Wat is er speciaal aan de tweede Formule 1 race ooit gereden (en daardoor is race 1 ook speciaal).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWat is er speciaal aan de tweede Formule 1 race ooit gereden (en daardoor is race 1 ook speciaal).Last edited by Den Paarse Capri; 27/04/2015, 09:50.
Comment
-
Is nogal verwarrend vraag en oplossing. Vraag was Race 1 vs 2 .
Het raceweekend bestond uit 3 onderdelen: kwalificatie, race 1 en race 2. Tijdens de kwalificatie veroverde degene met de snelste tijd de pole-position. Bij race 1 golden de startplekken volgens de kwalificatie. Bij race 2 gold de omgekeerde top acht van race 1 als startopstelling. Race 1 was ongeveer 75 kilometer lang en race 2 ongeveer 100 kilometer lang.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna...Formula_MasterOp 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenIs nogal verwarrend vraag en oplossing. Vraag was Race 1 vs 2 .
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWat is er speciaal aan de tweede Formule 1 race ooit gereden (en daardoor is race 1 ook speciaal).
Misschien het debuut van Ferrari in de Formule 1, waardoor race 1 de enige (?) race zonder Ferrari was?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Inderdaad Smillin Jack heeft het juiste antwoord. Ferrari nam vanaf de tweede race deel en is zodoende het oudste nog in competitie zijnde team, of je kunt ook stellen van de in de eerste race deelnemende teams neemt geen enkel team nu nog deel aan formule 1Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenHet nadeel aan juist antwoorden is natuurlijk dat je de volgende vraag moet stellen ...
Welke kleur werd er in 1900 toegekend aan de Belgische racewagens?Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenGeel met zwarte nummers...
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenWij hadden racewagens ?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenBruin, zwart of wit, maar 'k heb nog geen groene paarden gezien.
Beter opletten dan, jij!
Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Mijn beurt.
Merk?
Model?
Jaar?
Bouwer?
Bonus 1
Wat is er speciaal ?
Bonus 2
Post een youtubefilmpje van het motorgeluid.
uploadfromtaptalk1430154587599.jpg
Indien men het niet weet post ik een foto van de voorkant.
Comment
-
Tucker '47 is de officiële naam maar in de volksmond Tucker Torpedo. Zescilinder boxer in de kofferbak die de achterwielen aandreef. Hij had ook een derde meedraaiende koplamp.
Als ik mij dit niet vergis werd de bouwer (onterecht) beschuldigd van fraude om het succes van dit innoverend model te fnuiken, wat ook gelukt is.
edit: C'mon was me voor en heb me blijkbaar vergist van benaming
Comment
-
Merk? Tucker
Model? 48s (sedan) (ook gekend als Tucker Torpedo).
Jaar? 1947/1948 (modeljaar 1948 ).
Bouwer? Preston Tucker
Bonus 1
Wat is er speciaal ? De motor was een omgebouwde luchtgekoelde helicopter motor (6 cilinder boxermotor) in de wagen watergekoeld en achteraan ingebouwd.
Bonus 2
Post een youtubefilmpje van het motorgeluid:Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment