Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
    Maanden geleden dat ik die repo gezien heb en ben daar niet in thuis. Goed dat gij hier even de puntjes op de I komt zetten , al een geluk dat er mensen zoals gij zijn die alles weten.
    zo'n "detail" ontgaat je al maar je gaat een ander wel gaan vertellen dat het niet klopt? het energienet zit net wel iets complexer in elkaar dan "'s avond minder verbruik dus energie op overschot"
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
      De extra inkomsten voor verkeersbelasting zou 15 Meuro bedragen, er zijn in 2015 zo'n 5.623.579 auto' s ingeschreven. Gemiddeld dus een verhoging van
      2.67 euro per wagen.
      Voor de BIV mikken ze op 30 Meuro, dat maakt een gemiddelde verhoging van 25 euro per nieuwe of tweedehands ingeschreven wagen.

Dus zoveel lijkt er ook niet te moeten veranderen, de cijfers zijn wel voor heel belgie natuurlijk.
      ze mikken enkel op de nieuwe inschrijvingen(nieuw en 2ehands) als je voor 't gemak rekent op 500.000 nieuwe auto's en 700.000 okkazies die jaarlijks ingeschreven worden & daarvan 40% neemt voor Vlaanderen(leasing, Brussel en Wallonië erafgetrokken)
      kom je aan een 500.000 inschrijvingen in Vlaanderen, voorziene opbrengst: 30M, komt op een gemiddelde meerkost van 60€ per auto
      trek daar de vrijstellingen af en de kortingen, reken ik op gemiddeld 120€ per (+122gr CO²) wagen dat 't duurder wordt per jaar
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Voor deze 5,6 mij voertuigen verandert (voorlopig... ) helemaal niets. Enkel voor de nieuwe inschrijvingen wordt de nieuwe regeling toegepast. Wel zal de nieuwe regeling een flinke invloed hebben op de ruilwaarde van alle bestaande voertuigen, naargelang hun afwijking tov de 122gr als referentie. De 15 mij euros moeten dus komen van de inschrijvingen vanaf 1/1/2016. Wij kunnen al raden dat de koper van een nieuwe wagen erg gevoelig zal worden aan de CO2, en liefst de +122gr zal vermijden (dan niets meers voor de Staat) terwijl de sterk vervuilende wagens in occasie velen zullen afschrikken (dus ook weinig rendement voor de Staat zeker in de beginjaren). Het resultaat kunnen wij al voorspellen : uit ellende zal de nieuwe regeling na weinig tijd aan alle voertuigen uitgebreid worden. Ik wed op 2018/9 ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          zo'n "detail" ontgaat je al maar je gaat een ander wel gaan vertellen dat het niet klopt? het energienet zit net wel iets complexer in elkaar dan "'s avond minder verbruik dus energie op overschot"
          Wat klopt er dan niet aan wat ik zei buiten de naam van de beheerder ? Ik poste hier om te helpen maar gij post hier zonder iets van toegevoegde waarde te bieden. Dit is toch iets belangrijks om te delen als we in de nabije toekomst allemaal een auto aan het stopcontact gaan hangen s'avonds ?

Dus graag even uitleggen wat er niet klopt. Dan weten we hier allemaal hoe de vork 'complexer' aan de steel zit.

Dank bij voorbaat!

Comment

• die voorspelde inkomsten lopen altijd fout. in NL heeft men ook berekend dat het invoeren van zware taxen op oude voertuigen en het verhogen van de oldtimerleeftijd naar 40jaar ineens veel geld in het laadje ging brengen.
            probleem is dat velen ofwel hun oude wagen verkochten in het buitenland of de boel geschorst hebben tot ze 40jaar zijn. en dan hebben ze die inkomsten niet.

voor mijn vrouw had ik een euro3 auto gekocht om te leren rijden met de bedoeling binnen een 2tal jaar een euro5 aan te schaffen (want oude wagens mogen dan de stad niet meer in). de golf zou misschien ook nog vervangen worden in de toekomst. met de nieuwe regeling zal de golf wat jaartjes meer doen en zal ook de vrouw haar auto niet onmiddelijk worden vervangen door een 'propere'.
            bijgevolg geen inkomsten voor de staat voor de nieuwe inschrijvingen en lopen ze eigenlijk belastingen mis. en zo zullen er nog veel denken om een jaartje meer te doen met de goedkopere al ingeschreven wagen.
            en andere zullen misschien ineens van een 130gr auto afstappen want 'die kost toch weeral meer' en overstappen naar een 118gr auto 'want dan betalen ze minder'.
            en doordat ze dan inkomsten mislopen, gaan ze ergens anders wel belastingen invoeren (km heffing?) om dat te compenseren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              Wat klopt er dan niet aan wat ik zei buiten de naam van de beheerder ? Ik poste hier om te helpen maar gij post hier zonder iets van toegevoegde waarde te bieden. Dit is toch iets belangrijks om te delen als we in de nabije toekomst allemaal een auto aan het stopcontact gaan hangen s'avonds ?

Dus graag even uitleggen wat er niet klopt. Dan weten we hier allemaal hoe de vork 'complexer' aan de steel zit.

Dank bij voorbaat!
              jij stelt dat er helemaal geen probleem zou zijn indien iedereen plots overstapt op een elektrische wagen... het transmissienet en de productie is daar niet op voorzien. als we 's nachts ook al mega watt's zouden moeten importeren zou elektriciteit nog duurder gaan worden dan benzine.

Comment

• Ik heb zo goed mogelijk trachten te verwoorden wat ik toen in die reportage gezien heb.
                Op wiki zeggen ze ongeveer hetzelfde, dat er 'teveel' elektriciteit is tijdens de nacht. Maar jij weet het duidelijk allemaal beter dus ga ik bij deze er niks meer over zeggen. Sorry he man !

Wiki :
                In de nacht en in het weekend is het stroomverbruik minder, omdat de meeste mensen slapen en dus de televisie, lampen, enz. uitdoen. Ook veel zakelijke grootverbruikers gebruiken in de nacht minder stroom, zodat het gemiddelde verbruik veel lager ligt. Een elektriciteitscentrale is echter berekend om ook bijpiekbelastingen voldoende elektriciteit op te wekken. Door nu middels de tarieven het gebruik naar de nacht en het weekend te verschuiven, schuift de energieconsumptie van de dag en de nacht naar elkaar toe, en kan de elektriciteitscentrale daardoor over het geheel effectiever werken.

Comment

• reportages gemaakt voor oa mensen die denken dat "de stroom weg" valt indien er geen elektriciteit meer is... en wiki... tja zeker de NL pages trekken op niks. iedereen kan er dan ook zetten wa ze willen

Comment

• die 122 gram grens, die telt toch alleen voor diesels hé?

Anders stijgt mijn 325i ineens 25% in fiscale pk....
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Met oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      nl heeft een antidieselbeleid...en kijk...

28.7% van de nl wagens zijn diesels
                      dat zwart over NL is Belgische uitstoot die via de (meestal) zuidwestenwind overwaait

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        die 122 gram grens, die telt toch alleen voor diesels hé?

Anders stijgt mijn 325i ineens 25% in fiscale pk....
                        Staat nergens geschreven..'

Comment

• Ik heb idd ook nergens een verschil tussen diesel en benzine Gelezen voor wat betreft die 122 gram.

Mijn auto heeft 129 gram dus 7 x 0,30% = 2,1% erbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Staat nergens geschreven..'

Bij de BIV houden ze toch al rekening met een verschil...

als ik mijn auto simuleer moet ik 382 euro BIV betalen en 590 euro rijtaks. Verander ik de brandstof naar diesel dan stijgt de BIV naar 449 voor exact dezelfde uitstoot. Hopelijk is dit nu ook weer het geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ik heb idd ook nergens een verschil tussen diesel en benzine Gelezen voor wat betreft die 122 gram.

de mijne 203 gram

Comment

• nog een geluk dat we niet in Nederland wonen

om een voorbeeld te geven hoe het in Nederland is :

mijn 370Z kost hier in Belgie nieuw vanaf 38.400euro (+ ongeveer 6000 BIV)
                                in nederland is dit nieuw vanaf 81.500 euro (slurptax inbegrepen)
                                dit zou er op neerkomen dat we hier 43.100 euro BIV zouden moeten betalen!!!!!! wat nu 6000 euro is
                                Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ik heb idd ook nergens een verschil tussen diesel en benzine Gelezen voor wat betreft die 122 gram.

de uwe is een 3.0 en een 2.0 184pk heeft 125 uitstoot, waarom moeten ze de fiscale pk er altijd bijsleuren
                                  dat ze die fiscale pk nu eens afschaffen! En overgaan op werkelijke uitstoot en verbruik.
                                  Een 2000 cc benzine heeft meer dan 125 gr uitstoot, en die betaalt meer dan de diesels...
                                  Ze willen benzine aanmoedigen door hem duurder te maken dan de diesel versie...

Comment

• en waar wordt dat percentage nu eigenlijk bijgeteld? bij de belastingsom of bij de fiscale pk? Want een verhoging van 25% bij mijn jaarlijkse rijtaks is nog te doen, als ze beslissen van mijn fiscale pk te doen stijgen van 13 naar 16 ist een paar ander mouwen.

Comment

• "Dit is toch iets belangrijks om te delen als we in de nabije toekomst allemaal een auto aan het stopcontact gaan hangen s'avonds ?"

ajaa ! en hoe gaan de
                                      honderden duizenden mensen doen van wie de wagen op straat slaapt ?
                                      blijkbaar hebben ze er nog niet aan gedacht... behalve Musk die zijn privé-modules al klaar stoomt, maar dat is voor in de villa's van zijn klanten.
                                      Tel het aantal mensen erbij die geen stopcontact (kunnen) hebben in hun garage en/of parking en je krijgt een idee van het probleem van laden van een elektrische wagen (ook is het maar een hybride...) Er zal nog fors moeten investeren !

Comment

en waar wordt dat percentage nu eigenlijk bijgeteld? bij de belastingsom of bij de fiscale pk? Want een verhoging van 25% bij mijn jaarlijkse rijtaks is nog te doen, als ze beslissen van mijn fiscale pk te doen stijgen van 13 naar 16 ist een paar ander mouwen.

Ook voor de jaarlijkse verkeersbelasting geldt een vrijstelling voor elektrische wagens en waterstofauto’s en een vrijstelling tot 2020 voor wagens op aardgas en plug-in hybrides. Voor auto’s op diesel of benzine zal het tarief nog steeds worden berekend aan de hand van de pk van het voertuig. Nieuw is een bonus of malus in functie van de uitstoot. Het ijkpunt is een CO2-uitstoot van 122 gram per kilometer. Voor elke gram meer stijgt de fiscale pk met 0,30 procent en voor elke gram minder daalt hij met 0,30 procent. LPG-wagens krijgen een korting tot maximaal 100 euro.
                                        Z4 M40i

Comment

en waar wordt dat percentage nu eigenlijk bijgeteld? bij de belastingsom of bij de fiscale pk? Want een verhoging van 25% bij mijn jaarlijkse rijtaks is nog te doen, als ze beslissen van mijn fiscale pk te doen stijgen van 13 naar 16 ist een paar ander mouwen.
                                          Komt bij de fiscal PK. Mijn Z4 2.5i heeft 214gram co² dus van 13 naar 16,6 PK, afgerond 17 = 1258 euro wegenbelating per jaar.
                                          Let op is enkel voor nieuwe inschrijvingen (nieuwe wagen of okkazie), voor't moment toch.

Je kan natuurlijk raden wat die wagens gaan waard zijn op de okkaziemarkt, zeker als ook de andere europese landen gaan verstrengen op uitstoot en je uw wagen aan iemand uit Oezbekistan moet verkopen....

Comment

Working...
                                          X