Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mooier (dieper) geluid uitllaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mooier (dieper) geluid uitllaat

    Wat is het beste (of goodkoopste)om een mooier dieper geluid te hebben.
    mvg
    l

  • #2
    nen auto met nen deftige moteur kopen.

    Comment


    • #3
      uitlaat doorzagen = zeer mooi geluid

      Comment


      • #4
        Jongens, jongens, 2 vragen van deze pipo en ze worden er nie beter op.

        Volgende vraag zal zeker zijn; Met welke verf kan ik de letters op mijn banden wit schilderen !!
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

        Comment


        • #5

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
            nen auto met nen deftige moteur kopen.
            Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door derom Bekijk Berichten
              Wat is het beste (of goodkoopste)om een mooier dieper geluid te hebben.
              mvg
              l
              Goedkoopste manier is je originele uitlaat zelf onder handen nemen. Met een (halfautomatische) laspost en een slijpmolen met carrosserieschijfje op kom je al ver. Achterste demper demonteren, open slijpen en alle inhoud (tussenschotten, perfo buisjes,...) eruit kloppen/slijpen. Vervolgens de in- en uitgang van de pot rechtstreeks verbinden met elkaar door een geperforeerde buis. Of je koopt zo'n perfo buis, of je maakt er zelf eentje (stuk perfo plaat rond een buis plooien en vervolgens aan elkaar lassen). De perfo buis omwikkelen met staalwol (liefst RVS staalwol) en de pot volproppen met rockwool (huisisolatie wol). Je kan de pot ook leeg kloppen en zonder iets in terug dichtlassen, maar dan ga je een heel schel gluid gaan creëren. Vervolgens de boel terug dichtlassen, hittebestendige verf erop en hij is klaar. Ik heb op die manier ooit enkele uitlaten gemodificeerd (zowel voor moto's als auto's) en dat gaf een prima resultaat, en dat bleef ook goed.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Goedkoopste manier is je originele uitlaat zelf onder handen nemen. Met een (halfautomatische) laspost en een slijpmolen met carrosserieschijfje op kom je al ver. Achterste demper demonteren, open slijpen en alle inhoud (tussenschotten, perfo buisjes,...) eruit kloppen/slijpen. Vervolgens de in- en uitgang van de pot rechtstreeks verbinden met elkaar door een geperforeerde buis. Of je koopt zo'n perfo buis, of je maakt er zelf eentje (stuk perfo plaat rond een buis plooien en vervolgens aan elkaar lassen). De perfo buis omwikkelen met staalwol (liefst RVS staalwol) en de pot volproppen met rockwool (huisisolatie wol). Je kan de pot ook leeg kloppen en zonder iets in terug dichtlassen, maar dan ga je een heel schel gluid gaan creëren. Vervolgens de boel terug dichtlassen, hittebestendige verf erop en hij is klaar. Ik heb op die manier ooit enkele uitlaten gemodificeerd (zowel voor moto's als auto's) en dat gaf een prima resultaat, en dat bleef ook goed.
                + Een extra uitlaat om door de keuring te raken ?

                Comment


                • #9
                  Misschien hier eens kijken.http://etel-tuning.eu/

                  Comment


                  • #10
                    Ik droom van een zuinige dieselmotor met het geluid van een electrische motor. Stilte is nog altijd het mooiste geluid.

                    Comment


                    • #11
                      afhankelijk van het type wagen kan je misschien beter de luchtfilter vervangen door een kit.

                      als je de uitlaat vervangt, heb je altijd die brom, ook al vertrek je heel langzaam, dan klinkt het alsof je al een gek optrekt (vooral in overdekte parkings).
                      bij mijn capri destijds had ik een standaard uitlaat maar open luchtfilter van k&n. die is even stil als voorheen als je normaal rijd, maar begint pas te brullen als je volgas gaat

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Ik droom van een zuinige dieselmotor met het geluid van een electrische motor. Stilte is nog altijd het mooiste geluid.
                        Dat bestaat al, zo een zuinige motor die je niet hoort. Dat heet een "benzinemotor".


                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        afhankelijk van het type wagen kan je misschien beter de luchtfilter vervangen door een kit.

                        als je de uitlaat vervangt, heb je altijd die brom, ook al vertrek je heel langzaam, dan klinkt het alsof je al een gek optrekt (vooral in overdekte parkings).
                        bij mijn capri destijds had ik een standaard uitlaat maar open luchtfilter van k&n. die is even stil als voorheen als je normaal rijd, maar begint pas te brullen als je volgas gaat
                        Het hang er wat van af door welke uitlaat je hem vervangt. Ze gaan niet allemaal bij lage toeren reeds lawaai maken. Maar 't is niet makkelijk te vinden.

                        Kan de topicstarter ons ook zeggen voor welke auto het is?
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #13
                          bmw 114d
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            bmw 114d
                            Bestaat da ook al
                            Ik loop achter precies, dacht dat ze enkel een 114i hadden...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              + Een extra uitlaat om door de keuring te raken ?
                              Ik spreek over de jaren '90, begin 2000. Ik heb een jaar of zes op rij met m'n 205 GTI naar de keuring geweest met m'n gewijzigde uitlaat, zelfs de eerste demper had ik er tussenuit geslepen en vervangen door een rechte buis. Dus enkel achteraan de zelfgemaakte absorbtiedemper. Nooit problemen gehad, uiterlijk was er dan ook nagenoeg niks aan te merken (enkel het originele eindbuisje had ik vervangen door een dunwandige RVS buis van 60 mm). De Nissan Primera GT van m'n broer had ik ook voorzien van een zelf gemaakte 'sportdemper', ook nooit problemen. En dB-metingen deden ze niet. Nu misschien nog niet? Sinds 2002 ben ik aan het dieselen, en dan was de tijd van open uitlaten ook voorbij natuurlijk. Liefst zo stil mogelijk dan.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Het hang er wat van af door welke uitlaat je hem vervangt. Ze gaan niet allemaal bij lage toeren reeds lawaai maken. Maar 't is niet makkelijk te vinden.
                                Misschien in het duurdere segment dan? Die uitlaten met zo'n klep in één van de buisjes ofzo, zoals bij BMW? Maar een 'gewone' open uitlaat die stil is bij lage toeren, nooit tegengekomen eigenlijk, ik spreek dan weer wel over de jaren '90 natuurlijk.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Bestaat da ook al
                                  Ik loop achter precies, dacht dat ze enkel een 114i hadden...
                                  yep

                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    yep

                                    Pff, heb je toch geen fun meer aan? M'n Corsa C gaat ver even "snel"

                                    Comment


                                    • #19
                                      er is altijd de mogelijkheid om naar skytune te gaan. Die maakt volledige uitlaten op maat en nog geen eens zo duur uiteindelijk. Kunt ge ook perfect kiezen voor welke 'sound' ge gaat.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ben nogal tegen diesel, maar moet toch toegeven dat ze tegenwoordig een diesel ook wel al ok kunnen doen klinken :

                                        3.0 TDI quattro V6 mit 230 kW (313 PS)http://www.facebook.com/pages/Tim-Ustrabowski-Photography/160749887415087Filmed with : GoPro HERO HD2 + Suction-cup mou...


                                        en

                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment

                                        Working...
                                        X