Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Let ook eens op de leeftijd van de poster in kwestie : 18 en heeft wellicht nog nooit een drup naft zelf betaald...

Hoe dan ook is het onzin : de prijzen aan de pomp zijn de laatste jaren zeer hoog, en toch neemt het aantal verkochte auto's nog toe...

Comment

• Den dieseltank was niet helemaal leeg, maar "who cares", ik passeerde aan de Shell Express in St. Eloois Vijve... en dus volgekapt aan 0,83 euro/liter.
      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Als ik me niet vergis is de dieselprijs vandaag weer gezakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk Berichten
          Als ik me niet vergis is de dieselprijs vandaag weer gezakt?
          Klopt. De London brent Oil is terug aan het zakken.
          Morgen weet ik te posten wat een doorsnee litertje diesel momenteel in la douce france kost.

Comment

Als ik me niet vergis is de dieselprijs vandaag weer gezakt?
            Jep en die Shell is gevolg volgens 't officiële tarief : van 0,841 naar 0,830, dus dat is de bewuste 0,011 euro/liter korting.
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Let ook eens op de leeftijd van de poster in kwestie : 18 en heeft wellicht nog nooit een drup naft zelf betaald...

Hoe dan ook is het onzin : de prijzen aan de pomp zijn de laatste jaren zeer hoog, en toch neemt het aantal verkochte auto's nog toe...
              Klopt.
              Nu zijn de prijzen nog "aanvaardbaar" maar als je eens 2-3 euro de liter moet betalen, dan zal je de gevolgen wel zien, nu zitte we in een evenwicht, maar eens als de prijs blijft stijgen, dan gaan minder mensen de auto gebruiken...
              Er moet dus dringend iets aan gedaan worden!!! (Hybride, fuel cells e.d.)
              Een goed begin zou de verlaging van de accijnzen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                Nu zijn de prijzen nog "aanvaardbaar" maar als je eens 2-3 euro de liter moet betalen, dan zal je de gevolgen wel zien, nu zitte we in een evenwicht, maar eens als de prijs blijft stijgen, dan gaan minder mensen de auto gebruiken...
                Dat zeiden ze twintig geleden ook toen de benzine ongeveer 20 frank de liter kostte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  Dat zeiden ze twintig geleden ook toen de benzine ongeveer 20 frank de liter kostte.
                  Alsof we het niet meer kunnen betalen als de diesel 1,5 € per liter kost.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Ik denk dat dat 10jaar gelede was, want toen ik 8jaar was ofzo toen was de benzine nog 22-23frank, dus op 10jaar tijd een verdubbeling van de prijs, als het zo blijft door gaan..., komt et toch uit wat ik zeg, maar tege dan heeft men hopelijk nieuwe oplossingen gevonden.

Comment

Een goed begin zou de verlaging van de accijnzen zijn.
                      Nu nog niet, als ze het even hoog houden hebben we meer incasseringsvermogen, én de mensen zullen een beetje zuinig proberen te rijden.

Kijk naar de amerikanen, they're screwed.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Ik denk dat dat 10jaar gelede was, want toen ik 8jaar was ofzo toen was de benzine nog 22-23frank
                        Ik denk dat we toen rond de 28-29 frank zaten.
                        Is er ergens een site waar de evolutie van de benzineprijzen worden gevolgd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                          Nu nog niet, als ze het even hoog houden hebben we meer incasseringsvermogen, én de mensen zullen een beetje zuinig proberen te rijden.

Kijk naar de amerikanen, they're screwed.
                          Das idd wel waar, totdat het extreem duur word, dan kunnen ze de accijnzen toch wel es verlagen.
                          Ja die amerikanen zitte daar nu met hun 6liter dodge, cadillac en van dieje.

Comment

Ik denk dat we toen rond de 28-29 frank zaten.
                            Is er ergens een site waar de evolutie van de benzineprijzen worden gevolgd?
                            Ik ben der naar aant zoeke, ma heb tot nu toe nog niks gevonden.

Comment

• Volgens het Nationaal Instituut voor Statistiek bedroeg de gemiddelde uitgave per gezin voor brandstof voor voertuigen 367,77 EUR in 1978, 470,73 EUR in 1987, 712,92 EUR in 1995, 917,46 EUR in 2004.
                              Een stijging van 149,5% tussen 1978-2004.

Comment

Ja die amerikanen zitte daar nu met hun 6liter dodge, cadillac en van dieje.
                                Een klein rekenvoorbeeldje, de cijfers zijn niet erg correct maar het is puur om de boel een beetje uit te leggen.

Stel nu dat wij hier 1,5 € betalen voor een liter benzine, waarvan 1 € accijnzen en 0,5 € voor de benzine zelf. Die amerikanen betalen enkel die halve € voor die liter brandstof en hun brandstofverbruik ligt in dezelfde verhouding hoger zodat ze eigenlijk praktisch evenveel geld kwijt zijn aan brandstof.

Stel nu dat de olie 3 keer duurder wordt dan betalen wij wel 2,5 € per liter (1 € taks en 1,5 € brandstofkost) ==> stijging van 66,...%

...Maar die amerikanen moeten opeens met hun hoog verbruik 1.5 € betalen ==> stijging van 200 %.

Maar dat is niet het grootste probleem, hé. Hun hele economie is afgesteld op die prijzen, en het transport wordt dus opeens meer veel duurder dan ze gewoon waren.
                                Last edited by 911turbo; 17/01/2007, 16:02.
                                A Twist of the Wrist

Comment

Volgens het Nationaal Instituut voor Statistiek bedroeg de gemiddelde uitgave per gezin voor brandstof voor voertuigen 367,77 EUR in 1978, 470,73 EUR in 1987, 712,92 EUR in 1995, 917,46 EUR in 2004.
                                  Is de inflatie daar ook op berekend? Want 100 EUR (in BEF dan) in 1978 is ni meer hetzelfde 30 jaar later hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                    Een klein rekenvoorbeeldje, de cijfers zijn niet erg correct maar het is puur om de boel een beetje uit te leggen.

Stel nu dat wij hier 1,5 € betalen voor een liter benzine, waarvan 1 € accijnzen en 0,5 € voor de benzine zelf. Die amerikanen betalen enkel die halve € voor die liter brandstof en hun brandstofverbruik ligt in dezelfde verhouding hoger zodat ze eigenlijk praktisch evenveel geld kwijt zijn aan brandstof.

Stel nu dat de olie 3 keer duurder wordt dan betalen wij wel 2,5 € per liter (1 € taks en 1,5 € brandstofkost) ==> stijging van 66,...%

...Maar die amerikanen moeten opeens met hun hoog verbruik 1.5 € betalen ==> stijging van 200 %.

Maar dat is niet het grootste probleem, hé. Hun hele economie is afgesteld op die prijzen, en het transport wordt dus opeens meer veel duurder dan ze gewoon waren.
                                    Goede redenering, klopt helemaal.
                                    Dan maar hopen dat de accijnzen hier worden verlaagd.

Comment

• Ja ja, geïndexeerd op 2004.

Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                                      Is de inflatie daar ook op berekend? Want 100 EUR (in BEF dan) in 1978 is ni meer hetzelfde 30 jaar later hé.

Comment

Volgens het Nationaal Instituut voor Statistiek bedroeg de gemiddelde uitgave per gezin voor brandstof voor voertuigen 367,77 EUR in 1978, 470,73 EUR in 1987, 712,92 EUR in 1995, 917,46 EUR in 2004.
                                        tis ni terzake, maar de telefoonkosten van een gezin zijn harder gestegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Aha, de rijkeluitjes komen zich moeien in de discussie.
                                          Een aparte chatzone waar het inkomen een toelatingsvoorwaarde is dringt zich op. Spijtig genoeg is een groot kapitaal nog steeds geen voorwaarde voor 'n groot verstandelijk vermogen.

Daar komt mot van
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Vooral die zin irriteert me mateloos en doet me spontaan denken aan een bepaalde politieke partij.
                                          Rijkeluitjes?
                                          Politieke partij?

Je weet eerst en vooral niet hoe oud ik ben, wie mijn ouders zijn etc.. Dus je hebt al een vooroordeel zonder iemand te kennen..

Ten tweede, ik studeer voorbereiding Pol & Soc, dus ik weet wat ik zeg als het over een politieke discussie gehad !

Einde verhaal, excuses voor de misverstanden !

Comment

Working...
                                          X