Oorspronkelijk geplaatst door Evert
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
De autofiscaliteit niet enkel op de CO2 baseren maar ook op de euronorm. Dit is de werkelijke vervuiler. http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...oor-voertuigen
De fiscaliteit baseren op de uitstoot metingen bij de keuring, kan dan de uitstoot niet verminderd worden door bijvoorbeeld iets bij de benzine/diesel te kappen vlak voor de keuring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenAls particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenDe autofiscaliteit niet enkel op de CO2 baseren maar ook op de euronorm. Dit is de werkelijke vervuiler. http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...oor-voertuigen
Dus alles omvatten in de brandstofprijzen want hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken.
Zoiets moet natuurlijk op Europees niveau geregeld worden anders gaat iedereen weer bij de buren tanken...
(gaat de eerste decennia nooit gebeuren, ik maak me geen illusies)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEerlijkste systeem zou zijn om alle bezit-taksen af te schaffen en vervangen door gebruiks-taksen.
Dus alles omvatten in de brandstofprijzen want hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken.
Zoiets moet natuurlijk op Europees niveau geregeld worden anders gaat iedereen weer bij de buren tanken...
(gaat de eerste decennia nooit gebeuren, ik maak me geen illusies)
daar ben ik ook een voorstander van...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenOnze laatste omgebouwde c63 naar lichte vracht was voor een advocaat. Die had nog een bmw voor privegebruik en zijn zaak was bij hem thuis. Hij zei me dat zijn boekhouder gezegd had dat hij in zijn situatie geen VAA moest betalen wegens geen private kilometers. Voor alles zijn er manieren om iets uit te leggen...
Correct me if I'm wrong.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls je 2 wagens op de firma hebt staan, kan je argumenteren dat eentje ervan 100% professioneel is. Dan hoef je daarop geen VAA te betalen.
Correct me if I'm wrong.
Comment
-
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenOnze laatste omgebouwde c63 naar lichte vracht was voor een advocaat. Die had nog een bmw voor privegebruik en zijn zaak was bij hem thuis. Hij zei me dat zijn boekhouder gezegd had dat hij in zijn situatie geen VAA moest betalen wegens geen private kilometers. Voor alles zijn er manieren om iets uit te leggen...
Ik vind dat toch te gevaarlijk, dan zou die advocaat beter een bvba hebben en dan op persoonlijke naam die LV nemen, maar dan moet hij die LV natuurlijk met netto inkomsten betalen...
Jaja te riskant, als je dat een paar jaar lukt en je krijgt controle riskeer je mogelijks 10.000 euro's gaan ophoesten om de achterstallige VAA te betalen.
Ik zou niet gerust slapen
Ik zal een C63 wel in Engeland inschrijven, lekker 500 pond tax betalen en geen BIVprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls je 2 wagens op de firma hebt staan, kan je argumenteren dat eentje ervan 100% professioneel is. Dan hoef je daarop geen VAA te betalen.
Correct me if I'm wrong.
Veel te risky, maar een C63 zie ik wel zitten. klinkt zo heerlijk, maar dan net voor privé verplaatsingen, wordt anders nogal heel duur als je daar 1000'en km / maand mee doetprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenIn theorie wel, maar zal beetje afhangen van interpretatie fiscus lijkt me... 1 advocaat heeft professioneel niet echt 2 auto's nodig... hoewel, hij kan misschien argumenteren dat er toch altijd ééntje in panne staatprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenBen net te weten gekomen van de N-VA dat het, of te wel een wegenvignet wordt, of te wel kilometerheffing, voor personenwagens.
In 2016 wordt er een kilometerheffing ingevoerd voor het vrachtvervoer over de weg. Geen sprake over een wegenvignet voor buitenlanders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDikke pret die km-heffing. Zowel NL als DE al uitgebreid onderzocht en toch afgevoerd. In Vlaanderen gaan ze het evenwel toch zelf nog eens proberen. Bende achterlijke apen.Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDikke pret die km-heffing. Zowel NL als DE al uitgebreid onderzocht en toch afgevoerd. In Vlaanderen gaan ze het evenwel toch zelf nog eens proberen. Bende achterlijke apen.
"Slimme meters" (voor elektriek) heb ik ook terug horen vallen, daar zijn echt enkel nadelen aan, Vanden Bossche heeft dat 2 jaar geleden op hold gezet... al die variabele meters zorgen ervoor dat je onmogelijk kunt bijhouden of de eindfactuur eigenlijk wel klopt + nog s gratis bestraling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
Ik zal een C63 wel in Engeland inschrijven, lekker 500 pond tax betalen en geen BIV
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenOei dan gaan de kerels met een DPF delete nog tranen laten.
Ik ben voor km heffing al is t bijna niet haalbaar.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenIn theorie wel, maar zal beetje afhangen van interpretatie fiscus lijkt me... 1 advocaat heeft professioneel niet echt 2 auto's nodig... hoewel, hij kan misschien argumenteren dat er toch altijd ééntje in panne staat
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenHet klopt inderdaad dat als je twee voertuigen hebt en je met een van de twee geen privé verplaatsingen doet je de VAA omzeilt, echter is het aan U om dit aan te tonen, met andere woorden moet je in die auto een tracker installeren en dan moet je elke km kunnen verantwoorden!
Ik vind dat toch te gevaarlijk, dan zou die advocaat beter een bvba hebben en dan op persoonlijke naam die LV nemen, maar dan moet hij die LV natuurlijk met netto inkomsten betalen...
Jaja te riskant, als je dat een paar jaar lukt en je krijgt controle riskeer je mogelijks 10.000 euro's gaan ophoesten om de achterstallige VAA te betalen."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
Comment