Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dienstwagens parlement

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

vind het nu toch geen schande dat onze ministers enzo met dergelijke wagens van rond de 100.000 euro rijden.

die mannen draaien echt wel veel uren en hebben toch veel verantwoordelijkheid (als ze die op een juiste manier gebruiken is voor discussie vatbaar uiteraard :-) ik ben ook geen fan van onze politieke cultuur en ons systeem).

waarom zo EDR niet in een A8 mogen rijden als honderden marokkanen en turken hier op hun 20ste ook in s-klasses rondcruisen?

trouwens, die chauffeurs a 10-16 uur per dag, 200-300 dagen per jaar kosten VEEL meer dan het verschil tussen een skoda superb 1.6 diesel en een A8.

Comment

Ook typisch deze BMW 7 van Crevits : altijd de trein en de fiets te promoten, maar als het erop komt om naar Brussel te gaan is het knus met de auto, lekker vervoerd door haar chauffeur
      om meer te kunnen werken... ;-))

Comment

Europarlementslid Verhofstad onlangs in een A6 Allroad gezien op Luxemburgse platen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Ook typisch deze BMW 7 van Crevits : altijd de trein en de fiets te promoten, maar als het erop komt om naar Brussel te gaan is het knus met de auto, lekker vervoerd door haar chauffeur
          ook mijn mening, is waarschijnlijk één van de minst "groene" wagens in het lijstje

vorige week in Gent een Panamera met P6 of P8 als nummerplaat, ging iets te vlug (in tegengestelde richting)
          moet ook één van bovenvermelde heren of dames zijn !

in Gent, de wagens van Deputatie : allemaal Volvo S60

Comment

wie weet er met wat de Bart De Wever en Liesbeth Homans rijden.
            Zou de NVA ook patserig zijn in Antwerpen of eerder bescheiden.

Comment

En Van Besien?

Comment

De Wever laat zich rijden met een VW Sharan en Homans binnenkort met zo'n Volvo V60 D2, zo'n 1.6d.

Comment

Ik heb er niets op tegen dat ze met een A6 of S-klasse rijden.
                  Alleen zouden ze er voor mij ook VAA op mogen betalen.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    dacht dat Di Rupo ook nu met een A6 is beginnen rijden wegen teveel kritiek.
                    Wel grote verschillen tussen een Audi A8 en een Peugeot 508.

Vroeger reed Bart de wever met een Peugeot monovolume. Weet niet of dat nu nog zo is met zijn burgemeesterschap.
                    Vroeger reed Bart De Wever met een Citroën C8 dacht ik.
                    Volgens mij is dat geen RXH-versie hoor trouwens van Vandelanotte.

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    vorige week in Gent een Panamera met P6 of P8 als nummerplaat, ging iets te vlug (in tegengestelde richting)
                    moet ook één van bovenvermelde heren of dames zijn !
                    Ik ken die mens niet. Is een zestiger die hier wel eens in het gouvernementsgebouw komt inderdaad.
                    Jan Briers heeft trouwens een oude S80 overgenomen van André Denys waar hij zelf mee rijdt.

Zo is dat volgens mij echt inderdaad. Ben er erg zeker van dat zij niet erg veel om auto's geeft.

De Croo en Vandelanotte hun auto is trouwens niet veranderd als ze minister werden. Ik veronderstel dat er een bepaald budget is voor een auto bij ministers en partijvoorzitters maar dat dit net zo goed persoonlijke auto's kunnen zijn en ze zichzelf een kilometervergoeding uitkeren ofzo.
                    Waarom heeft Homans trouwens een chauffeur?
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Homans is naast schepenen ook nog altijd Vlaams parlementslid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NewOld Bekijk Berichten
                        De Wever laat zich rijden met een VW Sharan en Homans binnenkort met zo'n Volvo V60 D2, zo'n 1.6d.
                        Amai goed op de hoogte precies?
                        zou dat niet eerder een S60 zijn dan? Zo een break is nu toch niet echt iets om te chauffeuren hè.
                        Last edited by ; 11/07/2013, 07:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                          En Van Besien?
                          srr kzen niet goed met fotos
                          dienstwagen van van besien, hij is verandert nadat hij zoveel kritiek kreeg op die rokende geleende starlet van een vriend aan het paleis toen
                          trotinette-vilac-ready-made.jpg

Comment

Onze ministers rijden bewust met eerder bescheiden auto's omdat ze inderdaad teveel in het zicht komen. Maar ondertussen kost een prive chauffeur gemakkelijk 50.000€/jaar...

Comment

wat is "bescheiden" ?
                              op het ogenblik dat zoveel mensen met een wagen rijden die ze niet zouden kunnen/willen betalen met reeds belast geld (hun spaarpot bedoel ik) heeft dat woord een andere betekenis gekregen
                              toen een wagen niet deel uitmaakte van het loonpakket, reden de meeste mensen met wagens die tussen 5 en 7 maal hun brutoloon kostten, ze waren ermee gelukkig en konden hun aankoop op 5 jaar aflossen worden met een persoonlijke lening (de rem was eventueel het voorschot/eigen middelen)
                              laat ons aan onze ministers een (hogere) loon uitkeren waarvan hun vervoermiddel dient afgetrokken worden, en we zullen wel zien dat de oude reflexen zullen terugkomen ... als een bijkomend voordeel blijft, is het nooit genoeg !
                              en de chauffeurs ? gewoon afschaffen, zo leren de Excellenties het ware leven leren, met parkeerproblemen, traag verkeer, en ook opletten met te diep in het glas lijken ;-)

Comment

en de chauffeurs ? gewoon afschaffen, zo leren de Excellenties het ware leven leren, met parkeerproblemen, traag verkeer, en ook opletten met te diep in het glas lijken ;-)
                                Die mannen zijn vannachter ook wel constant bezig he.
                                Telefonisch vergaderen of dossiers doornemen
                                Dat is voor hen gewonnen tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NewOld Bekijk Berichten
                                  Rijdt BDW niet zelf met die Sharan? Ik zie die wagen regelmatig op zijn oprit staan.
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

BDW rijdt er ook zelf mee, maar hij heeft een vaste chauffeur in dienst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Die mannen zijn vannachter ook wel constant bezig he.
                                      Telefonisch vergaderen of dossiers doornemen
                                      Dat is voor hen gewonnen tijd.
                                      nooit gehoord van handfree bellen ? ze zitten toch meestal in de files...
                                      en lezen in een rijdende wagen ? ze zouden binnen het half uur kotsen, dan is de trein nog de beste oplossing (het openbaar vervoer is toch zo fijn ;-)) )

Comment

Ahja... wat moet een mens zeggen op bepaalde reacties hier... .
                                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

nooit gehoord van handfree bellen ? ze zitten toch meestal in de files...
                                          en lezen in een rijdende wagen ? ze zouden binnen het half uur kotsen, dan is de trein nog de beste oplossing (het openbaar vervoer is toch zo fijn ;-)) )
                                          ik zit regelmatig in een taxi voor afstanden van 300 a 400km en dan ben ik ook heel de rit bezig op de laptop met werk. nog nooit moeten kotsen
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X