Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plots olieverlies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb nog met een vastgelopen motor gezeten wegens olie die was weggelopen en dat ging toch razendsnel hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ik heb nog met een vastgelopen motor gezeten wegens olie die was weggelopen en dat ging toch razendsnel hoor.
      een paar meter was dat bij mij, ongeveer 100/u op expressweg en plots alle vermogen weg, "olienevel" in achteruitkijkspiegel, dashboard licht op, ... op 1 à 2 sec tijd.

Comment

Hallo allemaal, hierbij de diagnose. De koelvloeistof is helemaal weg door een defecte tubering in de buurt van de EGR klep. De nieuwe buis is besteld, de totale kost valt nog voorlopig nog mee.
        Los daarvan, als ik de combinatie EGR en Opel hoor, dan ga ik nog net niet panikeren, maar het scheelt niet veel.
        Last edited by 5W30; 23/03/2015, 21:06.

Comment

Opel???? Iets bij Opel begrijp ik toch niet, je hebt geen koelvloeistof meer en dan gaat je olielampje op het dashbord branden????
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 5W30 Bekijk Berichten
            Hallo allemaal, hierbij de diagnose. De koelvloeistof is helemaal weg door een defecte tubering in de buurt van de EGR klep. De nieuwe buis is besteld, de totale kost valt nog voorlopig nog mee.
            Los daarvan, als ik de combinatie EGR en Opel hoor, dan ga ik nog net niet panikeren, maar het scheelt niet veel.
            Rustig blijven, gene paniek... ook een EGR klep kan vervangen worden.

Comment

Ik dacht wel dat de turbo en evtl de egr watergekoeld is. En is dat geen lampje voor olietemperatuur?
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Een slang gebarsten die ergens in buurt EGR klep zat. Slang kost 4 Euro. Werkuren 200 euro want ze moesten blijkbaar halve motor demonteren om slang te kunnen vervangen. Motor lijkt geen schade te hebben opgelopen. Geluk bij een ongeluk dat het zonder water was ipv zonder olie.
                Last edited by 5W30; 02/05/2015, 19:02.

Comment

Working...
                X