Iedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto laten uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichtenuw jaarlijkse verkeersbelasting zal met 45% van uw huidige fiscale pk stijgen als je die M3 volgend jaar zou inschrijven ipv dit jaar.
Comment
-
Het verradelijk aan de nieuwe formule is dat de verhoging in percentage (op zich al flink genoeg voor potente of oudere voertuigen) soms toegepast wordt op een reeds hoge aantal fiskale PK's, waarvan de tarief fel progressief is. Hierdoor wordt de fiscaliteit op zware motoren gewoon niet meer te betalen bij herverkoop. Na zo lang mogelijk in handen van de huidige eigenaar te zijn gebleven, zijn deze wagen dan goed voor de schroothoop, ook zijn ze nog in perfekte staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
Sommige mensen toch ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHet verradelijk aan de nieuwe formule is dat de verhoging in percentage (op zich al flink genoeg voor potente of oudere voertuigen) soms toegepast wordt op een reeds hoge aantal fiskale PK's, waarvan de tarief fel progressief is. Hierdoor wordt de fiscaliteit op zware motoren gewoon niet meer te betalen bij herverkoop. Na zo lang mogelijk in handen van de huidige eigenaar te zijn gebleven, zijn deze wagen dan goed voor de schroothoop, ook zijn ze nog in perfekte staat.
Nu ja , aan de leasing en bedrijfswagens raken ze toch niet en is dat net niet de doelgroep van zware motoren ( zaakvoerders, ceo's en dergelijke)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenSommige mensen, ik toch, gaan het even moeilijk hebben om van hun zuinige diesel afscheid te nemen. Mijn volgende wordt iets groen, maar dan wil ik meer duidelijkheid. Geen probleem, ik heb tijd.
Voor mij mogen bepaalde taxen (beetje) stijgen. Mss worden hierdoor meer mensen afgeschrikt om een bepaalde wagen te kopen en dalen de tweedehandsprijzen gevoelig. Dan toch een Golf R volgend jaar op de oprit ??Last edited by Leoncupra; 16/10/2015, 21:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
Ik rij mijn auto's normaal toch al helemaal op, dus maakt voor mij geen verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk BerichtenOok die tarieven van verkeersbelasting vind ik nergens terug, volgens mij klopt dit vb. niet ofwel is die richtwaarde van 122 gr voor de dieselwagens en ligt die van de benzines hoger.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenWeet er iemand of het mogelijk is om een wagen uit te schrijven en een paar dagen later opnieuw in te schrijven op dezelfde naam ? Dat zou me over 5 jaar gespreid meer dan 1000 euro besparing verkeersbelasting opleveren....OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenWeet er iemand of het mogelijk is om een wagen uit te schrijven en een paar dagen later opnieuw in te schrijven op dezelfde naam ? Dat zou me over 5 jaar gespreid meer dan 1000 euro besparing verkeersbelasting opleveren....
Heb ergens gelezen 'inschrijving door nieuwe eigenaar' dus op dezelfde naam zou u niet vooruit helpen.
Ik zit in dezelfde boot maar dan in de andere richting. lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat lijkt mij niet meer dan logisch. Een diesel is vervuilender en zal een lagere CO2 hebben als referentie. Met het berekenen van het VAA is dat ook.
Er is gewoon een groep serieus aan het lobbyen geweest d voorbije jaren om diesels in de toekomst af te kraken onder het mom van niet milieuvriendelijk ed. Is een benzine dan zoveel "gezonder"? Musk heeft er blijkbaar veel (onder de tafel) geld tegenaan gegooid om zijn technologie te promoten. Electrische wagens zullen zeker aan populariteit winnen door dit heel debacle en wie heet hier enorm veel baat bij, .... musk.
Comment
-
Iemand een idee of het voordelig wordt om bv een AMG 63 om te bouwen naar CNG, als dit uberhaupt haalbaar blijkt ..
Anders koop ik er nu 1 voordelig en geef ik mijn vrouwtje er ook 1, maar dan met achterzetels voor de kroost in januari volgend jaar.
In frankrijk bijvoorbeld betaalde ik 0€ inschrijving en 1€ taks voor men ML63 op LPG. Misschien is dit nu mogelijk in belgie op CNG ?
Iemand ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk BerichtenNu betaal je voor de facelift E36 M3 zo'n 1000 euro wegentaks en straks 2400 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenIk wacht gewoon nog even af, over een week weten we veel meer en is er wss een tool om alles precies te berekenen.
Ook twijfel ik aan de berichten dat bij herinschrijving door zelfde eigenaar de rijtax zou veranderen. Zoals ik het nu lees is het bij nieuwe eigenaar.
Comment
Comment