Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duitse premiums scoren slecht in UK volgens onderzoek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Het gaat me niet om die felicitatie, je mag die Tipo gerust een plastieken Tupperwaredoos vinden. De enige die de wagen écht moet goedkeuren ben ik, want ik koop hem. Je hoeft van mijn dan ook nooit geen Italiaanse wagen meer te kopen.

    Hoe jij bij mij overkomt is gewoon: ik heb twee slechte Italiaanse wagens gehad, en ik ken er nog een 3-tal met problemen met een Italiaanse wagen, dus alle Italiaanse wagens zijn slecht en zullen altijd slecht blijven.

    Stel: ik koop me morgen een C-klasse. Gaat continu kapot. 10 x per jaar naar de garage. Ik verkoop hem na 2 jaar als de garantie gedaan is omdat ik schrik heb van de kosten, en koop me een nieuwe A-klasse. Die is dan wel betrouwbaar, maar rammelt langs alle kanten en heeft duidelijk een mindere afwerking.
    Bovendien weet ik dat mijn overbuur enorm dure reparaties aan zijn S-klasse moeten laten doen heeft.

    Mag ik dan gaan zeggen dat Mercedes slechte auto's bouwt? Ik dacht het niet... Voor elke slechte auto zijn er een meervoud goede van dat type/model/merk.

    Je moet daar doorkijken. De laatste échte slechte auto's werden volgens mij begin de jaren 90 gebouwd. De dag van vandaag kan je geen nieuwe auto meer kopen waar alles echt slecht aan is. Zelfs geen Dacia, of geen nieuwe Lada. Misschien wel nog bij de Chinese merken.

    Ik heb altijd moeite gehad met mensen die één bepaald merk afbreken wegens één of twee negatieve ervaringen. Ongeacht wélk merk. Free_ltd met zijn DS5-bashing kan er ook wat van. Je hebt hier heel wat mensen die bashen op x18d's van BMW. Dan weer iemand die geen Opels kan zien. Dan iemand die Dacia's belachelijk vind.

    Stop daar allemaal eens mee. Elke nieuwe wagen die je de dag van vandaag uit de garage kan rijden, is op z'n minst goed. De meesten zijn zeer goed. Sommigen uitmuntend.

    Een rammel, 2 x panne in één jaar of een wat hoger verbruik maakt het toch überhaupt geen slechte auto zeker... Zijn we de tijd vergeten (sommigen hebben er blijkbaar nostalgie naar) dat je 3 minuten moest wachten bij strenge vorst voor je een diesel kon starten, dat alle auto's bijna wegroestten waar je bij stond, dat een 2.4d 70 pk had, dat je elke 5.000km binnen moest voor een smeerbeurt, dat rammels standaard waren behalve bij Mercedes, ...
    Ik ben het hier absoluut mee eens. Ik beoordeel voornamelijk de service van de garage. De Audi garage was een absolute ramp bij de service van mijn A4, zodat ik er geen voet meer binnenzet. De BMW garage heeft me bij mij vorige wagen steeds goede service gegeven, voor mij logisch dat de volgende weer een BMW werd
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • #82
      De Giulia heeft meer testkm's gedaan dan een BMW 3, kwestie van zeker te zijn dat de betrouwbaarheid goed zit
      Alfa heeft in het verleden inderdaad geen goede beurt gemaakt, maar Mercedes is ook op z'n gezicht gegaan met de w211
      Nu dat ze met Alfa hogerop gaan, gaat de kwaliteit ook er op vooruit, iets wat je zult zien aan de Giulia ook.

      Oh ja, ik rij nu tijdelijk met een Fiat 500X full option als tijdelijke bedrijfswagen, deze is van 11/2015 en heeft zero rammels Ik weet zeker dat er hier een paar met hun overpriced, premium vierwieler jaloers op zullen worden
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #83
        hier na 5,5j. ook nul komma nul rammels
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
          Ik ben het hier absoluut mee eens. Ik beoordeel voornamelijk de service van de garage. De Audi garage was een absolute ramp bij de service van mijn A4, zodat ik er geen voet meer binnenzet. De BMW garage heeft me bij mij vorige wagen steeds goede service gegeven, voor mij logisch dat de volgende weer een BMW werd
          En dit moet ik dan weer bijtreden. Het feit dat ik zeer gelukkig ben met (de service van) 'mijn garage', maakt dat ik eerst en vooral naar daar ga om een nieuwe uit te kiezen. Liever een auto die 1 keer meer een defect heeft, en bij een garage kunnen gaan die super service aan correcte prijzen geeft, dan een auto zonder defecten en iedere keer bestolen worden bij het gewone onderhoud.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Welke BMW is dat dan en hoe oud is die?

            dat was indertijd een splinternieuwe BMW 323 ci
            Van pure ellende weggedaan op nog geen 72k km en geen 3 jaar oud.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
              dat was indertijd een splinternieuwe BMW 323 ci
              Van pure ellende weggedaan op nog geen 72k km en geen 3 jaar oud.
              Denk dat je met elke auto wel een portie geluk moet hebben. Zo'n auto zou je zorgeloos moeten kunnen rijden.

              Comment


              • #87
                In de eerste 3 maanden scoren ze in de USA iets beter maar toch ook niet denderend. Kia weet waarom ze 7 jaar garantie geven blijkbaar, staan meestal in de top 3.


                Ieder jaar onderzoekt het Amerikaanse J.D. Power de kwaliteit van nieuwe auto's in de eerste 90 dagen. Titelverdediger Kia weet ook dit jaar de minste problemen te vertonen.

                Het onderzoek van J.D. Power naar problemen bij nieuwe auto's is elk jaar weer een mooie graadmeter voor de kwaliteit per merk. Bij bijna 80.000 Amerikanen eigenaren van nieuwe auto's werd na 90 dagen het aantal geconstateerde problemen genoteerd. Kia komt daarbij met 72 problemen per 100 auto's als beste uit de bus. Vorig jaar wonnen de Zuid-Koreanen ook al. Op de tweede plaats vinden we Hyundai's luxemerk Genesis (77 problemen per 100 auto's), gevolgd door het eerste Europese merk, Porsche (78 ).

                Hekkensluiters in het kwaliteitsonderzoek zijn Volvo (134 problemen), Jaguar (148 ) en tot slot Fiat, met 163 problemen per 100 auto's. Gemiddeld genomen is de kwaliteit erop vooruit gegaan, want 27 merken wisten hun score te verbeteren. De gemiddelde score ligt op 97 problemen per 100 auto's. J.D. Power spreekt van een verbetering van 8 procent ten opzichte van vorig jaar, wat volgens hen het gemiddelde kwaliteitsniveau op recordhoogte brengt. Gemiddeld genomen scoren Amerikaanse auto's trouwens net iets beter dan auto's van buiten dat continent.

                De grootste problemen treden op in de elektronica van auto's. Specifiek de audio-, infotainment- en navigatiesystemen vertonen nog vaak kuren.

                Scores per merk:

                Kia 72
                Genesis 77
                Porsche 78
                Ford 86
                Ram 86
                BMW 88
                Chevrolet 88
                Hyundai 88
                Lincoln 92
                Nissan 93
                Volkswagen 93
                Mini 94
                Buick 95
                Toyota 95
                Lexus 98
                GMC 99
                Chrysler 102
                Mercedes-Benz 102
                Acura 103
                Cadillac 105
                Honda 105
                Dodge 106
                Infiniti 107
                Jeep 107
                Subaru 113
                Audi 115
                Mazda 125
                Land Rover 131
                Mitsubishi 131
                Volvo 134
                Jaguar 148
                Fiat 163

                Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/kia-wi...zoek-jd-power/
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • #88
                  Iets dat kapot gaat in de eerste drie maanden toont eerder een mankement aan van de fabriek, niet meer, niet minder. Hieruit besluiten trekken over het product heeft m.i. weinig zin. Lost de garagist het probleem op, dan geen klacht niet meer over de wagen. Dus een krom getrokken studie...
                  Ik ben meer geïnteresseerd in het aantal pannes na de waarborgtermijn, want dat pomt mijn portemonnee leeg ;-))
                  Last edited by guyugy; 22/06/2017, 16:09.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Iets dat kapot gaat in de eerste drie maanden toont eerder een mankement aan van de fabriek, niet meer, niet minder. Hieruit besluiten trekken over het product heeft m.i. weinig zin. Lost de garagist het probleem op, dan geen klacht niet meer over de wagen. Dus een krom studie...
                    Ik ben meer geïnteresseerd in het aantal pannes na de waarborgtermijn, want dat pomt mijn portemonnee leeg ;-))
                    Dan zie je meestal een vergelijkbare lijst ​​​​​​​
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #90
                      Hoe meer gadgets en elektronisch fijngevoelige 'rommel' er in zit, hoe meer problemen. Lijkt me logisch. Ik lees hier regelmatig ook mee in de topics van dure auto's waar bijna continu geklaagd wordt over touchscreen die niet werkt, sensoren hier en daar die ettelijke keren vervangen moeten worden, hele dashboard dat vervangen moet worden,... Denk dat de ontevredenheid van de bestuurders daar te situeren is. De echte betrouwbaarheid van motor en onderstel zal wel in orde zijn.

                      't Probleem is natuurlijk dat je bij een premium héél veel betaalt voor al die gadgets... Dan moeten ze werken.

                      Peugeot staat trouwens héél hoog. Franse rommel?

                      edit: nu maar gezien dat dit topic al ouuuud is...

                      Comment


                      • #91
                        Topic is oud, maar wel actueel. Hoe meer je hebt betaald voor je kar, hoe strenger je bent over de onvolmaaktheden?
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Topic is oud, maar wel actueel. Hoe meer je hebt betaald voor je kar, hoe strenger je bent over de onvolmaaktheden?
                          Dat weet ik niet eigenlijk. Heb altijd Franse wagens gehad met veel onvolmaaktheden en die waren ronduit enerverend. Heb nu n'een Duits gekocht in de hoop geen gezever meer te hebben. Je viel wel nooit in panne met die Franse wagens, maar 't was altijd iets. Ne binnenspiegel die eraf viel, een boite die slecht schakelt, een spoorstang op 15k km,... Ge moet ze wegdoen als de garantie gedaan is

                          Comment


                          • #93
                            Goh, ik ben nu intussen aan de vierde Fransman bezig, waarvan twee nieuw. Eigenlijk alleen maar slijtage onderdelen moet vervangen. Voor de rest geen klop verkeerd gedaan.
                            De wagens situeren zich wel steeds in het lagere segment. Dus weinig elektronica die problemen kan veroorzaken.

                            Comment


                            • #94
                              Mijn ervaring op autogebied:

                              1/ renault safrane, nooit problemen mee gehad en was zo'n 11j oud eer m'n ouders/ik die verkochten
                              2/ ford c-max 4j oud redelijk wat kosten aan gehad, bestuurders deur kapot, stuurkolom kapot en nog andere zaken waar eigenlijk nooit iets mee zou mogen zijn in eerste 4j., waren blij dat we die verkocht hadden.
                              3/Audi: centrale vergendeling kapot voor de rest niks ongvr. 9j
                              4/Maserati: koffer dichtslaan hapert aan lak bumper, hebben ze herspoten en rubberen tappen aan onderkant kofferklep geplaatst, platte batterij werd verneuwd, zwarte velgen werden nadien gelakt bij de dealer maar niet perfect gedaan na 1j hebben ze het opnieuw gedaan zoals het moet en cilinder misfire maar dit laatste is maar 1x gebeurd net na een onderhoud bij wax-it .. bijna 3j oud. Nu ga ik bij D-force niet omdat ik mistevreden was bij wax-it, gewoon omdat het dichter is en Michael goed werk levert.
                              5/Dax Cobra: nog geen problemen mee gehad 43j oud

                              Comment


                              • #95
                                Mijn ervaringen:

                                - Mazda 323F 1994: gekocht op 140.000 km, weg op 193.000. 1 bougie zat vast in het motorblok en kon er niet uit zonder de draad te breken. Draaide op het einde koud op 3 cilinders, auto viel stil als je stationair aan je stuur draaide of lichten opzette o.i.d.
                                Eens wat warmer geen enkel probleem meer.
                                Op het einde waren ook de draagarmen slecht, trok naar rechts bij volgas. Verder heel betrouwbaar (nooit in panne gestaan). Rammelde wel als een hel (maar trek ik me niet aan because volume radio max, altijd)

                                BMW 328i E36 1995: gekocht op 144.000 km, weg op 235.000 km. Objectief gezien misschien mijn minst kwalitatieve auto. Motor en boite waren zalig. Defecte vlotter in de tank gaf 15 liter benzine aan, tank was irl leeg dus langs de kant van we E40 gestrand. Paar weken later opnieuw langs de kant met defecte benzinepomp. Op 90.000 km 14 nieuwe rollementen vooraan gestoken. Rembekrachtiging kapot op het einde. Dichtingen benzinetank moeten vervangen (65 liter tanken, dag nadien was er gewoon 2-3 liter weg). Kar was serieus rot als ik hem wegdeed. Interieur was veel plastiek en toch ook niet rammelvrij. Ruit gescheurd op't einde van de roest aan het raam. ABS viel soms uit. Remmen niet veel waard (mijn Doblo had minder fading in die had trommels achteraan). Was wel een zalige kar!

                                Fiat Doblo 1.3 multijet 2008: eerste nieuwe wagen. Van dingen die niet bij het gewone onderhoud horen kan ik kort zijn: draagarmen op 80.000 km (is slijtage, maar wel vroeg) en startmotor (135.000 km) die bleef hangen bij vrieskou (preventief vervangen). Verder geen pannes of ongemakken. Supergoedkope wagen op mee rond te rijden, vond het een heel plezante ook. Verkocht na 8 jaar en 170.000 km. Soms wringt het nog steeds. Interieur zelfs op het einde rammelvrij.

                                Honda PCX 125i 2012: scooter nieuw gekocht, 3 jaar later verkocht na 27.000 km (woon-werk). V-snaren versleten vroegtijdig. Verder naast onderhoud geen sleutel moeten opzetten. Heel goedkoop qua brandstof, iets duurder in onderhoud (elke 4.000 km binnen...)

                                Fiat 500 1.2i Lounge 2013: nieuw gekocht, heden nog in bezit en 46.000 km. Op 30.000 km begon de gordel te haperen (bestuurder), rolde heel moeilijk af. Dit verergerde alleen maar en rond 32.000 km (buiten garantie) is de volledige gordel en oprolmechanisme vervangen. Garage is hier wel 70% in tussengekomen omdat ze dit zelf onlogisch vroege slijtage vonden. Verder recent (41.000km) een draagarm laten vervangen die een heel klein beetje slijtage had. Verder perfect.

                                Fiat Tipo 1.4i Lounge 2016: nieuw gekocht, 10 maand in bezit en 19.000 km. Nog op geen enkel foutje te betrappen.

                                Abarth Punto Evo SuperSport 2013: 2 maand geleden gekocht met 103.000 km op de klok. Inmiddels 104.500 op de teller. Veel te kort om iets zinnigs over te zeggen. Heel veel preventief onderhoud laten uitvoeren meteen na aankoop (zie topic). Een irritante rammel in de koffer bij warm weer die ik er nog uit wil. Verder voelt hij mechanisch heel erg goed aan.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #96
                                  Dubbel
                                  Last edited by timothy; 24/06/2017, 15:05.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Dubbel...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #98
                                      Sorry, forum doet raar....
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • #99
                                        In 16 jaar autorijden nog nooit echt gestrand met pech.

                                        - Honda civic (1998 ): gekocht in 2006 op 164.000km, 1 jaar gehad, probleemloos
                                        - Audi A3 1.9 TDI (2008 ) : firmawagen, mee gereden tot eind 2010 (65000 km), dronk 1 liter olie per 10.000 km. Toen mijn collega er 2 weken mee weg was, wou hij na een week niet meer starten, sensor onder koppelingspedaal stuk.
                                        - Honda accord bj. 2000, gekocht in 2010 met 110.000 km, accu was gaar bij aankoop dus meteen laten vervangen, verder probleemloos
                                        - Honda accord bj. 2011, stockmodel nieuw gekocht, accu was plat bij aflevering, moeten vertrekken in de garage met starthulp, verder probleemloos, weggedaan na 1 jaar
                                        - BMW F20 116i bj 2012: 40000 km gereden, 1 probleempje: er was een terugroepactie voor de ruitenwissers want die konden beginnen flippen, had hem daar nog niet voor binnengedaan, maar tijdens hevige regenbui begonnen ze effectief beginnen flippen, toen maar binnengedaan.
                                        - BMW F30 316i bj. 2013: na 64000 km motorblok in de soep, onder coulance vervangen. Kabeltje waarmee tankdop vasthangt afgebroken.
                                        - VW Golf 1.0 TSI 2017: tot hiertoe probleemloos (DSG bak dus hout vasthouden)

                                        Naar mijn ervaring komen de duitse premiums er dus wel 't slechtste uit. Maarja honda is dan weer t andere uiterste
                                        Last edited by sunking; 24/06/2017, 21:10.

                                        Comment


                                        • 37 jaar ervaring met Franse wagens (Renault/Dacia). Ongeveer 30K per jaar. 1x in panne gestaan langs de weg. 2x een kapotte batterij op de oprit.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                          Mijn ervaring op autogebied:

                                          5/Dax Cobra: nog geen problemen mee gehad 43j oud
                                          Hahahahaha.

                                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                          Comment

                                          Working...
                                          X