Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.6 TDCI 2007 90 PK - Opeens uit bij 130KM/U - Vol gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Garage heeft het geprobeerd, geen fouten.

Motor moet opnieuw worden opgestart indien ze stil gevallen is, maar het is dus NIET UIT want het dashboard en radio werken dan nog maar we moeten de auto wel opnieuw opstarten willen we weer weg.

De haperingen waren ook al bij de garage en normaal zou dan ook fouten moeten worden weergeven zonder dat het stil valt (?)

Maar het is zeker, het valt alleen stil bij de autosnelweg met een snelheid van minimaal 100km/u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Gekocht is gekocht en geld terug geven is niet verplicht.
      Zelf indien er een clausule in de particuliere verkoopovereenkomst staat "geen garantie, gekocht in de staat waarin deze zich bevindt en gekend door de koper" dan nog kun je verhaal maken bij verborgen gebreken. Collega heeft in het verleden zijn wagen verkocht met een kapotte turbo en de koper heeft dit voor de rechtbank aangeklaagd voor verborgen gebreken en de rechtszaak gewonnen. Collega heeft de koper zijn reparatiekosten moeten vergoeden. Je bent dus niet kansloos bij een particuliere aankoop maar weinigen weten dit en niet iedereen is happig om er een rechtszaak voor te beginnen.

Comment

Enkel indien de verkoper redelijkerwijs op de hoogte kon zijn van het probleem EN indien de koper geen professional is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
          Zelf indien er een clausule in de particuliere verkoopovereenkomst staat "geen garantie, gekocht in de staat waarin deze zich bevindt en gekend door de koper" dan nog kun je verhaal maken bij verborgen gebreken. Collega heeft in het verleden zijn wagen verkocht met een kapotte turbo en de koper heeft dit voor de rechtbank aangeklaagd voor verborgen gebreken en de rechtszaak gewonnen. Collega heeft de koper zijn reparatiekosten moeten vergoeden. Je bent dus niet kansloos bij een particuliere aankoop maar weinigen weten dit en niet iedereen is happig om er een rechtszaak voor te beginnen.

als je als particulier je wagen verkoopt kan men toch niet veronderstellen dat je iets van techniek afweet en zou kunnen beseffen dat er iets fout loopt ? Stel nu dat ik een wagen verkoop als particulier en er is iets mis met die wagen zonder dat ik het weet, kunnen ze dat op me verhalen ? Ik denk dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
            als je als particulier je wagen verkoopt kan men toch niet veronderstellen dat je iets van techniek afweet en zou kunnen beseffen dat er iets fout loopt ? Stel nu dat ik een wagen verkoop als particulier en er is iets mis met die wagen zonder dat ik het weet, kunnen ze dat op me verhalen ? Ik denk dat niet.
            Ja klinkt geloofwaardig, maar het was een onderhandelaar. Ik verwacht ook zelf niet dat ik een gloednieuwe auto gekocht heb maar na 10 min al stil vallen is nooit goed, toch?

Daarnaast, waarom heeft de keuring niks opgemerkt? Er stond niks bij mededelingen. Dat de auto niet stil viel tijdens de keuring snap ik maar ze moesten toch zien dat het aan het stotteren is?

Wie weet is hij naar een garage gegaan of heeft hij heel veel vrienden en kennissen die deze door het hoofd hebben gezien, of misschien zelfs niet naar de keuring geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
              wat als er een factuur bestaat voor diagnose van het probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pcwolf Bekijk Berichten
                Ja klinkt geloofwaardig, maar het was een onderhandelaar. Ik verwacht ook zelf niet dat ik een gloednieuwe auto gekocht heb maar na 10 min al stil vallen is nooit goed, toch?

Daarnaast, waarom heeft de keuring niks opgemerkt? Er stond niks bij mededelingen. Dat de auto niet stil viel tijdens de keuring snap ik maar ze moesten toch zien dat het aan het stotteren is?

Wie weet is hij naar een garage gegaan of heeft hij heel veel vrienden en kennissen die deze door het hoofd hebben gezien, of misschien zelfs niet naar de keuring geweest.
                keuring houdt zich daar niet mee bezig!

Comment

Ik vertel maar wat een collega tegengekomen is als particuliere verkoper van een wagen. Als ik in PCwolf zijn plaats was dan stuurde ik de verkoper asap een aangetekend schrijven met melding van de defecten, dan kan de verkoper alvast niet beweren dat hij niet op de hoogte gesteld is van de (verborgen) defecten. Verder ook eens horen bij je maatschappij als dit niet onder de rechtsbijstand (indien er één afgesloten is)valt.

PCwolf: ben je voor de diagnose naar een merkverdeler geweest? Heeft hij al een calibratie van de injectoren uitgevoerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                    wat als er een factuur bestaat voor diagnose van het probleem?
                    da's iets anders, dan ben je er wel degelijk van op de hoogte en ben je volgens mij schuldig.
                    Misschien moet Pcwolf eens met het chassisnummer van de wagen eens opzoekwerkdoen bij een ford-verdeler en kijken wat er van de wagen bekend is. Als dat probleem recent behandeld zou zijn zou ik die verkoper daarmee aanvallen (spreekwoordelijk dan toch :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                      Ik vertel maar wat een collega tegengekomen is als particuliere verkoper van een wagen. Als ik in PCwolf zijn plaats was dan stuurde ik de verkoper asap een aangetekend schrijven met melding van de defecten, dan kan de verkoper alvast niet beweren dat hij niet op de hoogte gesteld is van de (verborgen) defecten. Verder ook eens horen bij je maatschappij als dit niet onder de rechtsbijstand (indien er één afgesloten is)valt.

PCwolf: ben je voor de diagnose naar een merkverdeler geweest? Heeft hij al een calibratie van de injectoren uitgevoerd?
                      Wat wij eerst onmiddellijk dachten was de brandstoffilter. Toen hebben we de auto meermals laten testen. We zijn naar een garage geweest die we een lange tijd al kennen. Wat hij aangaf is auto proberen terug te brengen want hij kon niks vinden bij een analyse en deed twijfels bij brandstoffilter. Maar we kunnen het proberen.

Aangezien Ford garage in berchem int weekend niet werkt (waar wij ook meermaals zijn komen) hebben gebeld naar iemand die daar werkt.

Hij gaf meteen aan koppeling sensors/krukkenkas en ook twijfels bij brandstoffilter.

Maar de eigenaar blijf het volhouden dat het aan de filters ligt dus laten we de auto aan hem over.

En Megane, precies, injectoren. Daar ging ik na wat rond zoeken ook van uit. Een dure reparatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                        je zegt dat de auto het pas heeft als je meer dan 100km/h rijd, en nu zeg je dat die stationair ook aan het stotteren is? als die daadwerkelijk zo stotterd, dan heb je dat toch ook gezien toen je die kocht?
                        als die pas vanaf hogere snelheiden stotterd en inhoud/stilvalt, lijkt het mij een brandstofprobleem. als die dat stationair ook doet, zijn er andere problemen. de verkoper zal altijd zeggen dat die bij hem perfect reed en nooit problemen had, wordt moeilijk om te bewijzen dat de verkoper ervan op de hoogte was (zal wel, waarom verkoopt die hem anders)
                        We hebben gezien dat het na het opstarten en wat gas geven de auto wat stottort maar ook een raar geluid bij de distributieriem. Meneer zij, dat de auto al paar dagen stil staat dus even laten opwarmen. We gingen dus wat wachten en ja alles was weg, ook dat geluid. Maar die geluid komt terug nadat we de auto terug opstarten en na paar min al weg is.

Hij verkoop hem omdat hij dus zoals eerder gezegd, een onderhandelaar doet. Kopen, reparatie en verkopen.

Pas nadien merkte we dus dat het ook stationair is, na 30 min auto rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                          (zal wel, waarom verkoopt die hem anders)
                          wie koopt er een auto die stottert?

Comment

wordt tijd dat het maandag is dat ze eens defig aan die auto kunnen werken ipv. uren over te emmeren

Comment

Bedankt!

We hebben de auto nu gekocht en we zitten dus ermee.

Ik laat jullie morgen in de avond nog weten wat ermee gaat gebeuren want denk dat het interessant is voor de mensen die in de toekomst hetzelfde probleem zullen hebben.

Comment

Valt de wagen echt stil? (motor draait niet meer) of blijft hij draaien maar is er geen reacie meer op de gaspedaal?
                                Als hij uitvalt dieselfilter vervangen die zijn bij die psa dieseltjes heel gevoelig best te vervangen voor de opgegeven termijn. Als hij blijft draaien is het eerder een sensor die een fout signaal geeft.

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
                                RIP Den borre!

Comment

1ste natuurlijk, kon geen gas meer geven. Maar auto gaat niet uit, zoals je al zelf aangeef. Herstarten en werkt weer maar rijd je tegen 120 valt die weer stil. Daarom rustig 90 rijden is de optie.

Vreemd genoeg zeg je dat het ook aan een sensor zal liggen zoals de ford garage (twijfels bij hun, via telefoon) maar dan is het de 2de optie.

Comment

nokkenassensor als je geluk hebt of verstuivers als je pech hebt
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Vervang nu eens eerst die brandstoffilter, das het goedkoopste en wie weet als je geluk hebt is het daar mee opgelost.

Comment

Een Ford garage moet zoiets toch hersteld krijgen zeker...

En als dat niet lukt, dan zou ik die auto proberen terug te geven.

Comment

We hebben de auto terug gegeven, was niet simpel en de onderhandelaar had het nog nooit gedaan want meneer verkoopt geen kapotte auto's.

Natuurlijk onze geld terug gekregen verder willen we de auto niet.

Wat meneer gaat doen is de brandstoffilter vervangen want het kan daar aan liggen. Wat hij ook aangaf is dat we telang gewacht hebben om te tanken, wat al helemaal raar is want met het tanklichtje aan kun je gemakkelijk nog 80km rijden.

Comment

Working...
                                          X