Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dieselprijs boven 1 Euro

DIESEL WORDT ZATERDAG DUURDER
    Vanaf zaterdag 2 april wordt diesel
    duurder.

De nieuwe maximumprijs:

diesel 1,0300 euro/l (+0,0360)
    zwavelarm

De prijsstijging is het gevolg van de
    stijgende noteringen van de
    olieproducten op de internationale
    markten.
    bron: TELETEKST - www.een.be

Waar gaat dit eindigen...Is er beterschap in zicht volgens jullie?

Tja, de wereld wordt duurder en duurder, niet aan twijfelen ....

Ge kunt er over zagen en zeuren, maar 't gaat er niks aan veranderen, tanken moeten we toch.

Comment

Voor mij geen probleem.
      Ik tank toch altijd maar voor 25€

tja, het is een feit dat alles duurder geworden is en duurder wordt door de invoering van de €
      Spijtig genoeg hebben de lonen geen indexaanpassing gekregen, met als gevolg dat iedereen minder centjes over heeft op het einde van de maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Waar gaat dit eindigen...Is er beterschap in zicht volgens jullie?
        Nee!

Waterstof!
        Waterstof!
        Waterstof!

Maar ja onze lieve politiekers zullen er wel voor zorgen dat dat minstens even duur wordt als den diesel

En de boer hij boerde voort

Comment

tja, ik hoop dat er snel goede alternatieven komen, zodat onze arabische vrienden de pot op kunnen met hun olie

Comment

tja... tzal altijd maar blijven stijgen vermoed ik.. de olievoorraden raken uitgeput hé...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

oplossing : een naft kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                tja... tzal altijd maar blijven stijgen vermoed ik.. de olievoorraden raken uitgeput hé...
                Ik vind dat een beetje overroepen ze.
                Ok op een dag zal er geen olie meer zijn, maar ik heb het gevoel dat die 'uitputting' opgeklopt wordt door mensen die er baat bij hebben

Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de prijzen zo snel stijgen.
                Als ingenieur in spe kan ik dat alleen maar toejuichen, dan wordt er misschien nog meer geinvesteerd in de ozo fascinerende ontwikkeling van motoren op alternatieve brandstof!

Hoe zou dat zitten met een verbrandingsmotor op waterstof...
                zou dat aanleunen bij een diesel (lage toerentalbereik, veel koppel),
                of eerder bij een benzine... (hoge toeren, veel vermogen)
                Last edited by ; 01/04/2005, 12:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                  Ok op een dag zal er geen olie meer zijn, maar ik heb het gevoel dat die 'uitputting' opgeklopt wordt door mensen die er baat bij hebben
                  kan best zijn, maar toch zullen er snel alternatieven op de markt moeten komen, ze zijn er wel hoor en ze zijn allemaal productierijp die oplossingen... maar wanneer krijgen we ze eindelijk in een productiewagen te zien?
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Als je alles moet geloven wat ze zeggen hadden we al 10 jaar zonder gezeten, de waarheid is dat wanneer het olieverbruik blijft evolueren zoals nu we nog vele deccenia save zitten

Comment

Klopt. De "gekende" reserves waar men goed kan uit oppompen : nog voor 40 jaar. De "ongekende" reserves waar men nog niet uit kan of mag oppompen : nog eens een 40 jaar extra.

De overheid zal natuurlijk niks ondernemen. Het past in hun Kyoto-protocol om zo "officieel" de uitstoot te proberen terug te dringen (de vervuiler betaalt), maar ondertussen hebben ze toch maar mooi extra BTW-inkomsten binnen.
                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

1 april? dunno? could be aangezien het een stevige stijging is..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo
                          Eén april-grap kan het niet zijn want kijk eens naar de bron.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                            Klopt. De "gekende" reserves waar men goed kan uit oppompen : nog voor 40 jaar. De "ongekende" reserves waar men nog niet uit kan of mag oppompen : nog eens een 40 jaar extra.

De overheid zal natuurlijk niks ondernemen. Het past in hun Kyoto-protocol om zo "officieel" de uitstoot te proberen terug te dringen (de vervuiler betaalt), maar ondertussen hebben ze toch maar mooi extra BTW-inkomsten binnen.
                            Ik ken een werknemer van exxon, en die beweert dat er aan dit stijgingstempo van verbruik, er nog olie is voor 400 jaar

'hoe meer olieprijs stijgt, hoe groter de voorraden worden', ze kunnen dan immers betere technologiën inzetten om hun olie rendabel op te pompen he

Comment

Even een berichtje kopiëren :

De bewezen oliereserves in de wereld zijn in 2004 toegenomen met 1 procent tot 173,3 miljard ton. De olievoorraad zou bij het huidige verbruik voldoende zijn om de wereldvraag de komende vijftig jaar te dekken.Dat staat in een maandag verschenen rapport van de Duitse energienieuwsdienst EID.

Afrika Volgens het rapport is de toename grotendeels te danken aan grotere reserves in Afrika. Vooral in Nigeria en Libië werden grotere olievoorraden gemeld. Alleen olievelden die economisch rendabel en met huidige productietechnieken winbaar zijn, zijn in het onderzoek meegenomen. Saudi-Arabië staat aan kop met 20,4 procent van de totale hoeveelheid. Canada neemt de tweede plaats in (13,0 procent) en op drie staat Iran (9,9 procent) gevolgd door Irak met (8,9 procent). De grootste olieproducent ter wereld was in 2004 Rusland met 447,5 miljoen ton. Het land zag zijn productie met 8,6 procent groeien en passeerde daarmee Saudi-Arabië, dat vorig jaar 437,5 miljoen ton produceerde. (bron: RTL5)
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo
                                Ik denk het niet. Deze week zag ik in een tankstation, dat de adviesprijzen volgt, dat de diesel net geen 1 euro kost. Best mogelijk dat we er morgen overgaan. Uiteindelijk gaat de prijs zeker niet veel gestegen zijn hoor. Ga naar een iets goedkoper tankstation, en je betaalt maar 90 cent. Dit nieuws moet je dus zeker niet overroepen. Het is gewoon de psychologische grens van 1 euro die overschreden wordt. Nu ja, het blijft een ambetante zaak natuurlijk.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Hierbij ff de link waarvan ik het artikel gehaald heb:

Volgens mij gaat er weer verder lustig gefraudeerd worden met z'n 'rode-variant'...

@ Bikefreak: het blijft idd een ambetante zaak, wanneer de prijs maar blijft stijgen ben je in de toekomst beter af met een (kleiner) naftje...Je mag dan een litertje meer verbruiken, de extra belasting op de dieselwagens zal dit compenseren...
                                  Last edited by ; 01/04/2005, 12:35.

Comment

Nee!

Waterstof!
                                    Waterstof!
                                    Waterstof!

Maar ja onze lieve politiekers zullen er wel voor zorgen dat dat minstens even duur wordt als den diesel

En de boer hij boerde voort
                                    Nou, het is wel heel kortzichtig om waterstof als reddende engel te beschouwen.

Hoe wordt waterstof volgens u gemaakt ?

Comment

Nee!

Waterstof!
                                      Waterstof!
                                      Waterstof!

Ge moogt er zeker van zijn dat dat even duur of zelfs een pak duurder zal zijn hoor.

Het probleem bij waterstof is namelijk dat het héél veel energie vergt om het te verkrijgen.
                                      H2 kan met een redelijk rendement uit CxHy (koolwaterstoffen) gehaald worden. Dit zijn stoffen die in ruwe aardolie zitten, zoals diesel, benzine, methanol, en LPG. Bij een olietekort is er dus eigenlijk ook een waterstoftekort .
                                      Bij dit proces hou je losse Cx over. Hier kan je een aantal dingen mee doen:
                                      C laten ---> zwarte koolstof, proper maar op den duur een grote afvalberg
                                      CO van maken ---> zo giftig als maar kan zijn.
                                      CO2 van maken ---> Kyotonorm , maar kan mbv planten weer worden omgezet in goede stoffen.

Wrm niet gewoon water scheiden in H2 en O2, zul je zeggen ? Dit kost echter exact evenveel energie als je er later weer in die auto uit terugwint; en waar zou je eerst die energie vandaan moeten halen hé (kernenergie en verbranding van fossiele brandstoffen zoals nu?). Propere energie bestaat imo dus niet (zeker elektrische wagens niet, zo'n batterijen zijn nadien een enorme last voor het milieu), tenzij je wagens op zonne- of windenergie weet te ontwerpen.
                                      En dan nog de veiligheid: ik zou niet echt graag met een tank vol waterstof rondrijden hoor (enorm brandbaar en explosief).

En met het oog op het broeikaseffect is een waterstofmotor ook niet echt welkom, denk ik. Waterdamp is ook een broeikasgas hé (ga maar eens een serre binnen ), wat vele mensen niet weten. Voor de volksgezondheid kan je niks properders hebben hé, maar door waterstofmotoren versterk je het broeikaseffect, en gaan ze de Kyotonorm zeker niet meer weten te halen (als de waterdampuitstoot ten minste daar in rekening is gebracht, maar ik vermoed van niet wegens de regering hun domme redenering enkel de wagens op hun CO2-uitstoot te belasten).
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ah, ik ben toch niet alleen

Comment

Working...
                                        X