Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12% van gezinsuitgaven naar vervoer in vlaanderen, en bij jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Wat is dan je "inkomen"? Want ze maken hier wel een vergelijking met je "inkomen", dat is dus nog iets anders dan het gemiddeld loon dat hier al is aangehaald.

In dit geval zegt die 12% niks in mijn ogen, absolute cijfers zouden veel duidelijker zijn. En uiteraard ook een vermelding van hoe dit cijfer tot stand is gekomen, want in een enquete krijg je een zicht op hoeveel de mensen denken dat ze uitgeven aan vervoer, dat is nog iets anders dan wat ze effectief uitgeven.
    OK dus nogmaals het heeft niets met het inkomen te maken dit onderzoek, het heeft te maken met uitgaven, dat aanhalen van het gemiddelde inkomen is inderdaad mijn fout MAAR was alleen maar bedoeld om aan te tonen dat cijfers uit een onderzoek in feite niets betekenen voor iedere afzonderlijke situatie.
    Ik zal proberen aan te tonen met een fictief voorbeeld waarop het slaat:
    Morgen doen ze een nieuw onderzoek in de stad waar jij woont, ieder gezin heeft daar een inkomen van 50.000 euro per maand uitgaven zijn als volgt: huisvesting €250, voeding €250, totaal andere lasten en kosten €250, kosten kinderen €250, kosten vervoer €1.000. Uit dat (fictief) onderzoek zal blijken dat in jouw stad 50% van de gezinsuitgaven naar vervoer gaan (ondanks dat dit slechts 2% van het gezinsinkomen is).
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

De enige die een beetje beeld kan schetsen van het echte mediane loon, is de RSZ die de dmfa aangiften heeft.

Als ze aan mensen in de straat naar hun inkomen vragen dan gaat het gros ruim naar boven afronden.

Comment

12% van gezinsuitgaven naar vervoer in vlaanderen, en bij jullie?

Edit dubbele post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          OK dus nogmaals het heeft niets met het inkomen te maken dit onderzoek, het heeft te maken met uitgaven, dat aanhalen van het gemiddelde inkomen is inderdaad mijn fout MAAR was alleen maar bedoeld om aan te tonen dat cijfers uit een onderzoek in feite niets betekenen voor iedere afzonderlijke situatie.
          Ik zal proberen aan te tonen met een fictief voorbeeld waarop het slaat:
          Morgen doen ze een nieuw onderzoek in de stad waar jij woont, ieder gezin heeft daar een inkomen van 50.000 euro per maand uitgaven zijn als volgt: huisvesting €250, voeding €250, totaal andere lasten en kosten €250, kosten kinderen €250, kosten vervoer €1.000. Uit dat (fictief) onderzoek zal blijken dat in jouw stad 50% van de gezinsuitgaven naar vervoer gaan (ondanks dat dit slechts 2% van het gezinsinkomen is).
          Ja ok, 12% van de uitgaven van een gemiddeld gezin, nu ben ik mee Al zal voor veel gezinnen het totale inkomen en de totale uitgaven niet ver van elkaar liggen
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Ja ok, 12% van de uitgaven van een gemiddeld gezin, nu ben ik mee Al zal voor veel gezinnen het totale inkomen en de totale uitgaven niet ver van elkaar liggen

Haha, ja dat kan wel eens kloppen!

Comment

Wij hebben hier met één wagen op 18 maanden 4971 euro aan diesel getankt. Tel daar een 1700 euro verzekering bij, een 500 euro aan onderhoud (30k en 60k).
              Dan heb ik er de BIV en verkeersbelasting nog niet bijgeteld. Samen maakt dit 7200 euro op 1.5 jaar. Als ik met mijn partner op die 18 maanden samen een (ruwe schatting) 60.000 euro heb binnengekregen klopt die 12 % toch ongeveer.
              Als je de aankoopprijs er nog bijteld, gaat het wel ruim er over.
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Natuurlijk dient de aankoopprijs er bij geteld te worden...

Comment

Working...
                X