Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Iedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto laten uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
      Idem hier... zal geen 2 maar nog 4 jaar rijden worden -> +-450.000km heeft hij dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichten
        uw jaarlijkse verkeersbelasting zal met 45% van uw huidige fiscale pk stijgen als je die M3 volgend jaar zou inschrijven ipv dit jaar.
        Nu betaal je voor de facelift E36 M3 zo'n 1000 euro wegentaks en straks 2400 euro.

Comment

• Het verradelijk aan de nieuwe formule is dat de verhoging in percentage (op zich al flink genoeg voor potente of oudere voertuigen) soms toegepast wordt op een reeds hoge aantal fiskale PK's, waarvan de tarief fel progressief is. Hierdoor wordt de fiscaliteit op zware motoren gewoon niet meer te betalen bij herverkoop. Na zo lang mogelijk in handen van de huidige eigenaar te zijn gebleven, zijn deze wagen dan goed voor de schroothoop, ook zijn ze nog in perfekte staat.

Comment

Iedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
            Binnen twee jaar ben je vergeten wat je voor 2016 zou betalen. En daarbij, milieuvriendelijke wagens worden beloond. Koop dat binnen twee jaar en je komt er goedkoper vanaf dan vandaag of was je van zin om een 6.0 v12 met 500 co2 uitstoot te kopen?

Sommige mensen toch ....

Comment

• Sommige mensen, ik toch, gaan het even moeilijk hebben om van hun zuinige diesel afscheid te nemen. Mijn volgende wordt iets groen, maar dan wil ik meer duidelijkheid. Geen probleem, ik heb tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Het verradelijk aan de nieuwe formule is dat de verhoging in percentage (op zich al flink genoeg voor potente of oudere voertuigen) soms toegepast wordt op een reeds hoge aantal fiskale PK's, waarvan de tarief fel progressief is. Hierdoor wordt de fiscaliteit op zware motoren gewoon niet meer te betalen bij herverkoop. Na zo lang mogelijk in handen van de huidige eigenaar te zijn gebleven, zijn deze wagen dan goed voor de schroothoop, ook zijn ze nog in perfekte staat.
                Was de frustraties van de huidige regering dat ze veel inkomsten verloren hebben door de hele lage taxen op zware motors, vb golf r vroeger biv 5000€, nu 500, gaat nu terug stukje omhoog. Door de sjoemelsoftware heben ze nu ten minste een reden om een nieuw systeem door te voeren zodat de vorige regeling terug een beetje gecorrigeerd kan worden.

Nu ja , aan de leasing en bedrijfswagens raken ze toch niet en is dat net niet de doelgroep van zware motoren ( zaakvoerders, ceo's en dergelijke)?

Comment

Sommige mensen, ik toch, gaan het even moeilijk hebben om van hun zuinige diesel afscheid te nemen. Mijn volgende wordt iets groen, maar dan wil ik meer duidelijkheid. Geen probleem, ik heb tijd.
                  snap ergens niet het probleem. Er bestaan toch nog genoeg 99, 95 gr diesels? Superzuinig en in de toekomst nog steeds voordelig in taxen.

Voor mij mogen bepaalde taxen (beetje) stijgen. Mss worden hierdoor meer mensen afgeschrikt om een bepaalde wagen te kopen en dalen de tweedehandsprijzen gevoelig. Dan toch een Golf R volgend jaar op de oprit ??
                  Last edited by Leoncupra; 16/10/2015, 21:03.

Comment

Iedereen in twijfel laten, en dus mss de aankoop van een nieuwe en groenere auto doen uitstellen, gaat het milieu helpen. Ik was van plan mijn diesel binnen max 2 jaar te vervangen. Plan geschrapt: ik rijd hem volledig op.
                    Aangezien diesels moeilijker verkoopbaar lijken te gaan worden, zullen er inderdaad een aantal vervangingen uitgesteld worden denk ik.

Ik rij mijn auto's normaal toch al helemaal op, dus maakt voor mij geen verschil.

Comment

• Weet er iemand of het mogelijk is om een wagen uit te schrijven en een paar dagen later opnieuw in te schrijven op dezelfde naam ? Dat zou me over 5 jaar gespreid meer dan 1000 euro besparing verkeersbelasting opleveren....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                        Ook die tarieven van verkeersbelasting vind ik nergens terug, volgens mij klopt dit vb. niet ofwel is die richtwaarde van 122 gr voor de dieselwagens en ligt die van de benzines hoger.
                        Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Een diesel is vervuilender en zal een lagere CO2 hebben als referentie. Met het berekenen van het VAA is dat ook.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Weet er iemand of het mogelijk is om een wagen uit te schrijven en een paar dagen later opnieuw in te schrijven op dezelfde naam ? Dat zou me over 5 jaar gespreid meer dan 1000 euro besparing verkeersbelasting opleveren....
                          Dat kan zeker. BIV betaal je sowieso maar 1x op je eigen naam.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• BIV op CNG wordt nul dus dat maakt niet uit. Als ik de wagen op 5/1/16 een weekje uitschrijf en op 12/1 terug inschrijf dan kan ik dus ook genieten van de vrijstelling verkeersbelasting :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              Weet er iemand of het mogelijk is om een wagen uit te schrijven en een paar dagen later opnieuw in te schrijven op dezelfde naam ? Dat zou me over 5 jaar gespreid meer dan 1000 euro besparing verkeersbelasting opleveren....
                              Zoals gezegd, tuurlijk kan dat maar wacht toch nog maar even af of het uberhaupt iets uitmaakt.
                              Heb ergens gelezen 'inschrijving door nieuwe eigenaar' dus op dezelfde naam zou u niet vooruit helpen.
                              Ik zit in dezelfde boot maar dan in de andere richting. lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Een diesel is vervuilender en zal een lagere CO2 hebben als referentie. Met het berekenen van het VAA is dat ook.
                                Waarom hebben (buiten vw dan) de meeste (normale) diesels dan een lagere uitstoot dan de meeste (normale) benzines?

Er is gewoon een groep serieus aan het lobbyen geweest d voorbije jaren om diesels in de toekomst af te kraken onder het mom van niet milieuvriendelijk ed. Is een benzine dan zoveel "gezonder"? Musk heeft er blijkbaar veel (onder de tafel) geld tegenaan gegooid om zijn technologie te promoten. Electrische wagens zullen zeker aan populariteit winnen door dit heel debacle en wie heet hier enorm veel baat bij, .... musk.

Comment

• Partner is dan de oplossing hé maja dan heeft de wagen natuurlijk een tweede eigenaar wat nefast is bij herverkoopwaarde, maja gaat voor velen niet uitmaken zeker, ze gaan hun wagens nu toch allemaal oprijden

Comment

• Iemand een idee of het voordelig wordt om bv een AMG 63 om te bouwen naar CNG, als dit uberhaupt haalbaar blijkt ..
                                    Anders koop ik er nu 1 voordelig en geef ik mijn vrouwtje er ook 1, maar dan met achterzetels voor de kroost in januari volgend jaar.

In frankrijk bijvoorbeld betaalde ik 0€ inschrijving en 1€ taks voor men ML63 op LPG. Misschien is dit nu mogelijk in belgie op CNG ?
                                    Iemand ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
                                      Nu betaal je voor de facelift E36 M3 zo'n 1000 euro wegentaks en straks 2400 euro.
                                      Dat is toch om te lachen?

Comment

• Die Vectra hier gaat dus nog langer blijven, nu al verantwoordde de BIV voor een eventuele vervanger een middelgrote herstelling dit jaar, als de BIV nog stijgt, nog meer reden om te herstellen ipv te vervangen. Die gaat hier dus gewoon blijven tot die helemaal op is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                          Ik wacht gewoon nog even af, over een week weten we veel meer en is er wss een tool om alles precies te berekenen.

Ook twijfel ik aan de berichten dat bij herinschrijving door zelfde eigenaar de rijtax zou veranderen. Zoals ik het nu lees is het bij nieuwe eigenaar.
                                          Hmm,hopelijk is het zo ..

Comment

Working...
                                          X