Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jobs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ge kunt ook een ander vervoersmiddel nemen naar uw werk dan?
    mja, ik kan de auto nemen maar dan moet ik VOOR 6h smorgens aalst al voorbij zijn, of ik zit vast op de brusselse ring en dan ben ik te laat op het werk. dat zorgt er dus voor dat ik zo rond 5h thuis moet weg zijn (50min later dan met de trein) en ben ik savonds met een beetje geluk om 16h40 terug thuis (meestal is dat 17h-17h10). een 30-45min vroeger dan met de trein.
    ben dan wel 300-350€ diesel kwijt op een maand, 100-150€ fietsvergoeding dat ik dan ook niet meer heb.
    resultaat: wedde -hypotheek -brandstof -electriciteit, internet, water -diverse taxen en verzekeringen = geen eten meer op t einde van de maand (of zoals ik het zegt: op t einde van mijn pré heb ik nog een stukje maand over).

ik heb het 2-3maand met de auto gedaan, verschillende keren de pechstrook op gegaan omdat ik in slaap viel en dan maar besloten het OV te nemen. na een paar weken trein en bus, toch maar een fiets in leuven gezet en die bus laten voor wat het is. leuk op papier maar in realiteit een hel. zelfstandig bijberoep en auto op de zaak
    Last edited by ; 02/09/2014, 13:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      mijn pa was voor zijn pensioen majoor, die verdiende meer dan mijn manager die verantwoordelijk is voor de vloot en operations van zo'n 700 vliegtuigen...
      Zet er eens bedragen naast.

En vergeet de extraatjes niet.

Ik weet dat je bij het leger al een serieuze pief moet zijn om 4000€ Bruto te krijgen.
      In een bedrijf moet je echt niet zo hoog zitten om daar boven te gaan, en dan zit er nog een auto bij die bruto zeker 400€ waard is.
      Last edited by Tommie1; 02/09/2014, 13:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
        @ Namaz: je moet eens weten hoeveel pm´ke ik ondertussen al heb gekregen met de vraag hoe je chauffeur wordt. Men kent enkel de leuke kant van de job denk ik.
        Ik kom geregeld thuis als de bakkers open gaan in het weekend. En dan ben ik ook al bezig van ´s middags. Maar voor sommigen is het enkel met een dure auto rondrijden he.
        Dat is het hem he, iedereen ziet het te rooskleurig.

Nu ik moest het met Renault Masters stellen en Opel Zafira's

Comment

Een grote 20 jaar geleden begonnen bij een touroperator voor zo'n 32.000 BEF.
          Door regelmatig te veranderen van job (6x) telkens en beetje beter loon gekregen. Als je laag begint kun je altijd een beetje jobhoppen hé.
          Vlak voor ik ziek gevallen ben, verdiende ik goed met een gelijkgestelde A2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Zet er eens bedragen naast.

En vergeet de extraatjes niet.

Ik weet dat je bij het leger al een serieuze pief moet zijn om 4000€ Bruto te krijgen.
            In een bedrijf moet je echt niet zo hoog zitten om daar boven te gaan, en dan zit er nog een auto bij die bruto zeker 400€ waard is.
            Een majoor bij Defensie verdient ongeveer zo'n 3.000 euro netto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
              Mijn vader werkt ook int leger.
              Diene werkt 1 dag op 6, maar dan 24 uur aan een stuk. Dus die werkt een volledige dag en dan is die 5 dagen thuis. Die kan dus perfect voor een paar dagen op reis, wat blijkbaar ook geregeld voorvalt. Dan stuur je een sms en blijkt hij in Zwitserland te zitten ofzo.
              Zoveel jaar geleden zat hij nog in Vilvoorde en overzag hij de legervoertuigen, nu zit em denk ik in Peutie en nu weet ik feitelijk ni echt wat em doet.
              Hoofd bewaking (Offr/Wacht).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Een majoor bij Defensie verdient ongeveer zo'n 3.000 euro netto.
                Het beginloon van een Majoor is 3400 Bruto. Dat zijn meestal mensen van ca 40 met een univ diploma, in elk geval moeten ze een zwaar examen passeren.

Die 3000€ netto krijgen ze misschien 10-15 jaar later, en dan komt dat overeen met 5000€ Bruto.
                Een deftige verkoopsverantwoordelijke vangt dat ook hé, en die heeft een auto en nog een bonus er bij.

Comment

Het beginloon van een Majoor is 3400 Bruto. Dat zijn meestal mensen van ca 40 met een univ diploma, in elk geval moeten ze een zwaar examen passeren.

Die 3000€ netto krijgen ze misschien 10-15 jaar later, en dan komt dat overeen met 5000€ Bruto.
                  Een deftige verkoopsverantwoordelijke vangt dat ook hé, en die heeft een auto en nog een bonus er bij.
                  ca 40 jaar? en dan 10-15 jaar later? lol dan zijn ze al op pensioen met een hogere rang... wat laat jij je toch allemaal wijsmaken
                  lets have some more member berries

Comment

Bekijk dan de lagere rangen maar eens.

Een Sergeant: 2100 - 2900€ Bruto per maand.

Comment

Het beginloon van een majoor is 3.000 euro netto. Vier jaar geleden heeft een net bevorderd majoor het me verteld, zal nu al wat meer zijn. Een kapitein-commandant (hoogste rang bij de lagere officieren) zit aan ongeveer 2.600 euro netto.

Comment

Bekijk dan de lagere rangen maar eens.

Een Sergeant: 2100 - 2900€ Bruto per maand.
                        Een sergeant (laagste rang onderofficier) zit aan ongeveer een 1.600 euro netto.

Comment

ik vraag me ook af van waar je dat haalt dat 3000 netto 5000 bruto is... ik zou heel blij zijn als dat het geval was
                          lets have some more member berries

Comment

Hiere shiftneger in de petrochemische nijverheid. Ik klaag absoluut niet
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                              Hiere shiftneger in de petrochemische nijverheid. Ik klaag absoluut niet
                              Je zou eens moeten durven

Petrochemie is de best betaalde sector in België en dit al verschillende decennia.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Het beginloon van een majoor is 3.000 euro netto. Vier jaar geleden heeft een net bevorderd majoor het me verteld, zal nu al wat meer zijn. Een kapitein-commandant (hoogste rang bij de lagere officieren) zit aan ongeveer 2.600 euro netto.
                                Hoe kan je nu nettolonen vergelijken....

Iemand zonder partner en kinderen houdt van een brutoloon toch een pak minder over dan iemand met 4 kinderen en echtgenoot ten laste...

Ik heb die lonen in een brochure van het leger gevonden. Brutoloon Majoor ligt tussen de 3400€ en 5000€....
                                Zelfs een Luitenant Generaal krijgt maar 9000€ Bruto. Vergelijk dat eens met een bedrijfsleider van een bedrijf met 1000 man.

Comment

Het leger betaald precies niet slecht voor wat die mannen uiteindelijk maar moeten doen. Een majoorke in het leger kan je moeilijk vergelijken met een bedrijfslijder in de privé denk ik.

Comment

Professioneel dopper/profiteur.

Om 12u opstaan, tegen 12u30 (ik snooze al eens graag) vertrekken naar het werk (Lees zetel). Dan wat belangrijke knopen doorhakken (welke zenders/programma's bekijken). Tegen 23u-00u00 terug naar huis (aka mijn bed). Ondertussen wat businesslunch'kes bij mijn klanten (Frituur, Quick, Mac Donalds,...).

Bij deze wil ik alle harde werkers bedanken om dit mogelijk te maken voor mij!
                                    Last edited by Brebelco; 03/09/2014, 16:07.
                                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Professioneel dopper/profiteur.

Om 12u opstaan, tegen 12u30 (ik snooze al eens graag) vertrekken naar het werk (Lees zetel). Dan wat belangrijke knopen doorhakken (welke zenders/programma's bekijken). Tegen 23u-00u00 terug naar huis (aka mijn bed). Ondertussen wat businesslunch'kes bij met klanten (Frituur, Quick, Mac Donalds,...).

Bij deze wil ik alle harde werkers bedanken om dit mogelijk te maken voor mij!
                                      Geweldig!! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                        Het leger betaald precies niet slecht voor wat die mannen uiteindelijk maar moeten doen. Een majoorke in het leger kan je moeilijk vergelijken met een bedrijfslijder in de privé denk ik.
                                        Een Majoor niet, maar een Luitenant-Generaal... Die heeft ook een paar 1000 mensen te leiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                          De loonschalen van de overheid en dus ook het leger liggen vast en zijn openbaar en kunnen opgevraagd worden. Je moet daarvoor niet vertrouwen op wat "mensen zeggen".
                                          Hier kan je alvast de basislonen zien:

Iedereen kiest in alle vrijheid zelf zijn werkgever, dus kan zelf de afweging van alle voor -en nadelen maken.

Persoonlijk hou ik niet van opgestelde, vastliggende loonschalen. Ik bepaal liever zelf hoe hard ik werk en hoeveel ik daarvoor verdien: het is aan mij om mijn werkgever te overtuigen. Als ik te weinig verdien, vraag ik opslag. Krijg ik die niet, dan zoek ik een nieuwe job.

Je hebt je carrière en wat je verdient volledig zelf in de hand. Het gaat om je eigen keuzes en inzet. Je kiest zelf om risico's te nemen, hard te werken, jezelf bij te scholen, te blijven in een job als je te weinig verdient, te blijven in een job waar je niet gewaardeerd wordt etc...

Comment

Working...
                                          X