Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
(Belga) Diesel wordt dinsdag duurder en kost dan maximum 1.1410 euro/l (+0.0190).
Deze prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende notering van de olieproducten op de internationale markten
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de taxen op diesel nog steeds lager liggen dan die op benzine. Laten we allen een voorbeeld nemen aan Groot-Brittanië (waar ook de naft heel duur is, daar niet van), en benzine goedkoper maken dan diesel. Op termijn zal er meer winst uit gehaald worden. In het begin niet, want de leasingfirma's zullen niet blij zijn dat de fiscaalvriendelijke 318d-tjes of 1.9tdi-tjes plots veel duurder worden. Hoe kunnen we anders de Kyotonorm halen? De benzine is veel minder milieuvervuilend, en de krachtige dieselmotoren de dag van vandaag zijn puur op de marktvraag gebaseerd. Tuurlijk kan je nog krachtigere benzine- dan dieselmotoren maken met dezelfde cylinderinhoud...
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de taxen op diesel nog steeds lager liggen dan die op benzine. Laten we allen een voorbeeld nemen aan Groot-Brittanië (waar ook de naft heel duur is, daar niet van), en benzine goedkoper maken dan diesel. Op termijn zal er meer winst uit gehaald worden. In het begin niet, want de leasingfirma's zullen niet blij zijn dat de fiscaalvriendelijke 318d-tjes of 1.9tdi-tjes plots veel duurder worden. Hoe kunnen we anders de Kyotonorm halen? De benzine is veel minder milieuvervuilend, en de krachtige dieselmotoren de dag van vandaag zijn puur op de marktvraag gebaseerd. Tuurlijk kan je nog krachtigere benzine- dan dieselmotoren maken met dezelfde cylinderinhoud...
Je kan het nog erger stellen, waarom moeten wij als LPG-rijders extra LPG-taks betalen? Wij rijden namelijk pakken milieuvriendelijker dan iedere benzine- of dieselrijder en we worden daarvoor afgestraft!
Je kan het nog erger stellen, waarom moeten wij als LPG-rijders extra LPG-taks betalen? Wij rijden namelijk pakken milieuvriendelijker dan iedere benzine- of dieselrijder en we worden daarvoor afgestraft!
bwa, wij zuipen veel meer en dat is ook ni goed voor de uitputting der gronstoffen
bwa, wij zuipen veel meer en dat is ook ni goed voor de uitputting der gronstoffen
Pardon????
Ik verbruik simpelweg NIKS meer LPG dan op benzine en dit met dezelfde rijstijl als op benzine!
En als ge moest weten wat er aan LPG uit de schouwen van de raffinaderijen geblazen wordt als ongebruikt gas, gewoon omdat er te weinig vraag naar LPG is. Is niet moeilijk he met een extra LPG belasting en torenhoge installatiekosten voor LPG.
En uiteindelijk heeft de regering toch enkel maar interesse voor de vele inkomsten van brandstoftaksen en wegentaksen en die zijn er met de stinkende diesels nog altijd meer te halen.
de bewering dat jij niets meer verstookt op lpg mag dan in jouw geval wel kloppen, maar eigelijk is het fysisch niet te verklaren...lpg heeft simpelweg een lager rendement als benzine
de bewering dat jij niets meer verstookt op lpg mag dan in jouw geval wel kloppen, maar eigelijk is het fysisch niet te verklaren...lpg heeft simpelweg een lager rendement als benzine
Inderdaad. 't Is enkel mogelijk als de prestaties lager zijn. Dan kan je wel eenzelfde verbruik bekomen. Precies dezelfde prestaties met precies hetzelfde verbruik, dat zou inderdaad wishfull thinking zijn.
Lees het maar eens in zijn geheel door. Ik plaats hier kort enkele opvallende punten :
- biobrandstoffen, da's een dubbel gevoel : de productie van biobrandstoffen zorgt voor meer uitstoot van bepaalde schadelijke stoffen in vergelijking met conventionele brandstoffen
- In 2005 zijn er nog 25% van de benzinewagens erg oud: ze voldoen zelfs niet aan de euro 1 norm. Dit zijn wagens zonder katalysator. Gelukkig rijden ze relatief weinig kilometers: slechts 6% van het totaal aantal afgelegde kilometer van de benzinewagens. Dat komt omdat nieuwe wagens meer kilometer per jaar afleggen dan oude wagens. Ook leggen dieselwagens meer kilometer af dan benzinewagens.
Toch veroorzaken die relatief weinige (6%) kilometers van oude benzinewagens 36% van de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en 13% van het fijn stof (PM10). Ook voor euro 1 en euro 2 benzinewagens is de NOx uitstoot beduidend hoger dan voor meer recente benzinewagens.
- hogere taksen of hogere brandstofprijzen zouden amper een verschil uitmaken qua uitstoot van schadelijke stoffen
- grootste winst kan behaald worden door zo snel mogelijk een verjonging van het wagenpark te bekomen.
Inderdaad. 't Is enkel mogelijk als de prestaties lager zijn. Dan kan je wel eenzelfde verbruik bekomen. Precies dezelfde prestaties met precies hetzelfde verbruik, dat zou inderdaad wishfull thinking zijn.
En toch is het zo, ik kan ook maar bevestigen wat mijn ervaringen zijn he.
Ik stond er ook wantrouwig tegenover toen ik de installatie liet plaatsen, maar blijkbaar is dat meerverbruik eerder merkbaar met verouderde installaties, die een meerverbruik teweegbrengen van maar liefst 10% hetgeen overdreven veel is uiteraard.
En de ene motor is ook de andere niet uiteraard, die in mijn wagen verbruikte zo al niet overdreven veel op benzine,dat is namelijk een moderne motor, dus op LPG is het helemaal lachen geblazen.
idem hier, met dat verschil dat m'n oude installaties, meer als 10% meerverbruikten
Er zijn zelfs nog installateurs die gewagen van een meerverbruik van 20% t.o.v. benzine, is wel wa veel denk ik.
Vind het ook wel raar dat mijn wagen geen merkbaar meerverbruik heeft, ik ga het nog wat verder in het oog houden om zeker te zijn want ik rij uiteraard altijd op benzine tot de motortemperatuur op 30 graden staat. Maar dat is maar een kilometer ofzo bij koud weer dus dat zal het hem ook niet maken he.
En zo wordt het dieseltopic ook een LPG topic....
(Belga) Diesel wordt dinsdag duurder en kost dan maximum 1.1410 euro/l (+0.0190).
Deze prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende notering van de olieproducten op de internationale markten
Tis erg, de Esso Express prijs geraakt nu stilaan ook aan de 1€ ...
Comment