Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Diesel wordt woensdag opnieuw duurder
    di 18/07/06 - Woensdag wordt diesel opnieuw duurder.
    De nieuwe maximumprijs bedraagt 1,1270 euro/liter, een stijging met 0,0140 euro.

De prijsstijging is volgens het ministerie van Economie het gevolg van de stijgende notering van de olieproducten op de internationale markten.

Comment

• De bijzondere accijns op diesel daalt vanaf vandaag met 3 euro per 1.000 liter, meldt minister van Financiën Didier Reynders.

De volle 3 euro op 1.000 liter. Nu wordt het echt weer wat draaglijker.
      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
        De bijzondere accijns op diesel daalt vanaf vandaag met 3 euro per 1.000 liter, meldt minister van Financiën Didier Reynders.

De volle 3 euro op 1.000 liter. Nu wordt het echt weer wat draaglijker.
        Amai, wat een zeik, dat is misschien net genoeg om je aansteker met gas te vullen.
        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
          Amai, wat een zeik, dat is misschien net genoeg om je aansteker met gas te vullen.
          Wie het kleine niet eert.....

Comment

• Belg tankte minder diesel in 2005
            (Belga) In 2005 verkochten de tankstations 3,4 procent minder brandstoffen dan het jaar voordien. Voor het eerst deze eeuw kende ook diesel een terugloop met 1,7 procent, dit na jaren met constante verhogingen. Dat bericht Le Soir zaterdag, op basis van het jaarverslag van de Belgische petroleumfederatie.

De sterkste daling betreft superbenzine met octaangehalte 98 (-14,6 pct). Het verbruik van super octaangehalte 95 liep met 6 procent terug, aldus de petroleumfederatie die de dalingen toeschrijft aan de hoge prijzen en de gestegen fiscaliteit op brandstoffen. Volgens het jaarverslag stegen de ontvangsten uit accijnzen op petroleumproducten in 2005 tot 4,2 miljard euro, of 140 miljoen euro meer dan in 2004. "Bij gelijke fiscaliteit sedert 1985, zou de prijs van een liter diesel vandaag 0,244 euro minder duur zijn", stelt de petroleumfederatie. De Belgische prijzen aan de pomp blijven competitief vergeleken de buurlanden. Op 3 april kostte enkel in het Groothertogdom Luxemburg een liter diesel minder dan in België. De brandstoffen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en Groot-Brittannië waren duurder. Eén uitzondering: benzine (95 octaan) was beterkoop in Luxemburg, maar ook in Frankrijk.

Comment

• (Belga) Vanaf woensdag wordt gasolie wegvervoer goedkoper. Deze prijsdaling is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de dalende notering van de olieproducten op de internationale markten.

Vanaf woensdag betaalt men voor gasolie wegvervoer -50s 1,0970 euro per liter. (kva)
              BMW E46 318d '05

Comment

• Gij zijt ook geabonneerd op de brandstofnieuwsbrief zeker

Kzou vandaag gaan tanken omda ik voorbij mijn vertrouwde tankstation passeerde, maar aangezien ik nog zeker 15 liter heb, tank ik morgen

Comment

• gierigaard

Comment

• Eila ik moet mijn tank bijna 2 keer per week voltanken zenne Bovendien heb ik een kmvergoeding ma moet ik wel de diesel zelf betalen. Dus ik heb er alle belang bij goedkoper te tanken

Kwetet, zoveel verschil ist ni op 1 tankbeurt, maar ik tank toch meestal altijd als ik net voorbij half tank ben, dus ben ik vandaag geweest

Comment

• Diesel wordt morgen weer duurder
                      wo 02/08/06 - Morgen wordt diesel weer een beetje duurder. Per liter moet 0.0220 euro meer betaald worden.
                      Dit is de nieuwe maximumprijs:

Diesel zwavelarm (gasolie wegvervoer): 1.1190 euro/l (+0.0220)

De prijsstijging is volgens het ministerie van Economie het gevolg van de stijgende notering van de olieproducten op de internationale markten.

Comment

• Zolang ze daar alles platsmijten, en wij het toelaten, zal de prijs stijgen. Niks aan te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                          Zolang ze daar alles platsmijten, en wij het toelaten, zal de prijs stijgen. Niks aan te doen.
                          En als ze daar stoppen met schieten, dan vindt "men" wel een andere reden om de prijs stilletjesaan terug te laten stijgen. Face it, de reden om de prijs te laten stijgen, doet er niet toe, omdat het gebaseerd is op pure speculatie. Er is op dit moment olie genoeg, er is op dit moment voldoende raffinagecapaciteit. De prijs zal blijven stijgen, om wat voor reden dan ook, tot de impact op de wereldeconomie goed voelbaar is. Die grens is nu nog niet bereikt.
                          BMW E46 318d '05

Comment

En als ze daar stoppen met schieten, dan vindt "men" wel een andere reden om de prijs stilletjesaan terug te laten stijgen. Face it, de reden om de prijs te laten stijgen, doet er niet toe, omdat het gebaseerd is op pure speculatie. Er is op dit moment olie genoeg, er is op dit moment voldoende raffinagecapaciteit. De prijs zal blijven stijgen, om wat voor reden dan ook, tot de impact op de wereldeconomie goed voelbaar is. Die grens is nu nog niet bereikt.
                            Dat is zo. Er valt grof geld mee te verdienen met speculatie.

Ik vind trouwens het accijnsverlagingssysteem dom. Men moet de prijs laten hoog worden, zodat de consument bewust wordt dat het nu eenmaal zo is, en mensen gestimuleerd worden om alternatieven te zoeken.

Comment

Wat wil je, de Chinezen die hun industriële revolutie meemaken en meer en meer olie nodig hebben. En de Amerikanen hebben er ook zoveel van nodig.
                              De prijzen gaan niet meer dalen, dat is zeker.

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                              Dat is zo. Er valt grof geld mee te verdienen met speculatie.

Ik vind trouwens het accijnsverlagingssysteem dom. Men moet de prijs laten hoog worden, zodat de consument bewust wordt dat het nu eenmaal zo is, en mensen gestimuleerd worden om alternatieven te zoeken.
                              Alternatieven zijn er, maar de rijke olie-industrie koopt ze op om nog optimaal te kunnen genieten van hun zwarte goedje.

Wanneer de olie echt op gaat zijn dan komen ze wel met hun dure alternatieven op de proppen om daar ook grof geld mee te verdienen.

Waar zit de EU? Dat zij eens wat druk uitoefenen en zorgen voor nieuwe alternatieve energiebronnen.

Comment

• Schade aan pijplijn in Alaska is groot
                                di 08/08/06 - De schade aan de pijpleiding van het Britse olieconcern BP in Alaska is erger dan gedacht. De leiding moet over een afstand van 16 kilometer volledig worden vervangen wegens roestproblemen.
                                De werken kunnen maanden duren. Daardoor blijft ook het olieveld van BP in Alaska, dat goed is voor acht procent van de productie in de VS, voorlopig dicht.

Eerder raakte ook bekend dat ook de productie in het grootste olieveld van Mexico sneller daalt dan verwacht.

Mede daarom, maar ook door de toestand in het Midden-Oosten, wordt verwacht dat de olieprijzen nog zullen stijgen.

bron: vrtnieuws.net

Gooi ze nog maar is vol, huisbrandolie is vandaag in prijs gestegen, diesel zal volgen. Dit, samen met dat gelul in 't midden oosten zullen ons naar nooit-geziene prijzen voor een litertje brandstof leiden in de komende maanden...

Grtz

Comment

• Ik weet niet of er al eens iemand in deze topic eraan gedacht heeft dat de prijs van de ruwe olie altijd in dollars is uitgedrukt, waardoor wij in europa nog van geluk mogen spreken.
                                  1 Dollar is ong 32 bef, tov van de Euro 40,3399
                                  Enkele jaren terug toe de euro zijn intrede maakte was de prijs van de dollar en de euro nog ongeveer gelijk, sindsdien is deze ferm gezakt...
                                  Maar stel eens dat de dollar evenveel waard wordt als een euro mag je rekenen op een stijging van de benzineprijzen met 25% ....
                                  Dat stemt zeker tot nadenken.
                                  Een litertje diesel aan ong 1,32 euro (ong 53 bef)
                                  Een litertje eurosuper 98 aan ong 1,81 euro (ong 73 bef)

De stijging is voor de Amerikanen maw veel meer voelbaar.
                                  Onlangs reportage gezien waar ze prijzen toonden in USA van omgerekend ong 65 bef per liter (zij wel rekenen in $ per gallon), terwijl daar enkele jaren geleden ong 20 bef per liter betaalden...

We kunnen enkel hopen dat het speculeren stopt, want das het enige wat de prijs opdrijft. Alle andere redenen die ze ons wijsmaken zijn niet meer dan blaaskes..

Comment

• Daarnet een artikel in de Standaard gelezen betreffende de hoge olieprijzen.
                                    Feit blijft dat de prijzen aan de pomp allesbehalve op recordhoogten staan,de benzine is zelfs gezakt in prijs, terwijl de prijs van de ruwe olie wel op nieuwe recordhoogte staat.

Nog sterker, volgens diezelfde krant(woordvoerder petroleumfederatie) gaan de prijzen aan de pomp de komende tijd niet eens stijgen.
                                    Dus kunnen vooral de mazoutstoofrijders lekker goedkoop verder bollen deze zomer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                      Daarnet een artikel in de Standaard gelezen betreffende de hoge olieprijzen.
                                      Feit blijft dat de prijzen aan de pomp allesbehalve op recordhoogten staan,de benzine is zelfs gezakt in prijs, terwijl de prijs van de ruwe olie wel op nieuwe recordhoogte staat.

Nog sterker, volgens diezelfde krant(woordvoerder petroleumfederatie) gaan de prijzen aan de pomp de komende tijd niet eens stijgen.
                                      Dus kunnen vooral de mazoutstoofrijders lekker goedkoop verder bollen deze zomer.
                                      Kan je effe een link naar dat artikeltje posten aub?

We zitten momenteel enkele centiemen lager dan de -dit jaar- gehaalde recordprijzen. 't Is dus niet dat we miljoenenwinst maken door nu effe gauw te tanken.

Dat de prijzen aan de pomp niet zouden stijgen, daar heb ik m'n twijfels bij. Als men voor ruwe olie recordprijzen moet betalen, dat laten rafineren en dat dan nog is gaan verkopen aan distributeurs maken deze laatste verlies door hun prijzen niet te laten stijgen alvorens ze te verkopen aan de consument. Ik zie Shell nog geen verlies lijden omwille van onze portemonnee. Dus prijzen van ruwe olie hoog en het eindproduct laag is iets wat niet samengaat.

Wat echter wel mogelijk is, is dat wij het voelen met enige vertraging.

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                        Ik vermoed dat binnen een week of 2 er nogwel een flinke stijging aankomt voor de diesel. (al dan niet met een minimale daling daartussen om de indruk te geven dat ie nauwelijks stijgt in prijs)

Ik zou 'em nogmaar eens rap voldoen.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                          Kan je effe een link naar dat artikeltje posten aub?

grtz
                                          Ik had dat artikel gelezen in de krant zelf, op het net staat het artikel onder de benoeming "Belg is immuun voor olierecords" maar het volledige artikel is enkel online te lezen mits betaling bij de standaard.
                                          Last edited by magnum; 10/08/2006, 12:42.

Comment

Working...
                                          X