Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarmee komt u het verst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarmee komt u het verst?

Ik vroeg me dus af. U rijdt met het laatste litertje brandstof rond. En het is nog eventjes tot het volgende tankstation. Hoe zou u het verste raken?

- Hard optrekken en laten uitbollen op de motor zodat hij weinig tot niets verbruikt

- Met een zéér rustig slakken gangetje

-Of zou dit beide ongeveer op hetzelfde uitkomen
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Rustig slakke gangetje

Comment

Dito.

Comment

Ooit getest door Richard Hammond met een Catherham maar vind t niet terug.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Naft of diesel, want dat is waarschijnlijk ook nog verschillend.

Comment

Ben curieus naar beide.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Kun je gemakkelijk testen doormiddel van de boordcomputer. Op 't moment dat je aan het rijden bent en je begint aan de test, reset de boordcomputer en zie wat het gemiddeld verbruik is tijdens beide testen.

Comment

Heb toch ook eens een test gezien waar vlot optrekken zodat je sneller op je snelheid bent zuiniger was dan langzaam naar de beoogde snelheid te gaan.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nen boordcomputer is altyd optimistisch. Ik zou daar nooit teveel op af gaan wa die zegt. Eigenlijk zou je echt leeg moeten rijden. Een liter tanken en ne keer proberen. Maar da ben ik nu niet van plan.

Comment

wat een zever. gewoon opzoeken hoe je moet eco rijden. rijden aan de snelheid waarbij je auto het zuinigst is. airco afzetten.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

In de ecotesten trekken ze altijd zeer rustig op, dat zal wel een reden hebben.

overigens heeft mijn 5 in de EcoPro-stand een coasting functie, het is enorm hoe dat je verbruik doet zakken.
                      Ik trek dan bv op tot 100km/uur en laat me dan uitbollen tot bv 50 km/uur, terwijl de automaat automatisch de motor ontkoppelt. Zo rijd je vele honderden meters met bijna 0 verbruik. Lukt vooral goed als er niemand achter me rijdt.
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

bijna GEEN gas geven, op koppeling laten komen, dan naar 2de op koppeling laten komen en licht gas bijgeven.
                        zo snel mogelijk naar hoogste gaan en de gaspedaal amper indrukken.

zo weinig mogelijk gaspedaal indrukken en zo weinig mogelijk toeren draaien ga je het verste raken.
                        ook de snelheid heeeeeeeeel beperkt houden. boven de 60-70 zou ik niet gaan rijden want dan krijg je teveel luchtweerstand.

optrekken naar hoge snelheid is zowieso verliezen aangezien je teveel luchtweerstand gaat krijgen.

ik rijd ALTIJD tot de laatste liter leeg, heb vandaag 49,73liter getankt in men golf met een tank van 50liter :-). men beste was 1402km met 49,21liter.
                        men men firmawagens reed ik ook altijd goed leeg. terwijl de boordcomputer zei dat ik al op reserve reed (ook lampje brande al) ben ik pas 160km later gaan tanken.
                        met men astra toch eens prijs gehad, begon ineens te stotteren en bokken. toen maar rechtsomkeer gemaakt en bergaf laten bollen en net tot aan een tankstation geraakt (jammer genoeg niet het goede merk, dus kon de firma tankkaart niet gebruiken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          bijna GEEN gas geven, op koppeling laten komen, dan naar 2de op koppeling laten komen en licht gas bijgeven.
                          zo snel mogelijk naar hoogste gaan en de gaspedaal amper indrukken.

zo weinig mogelijk gaspedaal indrukken en zo weinig mogelijk toeren draaien ga je het verste raken.
                          ook de snelheid heeeeeeeeel beperkt houden. boven de 60-70 zou ik niet gaan rijden want dan krijg je teveel luchtweerstand.

optrekken naar hoge snelheid is zowieso verliezen aangezien je teveel luchtweerstand gaat krijgen.

ik rijd ALTIJD tot de laatste liter leeg, heb vandaag 49,73liter getankt in men golf met een tank van 50liter :-). men beste was 1402km met 49,21liter.
                          men men firmawagens reed ik ook altijd goed leeg. terwijl de boordcomputer zei dat ik al op reserve reed (ook lampje brande al) ben ik pas 160km later gaan tanken.
                          met men astra toch eens prijs gehad, begon ineens te stotteren en bokken. toen maar rechtsomkeer gemaakt en bergaf laten bollen en net tot aan een tankstation geraakt (jammer genoeg niet het goede merk, dus kon de firma tankkaart niet gebruiken).
                          Gewoon vlotjes optrekken en dan de hoogst mogelijke versnelling. Airco af, ramen dicht. Portefeuille tussen de bilspleet en goe nijpen.

Comment

Als ik in zulke situatie verkeer zonder dat ik het eigenlijk wil begin ik intuïtief heel rustig te rijden, onder de 2000 toeren blijven en als ik uitbol zo lang mogelijk in vitesse blijven bollen zonder de koppeling in te drukken ==> noemt dat niet het "cut off systeem waarbij de motor niks meer verbruikt maar blijft draaien door het momentum dat gecreëerd wordt?

Of dit juist is weet ik niet maar ik heb altijd al de naftpomp bereikt.

Comment

simpel: Optijd gaan tanken en gaas geven begot

Comment

Alles af:
                                Radio, lichten uit, ... Alles dat verbruikt, 60 in 5de versnelling ofzo. 3/4 gas geven heb ik altijd gehoord en opschakelen.
                                Voor de rest kan je enkel maar hopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                  Alles af:
                                  Radio, lichten uit, ... Alles dat verbruikt, 60 in 5de versnelling ofzo. 3/4 gas geven heb ik altijd gehoord en opschakelen.
                                  Voor de rest kan je enkel maar hopen
                                  Je radio en lichten verbruiken toch geen naft (correct me if I'm wrong!)?
                                  Deze worden toch voorzien van stroom door de batterij? En niet door een draaiende motor?
                                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                    Je radio en lichten verbruiken toch geen naft (correct me if I'm wrong!)?
                                    Deze worden toch voorzien van stroom door de batterij? En niet door een draaiende motor?
                                    En de batterij wordt van stroom voorzien door ... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                      En de batterij wordt van stroom voorzien door ... ?
                                      Door de alternator, waarom?
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

en wat drijft er de alternator aan...?
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                        X