Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra garantie nemen,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik heb mijne nu 7 jaar (in mei 8 jaar) en volgens wat ik hier lees op het forum is frans rijden vragen om problemen. Ik heb in het begin ook gedacht aan die extra garantie, maar gezien de vrij probleemloze historiek van de wagen had ik geld verloren had ik de garantie genomen.
    Hoe een wagen zijn looptijd overleeft hangt veel af van de bestuurder (rijstijl), het onderhoud dat er wordt op gedaan en hoe goed uw dealer is. Als 1 van de 3 niet goed zit loopt het bijna altijd mis met de auto en dan is het de auto of het merk zijn schuld.
    Lijkt mij een juiste en nuchtere vaststelling. 😜

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ik heb mijne nu 7 jaar (in mei 8 jaar) en volgens wat ik hier lees op het forum is frans rijden vragen om problemen. Ik heb in het begin ook gedacht aan die extra garantie, maar gezien de vrij probleemloze historiek van de wagen had ik geld verloren had ik de garantie genomen.
      Hoe een wagen zijn looptijd overleeft hangt veel af van de bestuurder (rijstijl), het onderhoud dat er wordt op gedaan en hoe goed uw dealer is. Als 1 van de 3 niet goed zit loopt het bijna altijd mis met de auto en dan is het de auto of het merk zijn schuld.
      Frans rijden is in mijn ogen geen groter risico dan Duits,1.6 HDI van de eerste generatie was inderdaad rommel (2004-200 maar de VAG TSI's zijn dat ook. Net zoals de DW10/12 onverslijtbaar zijn...de kerk staat in het midden van Europa en Honda als god in de hemel....haha
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
        Denk je nu echt dat die gratis is bij Kia of Toyota? Minder korting of vervat in de catalogusprijs, maar je betaalt ze hoe dan ook.
        Sommige mensen denken echt nog wel dat garages rijk worden van nieuwe auto's te verkopen. Think again...
        hm een garantie 'kost' het merk of garage niets als er geen problemen komen aan de auto eh

dus gaat een garage of een merk VEEL meer geneigd zijn om een garantie sneller/goedkoper (evt gratis) aan te bieden wanneer hij meer zekerheid heeft dat het product in kwestie vermoedelijk weinig problemen gaat vertonen.

bij een extreem betrouwbaar merk als toyota is de extra kost van een langere garantie dus waarschijnlijk slecht virtueel of heel laag (pak dat per 10 auto's er 1 een garantiegeval kost wat een paar duizend euro gaat kosten, dan is de kost per auto voor de herstellingen onder garantie vrij laag), terwijl dat bij renault vermoedelijk ook echt wel wat reparaties gaat moeten coveren (niks tegen renault, ik argumenteer gewoon bij wijze van voorbeeld). dus is de ECHTE extra kost van een langere garantie bij bv toyota veel lager dan bij renault en kunnen ze die makkelijker geven. logisch toch?

het kan wel weer mogelijk zijn dat dat uitgespaarde geld miss in de hogere productiekosten van de wagen zitten omdat deze bijvoorbeeld kwalitatiever is gebouwd met betere materialen ofzo, net om die betrouwbaarheid te garanderen. dat zou dan de initiële aankoopprijs van ene japanse wagen bv hoger maken dan van een vergelijkbaar concurrent. soit je snapt de redenering wel.

Comment

Zoals eerder gezegd, is een verzekering hoor... dus het kost de garage/merk wel degelijk iets...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
            Ik twijfel of ik het zou nemen op een Lexus.

Na de bedragen hier te hebben gelezen zal ik het maar nemen.

399 € en we zijn in garantie voor 8 jaar!!!
            dat je daar zelfs over twijfelt
            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Working...
            X