Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.6 TDCI 2007 90 PK - Opeens uit bij 130KM/U - Vol gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Focus 1.6 TDCI 2007 90 PK - Opeens uit bij 130KM/U - Vol gas

Beste leden,

Heb een eerste auto gekocht, Ford Focus 2007 1.6 TDCI 90PK. Kilometerstand 184.000. Toen ik naar huis wilde rijden, valt het opeens stil bij 120km/u - 140km/u. Aan de kant gezet, blij dat het veilig is verlopen op een late vrijdagmiddag. Dus toen ik hem aan de kant heb gezet, startte hem ik opnieuw. Alles leekt weer normaal. Ik dacht eerst aan een leeg tank maar die was niet aan.

Nadat ik de auto dus opnieuw heb gestart dan is het tanklichtje gebrand en leek verder alles normaal. Maar dan rilt de motor bij het veel gas geven, deed ik even een testje, het leekt weer dat die wilde stilvallen. Nadien de volgende 20 minuten probleemloos gereden, geen problemen.
    Want toen ik die hem heb gekocht was de pijl al erg laag maar de tanklicht ging dus niet aan en kon ik nog zeker 100km ermee rijden.

Oke, het auto zat paar dagen stil, 3 a 5 dagen. Voor dat ik naar huis wilde rijden heb ik hem dus rustig laten opwarmen en dan pas vertrokken.

Maar goed, alleszins is het dus niet fijn wanneer je pas een auto gekocht heb. Onderhoudsboekje was erbij, gekeurd voor verkoop en al die zaken. Onderhoud op 164.000km.
    Nadien een belleke gedaan naar de eigenaar, het ligt misschien bij de mazout. Verder weet die natuurlijk zoals altijd niks.

Daarna nog naar garage gereden en zei, je kunt ermee rijden, gewoon nog even wachten. Naar ford gebeld en zeiden dat het misschien aan de koppeling sensor ligt, maar dit is niet zeker.... en zei, als ik jou was had ik het niet gekocht. (De pineut?)

Kunnen jullie mij helpen boys?
    Last edited by ; 12/02/2016, 18:32.

Ik vind moeilijk lezen dit allemaal
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pcwolf Bekijk Berichten
      Beste leden,

Heb een eerste auto gekocht, Ford Focus 2007 1.6 TDCI 90PK. Kilometerstand 184.000. Toen ik naar huis wilde rijden, valt het opeens stil bij 120km/u - 140km/u. Aan de kant gezet, blij dat het veilig is verlopen op een late vrijdagmiddag. Dus toen ik hem aan de kant heb gezet, startte hem ik opnieuw. Alles leekt weer normaal. Ik dacht eerst aan een leeg tank maar die was niet aan.

Nadat ik de auto dus opnieuw heb gestart dan is het tanklichtje gebrand en leek verder alles normaal. Maar dan rilt de motor bij het veel gas geven, deed ik even een testje, het leekt weer dat die wilde stilvallen. Nadien de volgende 20 minuten probleemloos gereden, geen problemen.
      Want toen ik die hem heb gekocht was de pijl al erg laag maar de tanklicht ging dus niet aan en kon ik nog zeker 100km ermee rijden.

Oke, het auto zat paar dagen stil, 3 a 5 dagen. Voor dat ik naar huis wilde rijden heb ik hem dus rustig laten opwarmen en dan pas vertrokken.

Maar goed, alleszins is het dus niet fijn wanneer je pas een auto gekocht heb. Onderhoudsboekje was erbij, gekeurd voor verkoop en al die zaken. Onderhoud op 164.000km.
      Nadien een belleke gedaan naar de eigenaar, het ligt misschien bij de mazout. Verder weet die natuurlijk zoals altijd niks.

Daarna nog naar garage gereden en zei, je kunt ermee rijden, gewoon nog even wachten. Naar ford gebeld en zeiden dat het misschien aan de koppeling sensor ligt, maar dit is niet zeker.... en zei, als ik jou was had ik het niet gekocht. (De pineut?)

Kunnen jullie mij helpen boys?
      tank eens volledig vol, en kijk of het probleem er dan nog is.

ik weet niet meer waarom maar mijn garage heeft me altijd aangeraden bij koud weer niet tot in reserve te rijden.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Ik vind moeilijk lezen dit allemaal
        Ikke ook...@A160 : misschien is deze persoon ook anders/meertalig en is NE niet de hoofdtaal ?

Comment

Brandstoffilter vervangen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

viel die plots stil als je 120 aan het rijden was ? Of begon hij eerste te schudden of te haperen ?

franstalig ?

Comment

Ja mannen, als het niet leesbaar is of niet duidelijk genoeg vraag het dan maar aan een administrator zodat die het zal aanpassen.

Bedankt voor de suggesties, zal het proberen. Sowieso zal ik alle filters vervangen.

Als er nog mensen zijn die nog meer oorzaken kunnen weten dan hoor ik het graag.

Comment

Auto stond nog aan toen die stil viel, je kon geen gas meer geven en dan denk je ineens geen bezine meer. Maar nadat ik hem opnieuw heb opgestart dan gaf die het aan dat de tank leeg was en kon ik gewoon doorrijden, maar na 10 min weer 130 waren er alleen 2 haperingen, zonder dat die stil viel.

Comment

't was leesbaar maar niet echt zo verstaanbaar, maar we konden ons wel een idee vormen ....success ermee...
                  Maar als die pots stilvalt en niet eerst begint te haperen of schudden vraag ik me af of het geen ander probleem is dan een filter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                    Brandstoffilter vervangen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                    X2!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

als dat zo maar uitvalt moet je eerst en vooral de foutcodes laten uitlezen.

en vraag ook eens na op een specifiek fordforum ?

bijvoorbeeld

Comment

Mannen

Gisterenavond rustig de auto gaan testen en weer stil gevallen, 2 keer zelfs bij 120km pffff. Ziet er niet goed uit.

Ik heb de auto laten uitlezen, ze konden niks vinden. Is een gekend probleem dat ze niks vonden.

Comment

voor dergelijke problemen zou je al een logger moeten gebruiken, vb. signaal van de injectoren, massameter etc en dan kijken of je daar iets uithaalt.

controleer deze mens eens of hij niks kan voorstellen wat te doen : http://www.sergoyne.be/diagnostics.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                            voor dergelijke problemen zou je al een logger moeten gebruiken, vb. signaal van de injectoren, massameter etc en dan kijken of je daar iets uithaalt.

controleer deze mens eens of hij niks kan voorstellen wat te doen : http://www.sergoyne.be/diagnostics.html
                            Bedankt man maar is wat ver om met mijn focus te gaan rijden. Is er niks rond omgeving antwerpen?

Comment

er zijn wel veel mensen die daar opleiding gaan volgen, misschien kan hij jou doorverwijzen, mail hem eens met je probleem of bel hem

Comment

Net gebeld maar gesloten, vandaag en morgen.

Maar ook al naar de eigenaar gebeld en vond het dus nu wel bizar. Hij zeg dat ik telang heb gewacht om te tanken?

Volgens mij kan je zelfs als de pijl erg laag is nog netjes 90km ermee rijden maar goed. Maar omdat die nu dus is stil gevallen zijn de filters wat verstopt.

Het is niet zon dure reparatie en misschien kan dat het probleem zijn net als paar mensen hier al verteld hebben en de tank nog eens vol tanken.

Comment

Vervang u mazoutfilter. Als dit het probleem niet oplost kun je nog altijd laten uitlezen .
                                  Last edited by ; 13/02/2016, 18:49.

Comment

De eigenaar gaat het veranderen, na een lange discussie. Een auto kopen en 10 minuten later markeert er iets dan weet je da je bent genaaid.

Als het niet oplost raakt, dan vragen wij zonder pardon onze geld terug.
                                    Last edited by ; 13/02/2016, 19:11.

Comment

Gekocht is gekocht en geld terug geven is niet verplicht.

Comment

Wat bij opvalt is wanneer je gewoon rustig int centrum aant rijden ben, laat ons zegen 1 tot 3de versnelling dan hapert/stottert de motor maar gaat niet stil. Is bijna om de 1-3 minuten.

Rond de 100km viel hem gisteravond stil. Rond de 70km/u is gewoon aangenaam rijden, hoe het hoort eigenlijk.

Best wel een leuke wagen, met wat sportieve "look" maar aan de technische kant is het minder, veel minder.

Vandaag nog niet stil gevallen maar jah, ook geen autosnelweg gereden, te gevaarlijk met deze auto. Alleen zoals ik zei wat stotteren.

Comment

Working...
                                        X