Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
    Ik zat vandaag ook nog bij de zuiderburen, maar dan wel een heel pak zuidelijker en daar stond de diesel 0,64 geprijst de de benzine 95 stond er 0,73 eurokes!
    Heel wat anders dan hier in de apenland met extreem geldhongerige regering!
    Benzine in Qatar 15 €-cent.
    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      Benzine in Qatar 15 €-cent.
      wordt het eens niet tijd om naar brussel te trekken voor een dagje "benzineprijs naar beneden of parlement afbreken tot beneden" of iets in dien aard.

1 weekje hebben we nodig, maar ja. we betalen blijkbaar liever

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
        wordt het eens niet tijd om naar brussel te trekken voor een dagje "benzineprijs naar beneden of parlement afbreken tot beneden" of iets in dien aard.

We zijn een land zonder ruggegraat. Massale betogingen (of ze dan al nut hebben laat ik in het midden en daar gaat de discussie niet om) kennen we niet meer. Ze zijn in de Wetstraat gewoon dat we een bende ja-knikkers zijn.

Ik herinner mij nog de massale betogingen van de Staalarbeiders uit Seraing....
        Onze laatste betoging dateert van ergens in 2001, toen hadden de boeren en transportsector oa de E40 afgesloten, nogmaals of het effect heeft laten we in 't midden.
        Last edited by ; 29/03/2006, 20:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          dat we een bende ka-knikkers zijn.
          Hoe doet ge dat "ka-knikken"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
            Hoe doet ge dat "ka-knikken"?

zeiker

Comment

• wij betogen niet omdat wij slimmer zijn, we weten dat ons systeem handenvol geld kost, dat we geen rijkdommen hebben en het staatsgeld van onszelf moet komen

en we hebben het hier niet slecht, we zijn 1 van de welvarendste regio's ter wereld

verwend zijn we ook, een beetje te

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                zeiker
                Komende van jou, neem ik dat als een compliment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                  Ik zat vandaag ook nog bij de zuiderburen, maar dan wel een heel pak zuidelijker en daar stond de diesel 0,64 geprijst de de benzine 95 stond er 0,73 eurokes!
                  Heel wat anders dan hier in de apenland met extreem geldhongerige regering!
                  waar zat je magnum ? en benieuwd of in dat land net zoveel niet-werkenden een auto bezitten

no offence

Comment

Heeft geen zin om te betogen. Wanneer de taksen van de brandstoffen worden verlaagd, dan vind wel één van de vijf regeringskes in dit belachelijk prutslandje een nieuw takske uit.

Vraag maar eens aan de boekhouder hoeveel soorten belastingen bijvoorbeeld een zelfstandige moet betalen. Om u GROEN te lachen. (ik wil hiermee niet zeggen dat de partikulier minder belast word ... misschien in tegendeel).

Belgen zijn gemaakt om redelijk komfortabel te leven en juist toe te komen.
                    Om nog maar te zwijgen over de enorme verborgen armoede in alle zogenaamde "lagen" van de bevolking. Hopelijk zal deze situatie verbeteren maar ik vrees ervoor niettegenstaande ik redelijk positief ben over mijn vooruitzichten.
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      waar zat je magnum ? en benieuwd of in dat land net zoveel niet-werkenden een auto bezitten

no offence
                      De Canarische eilanden, waar de niet-werkenden inderdaad praktisch geen wagens zullen bezitten en dat is maar goed ook, want Belgie is zeker en vast wel een paradijs, maar dan enkel en alleen voor de parasieten onder de medemens, en dat zijn er heel wat..Voor de rest is mij wel opgevallen dat de plaatstelijke bevolking daar hedendage zeer dikwijls ook met dure wagens rijdt, vooral 4x4's en suv's, en dat de belastingdruk er veel lager zal zijn dan hier en dan vooral omdat de regering veel minder profiteurs moet onderhouden dan in dit apenland.

Comment

• Olieprijs op hoogste niveau in twee maanden

Amerikaanse benzinevoorraden kleiner dan verwacht
                        (tijd-nieuwslijn/belga) - De prijs van Brent-olie, ruwe olie afkomstig uit de Noordzee, is woensdag opnieuw gestegen. De prijs staat nu op het hoogste niveau in twee maanden. Oorzaak voor de jongste opstoot zijn de tegenvallende benzinevoorraden in de VS.

De prijs voor een vat Brent-olie steeg woensdagavond tot 65,66 dollar, of 69 dollarcent meer dan dinsdag. Dat is het hoogste peil sinds begin februari. Ook de voorbije dagen steeg de olieprijs al, als gevolg van geopolitieke ontwikkelingen in Nigeria, Iran en Irak.
                        Benzine

In de Verenigde Staten zijn de voorraden ruwe olie in de week tot 24 maart gestegen met 2,1 miljoen vaten tot 340,7 miljoen. Dat heeft het Amerikaanse Department of Energy donderdag bekendgemaakt. Economen hadden gemiddeld gerekend op een stijging met 1,3 miljoen vaten.

De voorraden benzine daalden volgens de statistieken van het energiedepartement met 5,4 miljoen vaten tot 216,2 miljoen. Voor deze voorraden mikten de economen op daling met slechts 1,3 miljoen vaten. De markten beginnen al op deze cijfers te letten, omdat zij anticiperen op het komende zomerseizoen met een grote vraag naar benzine.

De voorraden stookolie en diesel verminderden met 2,5 miljoen vaten tot 124,2 miljoen vaten, waar economen gemiddeld mikten op een daling van 1,2 miljoen vaten.

19:01 - 29/03/2006
                        Copyright © Tijdnet
                        A Twist of the Wrist

Comment

• En logischerwijze krijg je dan dit :

Vanaf vrijdag 31 maart worden bepaalde aardolieproducten duurder. Voor diesel betaalt men dan 1,1050 euro per liter. Lpg motorbrandstof kost dan 0,5030 euro per liter.

Deze prijswijzigingen zijn het gevolg van de schommelingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten (bron: Belga)
                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• ik ben van mening dat betogen wel degelijk iets uitmaakt maar kom, daar gaat het niet om (of toch wel? hoe hadden de dokwerkers er nu voorgestaan als ze braaf voor tv waren blijven zitten i p v een paar ruiten te gaan ingooien?)

de enige massale optocht die ik me herinner moet de witte mars geweest zijn.

In principe heb ik geen problemen met de huidige benzineprijzen, rijtaksen en dergelijke, als ze nuttig besteed worden. om de dertig meter verkeersdrempels aanleggen (die daarna moeten afgebroken worden omdat ze te hoog waren, en dan weer regelementair worden aangelegd om vervolgens weer afgebroken te worden om een wegversmalling aan te leggen waar alle maanden de paaltjes worden uitgereden...) flitskastjes op ieder kruispunt, ... noem ik niet goed. Overal files door wegwerkzaamheden voor dergelijke dwaze infrastructuurwerken kosten daarbij ook nog een pak geld. Moest men eens ons wegennet van een verse laag asfalt voorzien zodat ik niet om de twee jaar een set nieuwe schokdempers mag kopen ik zou al blij zijn. En dan komen ze met die dwaze tuningwetgeving en tuningkaart en wat nog allemaal om de mensen nog wat geld uit hun zakken te luizen.
                            lang leve ons incompetent verkeersbeleid.

en hoeveel onder jullie zouden graag niet bvb die 330 kopen, maar rekening houdend met de taksen en het verbruik met de daarbijhorende benzineprijs toch maar voor de 320 kiezen.
                            op één of andere manier krijgt de regering toch dat geld in zijn kas, is het niet door de taksen, dan wel via BTW.

gelukkig hebben we de groenen nog.

Comment

• damn! ik ga ook eens zuidwaards in de paasvakantie, al ook es voltanken dan!
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

ik ben van mening dat betogen wel degelijk iets uitmaakt maar kom, daar gaat het niet om (of toch wel? hoe hadden de dokwerkers er nu voorgestaan als ze braaf voor tv waren blijven zitten i p v een paar ruiten te gaan ingooien?)

de enige massale optocht die ik me herinner moet de witte mars geweest zijn.
                                dokwerkers zijn als ambtenaars, hun situatie is sterk vergelijkbaar en welke mensen kunnen staken waarvoor de regering buigt ?

de hele ambtenarij...

alle geluk was de witte mars dat succes, toch nog een teken dat we sociaal voelend zijn, wij belgen

Comment

• Op dit moment is diesel trouwens duurder in België dan in Nederland. Vele jaren na elkaar was het net omgekeerd.

Daarom vraag ik mij af of het echt wel de oliemarkt is die de prijs bepaalt... In beide landen is de prijs wel gestegen, maar in België procentueel veel sterker gestegen dan in Nederland. Wie gaat er met dat verschil lopen? Toevallig de staat?
                                  BMW E46 318d '05

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                    Op dit moment is diesel trouwens duurder in België dan in Nederland. Vele jaren na elkaar was het net omgekeerd.
                                    volgens dit niet

Comment

Mja die site komt precies wat achter. Adviesprijs van Shell is 1,09 (dd 30/03/2006). Vanaf morgen hier in België 1,105...
                                      BMW E46 318d '05

Comment

• als ik goed lees neem vergelijk jij de adviesprijs van shell met de belgische maximumprijs ?

Comment

als ik goed lees neem vergelijk jij de adviesprijs van shell met de belgische maximumprijs ?
                                          Jup. I know, 't is een compleet andere manier om prijzen te bepalen, maar in de praktijk zijn dat gewoon de maximumprijzen.
                                          BMW E46 318d '05

Comment

Working...
                                          X