Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra garantie nemen,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Extra garantie nemen,

Ik heb een peugeot 5008 1, 6hdi 115pk nieuw van begin februari en heb inmiddels 20 000km. Tot nu toe heb ik niets aan de hand gehad en ik hoop dat dat zo blijft.

Aan mijn vorige auto, een 407sw, heb ik in de eerste 4 jaar voor enkele duizenden euros stukken gehad (daklamellen, radiobesturing, abs sensor, bandenspanningssensoren, koppeling, vliegwiel, versnellingsbak, esp storing, begrenzer...). Daarom hebben we hem dan ook op nog geen 5 jaar en 115 000km, kapot verkocht.

Volgens de dealer is de 5008 met de 1,6hdi 115pk een wagen die ze zelden terug krijgen met stukken. Zeker beduidend minder dan de 407's.

Na die ervaring twijfelen we over het al dan niet bijkopen van garantie! Onze 407 had bij deze kmstand al mankementen, onze 307 had op 6 jaar en 160 000km nooit mankementen dus ik weet niet of we met onze 407 echt pech hadden of met de 307 echt geluk, en wat dat voor de 5008 betekent.

Voor 2 jaar extra tot een kmstand van 120 000 kost het 1100 euro.

Shoot, wat is julle ervaring, is het weggegooid geld of verstandig...

Ik ben benieuwd. Ik vind 1100 euro een hele smak geld, maar besef ook dat ik, als er al mankementen komen, snel aan een gelijkaardig bedrag zit.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Ongeacht het merk, zou ik zeker altijd tekenen voor extra garantie.
    Per maand betaal je €46, maar dan rijdt je wel met een 'gerust' hart rond.
    Wel goed lezen in de polis wat deze garantie inhoudt!

Comment

ik rijd al meer dan 20 jaar enkel en alleen peugeot. Ik heb nooit extra garantie genomen en heb daar ook nooit achteraf spijt van gehad.
      De 407 heeft zijn problemen gehad, waarvan er een deel zijn rechtgezet bij de fase II. Maar probleemloos waren die ook niet. Je hebt dan ook 2 kampen bij de 407 die zij extreem tevreden waren en zij die zwaar teleurgesteld waren en het merk voorgoed de rug hebben toegekeerd. De 307 heeft gelijkaardige problemen gekend, vooral dan de fase I.
      Peugeot heeft in die periode een nieuwe directeur gekregen die de problemen ter harte heeft genomen en heeft geeisd dat zulke problemen in de toekomst toe absoluut vermeden moesten worden. Ik durf dan ook zeggen dat wat ik hoor vanuit de club en de garages die ik ken (en dat is niet omdat ze me stroop rond de mond proberen te smeren) er beduidend minder problemen zijn met de recentere modellen. Dat neemt niet weg dat ge geen problemen kunt tegenkomen, maar dat is helaas bij geen enkel merk zo.
      Wat je zeker altijd moet doen is bij het minste probleem naar de garage gaan en dat schriftelijk door hun laten opnemen en u daarvan een dubbel te bezorgen. Als er later na de garantieperiode toch stukken komen aan de onderdelen die u gemeld heeft kan de constructeur niet anders dan deze toch onder garantie te vervangen of toch op zijn minst een tussenkomst in de kosten qua onderdelen of werkuren te voorzien. Vaak is het een probleem met de dealer welke zorgt voor een verzuurde relatie. Als deze zijn werk niet serieus neemt heeft dit automatisch een invloed hoe u het merk percipieert. Ik ga bij een kleine Peugeotdealer in Paal welke zijn relatie met de klant zeer serieus neemt, iets wat ik laatstleden nog zelf heb mogen ondervinden.
      www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb bij mijn huidige, de grand scenic, bij de aankoop ook meteen 3 jaar extra garantie bijgekocht (was iets van een 750 euro), omdat het mijn eerste franse auto was en je veel horror verhalen hoort. Ik heb hier echter nog geen enkele keer van gebruik moeten maken, maar rijd wel met meer gemoedsrust.

Al vind ik 1100 euro voor 2 jaar wel veel. Meestal heeft die prijs te maken met de betrouwbaarheid, dus lijkt het misschien niet slecht om het te nemen.
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Al vind ik 1100 euro voor 2 jaar wel veel. Meestal heeft die prijs te maken met de betrouwbaarheid, dus lijkt het misschien niet slecht om het te nemen.
          Maw, je wil zeggen dat ze het toegeven dat er kosten aankomen?
          Ook goeie reclame.

Mijn 1ste wagen was een Renault, heb daar de motor van opgeblazen, sindsdien altijd 2dehandse duitse wagens, nog nooit kosten speciale kosten aangehad.

Comment

wij hebben bij onze Ford ook een extra garantie bijgenomen , was een actie , de extra garantie was aan de helft van de prijs , dus niet getwijfeld.
            Geeft inderdaad iets meer gemoedrust
            maar 1100 euro zou ik er niet aan geven in uw geval , dan maar het risico nemen.

Comment

Heb ook extra 2j WeCare "bijgekocht", heb het als korting gekregen bij de aankoop van de wagen. Maar 1100€ vind ik wel veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                Ook goeie reclame.

Mijn 1ste wagen was een Renault, heb daar de motor van opgeblazen, sindsdien altijd 2dehandse duitse wagens, nog nooit kosten speciale kosten aangehad.

Blijkbaar hangt de premie af van de "historie" van betrouwbaarheid, en als het om een nieuw model gaat is het over het voorgaande model. Zo heb ik dat toch gelezen in de vakmagazines.

Ik heb voor mijn renault dan weer een Duitse miskoop gehad
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                  Ook goeie reclame.
                  Dat is niet meer of niet minder dan een verzekering die het merk afsluit. De hoogte van die premie is op basis van de risico's, dat is zo voor alle verzekeringen
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik twijfel of ik het zou nemen op een Lexus.

Na de bedragen hier te hebben gelezen zal ik het maar nemen.

399 € en we zijn in garantie voor 8 jaar!!!

Comment

Ik vind 1100 ook veel maar dat komt ook omdat we aardig wat kms maken. 4 jaar en 80 000 km kost maar de dikke helft, ik heb oo 120 000lm laten tellen.

Al bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet echt uit.

Comment

Wagen van 2010, verlengde garantie +2 tot 2014.

Aankoop wagen 2dehands van een particulier in 2013.

Rammeltje in de motor, na wat zoekwerk op internet leek een resonantie in de luchtinlaat de oorzaak. Dus een bezoekje aan een dealer (zonder eerst te vermelden dat ik verlengde garantie heb)

Garage; "is een aanlopende spanrol van de distributieriem, dus riem + rollen, alles moet vervangen worden"

Ik; "Ok, ik heb trouwens wel verlengde garantie dus dit kost mij niets."

Garage; ok...

Distributieriem vervangen, probleem niet opgelost. 2 weken later teruggegaan, het lag toch aan de luchtinlaat...plastic afdekkapje vervangen (ook onder garantie), was 18€...

Verlengde garantie; ja graag.
                        Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                          Ik vind 1100 ook veel maar dat komt ook omdat we aardig wat kms maken. 4 jaar en 80 000 km kost maar de dikke helft, ik heb oo 120 000lm laten tellen.

Al bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet echt uit.

Voila, dat is al een serieuze nuance dat aangeeft dat het bedrag wel degelijk marktconform is. Eigenlijk moet je dan ook de prijs per kilometer bekijken van die verlengde garantie

Uiteindelijk is het zoals bij elke verzekering weggegooid geld tot je ze nodig hebt ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Altijd gratis proberen bij te krijgen ! Begin slechts over die extra garantie na de finale offerte. Zeg dan dat je ook een offerte bij Kia of Toyota hebt laten maken en dat je dezelfde garantievoorwaarden verwacht.

Comment

Hangt er een beetje van af welk merk, type en garantie voorwaarden je hebt.
                              Maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien, 4 wagens, gezamenlijk 1,5 mlj km's, nog nooit een extra garantie genomen...gelukkig ook maar weinig misérie gehad na de garantieperiode.
                              Gok? Toch niet, berekende keuze, dat wel.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik dénk.....

Dat ik het niet ga doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Hangt er een beetje van af welk merk, type en garantie voorwaarden je hebt.
                                  Maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien, 4 wagens, gezamenlijk 1,5 mlj km's, nog nooit een extra garantie genomen...gelukkig ook maar weinig misérie gehad na de garantieperiode.
                                  Gok? Toch niet, berekende keuze, dat wel.
                                  wat is daar een berekende keuze aan?
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    wat is daar een berekende keuze aan?
                                    Ik veronderstel dat de meesten (particulier of zakelijk maakt niet uit) toch een nieuw voertuig kopen met/voor een bepaald doel. Lees tijd of km bepaling.
                                    Als je weet hoelang je je wagen gaat houden en je kent de garantiebepalingen van je (favoriete) merk, is het toch maar even logisch nadenken om al of niet een extra waarborg bij te nemen.
                                    Als voorbeeld hierboven, indien hij zijn wagen zes jaar wil houden en hij doet 20dzd / jaar, en het merk geeft bvb 5 jaar en/of 100dzd km garantie, is het toch aan jezelf om even te berekenen of het extra bedrag de lading dekt.
                                    In ons geval bvb, geven de 3 Duitse merken steeds 2 jaar en onbeperkt km garantie. We houden onze wagens steeds maar 3 jaar. Dit wil zeggen dat het derde jaar voor ons altijd een beetje trickie is. Nu zijn we er wel al een tijdje uit dat bovenstaande merken kwaliteitsmotoren afleveren. Het risico dat je neemt met geen extra garantie te nemen is haast te herleiden naar 10%. En ons km "verbruik" kan je moeilijk in vergelijk brengen met de gemiddelde km-afstand van de meeste mensen hier.
                                    Dus, even voor jezelf bepalen, hoelang wil ik due wagen houden, hoeveel km ga ik er mee doen en wat zijn de garantiebepalingen. De rest is een logische berekening. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

ik heb mijne nu 7 jaar (in mei 8 jaar) en volgens wat ik hier lees op het forum is frans rijden vragen om problemen. Ik heb in het begin ook gedacht aan die extra garantie, maar gezien de vrij probleemloze historiek van de wagen had ik geld verloren had ik de garantie genomen.
                                      Hoe een wagen zijn looptijd overleeft hangt veel af van de bestuurder (rijstijl), het onderhoud dat er wordt op gedaan en hoe goed uw dealer is. Als 1 van de 3 niet goed zit loopt het bijna altijd mis met de auto en dan is het de auto of het merk zijn schuld.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                        Altijd gratis proberen bij te krijgen ! Begin slechts over die extra garantie na de finale offerte. Zeg dan dat je ook een offerte bij Kia of Toyota hebt laten maken en dat je dezelfde garantievoorwaarden verwacht.
                                        Denk je nu echt dat die gratis is bij Kia of Toyota? Minder korting of vervat in de catalogusprijs, maar je betaalt ze hoe dan ook.
                                        Sommige mensen denken echt nog wel dat garages rijk worden van nieuwe auto's te verkopen. Think again...

Comment

Working...
                                        X