Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jobs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• tja, die huurprijzen. ik zag dat al als klein manneke dat ik nooit wou huren.
    toen ik een jaar of 5 was huurden mijn ouders voor 3000fr/maand. jaren gewoon tot het huis verkocht werd (vraagprijs te duur en ouders zijn verhuisd). het volgende koste 8000fr/maand en was PEPERDUUR toen (was toen 12jaar). toen hebben ze een huis gekocht en betaalden ze 14 000fr af aan de lening.
    als ge ziet dat huurprijzen nu tussen de 600-900€ (24-36 000fr) zitten is dat dus op 20jaar tijd 3-4keer zo duur (op 30jaar tijd zelf 10x zo duur). als ik die tendens doortrek, kost een huis 1800-3600€ tegen dat ik 55jaar ben. zal ik mij heel gelukkig prijzen als ik dan mijn laatste lening afbetaal aan 500-600€. heb ooit een oud koppel gekend die deze raad hadden gekregen als ze jong waren: "koop us zo duur mogelijk, een huis die eigenlijk VER boven u budget zit en leen het maximaal dat je kan over zo lang mogelijke termijn. die hun laatste afbetaling was 1200fr. vroeger veel geld, na 30jaar was het kleingeld. makkelijk te doen met u pensioen.

ik heb direct een huis gekocht (alleen), nooit gehuurd en ook boven budget gekocht (ongeveer 400m² bebouwd). het kantelpunt is nu in zicht dat men huis betaalbaar is en ik een zware verbouwing kan doorgaan.
    destijds heeft mijn baas een papier opgemaakt waarbij ik in de toekomst meer zou verdienen, opdat men lening goedgekeurd zou raken. met mijn basisloon had ik nooit de lening gekregen. ik had een firmawagen, km vergoeding, tankkaart, gsm van werk ... maar voor de bank telde enkel dat netto bedrag op de loonbrief. samen met de baas zo een papiertje opgemaakt waarbij 9uur/dag uitbetaald werd (7h36 bij de klant en de rest als rijvergoeding en nog wat andere 'inkomens' bijgefoefeld zoals maaltijdvergoeding, km vergoeding,.... en ik kwam tot 2€ na op het voorgestelde bedrag dat de bank wou zien om het goedgekeurd te krijgen . in realiteit had ik 300€ te weinig netto. een geluk dat ik éérst bij een andere bank zat met mijn loonbrieven
    Last edited by ; 10/09/2014, 09:07.

Comment

• Wij hebben nu herzien en ons huis gaat afbetaald zijn op ons 47ste, ons appartement op ons 51. Vanaf dan kan mijn vrouw beginnen minderen, dan zullen we wel rondkomen.
      Een paar jaar geleden waren er maanden dat dat niet meeviel, langzaamaan wordt dat makkelijker en als we met pensioen zijn gaan we serieus lachen.

Hangt natuurlijk ook af van de regio en de plaatselijke gewoonten. Heb de indruk dat mijn collegas van't gentse dat gewoon zijn van hun heel leven te huren, mijn kameraden van de boerenbuiten hebben allemaal eigendom.

Comment

• Nog 4 maanden afbetalen voor m'n huis!

Comment

• Wanneer is de bbq? Ik kan normaal gezien.

Comment

• Wij betalen 680 EUR per maand voor de hypotheek voor onze woning, en dit nog gedurende 12 jaar. Wij hebben gekozen voor een eenvoudig, oud en niet al te groot rijhuis in een streek die wat minder populair is (regio dendermonde). Als ik hoor van mijn vrienden dat ze 1000, 1500 en iemand zelfs 2000 EUR per maand moet afbetalen dan moet ik daar hartelijk om lachen. Laat ze maar genieten van hun nieuwbouw, hun ramen van de grond tot het plafond, hun inbouwhaard en hun vloerverwarming, maar wel 25 jaar slaaf van een zware hypotheek. Als er bij ons iemand zonder inkomen valt kan de andere de lening gewoon verder betalen. Wij kunnen elke maand sparen. Als onze TV kapot is kopen we dezelfde dag gewoon een nieuwe. Als onze frigo kapot is kopen we dezelfde dag een nieuwe. Als onze auto perted totale is kopen we gewoon een nieuwe. Zonder dat we ons financiele zorgen moeten maken. En dit doen we met een doodgewone job, en een gewoon simpel gemiddeld loon. Geen stress aan mijn lijf.

Om maar te zeggen: niet je inkomen is belangrijk, maar je uitgaven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Nog 4 maanden afbetalen voor m'n huis!
              En dan is er weer extra budget voor fietsen, moto's en reizen. 😃
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Wij betalen 680 EUR per maand voor de hypotheek voor onze woning, en dit nog gedurende 12 jaar. Wij hebben gekozen voor een eenvoudig, oud en niet al te groot rijhuis in een streek die wat minder populair is (regio dendermonde). Als ik hoor van mijn vrienden dat ze 1000, 1500 en iemand zelfs 2000 EUR per maand moet afbetalen dan moet ik daar hartelijk om lachen. Laat ze maar genieten van hun nieuwbouw, hun ramen van de grond tot het plafond, hun inbouwhaard en hun vloerverwarming, maar wel 25 jaar slaaf van een zware hypotheek. Als er bij ons iemand zonder inkomen valt kan de andere de lening gewoon verder betalen. Wij kunnen elke maand sparen. Als onze TV kapot is kopen we dezelfde dag gewoon een nieuwe. Als onze frigo kapot is kopen we dezelfde dag een nieuwe. Als onze auto perted totale is kopen we gewoon een nieuwe. Zonder dat we ons financiele zorgen moeten maken. En dit doen we met een doodgewone job, en een gewoon simpel gemiddeld loon. Geen stress aan mijn lijf.

Om maar te zeggen: niet je inkomen is belangrijk, maar je uitgaven.

Ik heb een nieuwbouw, huis is bewoond sinds februari, alles wat ik nodig heb is aanwezig, maar ben verre van een slaaf van mijn hypotheek.
                Het is hoe je het aanpakt.

Comment

• Toen ik mijn huis kocht, kreeg ik de dag na het schrijven al een bod van 1 mio meer. Alles wat ik uitgegeven had + 1 mio... Ben er niet op ingegaan alhoewel dat in die tijd aantrekkelijk was. Nu is de waarde verdriedubbeld op 15 jaar. Heb er wel kosten aan gedaan. Wat ik niet wist toen ik het kocht, was dat ons huis eigenlijk op twee bouwgronden stond. Normaal was dit voorzien voor 2 halfopen huizen, maar er werd dus 1 open bebouwing opgezet. De grond is 100 meter diep en paalt aan een klein straatje. Wat ik ook niet wist, is dat het bouwgrond is tot helemaal achteraan. Dus zou ik kunnen verkavelen als ik wil. Misschien interessant later voor mijn twee zonen als ze bouwgrond willen.
                  Wat ik me afvraag is of je eigenlijk 2 halfopen huizen zou mogen bouwen en die aansluiten op je eigen nutsvoorzieningen en hetzelfde adres behouden. Dan zouden ze kunnen bouwen zonder verkavelen, enkel bouwaanvraag doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Ik heb een nieuwbouw, huis is bewoond sinds februari, alles wat ik nodig heb is aanwezig, maar ben verre van een slaaf van mijn hypotheek.
                    En zelf budget over voor een nieuwe auto.....goed bezig Namaz.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als ik zonder werk val als zelfstandige wordt't ook moeilijker voor 't appartement, het huis lukt wel.
                      Mijn vrouw is vastbenoemd, ik ga ervanuit dat dat veilig genoeg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        En zelf budget over voor een nieuwe auto.....goed bezig Namaz.

We doen ons best

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                          En die prijs blijft zo uw hele leven?
                          Wordt jaarlijks aangepast aan ons inkomen. 1/55 ste van het jaarloon -17 euro per persoon ten laste. Nu betalen we 475euro, maar hebben evengoed 600 als 350 betaald... het is een kleine halfopen bebouwing met 3kl slk's, kl badk, kl keuken en totaal grondoppervlakte van 200 m2. Woonoppervlakte is 95m2, dit weet ik want heb overal laminaat zelf geplaatst.
                          Het is in goede staat, maar zou toch een investering in isolatie kunnen gebruiken. Nu betalen we gas en elec bijna 180euro voor 5pers die ik constant wijs op zuinigheid.
                          Wanneer ik op termijn weg zou vallen, dan betaalt mijn vrouw het minimale van 270euro.

Comment

• Wel leuk dat't bestaat voor mensen die (blijkbaar) ernstig ziek zijn.
                            Kameraad van mij heeft't ook, persoonlijk zou't voor mij te klein zijn maar voor hem is't groot genoeg, zeker voor't geld dat ze nu overhouden.
                            Hebben dat huis indertijd gekregen omdat zijn vrouw stopte met werken om hun inkomen naar onder te krijgen. Na 5j gekocht en nu werkt zij terug. Die komen ruim rond, natuurlijk wel met een huis waar't soms behelpen is qua ruimte.

Comment

• @A160 : ook een Life Benefit Consultant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

weer zo die jeugd dat €€€ krijgt van de mama en de papa zeker!!!

mvg,
                                Een jaloerse sos

Soit, wij hebben een appartementje gekocht, betalen daar + € 1.100 per maand voor af, nu € 900 en ne klets na herziening.

En wij moeten ook naar niks zien, hebben 2 auto's (weliswaar 1 wrak bij), nen hond, ne kleine,...

Als er 1 zonder pré valt kunnen we ook gewoon verder bollen, komt nu wel vooral omdat ik volgens de buren in de vrouwenhandel/drugtrafiek zit.

Neemt niet weg dat hetgeen wij betaald hebben, voor wat we "maar" hebben belachelijk veel is. Maarja das de prijs dat ge betaald zeker om in de beste provincie van het land te wonen
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

mvg,
                                  Een jaloerse sos

Soit, wij hebben een appartementje gekocht, betalen daar + € 1.100 per maand voor af, nu € 900 en ne klets na herziening.

En wij moeten ook naar niks zien, hebben 2 auto's (weliswaar 1 wrak bij), nen hond, ne kleine,...

Als er 1 zonder pré valt kunnen we ook gewoon verder bollen, komt nu wel vooral omdat ik volgens de buren in de vrouwenhandel/drugtrafiek zit.

Neemt niet weg dat hetgeen wij betaald hebben, voor wat we "maar" hebben belachelijk veel is. Maarja das de prijs dat ge betaald zeker om in de beste provincie van het land te wonen

Limburg dus?

Comment

Wel leuk dat't bestaat voor mensen die (blijkbaar) ernstig ziek zijn.
                                    Kameraad van mij heeft't ook, persoonlijk zou't voor mij te klein zijn maar voor hem is't groot genoeg, zeker voor't geld dat ze nu overhouden.
                                    Hebben dat huis indertijd gekregen omdat zijn vrouw stopte met werken om hun inkomen naar onder te krijgen. Na 5j gekocht en nu werkt zij terug. Die komen ruim rond, natuurlijk wel met een huis waar't soms behelpen is qua ruimte.
                                    Ons huis is tijdelijk te klein hé. Eenmaal kids buiten zijn, zitten de meeste mensen met een te groot huis dat ze moeten onderhouden, verwarmen en waar ze duurdere reparaties aan hebben. Het is bij mij niet gelopen zoals ik wou ( kopen en licht verbouwen), maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik ( en later mijn vrouw ) er goed aan gedaan hebben. Na mij zou zij een overlevingspensioen krijgen van ong 1100 euro... betaal daar maar eens iets mee af of huur daar maar eens iets mee op de privé markt.

Comment

• On topic,

Deeltijds chauffeur bij FOD Justitie ,

Comment

Amai.
                                        Ik vraag me dat altijd af, mensen die hun hele leven op de huurmarkt zitten, leven die de "overschot" t.o.v. een hypothecaire lening op of zetten die dat opzij voor later.
                                        Heb zo'n collega waarvan de vrouw gestopt is met werken en alleen nog huishouden doet (geen kinderen). Geen eigen woning en ook niet van plan dat te kopen. Dan raak je later toch in de problemen als je van 1 pensioen moet toekomen?
                                        In het rusthuis zijn we allemaal hetzelfde. Het OCMW betaalt wel voor zij die niets hebben. Mijn grootouders hebben hun huis 'opgeleefd' aan rusthuisfacturen, een ander ouder koppel dat aan de rand van de maatschappij leeft had niets maar kreeg wel identiek dezelfde zorgen...
                                        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

mvg,
                                          Een jaloerse sos

Spast

Niks gekregen van de ouders, dat weet je

Volgende woensdag afspraak bij de bank, herziening en zo.
                                          Keep you updated!

Comment

Working...
                                          X