Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

koop u een toyota prius met een verbruik van 4liter/100km (in theorie) wel benzine
    ofwel een Audi A2 1.2 diesel die zou zelfs 3liter halen in theorie.

Ik had een tijdje geleden gelezen dat het de bedoeling was om de benzineprijzen en dieselprijzen gelijk te maken? Zo zou het kunnen kloppen.

Ik vraag mij af wat dat deze zomer gaat geven!

Comment

lpg zet zijn opmars op en word even duur mss ?

Comment

bikefreak:

ik stoor er mij ook niet aan hoor, ik ga altijd tanken bij Total, al is dit niet de goedkoopste pomp. Verbruik is nu iets waar ik niet naar kijk, trouwens mag ik dat ook niet doen want de Evo smult zo gemiddeld 20l..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo
          bikefreak:

ik stoor er mij ook niet aan hoor, ik ga altijd tanken bij Total, al is dit niet de goedkoopste pomp. Verbruik is nu iets waar ik niet naar kijk, trouwens mag ik dat ook niet doen want de Evo smult zo gemiddeld 20l..
          Gaat de benzineprijs ook omhoog?
          Ik heb ook al gedacht om als volgende wagen een benzine te kiezen. Uiteindelijk doe ik toch te weinig km om met een diesel rond te rijden. Tenzij ik nu een nieuwe BMW zou kopen: de diesels zijn ongeveer zo duur als de benzinewagens (bij de 1-reeks, bij de 3-reeks scheelt het wel al 2600 euro), maar hebben pakken meer koppel. Een 120i kan een 120d gewoon niet volgen. Zelfde bij de '3.
          Last edited by Beta; 01/04/2005, 12:54.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

geen idee als ze ook stijgt.. tevens ben ik tot volgende week Evo-loos voor het moment, tank dus geen benzine voor 't moment.
            Tevens let ik daar niet echt op, wel frustrerend natuurlijk telkens je aan de pomp staat (iedere 240km)
            maarja voor het plezier moet je iets over hebben, in dit geval iets uit je portefeuille.

de diesels hebben inderdaad veel meer koppel, tenzij je ook een benzine-turbo hebt dan wordt dat verschil bijna weggevlakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi
              Ge moogt er zeker van zijn dat dat even duur of zelfs een pak duurder zal zijn hoor.

Het probleem bij waterstof is namelijk dat het héél veel energie vergt om het te verkrijgen.
              H2 kan met een redelijk rendement uit CxHy (koolwaterstoffen) gehaald worden. Dit zijn stoffen die in ruwe aardolie zitten, zoals diesel, benzine, methanol, en LPG. Bij een olietekort is er dus eigenlijk ook een waterstoftekort .
              Bij dit proces hou je losse Cx over. Hier kan je een aantal dingen mee doen:
              C laten ---> zwarte koolstof, proper maar op den duur een grote afvalberg
              CO van maken ---> zo giftig als maar kan zijn.
              CO2 van maken ---> Kyotonorm , maar kan mbv planten weer worden omgezet in goede stoffen.

Wrm niet gewoon water scheiden in H2 en O2, zul je zeggen ? Dit kost echter exact evenveel energie als je er later weer in die auto uit terugwint; en waar zou je eerst die energie vandaan moeten halen hé (kernenergie en verbranding van fossiele brandstoffen zoals nu?). Propere energie bestaat imo dus niet (zeker elektrische wagens niet, zo'n batterijen zijn nadien een enorme last voor het milieu), tenzij je wagens op zonne- of windenergie weet te ontwerpen.
              En dan nog de veiligheid: ik zou niet echt graag met een tank vol waterstof rondrijden hoor (enorm brandbaar en explosief).

En met het oog op het broeikaseffect is een waterstofmotor ook niet echt welkom, denk ik. Waterdamp is ook een broeikasgas hé (ga maar eens een serre binnen ), wat vele mensen niet weten. Voor de volksgezondheid kan je niks properders hebben hé, maar door waterstofmotoren versterk je het broeikaseffect, en gaan ze de Kyotonorm zeker niet meer weten te halen (als de waterdampuitstoot ten minste daar in rekening is gebracht, maar ik vermoed van niet wegens de regering hun domme redenering enkel de wagens op hun CO2-uitstoot te belasten).

hey, we zitten hier wel op een autoforum he

Comment

afhankelijk van tankstation tot tankstation natuurlijk

gisteren eens vergelijken voor de dieselprijzen

van 0.885 tot 0.975

0.090€ verschil dus

als je zoekt zal je er wel vinden die onder de euro blijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                  afhankelijk van tankstation tot tankstation natuurlijk

gisteren eens vergelijken voor de dieselprijzen

van 0.885 tot 0.975

0.090€ verschil dus

als je zoekt zal je er wel vinden die onder de euro blijven
                  Inderdaad er zit altijd wel ergens een dikke sjoemelaar tussen Alles voor klanten te lokken...

Comment

Sibi, je hebt volledig gelijk maar met die laatste paragraaf sla je de bal toch serieus mis hoor

En met het oog op het broeikaseffect is een waterstofmotor ook niet echt welkom, denk ik. Waterdamp is ook een broeikasgas hé (ga maar eens een serre binnen ), wat vele mensen niet weten. Voor de volksgezondheid kan je niks properders hebben hé, maar door waterstofmotoren versterk je het broeikaseffect, en gaan ze de Kyotonorm zeker niet meer weten te halen (als de waterdampuitstoot ten minste daar in rekening is gebracht, maar ik vermoed van niet wegens de regering hun domme redenering enkel de wagens op hun CO2-uitstoot te belasten).
                    Water is toch geen broeikasgas zeker, 3/4 van de aarde is water, 't zou er nogal uit zien. De reden dat het in een serre zo warm is is dmv het glas he, niet he water

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                      lpg zet zijn opmars op en word even duur mss ?
                      Dat is al flink duurder geworden ook he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                        Inderdaad er zit altijd wel ergens een dikke sjoemelaar tussen Alles voor klanten te lokken...
                        die 0.885 was van Esso

Comment

Ja dat kan wel zijn maar wanneer je eerst 20 km moet gaan omrijden voor dan 10 cent/liter korting te krijgenn schiet er niet echt veel meer over he...

Mijn echte-belg gevoel zegt mij dat we maar is inventief moeten gaan nadenken hoe we met z'n allen wat druk kunnen uitoefenen...Verleden jaar ging er een email rond om met z'n allen Shell te mijden. Zij zouden dan minder omzet maken, met gevolgen voor hun concurentiële positie en prijs natuurlijk...Heeft dit zin volgens jullie...

Oftewel zoeken we een simpele oplossing (als die bestaat) om rode diesel te ontkleuren of tenminste de controle's (net als de flitsplaatsen op Q-music of Donna) te melden...

GRTZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                            Nou, het is wel heel kortzichtig om waterstof als reddende engel te beschouwen.

Hoe wordt waterstof volgens u gemaakt ?
                            Maar het is heel simpel hoor, als ge energie wilt, gaat u dat iets kosten...
                            ofwel milieulast van uitlaatgassen... ofwel kernafval omdat ge waterstof geproduceerd hebt (maar ge hebt dan toch al minder troep in de lucht)... ofwel... ofwel...

Misschien nog een beetje verder zoeken op het verbeteren vd efficiëntie van water, wind, en zonne-energie...

Maar de productie zal zo het probleem niet zijn...de opslag en transport daarentegen... een kettingbotsing met een waterstoftank en een 30tal wagens die op waterstof bollen, en ge gaat vuurwerk zien denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              Ja dat kan wel zijn maar wanneer je eerst 20 km moet gaan omrijden voor dan 10 cent/liter korting te krijgenn schiet er niet echt veel meer over he...
                              er zijn nauwelijks nog tankstations in het centrum van een stad dus je moet sowieso al verder rijden

en ja als er dan drie achter elkaar zijn en de eerste (was gisteren) de goedkoopste dan is de keuze snel gemaakt

op het platteland moet je toch ook ver rijden voor een tankstation

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                                Maar het is heel simpel hoor, als ge energie wilt, gaat u dat iets kosten...
                                ofwel milieulast van uitlaatgassen... ofwel kernafval omdat ge waterstof geproduceerd hebt (maar ge hebt dan toch al minder troep in de lucht)... ofwel... ofwel...

Misschien nog een beetje verder zoeken op het verbeteren vd efficiëntie van water, wind, en zonne-energie...

Maar de productie zal zo het probleem niet zijn...de opslag en transport daarentegen... een kettingbotsing met een waterstoftank en een 30tal wagens die op waterstof bollen, en ge gaat vuurwerk zien denk ik
                                Das ook zever he, een goede H2 tank is wss veel sterker dan een benzinetank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                  Das ook zever he, een goede H2 tank is wss veel sterker dan een benzinetank.
                                  Als ge 'wss' typt, zult ge ook wel niet zo zeker zijn he

Comment

Maar eigenlijk ligt het toch gewoon aan de staat,niet?
                                    Want rode is toch bijlange zo duur niet,dus als ze echt willen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                                      Als ge 'wss' typt, zult ge ook wel niet zo zeker zijn he
                                      'k zal het anders formuleren, als ze je over het straat laten rijden met H2 moet dat een proces verbaal van goedkeuring hebben en dat geven ze enkel als het veilig wordt geacht en dus een minstens zo kleine kans op lekken heeft als nu

Comment

Go Sibi! eindelijk is iemand die met me eens is dat waterstof niet de ideale oplossing gaat zijn voor de toekomst!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                                          kan best zijn, maar toch zullen er snel alternatieven op de markt moeten komen, ze zijn er wel hoor en ze zijn allemaal productierijp die oplossingen... maar wanneer krijgen we ze eindelijk in een productiewagen te zien?
                                          Je kan ze al kopen zenne, enig nadeel is wel de schrikwekkende prijs van meer dan 700 000 euro.

Comment

Working...
                                          X