Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jobs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Sommige mensen zouden verplicht moeten zijn om op hun brievenbus 'reclamedrukwerk niet toegelaten' te hangen... Het is door die reclame dat ze zot gemaakt worden en van alles willen. Die mensen weten gewoon van niet beter en die leven van dag tot dag.
    Gaat niet veel helpen hé. Internet, TV, radio, gewoon wat wandelen door een winkelstraat/stad, enz... . We worden overal overstelpt door reclame hoor.

Comment

• het is ook te gemakkelijk om krediet te krijgen.
      destijds vroeg ik een visa kaart bij men bank, omdat ik naar china ging (vrouw haar thuisland) en met de gewone bankkaart kon ik geen boekingen doen (vliegtuig, hotel, ...). die kaart werd geweigerd omdat mijn vrouw buitenlandse is zonder belgisch paspoort (wel al gehuwd). immers is dat een krediet en beide huwelijkspartners moeten tekenen.
      bank moet ook mijn laatste 3loonfiches inkijken om te zien of ze dat krediet wel zouden toestaan.

diezelfde maand in de carrefour een TV gekocht, daar was da allemaal geen probleem om een carrefour visa te krijgen en die te koppelen aan de bankkaart van die eerste bankagentschap. van loonfiches was geen sprake. die carrefour kaart werd 1 keer gebruikt (10% korting als je daarmee kocht) en ligt nu gewoon thuis in de kast, nog altijd vastgelijmt op dat papieren blad. het is ZO MAKKELIJK om daarmee dingen aan te kopen. maar als je die kaart nooit op zak hebt... .
      en velen laten zich daaraan vangen. frigoke 50€/maand, grote TV 30€/maand, GSM 15€/maand, computer 100€/maand, wasmachien omdat het oude kapot ging 50€/maand, ...
      en ineens is daar 300€ elke maand weg van u loon.

mijn auto: cash betaald, mijn gsm, cash betaald, mijn frigo is nog altijd die van 10jaar terug, mijn droogkast is een zelf herstelde, idem voor wasmachien
      Last edited by ; 10/09/2014, 17:12.

Comment

• Is kwestie van opvoeding.

Mij hebben ze geleerd:
        - huren is OK als het is voor een korte periode
        - lenen enkel voor een huis en de eerste auto (als je die nodig hebt om te gaan werken)
        - pensioensparen en iedere maand iets opzij zetten aan het begin van de maand
        - grotere uitgaven: eerst sparen dan kopen
        - alleen verzekeringen voor dingen waar je arm van kan worden (brandverzekering, familiale polis, reisbijstand, BA en omnium voor de eerste 3 jaar)

Niks mis met een folieke af en toe, maar alleen als de centen er zijn.
        En verder heb ik het er nog altijd moeilijk mee om bv een nieuwe TV te kopen als de oude nog werkt. (en laat dat kreng nu niet willen kapot gaan zeker)

Je levensstijl is een stuk belangrijker dan je inkomen. Er zijn mensen die met 1000€ toekomen, en anderen die met 10.000€ nog te kort hebben.

Comment

• Heb er nog geweten die op de zwarte lijst stonden en toch bij een kredietmaatschappij een lening kregen. Ga geen namen noemen, maar die ene maatschappij is bij iedereen die geen lening meer krijgt gekend. Wettelijk mag het niet maar die vinden altijd omwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Is kwestie van opvoeding.

Mij hebben ze geleerd:
            - huren is OK als het is voor een korte periode
            - lenen enkel voor een huis en de eerste auto (als je die nodig hebt om te gaan werken)
            - pensioensparen en iedere maand iets opzij zetten aan het begin van de maand
            - grotere uitgaven: eerst sparen dan kopen
            - alleen verzekeringen voor dingen waar je arm van kan worden (brandverzekering, familiale polis, reisbijstand, BA en omnium voor de eerste 3 jaar)

Niks mis met een folieke af en toe, maar alleen als de centen er zijn.
            En verder heb ik het er nog altijd moeilijk mee om bv een nieuwe TV te kopen als de oude nog werkt. (en laat dat kreng nu niet willen kapot gaan zeker)
            Bam! Exact hoe ik het doe.

Comment

er zijn ook andere manieren om niet die eerste auto te moeten lenen. ik ben eerst met de fiets gaan werken, daarna met de brommer, en pas daarna met mijn eerste auto. een 12jaar oude verroeste opel ascona. en 4jaar later een 21jaar oude ford capri. als ik er nu over nadenk, was die opel eigenlijk de jongste auto die ik ooit zelf gekocht heb

heb hetzelfde probleem met mijn TV gehad. was een oude van mijn ma die ik vroeger al 10tal keer hersteld had. laatst wou die geen zender onthouden en had ik de batterij vervangen met eentje van een GSM. hele tijd later geleerd dat dit een HEEEL GEVAARLIJKE situatie was. die gsm batterij was niet gemaakt voor de hogere spanning in de TV en die kon ontploffen.
              TV open gehaald en idd, een dik gezwollen accu. toen werd de TV ook afgeschreven. ge kunt blijven herstellen, maar als ineens de risicos ferm omhoog lopen is het dat allemaal niet meer waard. TV is 28jaar geworden. staat nu nog altijd in de garage, maar als je die aanzet, moet je eerst de zenders weer gaan zoeken
              Last edited by ; 10/09/2014, 17:23.

Comment

• Gij kunt ook alles maken he
                Als ge ne tv nodig hebt, ik heb hier wel nog 1 of 2 tv's op overschot. Van die grote zware tv's... Geen flatscreens.

Comment

Zonder deftige hospitalisatieverzekering zou ik het nu ook niet doen, maar deze heb je mss via je werk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    er zijn ook andere manieren om niet die eerste auto te moeten lenen. ik ben eerst met de fiets gaan werken, daarna met de brommer, en pas daarna met mijn eerste auto. een 12jaar oude verroeste opel ascona. en 4jaar later een 21jaar oude ford capri. als ik er nu over nadenk, was die opel eigenlijk de jongste auto die ik ooit zelf gekocht heb

heb hetzelfde probleem met mijn TV gehad. was een oude van mijn ma die ik vroeger al 10tal keer hersteld had. laatst wou die geen zender onthouden en had ik de batterij vervangen met eentje van een GSM. hele tijd later geleerd dat dit een HEEEL GEVAARLIJKE situatie was. die gsm batterij was niet gemaakt voor de hogere spanning in de TV en die kon ontploffen.
                    TV open gehaald en idd, een dik gezwollen accu. toen werd de TV ook afgeschreven. ge kunt blijven herstellen, maar als ineens de risicos ferm omhoog lopen is het dat allemaal niet meer waard. TV is 28jaar geworden. staat nu nog altijd in de garage, maar als je die aanzet, moet je eerst de zenders weer gaan zoeken
                    Elk z'n overtuiging,maar met die oude koten die geen hol vooruit gaan en die qua veiligheid serieus over the edge zijn,wil ik niet rijden,en die oude tv's tjah,in de rusthuizen zijn ze verboden vanwege implosie gevaar,denk moest uw kot afbranden door een geimplodeerde tv dat je wel dik spijt gaat hebben,de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid ..my 0,02 cents,geld moet rollen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Gij kunt ook alles maken he
                      Als ge ne tv nodig hebt, ik heb hier wel nog 1 of 2 tv's op overschot. Van die grote zware tv's... Geen flatscreens.
                      afvoeren naar containerpark. had er hier ook nog een 3tal staan. heb ze in de auto gegooid en weggebracht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        Ik moest voor mijn eerste job direct klantenbezoeken doen, en kreeg km vergoeding.
                        Toen heb ik 2500€ geleend van mijn papa, en een occasie gekocht. Na 2 maand was dat terugbetaald.

Pas een paar jaar later kreeg ik een firmawagen. Maar die eerste auto is dik betaald geweest toen aan 10 BF/km. Ik deed er makkelijk 2-3000 per maand die betaald werden.
                        Toen was dat behoorlijk wat geld, maar je moest het wel opzij zetten om de volgende auto te kunnen betalen.

Idd, een hospitalisatieverzekering is ook belangrijk! Maar die heb ik altijd van mijn werkgever gekregen.

Comment

• Met een jaarlijks inkomen van 38.000 euro (30000 loon + 8000 inkomsten uit vermogen) kunnen wij zeer behoorlijk leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                            Met een jaarlijks inkomen van 38.000 euro (30000 loon + 8000 inkomsten uit vermogen) kunnen wij zeer behoorlijk leven.
                            Wa doeje dan met een golf van 15k€ als die maar 10% van u inkomen mag uitmaken? Leef jij boven u stand ?!
                            BMW X5 45e

Comment

• die golf gaat 10 jaar mee, das in feite aan 1500 per jaar, goedkoop

Comment

• Deze werd gefinancierd door eenmalige verkoop van 450 (van de in totaal 3500) aandelen Telenet die ik 5 jaar geleden kocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Ach wat doet een mens met zo veel geld. Ik noteer al jaren al mijn uitgaven en kom met 15.000 euro per jaar ruimschoots toe.Vandaag heb ik overigens mijn tienduizendste euro voor 2014 uitgegeven.
                                  jij duts toch.

soit mijn volgende auto koop ik waarschijnlijk ook op lening. is er niet in 1 slag een bom geld van je rekening en voor die paar % intrest moet je het tegenwoordig niet meer laten. je hebt ook altijd de optie om nadien in 1 keer af te betalen
                                  lets have some more member berries

Comment

• Projectleider in de grotere bouwwerken.
                                    15 jaar geleden begonnen als bediende op de werf, beetje bij beetje doorgegroeid.

Een drukke job met lange dagen.
                                    's Morgens om 06.30u op de werf, 's avonds vaak maar rond 19.30u thuis.
                                    Werven op meer dan 100km van de deur zijn geen uitzondering.

Dat weegt op familieleven (kindjes louter zien opgroeien, weinig hulp voor partner)

In absolute cijfers niet slecht betaald, alleen mag je niet uitrekenen wat dat geeft per werkuur...

Tevreden met de carrière alhoewel ik steeds het gevoel heb gehad de verkeerde weg te zijn ingeslagen. Mijn studiegenoot ging destijds voor een job in de verkoop, minder lange dagen, hoger loon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Elk z'n overtuiging,maar met die oude koten die geen hol vooruit gaan en die qua veiligheid serieus over the edge zijn,wil ik niet rijden,en die oude tv's tjah,in de rusthuizen zijn ze verboden vanwege implosie gevaar,denk moest uw kot afbranden door een geimplodeerde tv dat je wel dik spijt gaat hebben,de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid ..my 0,02 cents,geld moet rollen
                                      Ik kocht mijn Volvo voor 3500 euro. Gordijnairbags en heel de nest op.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ik kocht mijn Volvo voor 3500 euro. Gordijnairbags en heel de nest op.
                                        Tja, Volvo en veiligheid is al een tijdje passé.
                                        Volvo was een van de laatste waar je moest bijbetalen voor een tweede airbag.
                                        En als je vandaag een V70 vergelijkt met een van de premiums, dan staan ze stevig achter.
                                        Een aantal zaken zijn zelfs niet in optie te krijgen.

Comment

Tja, Volvo en veiligheid is al een tijdje passé.
                                          Volvo was een van de laatste waar je moest bijbetalen voor een tweede airbag.
                                          En als je vandaag een V70 vergelijkt met een van de premiums, dan staan ze stevig achter.
                                          Een aantal zaken zijn zelfs niet in optie te krijgen.
                                          In die prijsklasse was Volvo veruit het beste wat ik kon vinden op dat vlak. Op mijn S60 was dat allemaal standaard.

Hiermee wil ik vooral zeggen dat goedkoop niet gelijk is aan onveilig en traag ;-)
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X