Oorspronkelijk geplaatst door sheeta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
onderhoud van de auto
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenKent er dan iemand een betrouwbare VW garage in het Noorden van Antwerpen waar je geen kans loopt om te betalen voor niet uitgevoerde werken ? Alle tips zijn welkom .
aangezien ze toch allemaal dezelfde onderdelen gebruiken kan je mss daar eens gaan horenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenBij Midas in mijn geval : enkel remblokken vervangen , schijven zijn nog goed. Bij de dealer : remblokken en schijven vervangen , op 75.000 km zijn die 'op'.
Schijven en blokken die op zijn na 75.000km? Tenzij je dagelijks als een halve gare rijdt, zie ik niet direct hoe dat kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk weet niet hoe jij rijdt of met welke raket jij rijdt, maar m'n vrouw heeft 150.000km op minder dan 2 jaar gebold in haar octavia van het werk. Toen ze verleden week op onderhoud ging bij de officiële dealer, werden de schijven noch de blokken vernieuwd.
Schijven en blokken die op zijn na 75.000km? Tenzij je dagelijks als een halve gare rijdt, zie ik niet direct hoe dat kan.
en ik rij niet als een halve gare.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenmijn blokken waren op na 60k.
en ik rij niet als een halve gare.
Vanwaar die gigantische verschillen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk weet niet hoe jij rijdt of met welke raket jij rijdt, maar m'n vrouw heeft 150.000km op minder dan 2 jaar gebold in haar octavia van het werk. Toen ze verleden week op onderhoud ging bij de officiële dealer, werden de schijven noch de blokken vernieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIn Kaltmhout is een seat/skoda garage die best cheap is qua onderhoud.
aangezien ze toch allemaal dezelfde onderdelen gebruiken kan je mss daar eens gaan horen
Comment
-
Verschil in remblokken kan komen door het feit of het een handgeschakelde is of automaat.
In geval van automaat gaan ze rapper erdoor
Kwa onderhoud,
Het kleine onderhoud doe ik altijd zelf en het grote onderhoud als er geen speciale zaken zijn.
Of ik daar nu 10tallen euro's/uur aan besteed om er olie/filters/bougie's/enz... aan te vervangen of ik doe dat zelf aan 0euro/uur, dat gaat niks aan de kwaliteit veranderen hoor.
In tegendeel zelfs, doordat ik zo 100den euro's bespaar kan ik olie/bougie's van een kwalitatief beter merk nemen voor uiteindelijk mindere kostprijs.
Hoe vaak heb ik bv in het verleden al niet voorgehad dat ik net zelf de ruitenwisservloeistof heb bijgevuld en dan ,na een onderhoud, zie op de factuur "5liter ruitensproeier".
Waar ze die ruitensproeiervloeistof juist hebben gegoten weet ik dan niet, alleszins niet in het ruitensproei'bakske.
Comment
-
Groot gelijk Jokke36. Op mijn onderhoudsfacturen stond ook steevast ruitenwisservloeistof bijvullen op terwijl het bakje vol was toen ik hem binnenbracht. Ik kan dit niet anders dan diefstal noemen van de dealer. Alle routineklusjes (luchtfilters enz ) vervang ik nu eerst zelf voor ik hem binnenbreng zodat ik zeker ben dat ze vervangen werden.
Comment
-
Als je zelf je onderhoud doet, wat doe je dan als er updates aan de wagen moet gebeuren? De nieuwe wagens dag van vandaag moeten er meer en meer updates uitgevoerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk BerichtenVerschil in remblokken kan komen door het feit of het een handgeschakelde is of automaat.
In geval van automaat gaan ze rapper erdoor
Comment
Comment