Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarmee komt u het verst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

iddd, daarom zal je met die nieuwe common rail diesels je tank nooit leeg kunnen rijden. ze steken er al zeker 5liter meer in dan de tankinhoud.
    ik heb ooit 63liter getankt in mijn renault megane gran tour dewelke een tankinhoud van 55liter had. der zit ook zowieso al 3-4liter in u vulbuis.
    NOOIT met een common rail diesel volledig leeg rijden, je hebt zowieso schade dan

men dodge zijn gastanken, daar zou 128liter LPG ingaan, en toch heb ik er al 128,5liter in getankt en ik reed er nog mee rond.

Comment

Als je een naft of een diesel helemaal leeg rijdt dus dat hij zelf stilvalt mag je er dan gewoon naft of diesel bij tanken?
      Ik heb mij laten wijsmaken dat bij één van de twee je de hele motor moet 'laten nazien' en je er niet zomaar een jerrycan naft (of diesel) mag bij gieten.

Sent from my HTC One using Tapatalk
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

oude diesel met mechanische injectiepomp: ontluchtingshendel gebruiken om weer brandstof in de pomp te krijgen en gewoon doorrijden (pomp wordt ook gesmeerd door de brandstof)
        nieuwe diesel: niet leegrijden en als die stilvalt zou ik garage opzoeken. het proberen starten kan schade aanbrengen voor de brandstof aangezogen worden, als ze nog aangezogen wordt want er zit lucht in de leidingen

bij oude benzine carb motoren is er ook geen probleem, in hoeverre nieuwe injectiemotoren er tegen kunnen weet ik ook niet.
        ook een aangehaald punt hier iets boven, sommige brandstofpompen in de tank worden gekoeld door de brandfstof. leeg rijden is dan ook niet goed voor de pomp

Comment

Ge gaat mij nie horen zeggen dat het goed is, maar te zeggen "common rail diesel volledig leeg rijden, je hebt zowieso schade" is ook wa ver gezocht hoor.

Gewoon tanken en met handpompke onder de motorkap pompen tot uw rail terug gevuld is met brandstof, daarna kunt ge rustig starten hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Ge gaat mij nie horen zeggen dat het goed is, maar te zeggen "common rail diesel volledig leeg rijden, je hebt zowieso schade" is ook wa ver gezocht hoor.

Gewoon tanken en met handpompke onder de motorkap pompen tot uw rail terug gevuld is met brandstof, daarna kunt ge rustig starten hoor.
            commonrail <--> handpompke.

Tenzij gij 1800-2000 bar met uw handpompke kunt doen zal da ni veel uithalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Heb toch ook eens een test gezien waar vlot optrekken zodat je sneller op je snelheid bent zuiniger was dan langzaam naar de beoogde snelheid te gaan.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
              Dat is ook één van de punten dat altijd terug komt bij eco-driving.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                commonrail <--> handpompke.

Tenzij gij 1800-2000 bar met uw handpompke kunt doen zal da ni veel uithalen.
                omdat een common rail 2 pompen heeft: een normale dieselpomp om de diesel tot aan de motor te brengen die deze dan weer doorduwd naar de hogedruk pomp van de common rail. Als uw gewone pomp lucht trekt, doet die niets. Als ge via de handpomp de diesel al tot daar brengt, start de auto vrijwel meteen.
                www.peugeotforum.be

Comment

Hoeveel autos hebben zo een handpomp? Het bestaat maar zelf nog niet tegengekomen. De meeste zijn m.i. zelfontluchtend, dwz geen probleem om te starten als er wat lucht in het systeem zit. Als je weet dat je bijna zonder brandstof zit en je legt de motor af zodra ie begint te schokken. Als dan de volgende keer dat je probeert te starten getankt hebt, dan is er geen groot probleem, tis niet dat de hogedrukpomp in stukken valt van een beetje lucht...
                  Wél een probleem is als je echt blijft rijden tot de motor vanzelf helemaal stilvalt en dan de auto 20x probeert te starten tot er echt niks meer gebeurt. En dan nog een keer. En dan tanken en dan onafgebroken de startmotor laten draaien voor drie minuten voordat ie in gang schiet. Dan zou ik me zorgen beginnen maken...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Bij mijn weten zijn het de oudere auto's die een manueel ontluchtingspompje hebben. Nieuwe commonrails zijn zelfontluchtend. heb al enkele keren aan het brandstofsysteem gewerkt, en het kan al snel een minuut starten duren tegen dat de motor weer tot leven komt. Niet gezond voor de starter!
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Minuut is normaal. Laat hem wel even rusten na een halve minuut. Heb zo al duizenden dieselmotoren zien starten als ze van de band af rollen...
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        omdat een common rail 2 pompen heeft: een normale dieselpomp om de diesel tot aan de motor te brengen die deze dan weer doorduwd naar de hogedruk pomp van de common rail. Als uw gewone pomp lucht trekt, doet die niets. Als ge via de handpomp de diesel al tot daar brengt, start de auto vrijwel meteen.
                        De lage druk pomp is nooit het probleem. Das een centrifugale pomp. Vanaf er diesel in de tank ziy zal die pompen. Het lage druk circuit ontlucht zich in een paar seconden. Het is het hoge druk gedeelte dat lastig doet.

De pompkes van vroeger waren er alleen maar omdat er bij de bosch ve pompen nog een extra lage druk trap in de pomp zelf aanwezig was.

Vervang maar eens ne mazoetfilter op ne commonrail ... gewoon 2-5 minuten gelijk ne gek starten.

Comment

nieuwe filter boordevol opvullen helpt.
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                            De lage druk pomp is nooit het probleem. Das een centrifugale pomp. Vanaf er diesel in de tank ziy zal die pompen. Het lage druk circuit ontlucht zich in een paar seconden. Het is het hoge druk gedeelte dat lastig doet.

De pompkes van vroeger waren er alleen maar omdat er bij de bosch ve pompen nog een extra lage druk trap in de pomp zelf aanwezig was.

Vervang maar eens ne mazoetfilter op ne commonrail ... gewoon 2-5 minuten gelijk ne gek starten.
                            ik heb dus met mijne common rail nog altijd een pompke erop staan. En na het vervangen van de filter moet er dus gepompt worden tot er diesel uitkomt. Auto start dan ook meteen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Merk en model brandstofpomp? Leuk om weten
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

moet ik nog onder de motorkap gaan kijken ook...

als ik veel goesting heb zal dat gebeuren. Auto is peugeot 607 van 2006...
                                www.peugeotforum.be

Comment

Laat maar, dacht dat je dat wist
                                  Dat zoeken we wel eens op.
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    In de ecotesten trekken ze altijd zeer rustig op, dat zal wel een reden hebben.
                                    Alle ecotesten en instructies over ecorijden die ik tegenkom hebben het over snel optrekken naar de gewenste snelhied.
                                    Met snel optrekken hebben ze het dan over het gaspedaal 3/4de indrukken.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Alle ecotesten en instructies over ecorijden die ik tegenkom hebben het over snel optrekken naar de gewenste snelhied.
                                      Met snel optrekken hebben ze het dan over het gaspedaal 3/4de indrukken.
                                      Maar ook over heel snel opschakelen. Ze zullen met een diesel niet snel over de 2000t gaan, en met een benzine niet over de 2500.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Maar ook over heel snel opschakelen. Ze zullen met een diesel niet snel over de 2000t gaan, en met een benzine niet over de 2500.
                                        Klopt, doe dat zelf ook geregeld als ik weer eens eco wil rijden, maar hou dat meestal niet echt lang vol.

En wat de tankinhoud betreft zoals sommige hier al zeiden.

Met de Vectra 1 keer bijna 70 liter getankt terwijl er op papier maar 61 in zou gaan
                                        Met de Saxo enkele keren tegen de 50 liter getankt terwijl er op papier maar 45 liter in gaat
                                        Met de C4 nu heb ik al enkele keren iets meer als 60 liter getankt en dan was die niet eens helemaal leeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          ik heb dus met mijne common rail nog altijd een pompke erop staan. En na het vervangen van de filter moet er dus gepompt worden tot er diesel uitkomt. Auto start dan ook meteen.
                                          Da zit bij die van mij ook.

Comment

Working...
                                          X