Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Na wat zoeken vond ik dat de motor ergens in de verte wel natuurlijk een aantal stijlkenmerken van de V8 van Maserati heeft behouden zoals bijvoorbeeld de 90° ipv de veel gebruikte 60° bij een V6. Ook zou het zelfde aantal nokkenassen (4 bovenliggende) gebruikt zijn in de V6 net zoals de V8, maar of die motor, de V6 dus, daarom als een rechtstreekse afstammeling kan genoemd worden... ik blijf erbij dat het een nieuw ontwikkelde motor was voor de Citroën SM .
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • Rambler z'n video bevestigde dus ook dat de V6 ontwikkeld zou zijn van een wit blad papier...

      Paarse Capri, help ons uit ons lijden en leid ons naar het juiste antwoord
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • Na't zien van 't filmpje ziet het er ook naar uit dat de afgekapte V8 enkel voor een prototype gebruikt is. Maar dan passen we toch gewoon de vraag aan.. waar kwam de v8 van het prototype uit
        30 jaar Mr Yuge!

        Comment


        • antwoord ook in het filmpje

          Comment


          • Weet ik. Maar een link naar een filmpje geldt niet als een proper antwoord. Wel leerzaam filmpje.
            30 jaar Mr Yuge!

            Comment


            • Maserati Indy
              KLIK |&| KLAK

              Comment


              • Yessss! Aan u.
                30 jaar Mr Yuge!

                Comment


                • Met welk model won Porsche zijn allereerste autorace ooit?
                  KLIK |&| KLAK

                  Comment


                  • Bedoel je een overwinning in de klasse waarin Porsche deelnam of een algemene overwinning (alleen maar om zeker te zijn dat er geen verwarring mogelijk is).
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • Laten we zeggen "de klasse". Hoewel er in die wedstrijd volgens mij geen verschillende klassen waren
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • Porsche won zijn eerste race (klasse) ooit met de eerst gebouwde Porsche ooit, een 356/001 chassis nr 1, op 11 juli 1948 in het Oostenrijkse Innsbruck in de eerste Oostenrijkse race na WOII "Rund um den Hofgarten".
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Porsche won zijn eerste race (klasse) ooit met de eerst gebouwde Porsche ooit, een 356/001 chassis nr 1, op 11 juli 1948 in het Oostenrijkse Innsbruck in de eerste Oostenrijkse race na WOII "Rund um den Hofgarten".
                          Neen, Porsche won al veel vroeger een race.
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • LOL dan heb je het natuurlijk niet over Porsche als constructeur maar misschien over Ferdinand Porsche, die won bijvoorbeeld in 1910 de "Prinz-Heinrich-Fahrt" met een Austro Daimler.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              LOL dan heb je het natuurlijk niet over Porsche als constructeur maar misschien over Ferdinand Porsche, die won bijvoorbeeld in 1910 de "Prinz-Heinrich-Fahrt" met een Austro Daimler.
                              Inderdaad. Maar zijn eerste race won hij ook nog voor 1910.
                              KLIK |&| KLAK

                              Comment


                              • In 1899 (28 september) won hij ook een race voor elektro voertuigen, met ik dacht een P1 Egger Lohner Elektrowagen.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  In 1899 (28 september) won hij ook een race voor elektro voertuigen, met ik dacht een P1 Egger Lohner Elektrowagen.
                                  Inderdaad.

                                  De “Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model” ofwel P1, werd in 1898 gemaakt door Ferdinand Porsche en was al in staat om 80 kilometer af te leggen met een maximumsnelheid van 35 kilometer per uur. De P1 had hiervoor wel een batterij nodig die ongeveer 450 kilogram woog, één derde van het totale gewicht van de wagen.

                                  In 1899 nam de P1 deel in een race voor elektrische voertuigen in Berlijn. De eerste Porsche was al meteen een echte racewagen en won de 40-kilometer lange race met gemak. Het tweede voertuig kwam 18 minuten later binnen dan de P1.

                                  Het is aan u
                                  KLIK |&| KLAK

                                  Comment


                                  • De meeste van de vroege races werden op het Europese vaste land gereden en niet in de UK. In de Uk had men in de begin jaren van de wagens zeer strikte regels over snelheid (en in het hele vroege begin van de wagens moest er zelfs iemand met een lantaarn of rode vlag voor de wagen lopen om paardrijders/paardenkoetsen te waarschuwen voor het naderende "gevaar").
                                    Hoe hoog was de maximum snelheid in de UK op het moment dat Ferdinand Porsche (1899 dus) zijn eerste race won?
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Hoe hoog was de maximum snelheid in de UK op het moment dat Ferdinand Porsche (1899 dus) zijn eerste race won?
                                      De maximum snelheid of de maximum toegelaten snelheid ? ...

                                      Comment


                                      • Oké de wettelijk toegelaten maximum snelheid...
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • UK speed limits leveren een aardig stukje lectuur. In den beginne moesten autos voldoen aan 'The Locomotive Act' van 1865, waarbij de snelheid in 't stad max 2mph was en erbuiten 4mph. Dan na een paar tussenstappen... In 1930 bij de Road Traffic Act werd besloten snelheidslimieten af te schaffen omdat "the existing speed limit was so universally disobeyed that its maintenance brought the law into contempt"


                                          Om maar te zeggen dat ik het antwoord voor 1899 klaarliggen heb en voor als het nodig is een vraag zal opstellen.
                                          Last edited by Den Paarse Capri; 24/06/2015, 21:05.
                                          30 jaar Mr Yuge!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X