Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gps is altijd pessimistisch
    zelfs als ik normaal rijd, kom ik bijna altijd aan voor de vooropgestelde eindtijd van de gps

een paar jaar geleden naar oostenrijk geweest. In het oprijden normaal aan 120 km/h op cruise controle en er 8u30 minuten over gereden (pauzes niet meergerekend). In het terugkomen in 1 stuk naar huis gereden en continu tussen de 160 en 200 km/h gehangen en dan was het 6u15 minuten. Op die afstand nog geen eens zo'n groot verschil. Laat staan in België dat ge uren tijd gaat winnen. We maken ons dikwijls blazen wijs dat we door gas te geven veel verloren tijd gaan terugwinnen. Als ge een paar minuten winst gaat hebben zal het veel zijn. Ondertussen wel uzelf zitten opjagen voor die kleine winst. Stress is zelfs erger dan zat rondrijden. Evengoed tunnelvisie, daardoor ook slechtere reactietijd, evengoed overmoedig maar de ergste factor blijft dat ge uw moraliteitsbesef bewust uitschakelt en op die moment zegt: fuck'm all, zolang ik maar op tijd ben. Als ik ergens te laat ben, stuur ik een berichtje via sms of telefoneer ik even en verwittig de wachtenden dat ik onderweg ben. En ben daardoor nog nooit in de problemen gekomen. De stress is weg en ge rijdt dan op een heel andere manier.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS

Naar Brussel kan je maximaal een 15 min van uw gps tijd afkrijgen, naar de Ardennen toch al gauw een kleine 25 min. Ok het is niet veel maar 4 x 15 min

tis eigenlijk meer het gedacht dat het vooruit gaat zeker
      Lol, dat geloof je toch zelf niet, 15min...al zeker niet tussen Luik of Oostende en Brussel en helemaal niet tussen Antwerpen en Brussel.
      Straf!

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Lol, dat geloof je toch zelf niet, 15min...al zeker niet tussen Luik of Oostende en Brussel en helemaal niet tussen Antwerpen en Brussel.
        Straf!
        Da's wel met zijnen helikopter!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

Da's wel met zijnen helikopter!
          Oh ja natuurlijk, even over het hoofd gezien. Sorry hé...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Het grootste verschil hier in Belgie is het al dan niet hebben van files. Voor de rest, vlammen is plezant maar niet rendabel...

Comment

• net heel Duitsland doorgereden en je merkt dat je automatisch je stuur met 2 handen vastneemt, niet met je gsm of radio prutst maar echt kan genieten van het rijden, zonder politie in de gaten te houden en kan concentreren op het rijden. Hier in belgie is het een zo goed als lege baan na 22u maar moet je zoveel in de gaten houden dat het soms echt risico's inhoudt, ook merk je op dat je bij die tragere snelheden meer begint te praten met je medereizigers of tijdens trajectcontroles je adaptive CC opzet en wat begint te liken op social media.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Straf!

Waar jij over spreekt rijd ik zelden , en probeer ik te mijden ik kom daar enkel voor 6 u smorgens( ik woon in de rustige kant van het land he )

hier in de buurt heb je de n60 , normaal rijden aan 90 /70 of door doen aan 160 ( en bij deze snelheden gaan er u zelfs nog regelmatig inhalen)geeft een minuut of 5 verschil ( al genoeg ervaring mee) wel beetje geluk nodig met de lichten natuurlijk.

op de a8 van Ronse naar Halle kan je zonder veel problemen nog es 10 min gps tijd pikken.

Als je de voorgeschreven limieten aanhoud klopt de gpstijd (TomTom) perfect.
                Last edited by BARTVDS; 09/05/2017, 12:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  net heel Duitsland doorgereden en je merkt dat je automatisch je stuur met 2 handen vastneemt, niet met je gsm of radio prutst maar echt kan genieten van het rijden, zonder politie in de gaten te houden en kan concentreren op het rijden. Hier in belgie is het een zo goed als lege baan na 22u maar moet je zoveel in de gaten houden dat het soms echt risico's inhoudt, ook merk je op dat je bij die tragere snelheden meer begint te praten met je medereizigers of tijdens trajectcontroles je adaptive CC opzet en wat begint te liken op social media.
                  Geef je 100% gelijk.
                  Wat doet een mens aan 120, rondkijken ,telefooneren, aan de knopjes prutsen, etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

Waar jij over spreekt rijd ik zelden , en probeer ik te mijden ik kom daar enkel voor 6 u smorgens( ik woon in de rustige kant van het land he )

hier in de buurt heb je de n60 , normaal rijden aan 90 /70 of door doen aan 160 ( en bij deze snelheden gaan er u zelfs nog regelmatig inhalen)geeft een minuut of 5 verschil ( al genoeg ervaring mee) wel beetje geluk nodig met de lichten natuurlijk.

op de a8 van Ronse naar Halle kan je zonder veel problemen nog es 10 min gps tijd pikken.

Als je de voorgeschreven limieten aanhoud klopt de gpstijd (TomTom) perfect.
                    Oh de N60!? Heerlijke baan maar net wat teveel lichten. Ronde punten kunnen daar leuk zijn, 's nachts, anders niet. Om daar 15' goed te maken mag je toch wel héél veel geluk hebben met de lichten. Ik moest vroeger elke 6 weken in het centrum van Eine zijn, nu komen we meer in Zingem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

normaal rijden aan 90 /70 of door doen aan 160 ( en bij deze snelheden gaan er u zelfs nog regelmatig inhalen)geeft een minuut of 5 verschil
                      [sarcasme]
                      Amai zeg, 5 minuten winst! Wat een mens daar allemaal in kan doen!
                      Daar zou ik ook het risico voor willen lopen om mijn rijbewijs kwijt te geraken!
                      Echt de moeite!
                      [/sarcasme]

Nee, serieus, mensen die 160 km/u rijden waar 70 is toegelaten mogen ze voor de rest van hun leven het recht tot sturen afnemen.
                      Sorry hé.

Comment

• soms kunnen die 5 min net het verschil maken, hangt gewoon af waar je naartoe gaat...als je gaat solliciteren bv, je bent mooi op tijd vertrokken maar er komt iets voor, kan je mss op de weg of na een file ofzo nog wat tijd inhalen
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oh de N60!? Heerlijke baan maar net wat teveel lichten. Ronde punten kunnen daar leuk zijn, 's nachts, anders niet. Om daar 15' goed te maken mag je toch wel héél veel geluk hebben met de lichten. Ik moest vroeger elke 6 weken in het centrum van Eine zijn, nu komen we meer in Zingem.
                          15 min gaat daar niet lukken van eine tot de afrit aan de macro kan ik maximaal een min of 8 inpikken en dan moet alles mee zitten. Den truc daar is als je aan 1 licht rood hebt continu rond de 130 rijden, dan zijn alle andere groen tegen dat je daar bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                            soms kunnen die 5 min net het verschil maken, hangt gewoon af waar je naartoe gaat...als je gaat solliciteren bv, je bent mooi op tijd vertrokken maar er komt iets voor, kan je mss op de weg of na een file ofzo nog wat tijd inhalen
                            Ge kunt dan ook -handsfree ! of even stoppen- en een telefoontje plegen om te melden dat er onderweg problemen waren en je iets later zal aankomen.
                            Daardoor ga je de job echt niet mislopen hoor.
                            Wat een hoop gezeik om onverantwoord rijgedrag toch maar te proberen rechtvaardigen.
                            Last edited by Maurice P.P.; 09/05/2017, 13:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

[sarcasme]
                              Amai zeg, 5 minuten winst! Wat een mens daar allemaal in kan doen!
                              Daar zou ik ook het risico voor willen lopen om mijn rijbewijs kwijt te geraken!
                              Echt de moeite!
                              [/sarcasme]

Nee, serieus, mensen die 160 km/u rijden waar 70 is toegelaten mogen ze voor de rest van hun leven het recht tot sturen afnemen.
                              Sorry hé.
                              Ge kent die baan dus niet, enkele jaren geleden mocht je daar nog 120 , ze hebben bijna alle oversteekplaatsen dichtgemaakt wat goed is, maar nu mag je nog maar 90/70. Maar de meesten rijden daar nog 120+ buiten de spitsuren

Comment

• 120 rijden op een 90 stuk op een 4 baanvaksweg met middenberm, OK, maar 160 op een 70 stuk is nog wel wat anders, die 70 zal op die plekken wel een reden hebben, als ze je dan flitsen ben je wss je rijbewijs permanent kwijt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  maar 160 op een 70 stuk is nog wel wat anders, die 70 zal op die plekken wel een reden hebben, als ze je dan flitsen ben je wss je rijbewijs permanent kwijt?
                                  [sarcasme]
                                  Maar nee gij, hij weet wel wanneer dat 'verantwoord' is hoor, alleen buiten de spitsuren en 's nachts.
                                  Bij een (bijna) volledig 'vrije' baan moet dat toch kunnen als je zo'n fantastisch chauffeur bent!
                                  Al die idioten die bepalen waar die snelheidsborden moeten komen kennen er totaal niks van.
                                  Dat is enkel en alleen om de autoliefhebbers (sic) te kloten en om gemakkelijk aan geld te geraken om de staatskas te spijzen.
                                  [/sarcasme]

Comment

• Ergens, soms, heb je dat gevoel wel vind ik Maurice als autobestuurder.

Ik ken de N60 heel goed, 90 is wat het nu grotendeels is maar 120 km/h is zeker niet levensgevaarlijk...

Ik ken zo banen waar het 90 was en nu 50 is, reed je vroeger 95 je werd niet eens geflitst nu doe je dat en ben je een crimineel.

Het stuk van Brakel-centrum naar Oudenaarde (bergop/af) tot aan de afslag voor naar Zwalm te gaan, iemand?
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Ergens, soms, heb je dat gevoel wel vind ik Maurice als autobestuurder.

Ik ken de N60 heel goed, 90 is wat het nu grotendeels is maar 120 km/h is zeker niet levensgevaarlijk...

Ik ken zo banen waar het 90 was en nu 50 is, reed je vroeger 95 je werd niet eens geflitst nu doe je dat en ben je een crimineel.

Het stuk van Brakel-centrum naar Oudenaarde (bergop/af) tot aan de afslag voor naar Zwalm te gaan, iemand?
                                      Het gaat hier wel over 160 km/u waar een bord van 70 staat hé.... draai en keer het zoals je wil, maar als dàt niet onverantwoord/crimineel is, wat dan wel? +200 km/u ?? 250 km/u ???
                                      'k Weet niet hoor, maar als dat nog verdedigbaar is...

Het is te hopen dat wie zulke toeren uithaalt niet bij onderstaande het moet gaan uitleggen, want dat zou hem/haar zuur opbreken vrees ik.
                                      Last edited by Maurice P.P.; 09/05/2017, 17:27.

Comment

• Meestal gaat de gewonnen tijd na een super-snelle rit verloren door het uitgebreid te vertellen aan de toog... (of op een forum ;-)) )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Meestal gaat de gewonnen tijd na een super-snelle rit verloren door het uitgebreid te vertellen aan de toog... (of op een forum ;-)) )

Comment

Working...
                                          X