Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten

Ik zou het niet zozeer een 'dure' controlemaatregel noemen. De instellingen zijn er, de werkkrachten zijn er. Je hebt enkel een aangepast wettelijk en logistiek kader nodig.
    zolang de autoindustrie hun producten niet beter beveiligt, zijn km-standen en uitstootwaardes veel te gemakkelijk aan te passen

Comment

De autofiscaliteit niet enkel op de CO2 baseren maar ook op de euronorm. Dit is de werkelijke vervuiler. http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...oor-voertuigen

De fiscaliteit baseren op de uitstoot metingen bij de keuring, kan dan de uitstoot niet verminderd worden door bijvoorbeeld iets bij de benzine/diesel te kappen vlak voor de keuring?

Comment

Oei dan gaan de kerels met een DPF delete nog tranen laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          Als particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!
          Onze laatste omgebouwde c63 naar lichte vracht was voor een advocaat. Die had nog een bmw voor privegebruik en zijn zaak was bij hem thuis. Hij zei me dat zijn boekhouder gezegd had dat hij in zijn situatie geen VAA moest betalen wegens geen private kilometers. Voor alles zijn er manieren om iets uit te leggen...
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Voordeel alle aard heb je als zelfstandige met een lichte vracht nog steeds aan je broek, dat klopt, maar geen BIV en lage rijtaks is toch al een serieus voordeel
            Zie eens wat je hier mee zou besparen bvb. tegenover een gewone niet LV
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              De autofiscaliteit niet enkel op de CO2 baseren maar ook op de euronorm. Dit is de werkelijke vervuiler. http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...oor-voertuigen
              Eerlijkste systeem zou zijn om alle bezit-taksen af te schaffen en vervangen door gebruiks-taksen.
              Dus alles omvatten in de brandstofprijzen want hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken.
              Zoiets moet natuurlijk op Europees niveau geregeld worden anders gaat iedereen weer bij de buren tanken...
              (gaat de eerste decennia nooit gebeuren, ik maak me geen illusies)
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Eerlijkste systeem zou zijn om alle bezit-taksen af te schaffen en vervangen door gebruiks-taksen.
                Dus alles omvatten in de brandstofprijzen want hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken.
                Zoiets moet natuurlijk op Europees niveau geregeld worden anders gaat iedereen weer bij de buren tanken...
                (gaat de eerste decennia nooit gebeuren, ik maak me geen illusies)

daar ben ik ook een voorstander van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Onze laatste omgebouwde c63 naar lichte vracht was voor een advocaat. Die had nog een bmw voor privegebruik en zijn zaak was bij hem thuis. Hij zei me dat zijn boekhouder gezegd had dat hij in zijn situatie geen VAA moest betalen wegens geen private kilometers. Voor alles zijn er manieren om iets uit te leggen...
                  Als je 2 wagens op de firma hebt staan, kan je argumenteren dat eentje ervan 100% professioneel is. Dan hoef je daarop geen VAA te betalen.

Correct me if I'm wrong.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Als je 2 wagens op de firma hebt staan, kan je argumenteren dat eentje ervan 100% professioneel is. Dan hoef je daarop geen VAA te betalen.
                    Correct me if I'm wrong.
                    In theorie wel, maar zal beetje afhangen van interpretatie fiscus lijkt me... 1 advocaat heeft professioneel niet echt 2 auto's nodig... hoewel, hij kan misschien argumenteren dat er toch altijd ééntje in panne staat

Comment

Ben net te weten gekomen van de N-VA dat het, of te wel een wegenvignet wordt, of te wel kilometerheffing, voor personenwagens.

In 2016 wordt er een kilometerheffing ingevoerd voor het vrachtvervoer over de weg. Geen sprake over een wegenvignet voor buitenlanders.

Comment

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Het klopt inderdaad dat als je twee voertuigen hebt en je met een van de twee geen privé verplaatsingen doet je de VAA omzeilt, echter is het aan U om dit aan te tonen, met andere woorden moet je in die auto een tracker installeren en dan moet je elke km kunnen verantwoorden!

Ik vind dat toch te gevaarlijk, dan zou die advocaat beter een bvba hebben en dan op persoonlijke naam die LV nemen, maar dan moet hij die LV natuurlijk met netto inkomsten betalen...

Jaja te riskant, als je dat een paar jaar lukt en je krijgt controle riskeer je mogelijks 10.000 euro's gaan ophoesten om de achterstallige VAA te betalen.

Ik zou niet gerust slapen

Ik zal een C63 wel in Engeland inschrijven, lekker 500 pond tax betalen en geen BIV
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

Correct me if I'm wrong.
                          klopt, maar remember 1 meter privé = 100% VAA

Veel te risky, maar een C63 zie ik wel zitten. klinkt zo heerlijk, maar dan net voor privé verplaatsingen, wordt anders nogal heel duur als je daar 1000'en km / maand mee doet

Comment

In theorie wel, maar zal beetje afhangen van interpretatie fiscus lijkt me... 1 advocaat heeft professioneel niet echt 2 auto's nodig... hoewel, hij kan misschien argumenteren dat er toch altijd ééntje in panne staat
                            Inderdaad, anders zou het wel gemakkelijk worden de VAA te omzeilen. Auto van partner ook op Uw naam of Vennootschap zetten, daarvan zeggen is privé wagen en eigen dikke wagen enkel voor werk en geen VAA..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Ben net te weten gekomen van de N-VA dat het, of te wel een wegenvignet wordt, of te wel kilometerheffing, voor personenwagens.

In 2016 wordt er een kilometerheffing ingevoerd voor het vrachtvervoer over de weg. Geen sprake over een wegenvignet voor buitenlanders.
                              Dikke pret die km-heffing. Zowel NL als DE al uitgebreid onderzocht en toch afgevoerd. In Vlaanderen gaan ze het evenwel toch zelf nog eens proberen. Bende achterlijke apen.

Comment

Dikke pret die km-heffing. Zowel NL als DE al uitgebreid onderzocht en toch afgevoerd. In Vlaanderen gaan ze het evenwel toch zelf nog eens proberen. Bende achterlijke apen.
                                Indeed... Crevits was continu die km-heffing aan het promoten, krijgt nu minder stemmen dan in verkiezing daarvoor, je hoopt dat ze daar iets uit leren!

"Slimme meters" (voor elektriek) heb ik ook terug horen vallen, daar zijn echt enkel nadelen aan, Vanden Bossche heeft dat 2 jaar geleden op hold gezet... al die variabele meters zorgen ervoor dat je onmogelijk kunt bijhouden of de eindfactuur eigenlijk wel klopt + nog s gratis bestraling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Ik zal een C63 wel in Engeland inschrijven, lekker 500 pond tax betalen en geen BIV
                                  Hier continu rondrijden met een Engels plak lijkt me ook vragen om problemen?

Comment

Niet als je in Engeland woont...
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oei dan gaan de kerels met een DPF delete nog tranen laten.
                                      Vind ik leuk
                                      Ik ben voor km heffing al is t bijna niet haalbaar.
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Idealiter zou je in dit soort cases niet-fiscale motieven moeten gebruiken om deze 'verrichting' te gaan rechtvaardigen t.o.v. de controleur(s). Anders gaat de fiscus nogal snel grijpen naar de nieuwe antimisbruikbepaling waar een vermoeden van fiscaal misbruik voldoende is. Zoals iemand hier al zei gaat in dit kader een aannemer of iemand die grondwerken doet toch sterker in zijn schoenen staan dan de advocaat. Nu ja het is altijd sterk afhankelijk van de controleur(s) zelf en de onderhandelingscapiciteit van uw akkoentant.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Het klopt inderdaad dat als je twee voertuigen hebt en je met een van de twee geen privé verplaatsingen doet je de VAA omzeilt, echter is het aan U om dit aan te tonen, met andere woorden moet je in die auto een tracker installeren en dan moet je elke km kunnen verantwoorden!

Ik vind dat toch te gevaarlijk, dan zou die advocaat beter een bvba hebben en dan op persoonlijke naam die LV nemen, maar dan moet hij die LV natuurlijk met netto inkomsten betalen...

Jaja te riskant, als je dat een paar jaar lukt en je krijgt controle riskeer je mogelijks 10.000 euro's gaan ophoesten om de achterstallige VAA te betalen.
                                        Hier ben ik het mee eens...
                                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Ik heb eergisteren m'n verkeersbelasting betaald. Voor mij duurt het waarschijnlijk nog een jaar eer ik aan een eventueel nieuw systeem begin, als er dat van komt.

Comment

Working...
                                          X