Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
jep, van een terroristische aanval binnen 200 jaar bvb hebben deze politiekers geen last meer he...
Wij ook niet he hahaha.
En trouwens, er is toch sprake om tegen 2015 alle kerncentrales in Belgie te sluiten??
Hetgeen een utopie is uiteraard want we hebben steeds meer en meer energie nodig voor vanalles en nog wat, en zonder kernenergie geen economie want een alternatief zal er binnen enkele jaren zeker niet zijn!
jep, van een terroristische aanval binnen 200 jaar bvb hebben deze politiekers geen last meer he...
In den'umo ( ) zijn ze bezig met een dossier over kernenergie, vorige week stond erin dat Colin Powell een brief had geschreven naar de Belgische regering met de suggestie om afweergeschut rond die kerncentrales te zetten.
Ik vraag me af waar dit naar toe gaat ? En als je dat bedenkt dat de olie uitputtelijk is.....
Waar dit naartoe gaat, volgen Stefanus:
- Eind dit jaar hebben we een dieselprijs van 1.50€/liter
- Volgend jaar start de enorme opgang van wagens op aardag, fabriek-af
- Benzinewagens gaan nog meer overschakelen op LPG
- Eind dit jaar hebben we een dieselprijs van 1.50€/liter
- Volgend jaar start de enorme opgang van wagens op aardag, fabriek-af
- Benzinewagens gaan nog meer overschakelen op LPG
grtz
Dat van die dieselprijs kan ik heel goed inkomen.
Maar dat we massaal gaan overschakelen op aardgas of meer op LPG daar geloof ik helemaal niks van, daarvoor zijn de Belgskes veel te bekrompen en kortzichtig.
Wij Belgen staan bekend als DE dieselrijders van Europa en dat zal enkel maar vermeerderen denk ik.
Enkel een superhoge dieseltaks (of noem het luchtvervuilerstaks) en dito dieselprijs zal daar enigszins verandering in kunnen brengen, en zelfs dan nog, aangezien de dieselkes van tegenwoordig amper 6 liter verbruiken mag de dieselprijs gerust naar 2 euro stijgen dan is het nog (veel te) goedkoop rijden om een mentaliteitswijziging bij te brengen met al die hardnekkige stinkdieselrijders.
Dat van die dieselprijs kan ik heel goed inkomen.
Maar dat we massaal gaan overschakelen op aardgas of meer op LPG daar geloof ik helemaal niks van, daarvoor zijn de Belgskes veel te bekrompen en kortzichtig.
Wij Belgen staan bekend als DE dieselrijders van Europa en dat zal enkel maar vermeerderen denk ik.
Enkel een superhoge dieseltaks (of noem het luchtvervuilerstaks) en dito dieselprijs zal daar enigszins verandering in kunnen brengen, en zelfs dan nog, aangezien de dieselkes van tegenwoordig amper 6 liter verbruiken mag de dieselprijs gerust naar 2 euro stijgen dan is het nog (veel te) goedkoop rijden om een mentaliteitswijziging bij te brengen met al die hardnekkige stinkdieselrijders.
Wie momenteel op gas (LPG) wil rijden moet daarvoor een extra investering ondergaan. Volkswagen heeft echter in Nederland reeds de Touran met aardgas-fabriek-af op de markt gebracht.
Wie momenteel op gas (LPG) wil rijden moet daarvoor een extra investering ondergaan. Volkswagen heeft echter in Nederland reeds de Touran met aardgas-fabriek-af op de markt gebracht.
Het kan niemand zijn ontgaan: experimenteren met milieuvriendelijke (beter gezegd: minder onvriendelijke) technieken is helemaal hot. Volkswagen heeft zijn bekende 2,0-liter benzineblok aangepast voor aardgas.
Behalve minder uitstoot levert aardgas ook nog eens een gunstiger kostenplaatje op. In vergelijking met benzine leg je op aardgas ongeveer tweemaal zo veel kilometers af voor hetzelfde geld, zo zegt Volkswagen. Het is wel even zoeken naar de pomp; ons land kent op dit moment 29 vulstations. Maar dat worden er meer, zegt VW-importeur Pon, die de daad bij het woord gaat voegen door zelf een aardgas-vulstation te bouwen in Leusden.
De EcoFuel gedoopte motor komt dan ook werkelijk naar ons land, en wel in de Caddy Combi en de Touran. Wij reden vorige week een stuk met de Touran EcoFuel door de omgeving van Wolfsburg en kwamen tot de conclusie dat het geen auto is waar je haast mee moet hebben. De 109 pk die met aardgas van het 2,0-liter blok overblijven, hebben moeite de Touran op tempo te houden. Daarbij is hij ook nog eens vrij rumoerig. Maar toegegeven, wij hoefden niet zelf te tanken, dus het grote voordeel van de EcoFuel konden wij niet ervaren.
Beide modellen komen deze zomer naar ons land. De Touran EcoFuel kost € 29.195 (Trendline-uitvoering), de Caddy Combi € 23.120.
VW gaat al zelf een station bouwen en Nederland telt reeds 29 stations. Indien er een markt voor is (waar ik van overtuigd ben) zullen de tankstations wel snel genoeg investeren om mee te zijn met deze trend!
(Belga) De maximumprijs van gasolie voor wegvervoer daalt vanaf donderdag 4 mei. Een liter zal vanaf dan 1,126 euro kosten, 0,015 euro minder per liter. (voc)
(Belga) De maximumprijs van gasolie voor wegvervoer daalt vanaf donderdag 4 mei. Een liter zal vanaf dan 1,126 euro kosten, 0,015 euro minder per liter. (voc)
Heel juist, per 10 prijsstijgingen een zeer kleine marginale prijsdaling is zeker het vermelden waard.
+2-1 wil zeggen dat je vooruitgaat, heel traag ...de brandstofprijs wordt alleen maar duurder, ook heel traag met nu en dan is een verlaging voor de bevolking zoet te stellen
+2-1 wil zeggen dat je vooruitgaat, heel traag ...de brandstofprijs wordt alleen maar duurder, ook heel traag met nu en dan is een verlaging voor de bevolking zoet te stellen
Tja, moest het processie van Echternach zijn, dan zou de prijs per 2 keer duurder toch 1 keer goedkoper worden en dat is niet het geval. Het lijkt mij eerder de processie van Anus, Stefanus.
(Belga) Op woensdag 10 mei daalt de maximumprijs voor superbenzine zonder lood 95 ron -50s. Vanaf dan betaalt men 1,3980 euro per liter. Voor superbenzine zonder lood 98 ron -50s telt men 1,4300 euro per liter neer.
Ook gasolie wegvervoer wordt goedkoper. Vanaf woensdag betaalt men daarvoor 1,0910 euro per liter. De prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (kva)
(Belga) Op woensdag 10 mei daalt de maximumprijs voor superbenzine zonder lood 95 ron -50s. Vanaf dan betaalt men 1,3980 euro per liter. Voor superbenzine zonder lood 98 ron -50s telt men 1,4300 euro per liter neer.
Ook gasolie wegvervoer wordt goedkoper. Vanaf woensdag betaalt men daarvoor 1,0910 euro per liter. De prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (kva)
Vandaag getankt aan 0.959€/l aan een Shell in Luxemburg
Wat wel opvalt is dat er enkel gewone Diesel was, dus geen Diesel Extra die hier bij ons wel te krijgen is en iets duurder. Idem voor Total. Geen Excellium in Luxemburg. Gewone diesel aan 0.959
Wa ik ook wel raar vind is het prijsverschil van de gewone Shell diesel in Belgie. De prijs van de Extra is wel ongeveer overal hetzelfde, maar de gewone diesel schommelt echt wel ...In de regio van Namen heb ik verleden week gewone Shell getankt aan 0.999 (diesel extra 1.129) terwijl hij 10km verderop op de terugweg 1.10 stond en de diesel extra 1.129 ...
Comment