefhebber maar ik doe toch redelijk veel met de fiets (alles met wielen eraan vind ik leuk :-)

Comment

• Steekt zijn hand op.
                  4000 km met de Mazda en 6000 km met de Peugeot. Zal op een jaar ni veel meer worden. Als ik toevallig in de buurt ergens moet zijn dan neem ik eigenlijk ook vaak de auto, maar ik combineer dit tijdens het naar huis komen van mijn werk. Als ik thuis ben zal ik al is sneller de fiets nemen.

De reden waarom ik een auto heb is omdat ik er zot van ben. Maar eigenlijk zouden we evengoed met 1 wagen verder kunnen.

Ik heb ook weinig nood aan weggaan. Ik heb thuis alles wat ik moet hebben. Een film die pas uit is kijk ik wel wanneer deze op BluRay uitkomt,... Het is ook altijd overal zo druk en de laatste jaren gaat mij dit minder af.

Komt ook wel door het ploegenwerk, als ik dan al is thuis ben wil ik ook genieten van waar ik zo hard voor gewerkt heb. Ons huis! :-)
                  Last edited by ; 29/04/2017, 10:16.

Comment

• Ja, maar iedereen heeft de keuze van zijn woonplaats, ook als de werkplaats opgelegd wordt door de omstandigheden. In België wordt vaak een verhuis uitgesloten, wat ik tegenwoordig ook begrijp wegens de minder grote stabiliteit van de contracten. Dit neemt niet weg dat de problemen hoofdzakelijk veroorzaakt zijn door het feit dat er massaal buiten de steden uitgeweken werd in de voorbije jaren. Dat en niets anders heeft de files op onze snelwegen veroorzaakt, het verkeer binnen de steden is vrij stabiel gebleven. Op dertig jaar is mijn woon-werk tijd niet fors gestegen, maar ik heb vrijwillig meer betaald voor mijn grond om op minder dan 10km van mijn werk te blijven wonen.

Comment

• Kinderen worden te vaak gebruikt om de gemiste kansen uit eigen jeugd te compenseren...

Kinderen komen ook onder druk te staan, zie eens wat mama en papa allemaal voor je doen... Liefde is op deze manier niet meer onvoorwaardelijk.

Wil het kind wel onder druk staan, en moet je ze niet beschermen...
                      Last edited by ; 29/04/2017, 11:25.

Comment

• Rare wending in dit topic.

Zelf nooit last van files, behalve die zeldzame keer dat ik in Leuven of Antwerpen moet zijn. Dus heb ik tot nu toe geen spijt van mijn wagen, nergens te hard rijden maar lekker bochten pakken waar het kan, zalig.
                        Oh, en in het dorp waar ik woon is er geen plek meer voor boodschappen te doen dus er moet minstens 7km gereden worden tot de eerste supermarkt en dat zie ik niet met de fiets zitten

Comment

• Fietsen is recreatief... als je er een verplichting van maakt, wordt het een afstraffing !

Comment

Zoals ik al zei, ik doe amper 20.000 km per jaar, vooral tijdens niet-spitsuren. Door mij zal het zeker niet komen, al die files. Wie minder heeft steekt zijn hand op.
                            het gemiddelde aantal gereden kilometers per jaar per personenauto in belgie is 15000 km, daar zitten honderduizenden quasi stilstaande sportwagens, oldtimers en autos van de bomma en bompa die rond de kerktoren rijden ook in.

voor een daily ivan een normale mens s het gemiddelde dus gewoon ongeveer gelijk met uw kilometrage, u rijdt helemaal niet minder als de gemiddelde.
                            het is hier een autoforum, de meeste gebruikers hier zijn niet het gemiddelde natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat u zich met enkel andere forumgebruikers moet vergelijken

bron:

Comment

• De afgelopen jaren zit ik zo rond de 13000 km per jaar.
                              Daarvan is een grote meerderheid woon - werk verkeer en dan werk ik nog maar 4/5 de.
                              Met de Megane nu zal dat aantal kilomters misschien nog wel oplopen, want ik ga al eens vaker in het weekend een plezierritje doen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik begrijp RX-8 wel i.v.m. die voetbalclub. Als hij vindt dat zijn zoon bij een andere club meer kan leren, dan is dat zijn goed recht om die naar daar te sturen. En als hij naar daar met de auto gebracht wordt (blijkbaar toch een 10 km), is daar uiteraard niks mis mee. Alhoewel dat die 20 km extra met de fiets wel een goede bijkomende training zou zijn. Veel blessureleed, rug- en knieklachten bij jongeren tegenwoordig, komt voort uit het te weinig bewegen in de jeugdjaren.
                                Dan zouden ze als prof. voetballer niet moe zijn als ze 2 X moeten spelen in 4 dagen!!!!!
                                Z4 M40i

Comment

• Dat 'moe' zijn komt niet voort uit het lopen op zich (die mannen lopen 10 uur toertjes aan een stuk), maar aan het feit dat voetbal een contactsport is. Je moet die mannen hun benen en voeten eens zien na 2 matchen in 4 dagen.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    ...maar aan het feit dat voetbal een contactsport is. Je moet die mannen hun benen en voeten eens zien na 2 matchen in 4 dagen.
                                    Ja, de sportiviteit en de fairplay druipt er af.

Comment

• Inderdaad...
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Allee, nog meer trajectcontroles: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170503_02863367
                                        54 flitspalen worden omgevormd tot 20 trajectcontroles.
                                        En het merendeel natuurlijk in Antwerpen: van de 54 gaan er 35 in Antwerpen aangepast worden.

Comment

• Ach, wat een gezeur allemaal

Rij eens naar Duitsland, en kom terug thuis via de Ardennen. Dan hebt ge pas plezier.

Comment

Working...
                                          X