Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• (Belga) Diesel en stookolie worden dinsdag goedkoper. Diesel 10PPM kost dan maximum 1,0310 euro/l (-0,0100), diesel 50PPM 1,0490 euro/l (-0,0100). Stookolie extra vanaf 2000l kost 0,5399 euro/l (-0,0103), minder dan 2000l kost 0,5631 euro/l (-0,0103) en aan de pomp 0,6510 euro/l (-0,0100).

Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Door de massale overschakeling op aardgas hebben ze zeker stookolie op overschot? Een nieuwe prijsdaling :

(Belga) Stookolie wordt woensdag goedkoper en kost dan vanaf 2000l 0,5127 euro/liter (-0,0122). Minder dan 2000l kost 0,5359 euro/liter (-0,0121) en aan de pomp kost stookolie 0,6240 euro/liter (-0,0120).

Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (SVR)
      BMW E46 318d '05

Comment

• En de benzine is weer voor sint-juttemis zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
          Door de massale overschakeling op aardgas hebben ze zeker stookolie op overschot? Een nieuwe prijsdaling :

(Belga) Stookolie wordt woensdag goedkoper en kost dan vanaf 2000l 0,5127 euro/liter (-0,0122). Minder dan 2000l kost 0,5359 euro/liter (-0,0121) en aan de pomp kost stookolie 0,6240 euro/liter (-0,0120).

Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (SVR)
          Of met de warme winter, en volgende week komen ze er bij de overheid achter dat het gesneeuwt heeft en dan smijten ze er weer een paar eurocent bovenop.
          A Twist of the Wrist

Comment

• (Belga) Diesel en stookolie worden vanaf vrijdag duurder. Diesel 10PPM kost dan maximum 1,0650 euro/l (+0,0340), diesel 50PPM kost 1,0830 euro/l (+0,0340).

Gasolie verwarming "extra" vanaf 2.000 l kost 0,5738 euro/l (+0,0339), gasolie verwarming vanaf 2.000 l kost 0,5476 euro/l (+0,0349). Gasolie verwarming minder dan 2.000 l kost 0,5708 euro/l (+0,0349) en aan de pomp 0,6580 euro/l (+0,0340). Gasolie verwarming "extra" minder dan 2.000 l kost 0,5970 euro/l (+0,0339) en aan de pomp 0,6850 euro/l (+0,0340). Deze prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
            BMW E46 318d '05

Comment

• Is er een gegronde reden waarom als de prijzen dalen altijd eerst de diesel daalt en pas enkele dagen later de benzine, en als de prijzen stijgen eerst de benzine stijgt en pas enkele dagen later de diesel?

Principe: de grootste vervuiler wordt beloond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                Is er een gegronde reden waarom als de prijzen dalen altijd eerst de diesel daalt en pas enkele dagen later de benzine, en als de prijzen stijgen eerst de benzine stijgt en pas enkele dagen later de diesel?

Ik vraag mij dit ook voortdurend af, en dan het feit dat benzine meer in prijs gestegen is dan diesel.
                Ik zal vlug mijne benzine verkopen en terug ne diesel aanschaffen, kan ik lekker terug goedkoop stinken en vervuilen zoals de grote massa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                  Ik vraag mij dit ook voortdurend af, en dan het feit dat benzine meer in prijs gestegen is dan diesel.
                  Ik zal vlug mijne benzine verkopen en terug ne diesel aanschaffen, kan ik lekker terug goedkoop stinken en vervuilen zoals de grote massa.
                  Zo zou ik 't niet stellen hoor. Een litertje diesel is procentueel de laatste jaren veel meer gestegen (bijna verdubbeld) tov een liter benzine.
                  Een 10-tal jaar geleden tankte ik diesel aan 24 frank/liter. Vandaag is dat 41 frank. Een 10-tal jaar geleden kostte een litertje benzine 38 a 40 frank per liter. Nu 50 frank...

Comment

• Trouwens, de olieprijs is vandaag weer serieus gestegen. We hebben het nivo van december 2006 gehaald. De london brent oil staat iets meer dan 66 dollar. Op naar 't volgende record als de rumoer in Irak blijft duren, 70 dollar is niet meer veraf!

Comment

• Tis ook met de crisis Iran-GB over die 15 opgepakte britten dat ze iets zijn gestegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                        Is er een gegronde reden waarom als de prijzen dalen altijd eerst de diesel daalt en pas enkele dagen later de benzine, en als de prijzen stijgen eerst de benzine stijgt en pas enkele dagen later de diesel?

Is gewoon toeval, kan net andersom zijn ook...
                        1. Gasolie/ diesel/ benzine hebben allemaal afzonderlijke noteringen op de beurs. Deze kunnen verschillend evolueren naargelang vraag/ aanbod.
                        2. De 'drempels' die overschreden moeten worden (die MEZ oplegt) zijn anders voor de verschillende produkten. Voor het ene produkt zal de drempel sneller bereikt worden dan voor het andere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Het feit dat benzine meer/ minder stijgt dan diesel heeft ook te maken met punt 1 in mijn vorige post...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            Het feit dat benzine meer/ minder stijgt dan diesel heeft ook te maken met punt 1 in mijn vorige post...
                            minder stijgen wss want ik weet geen enkel vliegtuig dat op diesel vliegt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Een 10-tal jaar geleden tankte ik diesel aan 24 frank/liter. Vandaag is dat 41 frank. Een 10-tal jaar geleden kostte een litertje benzine 38 a 40 frank per liter. Nu 50 frank...
                              Ik dacht dat ik tien jaar geleden toch benzine tankte aan ongeveer 33-34 frank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                en nog veel minder op benzine :-)

Comment

Nee?

Begint nogthans erg populair te worden!!
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                    en nog veel minder op benzine :-)
                                    neigt kerosine niet dichter bij benzine qua chemische opbouwdink en ontvlambaarheid?

Comment

neigt kerosine niet dichter bij benzine qua chemische opbouwdink en ontvlambaarheid?
                                      Is kerosine geen soort diesel zonder de parafine erin?
                                      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                        Is kerosine geen soort diesel zonder de parafine erin?

Comment

Kerosine is net zoals benzine lichter dan gasolie.

Comment

Working...
                                          X