Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pechbijstand geen lid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pechbijstand geen lid

Iemand al eens beroep moeten doen op de wegenhulp zonder dat hij lid was van bv VAB of Touring?

Hoeveel kostte dit dan bij een interventie aan meerprijs vanwege het niet-lid zijn in tegenstelling tot een wel-lid?

Alvast bedankt voor de hulp.

Maken ze je dan niet gewoon lid?
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik heb het vroeger eens meegemaakt. Ik moest direct een jaar lidgeld betalen alvorens ze wilden helpen. Ik weet niet meer hoeveel het was maar het was niet goedkoop.

Comment

Heb jij niet automatisch VAB of touring pechverhelping via de verzekering? Bij KBC is dat toch zo.

Comment

vab is dan ook deel van de kbc groep
          RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
            vab is dan ook deel van de kbc groep
            Ja goed,

Zijn nog andere verzekeringen die VAB of Touring in hun polis opnemen dus..

Comment

Ze maken je ter plekke inderdaad lid.
              Maar omdat je ze hebt opgeroepen zonder dat je op dat moment lid was, moet je een toeslag betalen dacht ik.
              Mijn vraag is hoeveel deze toeslag ongeveer bedraagt?

Comment

Meegemaakt. Zoals hier reeds gemeld eerst jaarlijksbijdrage betalen en je wordt geholpen.
                Als ik me niet vergis was dat iets van €200.

Comment

ik heb op een zondag pech gehad met een oldtimer. auto niet te herstellen, dus werd takelen.
                  dacht iets van 300€ (takelen) + 1jaar lidgeld er bovenop.

Comment

Het blijft iig goedkoper dan wanneer je een takeldienst moet laten komen en dan doen ze zelfs geen moeite om de auto terug aan de praat te krijgen.
                    Die gasten doen er veel voor om elke auto indien mogelijk terug te laten rijden omdat ze anders ook iedereen nog naar huis moeten brengen nadat ze je auto bij een ( jouw) garage hebben afgezet.
                    Heb het ook al ooit voorgehad : lid worden of sleepdienst......
                    Niet in elke verzekering zit Touring oid , daar moet je voor............bijbetalen.
                    Als ik jaarlijks op onderhoud ga voor mijn ondertussen 14 jaar oude Corsa dan betaal ik 30€ extra voor pechverhelping( Opel-assistance) ........betaal ik dat niet dan kan het me véél meer kosten om 1 keer in panne te staan .

Comment

Ik heb eens 6u op Touring staan wachten op de parking van de Carrefour in Schilde. Heeft me toen meer dan €350 gekost maar dan is de auto ook getakeld naar Sint-Martens-Latem.
                      Wellicht zijn er betere oplossingen in zo'n geval maar was présmartphonetijdperk.
                      Vooral dat wachten was schandalig vind ik. In eerste instantie is er een gewone auto gekomen om te proberen starten en vervolgens een takelwagen.

En oja... brandstof was op.
                      Last edited by Gere; 08/10/2014, 21:35.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

6 h wachten voor brandstof ?? Op 1 uur hebt ge 3 keer getankt met een bidonnetje ....is op wandelafstand van die Carrefour.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          6 h wachten voor brandstof ?? Op 1 uur hebt ge 3 keer getankt met een bidonnetje ....is op wandelafstand van die Carrefour.....
                          Dat wist ik natuurlijk niet hé
                          Had auto pas gekocht iets verderop, brandstofmeter stond goed maar de verkoper had er blijkbaar maar één glas benzine in gedaan.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Tanken bij total en je hebt 3weken free bijstand. Zeer goeie deal voor mij 0.55euro per l LPG en met een tank beurt laad ik alle 3de kaartjes op. (Ik tank 3*25l ) kost me enkel wat tijd meer niet.
                            Zo hoef ik met de andere auto's niet bij total te tanken...maar ergens waar ze korting geven op 98.
                            Polo 6n 1.4

Comment

Feit is dat die pechbijstandsdiensten dik verdienen aan zo'n gevallen en volgens mij hebben ze dat meerdere keren per dag. Ik weet nog dat we eerst naar een bankautomaat reden en ik moest betalen voor mijn wagen bij een garage werd afgezet.

Comment

Moesten deze organisaties geen extra toeslag vragen voor mensen die nog niet aangesloten zijn dan zou niemand nog op voorhand deze verzekering nemen natuurlijk. Val op een nacht maar eens in panne op 100 kilometer van huis en informeer dan even bij een takeldienst en bij Touring of VAB naar de prijs. Je valt steil achterover van de prijs van een takeldienst. Bij Touring en VAB ben je dan nog een jaar verzekerd ook. Maar zoals hierboven gezegd, bij heel veel verzekeraars en automerken heb je een gratis bijstand. Maar vergeet de voorwaarden niet te lezen want veel zaken zijn daarin meestal uitgesloten. Bij de automerken meestal ongevallen en self-inflicted zaken zoals verkeerd getankt of zelfs lekke banden. Vele mensen zijn ook dubbel verzekerd zonder het zelf te weten. Iedereen beslist uiteindelijk zelf wat hij wil.

Comment

Ik ben ook dubbel verzekerd. Via KBC heb ik VAB en via Renault heb ik Touring. Maar Touring komt inderdaad niet voor lekke banden, verkeerd getankt, ongeval, enz. Had me eens vast gereden in de modder (tja dacht een mooi parkeerplaatsje gezien te hebben). Gelukkig dat ik ook bij VAB was. Die hebben me (met veel moeite) weer op de weg gekregen. Sindsdien parkeer ik daar niet meer. En 't is maar als je vastzit dat je ziet hoeveel jeeps er rondrijden lol... dan vloek je wel even omdat je zelf geen 4x4 hebt.

Comment

Ik heb 2 weken terug een klapband gehad. Via de verzekering was ik niet gedekt voor lekke band (wel ongeval takelen/motorproblemen etc...)
                                    Natuurlijk geen reservewiel of krik bij dus laten takelen door depannage 2000.
                                    Vond dat zeer goede service en heeft me toen 181 euro gekost om van Geel naar Hoboken te brengen rond middernacht.
                                    Heb dan ook maar een klein uurtje moeten wachten tot de takel ter plaatse was.

Comment

Je hebt makkelijke apps van touring en VAB voor je gsm. Gebruikt de gps van je telefoon zodat ze direct weten waar je exact staat. Heel handig als je ergens met panne tot stilstand komt. Begin het dikwijls maar eens uit te leggen waar het juist is.
                                      Moet zeggen dat de service van vab erg goed is. Toen mijn vrouw haar band stukgereden had op ong 1.5 km van huis, zei de dame aan de telefoon dat ze gerust naar huis mocht gaan en dat de chauffeur haar daar zou oppikken. En inderdaad, half uurtje later telefoon van de chauffeur om te zeggen dat hij bijna bij ons thuis was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                        Tanken bij total en je hebt 3weken free bijstand. Zeer goeie deal voor mij 0.55euro per l LPG en met een tank beurt laad ik alle 3de kaartjes op. (Ik tank 3*25l ) kost me enkel wat tijd meer niet.
                                        Zo hoef ik met de andere auto's niet bij total te tanken...maar ergens waar ze korting geven op 98.

Dat is enkel depannage en sleping naar dichtstbijzijnde garage, eventueel een vervangwagen voor 1 dag of transport personen naar huis.
                                        Voor een gratis bijstand is het redelijk veel maar niet te vergelijken met een volledige dekking.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Maar Renault Assistance komt inderdaad niet voor lekke banden, verkeerd getankt, ongeval, enz.
                                        Correctie. Self inflicted, banden en ongevallen zijn bij Renault inderdaad niet gedekt. :p
                                        Last edited by decat; 16/10/2014, 19:55.
                                        Database error.
                                        The database has encountered a problem.

Comment

Working...
                                        X